Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:59

@CB hele andere honden ja :j Toby doet het super met alles boven de 15 graden. De meeste honden haken af bij alles boven de 20 graden natuurlijk. Dus in de zomer heb ik een hele blije hond. En liggen de meeste andere honden liefst in de schaduw... Verschil moet er zijn. Voordeel is wel dat mijn paard echt een winterpaard is, dus ik kan mooi een ritme bouwen zo waarbij de ene in de winter meer doet en de andere met warmer weer (weliswaar in de ochtend of avond dan wel en niet met écht heet weer) wat meer kan doen.

Wassen doe ik bij Toby ook eigenlijk zelden hoor. Misschien paar keer per jaar. Meestal een keer een vochtige doek over vieze plekken heen, maar dat is het dan ook. Hij heeft harde haren, dus meeste vuil valt er gewoon vanaf.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:01

Ja, opgedroogde modder of zand bv. valt hier ook makkelijk eraf en zit met name vooral rondom de poten en soms een beetje aan de langere haren onder de buik en dat borstel ik dan even eruit.

En dat is idd wel fijn dat je paard juist wel een winterpaard is, kun je idd mooi 'afwisselen' dan qua ritme/regelmaat wat je hebt met de dieren.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:12

Dan is het te hopen voor Toby dat we geen strenge winter krijgen. Een jasje is voor zulke honden dan ideaal! Wat een schattige Toby foto!

Jip die presteert het wel om elke wandeling onder de modder te zitten. Soms borstelen we het er nog wel uit, maar vaak is het afspoelen omdat hij dan weer echt te smerig voor woorden is. Smeerkees :D

Soms zie ik ook honden met een flinke vacht zoals een Aus, Herder etc. met een regenjas lopen en als je dan de vraag stelt waarom ze dat doen, dan krijg je vaak als antwoord terug 'Zodat hun vacht niet nat wordt' Als ik hier thuis met een jas voor Jip aankom zetten, lachen ze me vierkant uit denk ik :Y)

Ik weet even niet hoe ik een filmpje van IG hier moet delen, maar Jip is nu weer verbannen naar de bench. Online les volgen werd hem zo niet. _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:19

Wij hebben ook hoofdzakelijk herfst / winter honden. :j Ik vind het zelf ook echt heerlijk natuurlijk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:21

@cupcakes haha, nee, mijn spaniel had ook echt geen jas. Dat was een modderhond. Vond ie heerlijk. Een jas aan trekken voor mijn gemak zou echt hondje-pesten zijn geweest. De doodle heeft het héél snel warm, die krijgt ook echt geen jas... Het is echt puur dat Toby het zo snel koud heeft en regen zo erg haat, anders had hij ook geen jasje hoor. Hij krijgt ook alleen jasjes die eruit zien als paardendekens zeg maar. Dus geen capuchons of bling bling ofzo. Gewoon een regendek.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:07

Dankjulliewel allemaal! We zijn ook heel blij met de vooruitgang. Het grootste verschil is dat hij naar ons toekomt als het spannend wordt en dan bij ons blijft zitten. Dat scheelt echt zoveel met hoe het eerst was.

Hier ook een echte herfsthond. Met alle regen zijn er allemaal beekjes weer volgelopen en hij vindt het heerlijk om daarin te zwemmen. Wij staan daar dan in onze jassen en truien naar te kijken ;)
De modder valt er gelukkig makkelijk af. En hij is helemaal gek van afgedroogd worden - heerlijk vindt hij dat. Alleen nu hebben we problemen met de bramenstruiken waar de ranken van afbreken en zich in zijn staart draaien. Regelmatig komt hij binnen met een stuk bramenstruik op sleeptouw.. Gelukkig is hij handig met die het eruit halen ;)

Beertje heeft een nieuwe bal gekregen - een soort halve met een pieper erin. Een luide pieper. Hij is er helemaal gek van. Wij soms wat minder - dan begint hij opeens uitgebreid te piepen met dat balletje. Vooral tijdens het journaal of als we aan de telefoon zijn :D :D

Dit weekend gaan we oefenen met de trein. 10 minuutjes naar een groot park, even kijken wat hij ervan vindt. Hij is al vaak mee geweest naar een terrasje naast het station, en daar vond hij het helemaal prima. Ben benieuwd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 11:50

Oh beterschap Curse! Auwie

Skip hier ook hoor. Chick heeft ook een grafhekel aan kou. Zeker nu haha.
Ze krijgt als t kouder word ook een jasje aan.

