Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:47

Ik weet wel wie je kan vragen maar die loopt al met twee reuen haha :P Maar ik kan wél eens aan je vragen of zij nog iemand weet natuurlijk :) Kan me goed voorstellen dat je het niet ziet zitten op de winner, qua druk enzo.. Wie had je zelf in gedachten?

En ja, dat zeiden mensen idd :') Of nouja, een klein clubje mensen voornamelijk. Voor de rest zal er wel veel achter de rug om geluld zijn maar dát weet ik dan weer niet haha _O-

Wat een mega compliment over Gizmo trouwens! Echt heel gaaf, ben benieuwd hoe ie uitgroeit :D

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:06

Mag ik me hier ook melden? :D

Wij hebben sinds oktober een beauceron pup van nu 13,5 week. (1 van de berkenbolletjes van essiesilly) Ons plan is om zeker af en toe met der een showtje te gaan lopen. Ze zal ook aanwezig zijn bij de winner show op de zondag. Dan brengt essiesilly ons "kleine" boefje voor.

Vroeger wel Engelse Cocker Spaniëls voorgebracht op shows, maar dit is toch wel even iets heel anders.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:07

Ooooooh heb je een berkenbolletje! Wat leuk :D Welk hondje is naar jullie toe gegaan?

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:10

Jaaa we zijn er echt heel erg blij mee. Wij hebben het teefje met het groene bandje gekregen. Echt een heerlijk vrolijk relaxt dier met offcourse een fikse dosis puppy streken. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:22

Oh wat leuk! Heerlijke pupjes waren het!

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:23

Even een fototje van ons bolletje <3
Afbeelding

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:57

Wij gaan helaas niet naar de winner. Waarschijnlijk volgend jaar pad weer een show. Had wel graag op de winner willen kijken maar is een beetje te prijzig om heen te gaan met openbaar vervoer en dan nog de entree prijs. Voor ons nu dus even rustig aan.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:20

Kreeg net ook al PBtje van LhinnOlijf over de dames van Oosten. Die had ik ook al in mijn achterhoofd :D De oudste dan, maar Zojja kan soms sterk of vervelend zijn bij onbekenden en is erg lastig met het goed zetten van de voetjes. Daarom zat ik zelf eerder aan een volwassene te denken. Patrick (of Wendy) dacht ik zelf :+ Maar die is denk ik al druk genoeg met zijn eigen honden e.d.

Ik kan altijd de oudste van de 2 dames even vragen een keer met Zojja te trainen natuurlijk, eens kijken hoe dat gaat.

Tsaartje wat een poepje zeg <3

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:41

fenja schreef:
Wij gaan helaas niet naar de winner. Waarschijnlijk volgend jaar pad weer een show. Had wel graag op de winner willen kijken maar is een beetje te prijzig om heen te gaan met openbaar vervoer en dan nog de entree prijs. Voor ons nu dus even rustig aan.

Ik heb 5 honden ingeschreven op zondag, dus mag 5 mensen mee :D Scheelt je iig de entreeprijs. Je mag ook meerijden, maar dan moet je al wel eerst naar ons toe, weet niet of dat handig is (auto wel erg vol met al die honden, maar met wat proppen.....

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:14

@ thesserd: tnx we zijn echt helemaal weg van der. Echt een heerlijke blik die no matter wat ze heeft uitgespookt er al voor zorgt dat je niet boos op der kan worden.

Wat gebruiken jullie voor riempje om mee te showen? Met name dan als je een grote hond hebt?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:59

Heee Naomi leuk je hier te zien :)

Hoi knappe jazz :)
Van de berkenbolletjes komen jazz ennn goldie naar de winner Renée! <3
O ja lijntje uhm bij de volwassen honden een mooi slangenkettingje oid en een kort dun plat riempje voor jonge hondjes alleen een simpel leer dun zwart lijntje (niet te veel poespas bij de beauceron) haha

Ketting volwassen honden:
http://www.beestenspul.nl/product/index ... genschakel

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:30

Hey Esther, tnx voor de info.

Ik heb nog wel een plat zwart nylon showriempje die mijn ouders vroeger gebruikte met het showen van de cockers. Zou ik die kunnen gebruiken voor Jazz in Amsterdam? Dan kan ik voor latere shows wel zo'n ketting aanschaffen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:59

Ja denk t wel hoor en ik neem ook zowiso nog wel wat mee komt goed! :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:30

gaat er nog iemand naar brussel?
ik heb bisou ingeschreven want een pup van mij gaat er heen :) leuk!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:31

Ik niet :n

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:33

Ik wel! Kijk er al naar uit! :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:35

leuk welke dag moet je evelien

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:39

Ik moet zondag met mijn dame: Hongaarse Vizsla, korthaar teef van 3 jaar oud, Open klasse :)

Afbeelding (niet zo'n goede foto, was onze eerste show in Eindhoven)
Welke dag moet jij essiesilly?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:43

zaterdag met m n jongste teef (tussenklasse)
Afbeelding

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:44

Oh knapperd! Mooi type! Bij ons op de hondenschool zit ook eentje van een jaar nu, maar die is qua type bijlange zo mooi niet als deze... wauw :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:46

dank je wel :) ben er ook wel heeel blij mee hoor :)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:24

Bij ons is er alleen het probleem dat, als die ene teef meedoet, en die haar naam zien de keurmeesters in de cataloog, of de keurmeester ziet haar eigenaar, iedereen weet wie wint... dusja... beetje banketstaaf soms wel :(

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:28

is die zo bekend dan? en nogsteeds in de open klasse?
bij ons zie je dat niet zo heel erg eigenlijk... ja soms wint een bepaalde fokker vaak maar ze kan ook heel fijn relaxed voorbrengen en heeft mooie honden dus heb niks te klagen :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:56

Evelien__ schreef:
Bij ons is er alleen het probleem dat, als die ene teef meedoet, en die haar naam zien de keurmeesters in de cataloog, of de keurmeester ziet haar eigenaar, iedereen weet wie wint... dusja... beetje banketstaaf soms wel :(

Ha dat ken ik... Bij ons ras ook één persoon die vrijwel altijd domineert. Zo erg dat veel mensen maar weg blijven van de shows.

Wel mooi hondje heb je. Succes! *\o/*

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:51

Thesserd schreef:
Kreeg net ook al PBtje van LhinnOlijf over de dames van Oosten. Die had ik ook al in mijn achterhoofd :D De oudste dan, maar Zojja kan soms sterk of vervelend zijn bij onbekenden en is erg lastig met het goed zetten van de voetjes. Daarom zat ik zelf eerder aan een volwassene te denken. Patrick (of Wendy) dacht ik zelf :+ Maar die is denk ik al druk genoeg met zijn eigen honden e.d.

Ik kan altijd de oudste van de 2 dames even vragen een keer met Zojja te trainen natuurlijk, eens kijken hoe dat gaat.

Tsaartje wat een poepje zeg <3

Misschien kan je Kelly Ouwerkerk anders nog vragen..heeft geloof ik ook wel vaker Akitas voorgebracht