Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:29

ze heten heb net ff verzonnen :)
de goud met witte Snowy naar mijn chihuahua lol bijna de zelfde kleuren.
goud kleur boven op en witte zijkanten..
en mijn donkergrijze heet Julie :) naar mijn bonte pony die dus helemaal niet grijs is maar ach vind het wel een leuke naam..
en mijn zwartbonte Amber naar mijn paard die is niet bont maar wel zwart met wit..
en ze zijn al uren bezig met graven en de boel verkennen, eten, zandbad nemen...
lekker actief dus, en goed te zien alle drie zo leuk.......
zie filmpje kort van de paarden View My Video

edit doe net mijn hand erin om het wieltje goed te zetten, zitten er ineens 3 gerbils op me hand zo leuk :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:32

hier een paar foto's niet echt goed gelukt maar ja
Afbeelding
Amber en Julie :)
Afbeelding
Snowy :)
Afbeelding
Amber in de zandbak :)

foto van het hok volgt die is helaas mislukt pfff

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:36

MadelonSunny schreef:
xMendy schreef:
Kan je het rad niet ophangen aan een plateau? Heb ik ook, heel handig. Ik hoop dat het goed blijft gaan met z'n 3en. Waar heb je ze uiteindelijk gehaald? Niet bij Queenies neem ik aan (die doet ze alleen per 2 weg volgens mij).

Ik heb steeds nachtmerries dat mijn gerbils jongen krijgen :')

Haha, same here :')
Eerste keer droomde ik dat ze 3/4 pups hadden + konijnen en kittens.
En de tweede keer dat er nog een nest jongen bij was en de kittens waren weg.
En ja, dat paste in m'n droom allemaal in een verblijf van 100x40x40 :')

HAHA dat had ik dus ook! _O- Nu durf ik mijn droom ook wel te vertellen:
Ik droomde dat ze in een konijnenhok zaten in de tuin (ze bleven netjes achter het veel te grote gaas zitten) en ze hadden cavia's gekregen. Daarna echt 100en gerbil pups, ze bleven zich vermenigvuldigen waar ik bijstond! :oo

En nee ik heb er geen mannetje bij zitten haha. Maar mijn angst is dat 1 van de twee zusjes een mannetje blijkt ofzoiets. :')

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:43

foto van het hok geen gerbil te zien natuurlijk :)
Afbeelding
het bovenste plankje wil ik er uit halen, daar een groter plateau maken met een trapje van wilg er naar toe
daar het zandbakje en voerbakje op zetten, want nu zit beiden onder het zaagsel haha
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 14-02-14 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosie

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:45

Leuke foto's! Wat zijn de afmetingen van de bak?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:47

xMendy schreef:
Leuke foto's! Wat zijn de afmetingen van de bak?

dank je 80 lang 60 hoog en 40 breed :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:47

Leuke gerbils, al vind ik het niet verstandig dat je er 3 hebt genomen. Je had er imo beter 2 kunnen meenemen en de derde laten koppelen met een ander. Ze zijn wel heel schattig :) .
En is het een plastic loopradje? Daar kunnen ze aan gaan knagen en zich aan bezeren, zou daar wel op letten.

Edit: zelfde geldt voor je drinkflesje, daar bestaan speciale metalen houders voor, zodat ze er niet aan kunnen knagen. Te koop in de bekendere gerbil-webshops.

Over dromen gesproken, ik heb laatst 's nachts 2 gerbils en een konijn gekregen van mijn tandarts _O-

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:56

:') :') van je tandarts

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:59

Ja :') Dat viel zelfs bij mij wel in de categorie Bijzondere Dromen. Ik droom namelijk echte nacht zo bizar _O-

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:00

ze hebben genoeg te knagen en bij het plastic van het flesje kunnen ze niet bij alleen bij het tuitje voor het water. maar natuurlijk hou ik het goed in de gaten. en de 3de laten zitten nee dat vond ik zielig. en om nou 2 hokken te nemen gaat me ook wat te ver. ik hou alles goed in de gaten, zit er heel veel bij. ben hele dagen thuis ivm met me hernia. dus komt goed hoor. en ze liggen met zijn 3en in een hol onder de loopplank te slapen. als ik er nou een man bij zou doen, gaan ze vechtten. maar nu nee lijkt me sterk.

ps zijn die van jullie ook zo tam na een dag? ze zitten hier gewoon op me hand als ik even de kooi in ga om wat te verschonen en dergelijke :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:03

Ik kan je zo een aantal voorbeelden geven die op internet staan van groepen gerbils (mannen en vrouwen) die zijn gaan vechten. Je kunt er haast op zitten wachten. En als je er toevallig bij bent, haal je ze uit elkaar, maar zit je alsnog met 1 (of met een beetje pech kunnen ze allemaal niet meer met/bij elkaar) gerbil die je apart moet houden toch? Daarom bedoelde ik: had die 3e bij de fokker gelaten en laten koppelen met een andere gerbil voor een nieuw huisje. Maar goed, jouw keus natuurlijk! Ik hoop van harte dat het goed gaat :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:06

ik ken ook verhalen van 5 of meer gerbils die een heel leven lang bij mekaar zitten en daar gebeurd dus niks
mee.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:07

Je hoort/leest vaak dat het later pas misgaat, na een half jaar/jaar. Maargoed, ik hoop natuurlijk dat het goed blijft gaan! Idd goed in de gaten houden.