Gaat hard Nicky! Puppy is ze eigenlijk niet meer :P

Chick gaat ook hard, 48 dagen vandaag.

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:09

kiwiwitje schreef:
Gaat hard Nicky! Puppy is ze eigenlijk niet meer :P

Chick gaat ook hard, 48 dagen vandaag.

[ [url=m/eBIAUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ssssttt ze is nog wel een puppy :')

Ahh Chick gaat echt heel hard!! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 12:15

haha ja djessey is 19 maanden ofzo en nog steeds mn pupje :P

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:48

kiwiwitje schreef:
haha ja djessey is 19 maanden ofzo en nog steeds mn pupje :P

Hoe vaak ik Roetsj ook nog pup noem, is al ruim 2,5 jr.... :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 12:55

hahaha geweldig toch!
ik zeg steeds dat Djessey mijn kleine beeeebie is :P

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:42

Chick lijk net een gestrande walrus. :o daar kom vast een elftal uit.

Cursebeaker beterschap. Hopelijk weer snel op pad. En fijn dat je voor de verhuizing al de twijfels had en niet erna.

Cupcakes volgens mij had ik filmpje op insta al gezien. Wat een boef die Jip.

Nicky wat is ie al groot.

Senna voel zich eigenlijk elk seizoen wel goed. Enkel van regen smelt ze, dat vind ze niks.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 13:43

neeee geen elf :P Dan word ik gek geloof ik.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:16

HELP! Jinn was kwijt.
Ik heel stiekem naar boven.

Afbeelding
Jep, betrapt.

Afbeelding
Oeps, ik betrapt..

Afbeelding
Aah <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 21:23

Agos wat schattig <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:15

Was bedtijd volgens Jinn ;)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:14

Oh die laatste foto van Jinn. <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:54

Ach wat een leukerd is Jinn toch! <3

Kiwi Chick groeit lekker door!

We hebben weer een hele toffe wandeling gehad. Jip was echt super braaf, ondanks dat hij alleen aan de lange lijn liep. Heeft heerlijk kunnen snuffelen. We namen via het strand de route naar het bos toe.

Op het strand hebben we wel een akkefietje gehad. Jip zat aan de lange lijn en er kwam de hele tijd een andere hond bij Jip ouwehoeren. Ik kon Jip ook niet losklikken, want dan had ik hem aan het einde van het strand op kunnen halen :+ . De hond heb ik een paar keer weg gestuurd, bij de eigenaren aangegeven dat ze hun hond bij zich moesten houden, ingehouden zodat wij achter hun liepen (zij liepen aan de waterkant en wij aan de duinkant, strand is flink breed). Maar deze hond bleef maar komen. Ik merkte aan Jip dat hij het beu aan het raken was. Toen de hond voor de zoveelste keer kwam, heeft Jip hem flink gecorrigeerd. Dit heb ik Jip nog nooit zien doen. Deze reactie was voor mij nieuw.

Vervolgens stonden zijn eigenaren binnen no time naast me. Hierbij kreeg ik van alles naar me toe geslingerd. Dat ik een agressieve hond had, de dierenarts rekening mocht gaan betalen (er was geen bloed, wond of kreupelheid), ze juridische stappen gingen ondernemen. Waarop ik geantwoord heb dat mijn hond aan de lijn zat en die van hun los liep en niet luisterde en mijn hond lastig viel.

Nu is mijn vraag, was Jip zijn reactie terecht? Had ik nog eerder in moeten grijpen? Jip is verre van agressief, dus deze reactie van hem heb ik nog niet eerder gezien.

Soms he, word ik toch zo moe van hun mensen die hun hond niet bij zich houden. -O-

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:05

Honden horen onder appel en anders niet los. Jouw hond was aangelijnd, en was niet degene die opdringerig was. Dan zitten zij dus altijd fout ;) niet te veel zorgen over maken.
Teveel mensen met een hond, te weinig met met verstand van honden, helaas :n

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:31

Skippy01 schreef:
Honden horen onder appel en anders niet los. Jouw hond was aangelijnd, en was niet degene die opdringerig was. