[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:28

Mijn moeder haar reu ging weglopen en ging dan een 80 km weg over, wat ze ook deed hij vond een gaatje.... Na castratie was dat over :)

Als wij hier gekke dingen gaan merken is t gewoon klaar, merken we die niet is t prima zo...

Dommel zegt Haaai, al spelend met zijn grote hondenbroer Bob, haha de wegloper...

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:31

wij overwegen ook om onze teef ooit te steriliseren maar zouden graag eerst een nestje van hebben en lijkt me ook aangenamer als we meerdere honden willen dat ze dan gesteriliseerd zijn/gecastreerd of is dit niet zo?
geen ervaring mee natuurlijk

ik denk dat Bloom al dubbel zo groot is als toen ze bij ons kwam

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:56

Cheytjuh schreef:
Nies_ schreef:
Zijn er al mensen over uit wanneer ze de hond laten castreren ? Hier zegt de dierenarts dat hij het liever niet voor 1 jaar doet, maar ik heb er zo geen ervaring mee (alleen het steriliseren) . Wat denken jullie ?

Ik doe het onder andere omdat ik niet mede verantwoordelijk wil zijn voor oeps-nestjes. Wij gaan naar veel losloopgebieden, ik wil geen risico's lopen daarin :n
Daarbij wil ik een hond waar ik geen fokplannen mee heb niet intact houden.
Plus, maar dat is meer werk gerelateerd, voor zijn taak als co-coach zie ik het niet zitten dat hij hoteldebotel wordt van de geur van een loopse teef die mijn cliënt wellicht thuis heeft zitten. Ik weet niet hoe hij zich daarin zal ontwikkelen, maar dit plus bovenstaande maakt voor mij de keuze makkelijk :j

Wat groeien de pups heerlijk snel bij jullie! :wow:
Hier is Jarv inmddels een 7 kilo zwaar, en thuis trainen gaat super *\o/* Nog even volhouden, en dan denk ik dat we spoedig in de tussengroep zitten. Kleine vent kent ''aan de voet'' in middels ook al, hij is zo leergierig :+: hoe is jullie ervaring qua verschil in leergierigheid bij de pups? :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:39

Kate is iets leergieriger dan Joe, maar Kate is makkelijker afgeleid dus uiteindelijk maakt het niet veel uit. Maar eigenlijk leert elk jong beest snel, het is vooral afhankelijk hoe je het aanleert. Als je een uur ergens mee bezig bent werkt dat averechts.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:47

Joppe leert heel snel, tis alleen wel echt een stabij. Uitvoering is alleen als hij er zin in heeft :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:21

hier nog 1 nachtje slapen en wij mogn onze "pup" gaan halen!!! Het echte schattige pup is er spijtig genoeg al vanaf, maar goed ze is nog steeds cute <3

ik denk dat voor castratie en sterilisatie echt goed naar je hond moet kijken, er zijn genoeg reuen en teven die geen problemen geven tijdens/rond de loospheid.
Zoals ik eerder aangaf, hier met meerdere "roedels" op vakantie en een loopse teef en nog steeds gewoon ontspannen wandelen ook in losloopgebied. Eigenaresse weet wel goed wanneer de "hoogdagen" zijn en ze haar teef moet weghouden van de reuen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:50

Wij gaan niet castreren, maar hopen dan ook dat hij goed genoeg uitgroeit om uiteindelijk voor rekreu-status te gaan. Hij komt echt uit prachtige bloedlijnen.

Onze teef die we helaas net hebben moeten inslapen hebben we alleen gecastreerd toen ze twee jaar geleden ziek werd en er ook problemen met de baarmoeder werden vermoed. En hoewel ik niet voor “klakkeloos” castreren ben, moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de loopsheden niet bepaald heb gemist daarna.

Onze Yorek weegt overigens al 16,2kg!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:20

Ik castreer ook niet zonder goede reden en sowieso niet voor 2 jaar. Mijn reu was dekreu en eigenlijk prima rond loopse teven alleen niet als ze in hun hoogtijdagen waren. Het probleem zat hem in gecastreerde reuen, die ruiken pas lekker :P

Mijn oudste teef zouden we in eerste instantie castreren omdat ze na elke loopsheid schijnzwanger werd. De laatste loopsheid werd helaas een oeps nestje.
Mijn reu was tot voorkort dekreu maar hij heeft genoeg nestjes gehad dus hij zou daarvoor niet meer gebruikt worden en ik wil een oepsnestje tussen hem en zijn dochter niet riskeren dus helaas voor meneer
Roek blijft open aangezien ik met haar fokplannen heb

romysch22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:31

Ik lees ook mee. mn schoonouders hebben sinds vorige week een Amerikaanse Stafford pup. Ik ga samen met mn schoonmoeder over 5 weken beginnen met puppycursus. Ben heel benieuwd

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:37

Van schreef:
Het probleem zat hem in gecastreerde reuen, die ruiken pas lekker :P

haha hier ook, vooral gecastreerde reuen zijn om de x aantal tijd wel heeel erg interessant :D

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:38

Sterkte Marlies :(:) Wat voor ras is Yorek?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:42

DanielleB schreef:
Sterkte Marlies :(:) Wat voor ras is Yorek?

