Wassen doe ik bij Toby ook eigenlijk zelden hoor. Misschien paar keer per jaar. Meestal een keer een vochtige doek over vieze plekken heen, maar dat is het dan ook. Hij heeft harde haren, dus meeste vuil valt er gewoon vanaf.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skippy01 schreef:Honden horen onder appel en anders niet los. Jouw hond was aangelijnd, en was niet degene die opdringerig was. Dan zitten zij dus altijd foutniet te veel zorgen over maken.
Teveel mensen met een hond, te weinig met met verstand van honden, helaas
CupCakes_ schreef:Ach wat een leukerd is Jinn toch!![]()
Kiwi Chick groeit lekker door!
We hebben weer een hele toffe wandeling gehad. Jip was echt super braaf, ondanks dat hij alleen aan de lange lijn liep. Heeft heerlijk kunnen snuffelen. We namen via het strand de route naar het bos toe.
Op het strand hebben we wel een akkefietje gehad. Jip zat aan de lange lijn en er kwam de hele tijd een andere hond bij Jip ouwehoeren. Ik kon Jip ook niet losklikken, want dan had ik hem aan het einde van het strand op kunnen halen. De hond heb ik een paar keer weg gestuurd, bij de eigenaren aangegeven dat ze hun hond bij zich moesten houden, ingehouden zodat wij achter hun liepen (zij liepen aan de waterkant en wij aan de duinkant, strand is flink breed). Maar deze hond bleef maar komen. Ik merkte aan Jip dat hij het beu aan het raken was. Toen de hond voor de zoveelste keer kwam, heeft Jip hem flink gecorrigeerd. Dit heb ik Jip nog nooit zien doen. Deze reactie was voor mij nieuw.
Vervolgens stonden zijn eigenaren binnen no time naast me. Hierbij kreeg ik van alles naar me toe geslingerd. Dat ik een agressieve hond had, de dierenarts rekening mocht gaan betalen (er was geen bloed, wond of kreupelheid), ze juridische stappen gingen ondernemen. Waarop ik geantwoord heb dat mijn hond aan de lijn zat en die van hun los liep en niet luisterde en mijn hond lastig viel.
Nu is mijn vraag, was Jip zijn reactie terecht? Had ik nog eerder in moeten grijpen? Jip is verre van agressief, dus deze reactie van hem heb ik nog niet eerder gezien.
Soms he, word ik toch zo moe van hun mensen die hun hond niet bij zich houden.![]()
[ [url=m/c5pykJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5wXm0q.jpg]Afbeelding[/url] ]