Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:02

Gave foto's! Lekker fanatieke bekkies.

Pluizebol Ziggie, helemaal leuk en het pupje, een wonderlijke kruising maar wel erg schattig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:14

maikeltje schreef:
Leuke foto's weer. Inderdaad een pluizebol xxfyrstaxx.
Is dat dan uit een showlijn? Ook nog niet zo oud denk ik?

Heeft u het over Ziggy? Zo ja, nee, waarschijnlijk niet. Hij komt uit Bosnië, hij was daar een schapenherder maar omdat hij blijkbaar niet goed genoeg was hebben ze hem op straat gezet. Via Stichting Idemo is hij bij ons gekomen. :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:17

Och ja, dat trieste verhaal...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:07

Gisteren weer naar frisbee geweest. Had mijn eigen mee genomen maar het gooieb ging iets minder, volgens de trainer was het de nieuwigheid van de schijven. Toeb mocht Jinn weer. Ik had die middag eventjes geoefend en dat was niet verstandig. Echt naar heel eventjes maar hij gaf super fijn aan dat het genoeg was.
2 keer gedaan met lange pauze er.
tussen.

1e keer was die nog moe van de middag maar het ging wel goed. Heb niet super lang gedaan maar wel fijn zegma.

2e keer kreeg ik het idee dat ie goed uitgerust had en heb ik ongeveer even lang als de 1e keer gedaan, puur omdat het super goed ging. Jinn ving goed en mijn gooien was wel redelijk.

Nu de nieuwe frisbees goed ingooien en dan volgende week weer :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:24

Leven jullie nog? :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:28

Afbeelding

Ja hoor! Maar wist niet zo goed hoe ik op de andere berichten kon reageren. En om nou telkens een ego post te maken...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:32

Aah wat een lieve foto :)

Die van mij ligt ook altijd zo relaxt op de rug

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:36

Ja hoor wij zijn er nog.

Beetje rare tijd achter de rug....
[IM] Een laatste kus, een laatste groet

Nu nog mijn grote paard met een pittige zoolzweer, maar dat zijn kleine zorgen.

De honden zijn er wel een beetje bij in geschoten, maar dat gaan we vanaf het weekend weer helemaal goed maken. Isis is sowieso super braaf en schikt zich erin dat ze nu even minder aandacht krijgt.
Als ik uiteindelijk op de bank plof dan haalt ze de tijd in door op schoot te gaan zitten en knuffelen en ik sta een uurtje eerder op om in het half donker toch even het bos met ze in te gaan, maar even geen school of training.

Woensdag begint de Hoopersles weer, dan mogen we weer fijn aan de slag.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:55

Oh gossie .. dat is inderdaad niet zomaar iets. Sterkte!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:52

Aah sterkte..

Wij zijn weer bij de frisbee :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:30

Ik leef ook nog, lees ook nog mee. :)

Wij hebben overigens de Jaws Hyperflite frisbee, sterke beet, ik geloof dat hij €16 of €17 euro kost? Ding vliegt echt ver en stabiel, super fijn. :j

Hier mensen die meedoen aan de agility wedstrijd tijdens Animal Event? :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:14

Dan heb je best veel betaald Kim, bij fly 'em high zijn ze goedkoper, volgens mij iets van 12.50.
Maar is idd ook een bijtbestendige schijf, vergelijkbaar met de superhero. Behalve als je de oude hebt, die zijn zo goed als onverwoestbaar :)) maar paar jaar terug is de samenstelling veranderd en nu kunnen ze wel kapot.

Wat naar Tiwi, sterkte!

Hoe was gister Mariska? Ging t gooien al wat makkelijker? :)

Wij doen niet mee met de behendigheidswedstrijd op Animal Event, maar we zijn er wel t hele weekend. Frisbee demo's/helpen bij de frisbeewedstrijd enzo.

Laten jullie je honden röntgenen voor de sport eigenlijk? We hebben voor mini volgende week afspraak staan omdat ik graag wil weten of alles goed zit voor we fanatiek gaan trainen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:21

Ja, hier laat ik ze röntgenen voordat ik ermee begin te trainen/ze aan het werk zet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:00

Heeft iemand richtlijnen van de prijzen voor de röntgen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:08

Gister ging weer goed. Ben me wel kapot geschrokken. Had gewoon eentje weggegooid en die ving die en kwam aanlopen en gooide de frisbee op de grond. Frisbee helemaal onder het bloed, Jinn z'n bek helemaal onder het bloed. Echt, het lekte er uit.
Even gekeken maar had niks kapot en zag toen een gaatje/deukje in z'n tong. Dus denk op tong gebeten.
Ik schrok wel :Y)

Buiten dat ging het vangen en gooien erg goed alleen hij snapt nog niet dat hij ze los moet laten.
Hij rent weg, vangt en komt dan terug. Geef ik commando los maar hij laat gewoon niet los. Dat is wel lastig want ik kan nooit om en om gooien. Moet hem echt afpakken wil die de aandacht hebben op diegeen in mn hand.

