Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:33

Echt heerlijk dit :)
Ik wilde deze eigenlijk niet plaatsen, maar hij is te leuk om voor mijzelf te houden :') :') :')
Slechte kwaliteit door het inzoomen, maar het gaat om het idee :P

Afbeelding

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:36

Blij hondje!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:48

Kennismaking heeft idd niet lang geduurd! Ze deden het beide zo goed, dat we het aandurfde!

Zenna is wat overdonderd maar liet het goed over zich heen komen! Ze heeft 1 poging gedaan om te happen en klom iets tegen hem op, maar ik stond tussen ze in en Nelson wilde snuffelen, dus verwacht dat het daar mee te maken had. Verder hield Nelson zich heerlijk kalm. Wat snuffelen en zenna snuffelde aan hem zodra hij zich omdraaide.

Nou, ik ben erg trots en heel blij met deze 2. Bevestigd dat Nelson de juiste keus was!
Zenna heeft uit voorzorg de muilkorf om. Is toch 50/50. Dus beter voorkomen dan genezen.

Let niet op het onkruid trouwens :') we wachten tot het een paar dagen droog is om te spuiten, maar dat duurt nog ff denk ik :D

Afbeelding

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:01

Wat super loez dat het zo goed gaat en de kennismaking nu al zo goed kon :):)
Knappe vent is het zeg!

Ow, heerlijk het strand!!! Dat mis ik in Almere

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:03

Wat goed! Lekker gaan genieten nu!! *\o/*

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:49

Hoe is het vandaag gegaan Loez?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:34

Super! Ze liggen gewoon lekker samen in de woonkamer. Vannacht ook alles goed gegaan! Heb zenna even haar andere muilkorf om gedaan. Die andere zat haar te irriteren en daardoor sloot ze zich wat af voor alles. Nu de andere om en dat is duidelijk fijner! Zojuist al een 'bijna' speelmomentje gehad maar zenna koos toch vlug het hazenpad haha! Komt dalijk wel! Ik ben al super tevreden dat ze samen gezellig in de kamer liggen zonder gelazer!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:35

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:29

*\o/* dat kon niet beter!
Zenna valt wel een beetje weg tegenover die grote beer! <3

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:53

Hahaha ja echt wel :') scheelt ook wel een aantal kilo's hihi! En zenna d'r hoofd past ook wel in zijn mond denk ik :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:41

Ik wist niet dat zenna stiekem een jack russel was? Hahahah
Oh loez wat super fijn dat het zo goed gaat!
Komt echt wel goed met die 2!
We wachten geduldig op een filmpje dat ze samen spelen haha

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:46

Had hier gisteren huis en tuin vol mensen ivm verjaardag. Buffel begroet iedereen vrolijk en gaat dan netjes liggen. Helemaal super.
Hij vond alleen een wandelend mini mensje wel vreemd (meiske van 20 maanden). Mijn zoontje loopt nog niet maar is wel even groot. Dus dat vond ie wel vreemd maar hij liet haar uiteindelijk ook toe.

Vorige week zijn met de cursus foto's gemaakt. Ga ze hier toch even delen.
Buffel begint breed te worden!
Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:19

Goedzo Donna! Goed van buffel!!

Haha zenna is al aan de kleine kant voor een amstaff maar nu lijkt ze helemaal mini :')

Net was ze buiten in de tuin zonder muilkorf en Nelson stond voor het raam en daar geeft ze ook niks om. De vliegjes en vijver vindt ze interessanter haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:38

wat een leuke foto's!!

alles goed gegaan Loez? ik zit even te denken, ik heb laatst ergens een site gevonden wbt muilkorven.

wat een super grappige foto HTS super fijn zo op het strand

onze bunkie heeft gisteren deelgenomen aan de puppy dag, hij had het echt super goed gedaan, en was stik braaf! hele goede oefening voor ons beide en erg mooi commentaar van verschillende keurmeesters. nu lekker uit laten groeien en dan willen we hem in december inschrijven in amsterdam samen met boelie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding\

en even tong uit steken naar de jury
Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:39

Wat is bunkie toch een bakbeest. Haha Prachtige hond en prachtige foto's!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:42

Ik zie een hoop mooie foto's voorbij komen :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:42

Rockey; hier gaat alles alsof het nooit anders geweest is :') zenna heeft voor nu der muilkorf nog om, maar denk dat we hem vanavond eens af gaan doen. Nelson gedraagt zich enorm goed en heb er echt geen kind aan.