Karlijn het is ook bijzonder (tandarts - gerbils :+ ). Mijn ouders vinden het al bizar dat ik uberhaupt over mijn gerbils droom (want ja, wie droomt er nou over gerbils :') )

edit: ja mijne waren ook zo tam al vanaf het begin, nog steeds erg blij mee!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:09

Haha :))

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:39

Mijn nog steeds naamloze gerbils zijn vooral verstopt de hele dag :')
De eerste dag kwamen ze wat meer tevoorschijn dan nu. Ook wanneer iemand zijn hand erin doet komen ze niet en zijn ze vooral lekker in hun huisjes aan het knabbelen.
Ik merk ook wel duidelijk dat de ene wat tammer al is dan de ander.. hoewel ik het wel jammer vind dat ze zich veel verstoppen :=
Is dit gewoon wennen? Want ik heb ze nu net 3 daagjes of zouden ze gewoon nog niet zo tam zijn? Bij de fokker konden ze zich ook niet zo ingraven als ze nu kunnen dus misschien dat ze daar nu gewoon van aan het genieten zijn.. :roll:

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:59

ik weet het niet diaana, ik weet wel dat ze bij mij ook heel dik in het zaagsel zitten.
maar zodra de schuif deur open gaat zijn ze er als de kippen bij hier. heb ze net gisteren in huis dus geen idee.
hopelijk worden ze wat tammer bij jou, misschien regelmatig een pitje geven uit je hand
denk wel dat ze er dan aan wennen. succes :)

oh ik heb al een keer het zand gezeefd dat gaat ideaal met een grote zeef :)
en meteen gaan ze erin rollen zo schattig.. ook poepen ze erin maar ik zeef het 1 a 2 x per dag.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:02

Ik kan me niet herinneren hoe mijn gerbils de eerste dagen waren, slecht he :') Ze zijn nu nog niet helemaal tam, vooral als ik ze wakker gemaakt heb door mijn gerommel in mijn kamer zijn ze onwijs schichtig.

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:00

@ zeeuwtje 68: ook met pitjes komen ze niet en blijven ze gewoon lekker in hun holletje hooi knabbelen..
@ _karlijn: wellicht dat het dan komt omdat ze met het dak hier bezig zijn, dat ze het allemaal teveel herrie vinden.

Ik had er net een eierdoos in gezet, toen waren ze 2 min bezig om er een tunnel onderdoor te graven en vervolgens gingen ze weer slapen :O

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:01

Hahaahha wat een dromen komen hier voorbij zeg! Gerbils van je tandarts krijgen, konijnen samen met gerbils en cavia's in de bak :=

Wat betreft tam worden, je had ze toch nog niet zo lang? Geef ze nog even een paar dagen rust, die komen vanzelf wel tevoorschijn als ze goed zijn uitgerust van de verhuizing. Het is voor hun natuurlijk ook allemaal wel erg spannend.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:10

@xMendy Haha, geweldige droom ook! _O-

Mijn dames waren in het begin ook niet zo tam. Ik heb ze bij de fokker 2 keer gezien en toen waren ze een stuk tammer. Het heeft hier een maand geduurd voordat Esya wat van m'n hand kwamen halen. Ik heb ze nu bijna 3 maanden en Syndra begint nu ook te komen halen. Esya rent op me af als ze me ziet, die weet heel goed dat ze dagelijks wat lekkers krijgt :)) Ze zijn nu ook een stuk actiever en vaker wakker dan in het begin. Maar als ze jong zijn slapen ze natuurlijk ook meer.
Als je geduld hebt dan worden ze echt wel tammer :j

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:41

Hoe warm hebben jullie het in de kamer waar je gerbils staan?

Ik heb gelezen dat gerbils in 20-25C moeten zitten, dus ik heb braaf een thermometertje gekocht en reguleer de temperatuur met mijn verwarming en raam open/dicht, ondanks dat ik liever in een kamer slaap van <18C. Maar als ik straks op mijzelf woon wil ik de verwarming wel wat lager zetten als ik er niet ben of 's nachts, maar ik ben bang dat het dan te koud wordt voor ze. Daar kan ik me nu al druk om maken haha.

Hoe doen jullie dat?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:47

Bij ons is het overdag (niet thuis) rond de 16-18 graden, 's nachts ook. 'S middags en 's avonds 20-21 graden. Ze lijkrn er geen last van te hebben, en maken natuurlijk zelf ook een warm nestje...
M'n ouders gaan igg niet de verwarming opschroeven.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:58

's Nachts is het hier ook zeker onder de 20 graden. 's Ochtends zet ik expres de verwarming bij hun in de buurt lichtjes aan en pas 's middags en 's avonds zal het er boven de 20 graden zijn. Maar ze hebben er geen last van hoor. Zolang ze maar genoeg nestmateriaal hebben en het niet kouder dan 15 graden wordt :)
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 15-02-14 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:14

Bij mij is het snachts 17/18 graden, als ik huis ben is het zo'n 22 graden. Ik ga over 2 maanden ook op mezelf, maar ik ga qua temperatuur geen rekening met ze houden hoor, maar dat is denk ik ook omdat ik weet dat het bij mij nooit onder de 16 komt haha. Ik zou me er geen zorgen om maken Karlijn!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:30

Hier houden we er inderdaad ook geen rekening mee hoor. Overdag is het rond de 20/21 graden en 's nachts of als er niemand thuis is zakt hij naar 16/18 en de dames doen het prima :)