Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:26

bryce27 schreef:
Daaphh schreef:
Ik lees regelmatig als stille lezer in het topic mee, wat een prachtige honden hebben jullie!

Ik kan eindelijk ook opzoek gaan naar een nestje!
Iemand van jullie die toevallig een fokker kennen die rond mei laat dekken zodat de pups tegen eind juni/begin juli het nest mogen verlaten? Ben wel van België, maar op15min van Maastricht.

Wij verwachten over 1,5 jaar een nestje.. Helaas
Heavenly stars en happys spark verwachten voorjaar 2017 een nest.
Zomer 2017 verwacht of woolly rocks een nestje, hun zijn ook van Belgie. Is misschien wel een voordeel.
weet je al welke combi.misschien dat ik zelf intressen in pup van jou heb wat voor type fok je.en gewoon alles netjes getest toch

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:29

Bedankt alvast voor de informatie! Ik hoop wanneer ik mijn hond heb, met jullie mee te schrijven. Tot die tijd lees ik mee :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:32

We gaan 11dec wandelen van bij ons uit je kunt altijd eens mee gaan we gaan met groep aussies

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:00

Daaphh schreef:
Ik lees regelmatig als stille lezer in het topic mee, wat een prachtige honden hebben jullie!

Ik kan eindelijk ook opzoek gaan naar een nestje!
Iemand van jullie die toevallig een fokker kennen die rond mei laat dekken zodat de pups tegen eind juni/begin juli het nest mogen verlaten? Ben wel van België, maar op15min van Maastricht.

Rond mei dekken is juli geboren, september pas mee naar huis.

Ik weet dat clan miphydes er nu een drachtig heeft en dan hopelijk na de zomer weer een nestje.

Daaphh

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:03

Oei, foutje!
Ik bedoel rond mei geboren! Zodat ze in juni/juli naar huis kunnen

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:26

Afbeelding

Mommy has let me wear a hat.. :(:)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:32

XxDiandraxX schreef:
[ [url=m/InjBQC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mommy has let me wear a hat.. :(:)

114 red een dier.... Die blik...

Voor de canicrosser hier, vriendlief wil dit gaan doen met onze boef. Voor zijn verjaardag tuigje etc. Gekregen, maar wat is een mooie leeftijd om te beginnen en hoe kunnen we dit het beste opbouwen?
Helaas geen canicross groep in de buurt kunnen vinden.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:39

Dan wel 144 bellen he anders krijg je niemand aan de lijn.. :Y)

Ik doe ook aan canicross (niet heel vaak :o ) en ik ben pas begonnen ruim over het jaar. Het is toch best belastend om te trekken en ik vond het belangrijk dat hij eerst goed kon groeien en sterker worden.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:51

Dat vinden wij ook, advies hondenschool is wat vaag (geen ervaring met canicross, geven ze ook aan) pas met 1,5 jaar echt gaan belasten maar dat we wel langzaam het 'voorwerk' mogen oppakken.

Nu dus zoekende wanneer we waarmee kunnen beginnen.

Sinds kort fietsen en hardlopen we mini stukjes (max 500 - 1000m) om het meelopen zo aan te wennen. Straks dus het voorop lopen en daarna het mogen trekken erin trainen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:40