Hij schoot gisteren achter een konijntje aan haha, maar toen die eenmaal uit zicht was hebben we geroepen en dan komt ie heel trots aan gehuppeld :')

Bunkie groeit als kool zeg! Wauw!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:42

Vanmiddag voor de eerste keer alleen met Nelson op pad geweest. Nou ik heb echt optimaal kunnen ontspannen! Heerlijke hond! Sommige dingen vindt ie wat eng of is ie nieuwsgierig, maar hij laat zich makkelijk meenemen en is makkelijk te paaien met snoepjes :')

Ff kijken hoelaat jack thuis is, hij moest zoiezo tot 7 u ivm late dienst, maar belt net dat ie op pechservice moet.... Als ie niet te laat thuis is dan gaat de muilkorf af bij zenna. Ze doet het zo goed en is zo relaxed dat ik die stap wel durf te gaan zetten!

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 23:53

Top Loez ! Eens een keer relax wandelen. Ik kan het me ook bijna niet voorstellen hihu.

Zenna vind de korf ook niet erg geloof ik hè ?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:05

Muilkorf begint haar nu wel te irriteren. Ze krijgt er vooral jeuk van. Heb nu de stoffen om, met deze toont Ze meer zichzelf dan met die andere korf, had het idee dat die korf ook net te strak zat.

Jack was pas laat thuis. Ff kijken wanneer ie op tijd thuis is, dan kan de muilkorf bij zenna eens af :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:15

Hmm ga jullie toch weer even als klankbord gebruiken
Ik weet dat buffel nu in de leeftijd zit dat zijn gedrag begint te vormen
Ik vertelde laatst al dat hij zo gromde naar een hondje wanneer dat hondje bij mijn zoontje in de buurt kwam.
Na overleg met de cursus leider hebben we besloten dat hij mij mag waarschuwen maar meer niet. Tis natuurlijk gedrag maar mag uiteraard niet uit de hand lopen.

Vandaag is mijn zoontje een paar uur bij mijn moeder geweest en omdat ze bij onze buren met de voorgevel bezig gingen mocht buffel ook mee.
Mijn moeder heeft een berner senner teefje die 1 week ouder is dan buffel.

Mijn moeder gaf aan dat het de hele ochtend goed is gegaan. echter toen ik er ook bij was gromde hij 1 x naar het teefje toen jayce tussen hen in zat. (terwijl eerder die ochtend zonder mij er bij mijn zoontje gewoon het teefje kon aaien terwijl buffel er bij lag)
Tevens ging mijn moeder een stukje lopen met mijn zoontje (aan de hand want kan hij nog niet zelf) en Buffel bleef dat in de gaten houden, bleef in de buurt.

Nog steeds geen hele spannende dingen zoals ik hier allemaal lees natuurlijk..
Maar vind het zo raar dat hij dit blijkbaar alleen doet wanneer ik er bij ben...?
Of is dat normaal?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:59

Kan zeker met jou te maken hebben :) ik merk zulke dingen met zenna ook. Maar ik zou het niet zomaar accepteren. Zeker niet icm je zoontje.

Zeker een stuk bescherming van hem uit. Prima natuurlijk, maar wel tot op een bepaalde hoogte!

Lastig is het wel! Hoe doet hij het thuis verder in zijn eigen omgeving?

Ik zit ondertussen nog steeds op een wolk volgens mij! Man wat een heerlijk dier is Nelson om in huis te hebben! Ondertussen in mijn uppie met hem al wat wandelingen gemaakt en ondertussen ook de eerste honden gepasseerd wat ik vooral spannend vond. Want als hij gaat, dan vlieg ik erachteraan :') ik weeg 50 kg en ben klein en smal, en meneer weegt er ondertussen al 70.... Wat hij doet als we een hond passeren? Piepen :') heel aandoenlijk hahaha! Heerlijk! Kan
Met hem echt onbezorgd hier door de buurt heen. Perfect om vertrouwen voor vooral mijzelf op te bouwen voor als zenna en ik er klaar voor zijn om door de buurt te gaan lopen!