Dankje.
Yorek is geregistreerd als Caledonian Wolf Alike, en komt uit een kruising tussen een Northern Inuit moeder en Tamaskan vader.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:48

Ah iets van Tamaskan zag ik er inderdaad in teruG. Veel plezier met de kleine

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:29

Nog niet helemaal bij met lezen, maar wil toch even reageren :D . Mijn Cairn Terriër is nu ongeveer zeven maanden oud. In het begin hele heisa mee gehad; wat een draak. Letterlijk. Maar nu is ze helemaal omgedraaid <3 . Zo lief geworden, rustiger en ze is echt een familiehondje.

Natuurlijk behoudt ze haar pit wel, maar dat vind ik juist fijn! Daar houd ik wel van en ik vind haar ook echt een uitdaging. Je moet haar echt vermaken, anders gaat ze zelf op onderzoek uit. Kikkers doden vindt ze toch wel het leukste... :))

En elke ochtend... Hoe blij ze wel niet is als ze me weer ziet <3.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:15

Leuk Yunaa!
Kiko is ook wel om aan het slaan en rustiger aan het worden.
Wel loopt ze te mankepoten. Misschien bezeerd tijdens het spelen op de puppycursus zaterdag. Had gisteren een boswandeling willen maken samen met mijn broer en zijn hond, maar die maar afgezegd. Jammer, want het was er prachtig weer voor. Nu maar even afkijken, vanmorgen liep ze nog iets manker, maar dat kan ook komen omdat ze de hele nacht heeft geslapen en alles wat stijver is.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:53

Vervelend, Neonlight! Als het zo na een week nog zo is, toch maar even langs de dierenarts gaan... -O-

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:24

@ PSM : Joppe in de zee, wat gaaf <3 ! Wij willen binnenkort ook kijken of we een dagje die kant op kunnen

@ Blotsy : Zo, die groeit ook superhard ! Wat een prachtig koppie heeft ze !

@ Petitparts : En en en ? Is de kleine gearriveerd :D <3 ?

Klinkt leuk Yuna :D

Hier hebben we vanavond het examen van de puppycursus gehad :) Olaf deed het supergoed, alleen was hij heel geinteresseerd de grond aan het besnuffelen in plaats van op mij te letten (We moesten het in de hal doen waar we normaal eigenlijk niet zijn en waar er nogal veel geurtjes zijn) Hij liep wel mee, maar met de neus aan de grond.
Verder het zitten, liggen, blijven en voedsel weigeren allemaal super gedaan, onze boef heeft hem dan ook gehaald !

Afbeelding

Gekke puppy <3 <3 <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:47

Knappe Olaf! *\o/*
Hoe gaat het nu met zijn poot?

Petitparis, hoe is de eerste dag met je pup vergaan?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:54

foto's volgen nog, maar tot hiertoe mag ik niet klagen. Alleen beetje jammer dat het echte schattige puppy zijn er al af is.
Het is een heel open en ondernemende pup, onderweg (4.5u) rustig geslapen en bij thuiskomst al na 5min proberen spelen met mijn 2 andere honden. Het is een dame met pit, dat belooft voor de toekomst

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:04

Wat een heerlijke foto's!

Wij zijn gisteren wezen kijken bij "onze" pup. Ik ben verliefd.... Over een kleine 5 weken mogen we haar ophalen. Tot die tijd gelukkig nog wel wat mogelijkheden om te gaan knuffelen! Welke pup het uiteindelijk gaat worden weten we nog niet, dat horen we over een week of 2/3. In principe komen er 3 teefjes in aanmerking, maar ik heb wel een voorkeur.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:59

Gefeliciteerd Cheytjuh!! *\o/* *\o/* Die van mij heeft 'm ook pas behaald *\%/*

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:58

Ik ben voor het eerst langs geweest :D het was echt zoooooo leuk!!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:30

Aaaaaaaah dat tongetje op de foto!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:19

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:05

Gefeli met de behaalde certificaten

spannend wenk

Die rottweilerpup is zo schattig

Petitparis mooie pup en al groot inderdaad maar oh zo mooi

Hoe gaat het met kiko zijn poot nog.

Hier vanavond ook weer bezoek aan da, Bloom heeft uitslag en ze likt er aan.