Wat is canicross nooit van gehoord

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:50

Wij zijn begonnen met 13,5 maand.
Wij trainen nu (14 maanden) 2 keer in de week, zo'n 1,5 a 2km. Zelf loop ik dan vaak nog 1km langer maar dan loopt hij gewoon los. En mijn conditie is nog niet heel goed. Ik loop met hartslagmeter dus moet vaak elk 0,5/1km wandelen om mijn hartslag omlaag te krijgen. Ik ben expres niet zelf begonnen met mijn conditie eerder opbouwen zodat we wel rustig aan moeten doen :j
Eerste paar keer ben je wel bezig met je honden leren voor je uit te laten lopen. Dyson kende 'vooruit' al van de jonge honden behendigheid en hij loopt gewoon graag voorop dus bij hem ging het snel. Maar dan zijn sommige al wel 5 keer mee bezig. En dan het leren trekken kan bij sommige ook 5 trainingen duren.
Ik zou gewoon lekker beginnen en kijken hoe het gaat. Elke hond reageert anders. En beginnen met korte stukjes en je hond tussendoor op adem laten komen. Zo'n jonge hond moet het echt leuk gaan vinden dus houdt het leuk! Ik laat Dyson regelmatig tussendoor even los zodat hij met een andere hond kan spelen of even lekker kan rennen. En leuk dat hij het na 5 trainingen al vindt! Zodra hij ziet dat ik mijn gordel om doen wordt hij al enthousiast.
Wat hebben jullie eigenlijk voor tuig? :)

@keona
Hardlopen terwijl de hond je vooruit trekt :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:24

Het enige wat ik me dan afvraag, is leer je je hond dan niet te trekken als je gaat wandelen. Dit is net iets wat wij niet willen en ook in school wordt afgestraft.

Ocharme beestje, iemand help die hond :') zijn baasje is beetje zot geworden _O-
Hij kijkt ook zo van, mommy moet dit nu echt, ik zie er belachelijk uit :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:28

Daarom krijgt hij 2 tuigjes, 1 waarbij hij mag trekken andere niet en commando aan trekken koppelen.

Dan gaan we volgend jaar rustig beginnen hiermee.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:42

Myla weet goed het verschil wel tussen welke riem of tuigje ik pak.
Pak ik der tuigje dan word ze helemaal lijp

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:06

@Fotsy Dyson weet heel goed wanneer hij mag trekken en wanneer niet :j
Bij zijn Canicrosstuig moeten beide poten erdoor en bij zijn gewone tuig maar eentje. Het is een heel ander tuig dus hij weet goed wanneer wat van hem gevraagd wordt. Daarnaast weet hij het al doordat ik mijn gordel om doe. Zodra ik mijn voeten daar doorheen steek wordt hij al enthousiast :o En daarnaast is de lijn van Canicross veel langer en de bevestiging voor de lijn zit bij dat tuig veel verder naar achteren.
Een hoop dingen waardoor hij het onderscheidt wel ziet :)

Donderdag is de laatste behendigheid voor de winterstop van 3 maanden. Ik hoop dat we in de tijd Hoopers kunnen gaan doen :))

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:05

Ben benieuwd of het bij ons ook zo goed in de smaak gaat vallen!

Wij hebben een dc zero tuig en gordel

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:25

Ohja op die manier, vergt wat training dan.
Ziet er leuk uit.

Wij zouden graag de agility toer opgaan. Maar eerst de gehoorzaamheidsklasjes afwerken :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:45

Ik jeb voor kenai de nonstop free motion. Dat is een langer tuig wat ik heel belangrijk vind ivm de ondersteuning in de rug die dag geeft. Fotos van de eerste keer dat bij hem aanheeft, tuig zit dus nog niet netjes en helaas is hij er inmiddels eigenlijk alweer uit gegroeid.. :o

Afbeelding

Afbeelding

Voor mezelf heb ik de zero dc canicross belt. Ik ben naar een winkel gegaan en zo alles rustig kunnen passen en kunnen kiezen wat voor mij en kenai het fijnste was.

Fotsy: ik doe het beide met Kenai maar de behendigheid heeftbtoch zeker wel zijn (en ook wel mijn ;) ) voorkeur.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 05-12-16 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:56

Snap eigenlijk niet zo goed het nut er van.als iemand mij dat kan uitleggen.lijkt me ook niet prettig rennen moet ik eerlijk zeggen

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:19

@keona Ik vind het heerlijk. Zelf sporten en je hond ook gelijk. Ik vind hardlopen in mijn eentje echt niks maar samen is heerlijk. Ik vind het een stuk fijner rennen.
Behendigheid vind ik ook leuker hoor :j Maar ik wil graag meerdere sporten ontdekken. Aankomend voorjaar gaan we Canicross wedstrijden starten en rond de zomer Behendigheid :)