Met zenna straks nog lekker langs het water gelopen.

Kortom, vooral genieten nu!

Hij had de eerste paar keer wat spatjes, dan pakt ie je arm of probeert hij te springen. Maar als je 1x zegt dat ie op moet houden, dan doet ie dat netjes!

Bij zenna de muilkorf nog niet af, Jack was gisteren pas laat thuis, toen lagen zowel de hondjes en ik al te dutten. En nu is hij ook pas net thuis. Dus hopelijk morgenavond. Merk dat zenna daar ook aan toe is. En ik eerlijk gezegd ondertussen ook wel.

Afbeelding

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:09

Donna89 schreef:
Hmm ga jullie toch weer even als klankbord gebruiken
Ik weet dat buffel nu in de leeftijd zit dat zijn gedrag begint te vormen
Ik vertelde laatst al dat hij zo gromde naar een hondje wanneer dat hondje bij mijn zoontje in de buurt kwam.
Na overleg met de cursus leider hebben we besloten dat hij mij mag waarschuwen maar meer niet. Tis natuurlijk gedrag maar mag uiteraard niet uit de hand lopen.

Vandaag is mijn zoontje een paar uur bij mijn moeder geweest en omdat ze bij onze buren met de voorgevel bezig gingen mocht buffel ook mee.
Mijn moeder heeft een berner senner teefje die 1 week ouder is dan buffel.

Mijn moeder gaf aan dat het de hele ochtend goed is gegaan. echter toen ik er ook bij was gromde hij 1 x naar het teefje toen jayce tussen hen in zat. (terwijl eerder die ochtend zonder mij er bij mijn zoontje gewoon het teefje kon aaien terwijl buffel er bij lag)
Tevens ging mijn moeder een stukje lopen met mijn zoontje (aan de hand want kan hij nog niet zelf) en Buffel bleef dat in de gaten houden, bleef in de buurt.

Nog steeds geen hele spannende dingen zoals ik hier allemaal lees natuurlijk..
Maar vind het zo raar dat hij dit blijkbaar alleen doet wanneer ik er bij ben...?
Of is dat normaal?

Mala reageert als ik erbij ben nog zelden op andere honden, maar als er eentje durft grommen/blaffen/staren/te arogant lopen als mijn man erbij is, dan is de straat plots te klein. Volgens onze gedragstherapeut is het idd normaal dat een hond anders reageert als dé Baas erbij is tov wanneer die er niet is.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:56

loez schreef:
Kan zeker met jou te maken hebben :) ik merk zulke dingen met zenna ook. Maar ik zou het niet zomaar accepteren. Zeker niet icm je zoontje.

Zeker een stuk bescherming van hem uit. Prima natuurlijk, maar wel tot op een bepaalde hoogte!

Lastig is het wel! Hoe doet hij het thuis verder in zijn eigen omgeving?

[ [url=m/nMu0m9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij ons thuis is er eigenlijk nooit een hond op visite. Als wel dan ligt jayce vaak al in bed.
Vraag me dan af wat in mij dat gedrag van hem veroorzaakt.... Waarom heeft hij het idee dat hij zijn baas moet beschermen. Of kind van de baas alleen wanneer de baas er bij is....

Verder reageert hij amper op andere honden. Tenzij ze echt tegen hem tekeer aan (aanhoudend blaffen en grommen) Dan blaft hij een x stevig terug maar that's it. En het zijn vooral de kleinere rondjes waar hij dan op reageert. Wanneer een grotere hond erg aanwezig is dan neemt hij juist afstand of toont zich onderdanig.
Hij speelt wel nog steeds heel graag met alle honden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:01

Omdat jij z'n baas bent :) en hij heeft als 'taak' jou en de kleine te beschermen.