Qua rontgen.
Vorig jaar december heup, knieen en rug op de foto gezet en algemene APk kostte me 182,-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:15

Ik heb gekeken naar de prijs van foto's voor raad van beheer. Voor ellebogen (is niet verplicht) en heupen betaal ik 180 euro.
Voor alleen heupen 99

Ik wacht nog even, eerst maar even de rekening van Blacky afwachten. Dan hoef ik mijn spaargeld niet aan te spreken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:19

JesdaJinn schreef:
Gister ging weer goed. Ben me wel kapot geschrokken. Had gewoon eentje weggegooid en die ving die en kwam aanlopen en gooide de frisbee op de grond. Frisbee helemaal onder het bloed, Jinn z'n bek helemaal onder het bloed. Echt, het lekte er uit.
Even gekeken maar had niks kapot en zag toen een gaatje/deukje in z'n tong. Dus denk op tong gebeten.
Ik schrok wel :Y)

Oh dat gebeurt Gláma geregeld bij het schapendrijven op de berg; bek open & tong eruit, als je dan niet goed genoeg uitkijkt waar je je poten neerzet omdat je in volle vaart naar de schapen tuurt wil het nog wel eens misgaan. En ach, een tong bloedt weliswaar enthousiast, maar geneest ook ontzettend snel.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:27

Geloof dat het ons ongeveer €150 gaat kosten voor heupen/rug/ellebogen, niet officieel. Twijfel nog wel om evt schouders ook mee te laten nemen maar dat ga ik daar overleggen.

Mariska dat ziet er idd heel dramatisch uit. Gebeurt bij Gizmo ook af en toe.. Lange tong, bek open, iets te fanatiek en niet altijd compleet opletten. Ff laten drinken en tis normaal gesproken alweer dicht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:41

Kan ook zijn dat het met verzenden is, en we hebben de drijfversie, die was sowieso iets duurder. We hebben die frisbees al een hele tijd, blijven ook mooi bij dagelijks gebruik.

Röntgen ja, maar wij doen dat in Duitsland, stuk goedkoper.

Wij zijn er ook het hele weekend, waarschijnlijk met Prins.

Blijven jullie daar slapen? Wij willen dat wel, maar geen idee waar.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:44

xDenies schreef:
Heeft iemand richtlijnen van de prijzen voor de röntgen?

Hangt ervan af wat je wil en waar je gaat.
In Budel voor een sportkeuring, en dat zijn dan foto's van heupen, ellebogen en rug voor 80 euro.

Officiële heupfoto's kosten daar meen ik rond de 120 euro.

En ik heb laatst voor alles officieel een 170 euro betaald.
(Heupen, ellebogen, schouders en dan nog voor mijn eigen gemoedsrust de rug mee....)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:55

Gewoon het algemene plaatje. Vind dat wel belangrijk voor als ik strak meer van hem ga vragen :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:01

Was idd na slokje drinken over ;)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:25

Ah die blijft drijven was idd iets duurder, zijn ook minder te krijgen volgens mij.
Wij staan altijd op een kleine camping daar in de buurt met het hele demoteam, prima voor elkaar altijd.

Sassy wow dat is goedkoop. Wij gaan nu naar Eersel, wil graag zonder narcose en heb erg goede verhalen over ze gehoord. Swirl der broertje gaat ook, en de fokker heeft een afspraak met de moeder voor wat anders dus kwam wel mooi uit zo.
Hier in de buurt is het nog een heel stuk duurder.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:01

Tess, ze zijn idd niet duur, maar dat is niet de reden dat we naar daar gaan.
Die zijn gewoon heel erg goed, is wel met een roesje.
Voor een foktoelating in BE of Duitsland ben je verplicht met onder narcose te laten doen.

Aangezien mijn eerste twee borders enkel ISDS papieren hadden heb ik die indertijd via Duitsland officieel laten beoordelen, dat kon hier in BE niet, omdat die geen FCI papier hadden.

En straks met de rest gaan die gewoon via BE, maar ook dan mag het dus niet zonder roesje gebeuren, of je nu de foto's in NL of BE laat doen.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:17

Ah ja dat had ik gehoord idd, dat in Belgie een roesje wel verplicht is. Ik ken verder niemand die in Budel geweest is maar ben ze wel vaker (positief) tegengekomen op internet. Ken wel veel mensen die naar Maarten Kappen gaan en goede ervaringen hebben dus dan heb ik t heen en weer rijden er graag voor over.

Swirl laten we sowieso niet officieel beoordelen, maar er zitten meerdere epi gevallen in de lijn, bij een aantal daarvan wordt gezegd dat narcose een trigger zou zijn geweest. Dan zit er imo natuurlijk sowieso wel iets mis, maar als een roesje niet nodig is doe ik het bij haar dus liever zonder. Volgens iedereen die ik spreek moet dat in Eersel zonder problemen kunnen, terwijl ik hier in de regio (buiten de hoge prijzen) als antwoord kreeg dat ze t wel willen proberen maar met name ellebogen lastig zou zijn. Dat heeft dus ook wel een rol gespeeld.