DC Zero heb ik ook naar gekeken maar vond ik niet voldoende ondersteuning bieden. Ik heb ook de Non Stop Free Motion en voor mezelf de Non Stop Comfort Belt :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:26

Jeempie jee wat een heftige reacties allemaal :Y)

@nimmy
Volgens mij ben jij niet helemaal bekend met mijn negatieve ervaringen met stambomen, en in mijn beleving spreek ik mezelf namelijk absoluut niet tegen.
De ervaring die wij hebben is dat het beestje na enkele jaren (zeg een jaar of 3) zo dood en dood ziek is dat er niks anders op zit dan in laten slapen omdat er geen geneesmiddelen zijn die ze kunnen helpen.
De witte Aus is allergisch voor van alles en nog wat, en jeuk medicijnen zijn niet heel goedkoop. Daarentegen ken ik genoeg honden met stamboom die ook allergisch zijn, waaronder 1 Aus met prima stamboom. Verder doet ze het er prima op en is verder dan echt nooit maar dan ook nooit ziek.

En het hele idee en hoe het met werd voorgeschoteld stond mij niet aan. Dus nee sorry, ik had geen zin om mij te verheugen op een pup en vervolgens met een hele andere thuis te komen dan dat ik eigenlijk wilde. Je zegt dat je alsnog die keuze had gekregen, maar mij werd meerdere malen nadrukkelijk op het hart gedrukt dat dit echt niet zo hoefde te zijn. Erg jammer dan dat de fokkers het wel zo communiceren terwijl het niet zo is.

@Keona, ik zeg verder helemaal niks over de situatie/omstandigheden e.d. van de link die ik mee stuurde. Maar vind het in theorie een onwijs leuke kruising <3 . Dat wil niet zeg dat ik voor broodfok etc ben, absoluut niet zelfs.

@Diandra, die foto met die muts (?) geweldig :')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:50

Niet alle fokkers.zeggen welke pup je moet nemen.maar adviseren je.ik zelf vind het namelijk ook niks

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:51

Canicross je voort laten trekken dat vind ik gewoon beetje vreemd,lijkt me ook niet fijn rennen.rennen doen wij ook maar pep loopt gewoon los.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:02

keona schreef:
Canicross je voort laten trekken dat vind ik gewoon beetje vreemd,lijkt me ook niet fijn rennen.rennen doen wij ook maar pep loopt gewoon los.

Van horen zeggen, je loopt harder omdat je grotere passen kan maken door het trekken van de hond.

Kennis doet dit ook en heeft vriendlief met idee aangestoken... Ben benieuwd wat ze ervan vinden, mooie manier om beide in beweging te krijgen :p.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:38

ik ben niet zo een persoon van de fysieke inspanning :o

niet alle fokkers adviseren je een pup, en dan nog heb je toch nog altijd de keuze die te nemen of niet.
Al vind ik het wel super noodzakelijk, wat weet jij nu eenmaal van die pup, ik had ze allemaal gezien op foto en twee maal in levende lijve. Je kiest dan puur op uitstraling en kleur.
Ik had ook eerder een voorkeur voor een andere pup (zelfde kleur ook een teef) maar ik ben zooooooo blij dat de fokster ons Bloom heeft gegeven.
Wij wonen namelijk op een grote boerderij met vijf paarden, drie katten, konijnen en een hoop pluimvee.
Bloom paste volgens de fokster helemaal bij ons, en terecht, echt waar, de ideale match, heel ondernemend en toch wat terughoudend, durvertje terwijl haar zus veel angstiger was en is. Zou niet goed gekomen zijn.
De fokkers kennen hun pups het beste en weten wat jij te bieden hebt en wat zij leuk vinden.
Zo ken ik nog iemand die een andere pup kreeg toegewezen dan ze zelf hadden gekozen, en ze zijn super tevreden dat ze dit gedaan hebben want andere pup was ook heel dominant en daar zouden zij geen weg mee kunnen.