Als ik het huis uit ga met al mijn dieren wil ik er nog tenrecs of een opposum bij
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rockwitch schreef:Daar komen die van ons ook vandaan.
Je bent ook van harte welkom om bij ons eens te komen kijken hoe ze in huis zijn.
Betje van de frettenstichting kan je in ieder geval alles vertellen wat je moet weten. Heel goed dat je daarheen gaat.
maar we zijn van België dus moeten een heel eind rijden. Dus hebben we besloten er dan maar een dagje Breda achteraan te plakken
Ben heel benieuwd naar de fretjes! Mijn vriend is nog sceptisch haha 
Polivy schreef:Bedankt voor je reactie! Ik vind het ook lastig inschatten hoor. Die beestjes kunnen soms ook wat nukkig zijn lijkt soms. We hebben eerst een paar dagen er voor gezorgd dat hij in ieder geval genoeg water binnen kreeg en 1 dag toen hij helemaal niks wilde eten wat kattenvoer gegeven. De winterrust kan misschien ook een oorzaak zijn, want mijn vriend heeft de tijden van de lamp veranderd en je merkt bij onze baardagamen echt dat ze eigenlijk gaan slapen zodra de lamp uitgaat en nu die eerder uitgaat ze daar echt aan moeten wennen. De lamp heeft mijn vriend dus vandaag weer iets bijgesteld, zodat de overgang wat geleidelijker is.
We hebben deze week wasmotten gehaald (lekker vet, en dan krijgt hij wat binnen) en hij krijgt nu apart van zijn broer eten, want die is wat vlotter en dominanter daarin en anders komt hij nergens bij. Hij begint nu langzaamaan wat beter te eten, al moet ie van groente en fruit op het moment nog steeds niet zoveel weten. Van 't weekend at ie al best goed weer, maar vandaag dan weer wat minder. Wel heb ik het idee dat hij liever in zijn bak eet dan erbuiten, want vandaag wilde hij niks buiten de bak eten (zelfs niet toen zijn broer voordeed hoe het moet (ja, dat hielp soms nog weleens kwam ik achter haha)), maar in de bak op zijn eigen plateau at ie graag van de meelwormen, wasmotjes en krekels. We hadden ze vanavond samen buiten de bak en toen merkten we dat hij weer genoeg energie had om zijn broer uit te dagen en achter 'm aan te gaan (gek genoeg is dat altijd buiten de bak en niet erbinnen. Alsof ze buiten de bak nog moeten bepalen wie daar de baas is ofzo). We kijken het dus nog even met 'm aan, hij komt namelijk nog steeds aan in gewicht (alleen dan wat minder snel dan voorheen) en zijn ontlasting ziet er normaal uit en stinkt even erg (:')) en zijn huid is ook niet anders van kleur o.i.d.
We gaan nu langzamerhand ook een nieuw terrarium bouwen, zodat de gekko's in deze bak kunnen blijven en de baardagamen een grotere en vooral bredere bak krijgen (we hebben nu een niet zo brede maar wel hoge bak, maar daar worden ze nu echt te lomp voor). We gaan 'm zelf maken, ook de achterwand (met piepschuim, pur, tegellijm, lak en zand), en meten 'm zo uit dat ie precies op een meubel van ons past. Hij wordt dan (buitenmaten) 143,5 cm (b) x 70 cm (h) x 48 cm (d). In een bak met die formaten moeten ze ook als volwassen versie dan wel kunnen rondscharrelen met z'n tweeën lijkt me.
Solleke_Noah schreef:rockwitch schreef:Daar komen die van ons ook vandaan.
Je bent ook van harte welkom om bij ons eens te komen kijken hoe ze in huis zijn.
Betje van de frettenstichting kan je in ieder geval alles vertellen wat je moet weten. Heel goed dat je daarheen gaat.
Bedankt voor het aanbodmaar we zijn van België dus moeten een heel eind rijden. Dus hebben we besloten er dan maar een dagje Breda achteraan te plakken
Ben heel benieuwd naar de fretjes! Mijn vriend is nog sceptisch haha
Gaan fretjes een beetje samen met katten over het algemeen?

Spijtig dat ze dat niet aanraden voor beginners... *smelt*
Onze kat is ook niet de simpelste naar andere katten, dus betwijfel of hij een fretje wel in z'n klauwen zou sluiten.. maar eerst maar eens het bezoek in Breda afwachten, wie weet lopen we wel gillend weg
de pups zijn beide half angora's en Rowan officieel ook.
ze zijn zooo geweldig. (allemaal eigenlijk)
huishouden wordt sowieso wel aangepast naar eender welk huisdier denk ik, we hebben hier nu drie honden lopen en twee katten (en drie paarden en nog wat klein spul, axolotl's enzo) dus dan ga je ook niet zomaar bv een weekendje weg
en onze jongste hond maakt evenveel rommel voor tien fretten bij elkaar de laatste tijd
Fiffill schreef:Schattig hè, nog eentje dan maar![]()
[ Afbeelding ]
Polivy wat tof dat je zelf een bak gaat maken, laat je ook foto's zien als hij af is?
Wat een DOTJE! rockwitch schreef:Haha hier alles onder een kastje of achter ons terrarium, die heeft gelukkig wieltjes dus die kan van zijn plek.
Aaah gister bij de frettenstichting kreeg ze een fretje binnen, bijna kaal, jaartje of 6 met bijniertumoren, dus die krijgt een implantaat, kan ze mooi nog even mee. Maar jeetje was zo'n lief dametje.
Ze heeft ook een duo zitten, soort frunsen geloof ik, die zijn ook geweldig, lekker groot, maar wel eenkennig, ze moeten je of niet. Ik was gelijk verliefd, maar 4 is wel ff meer als zat bij ons.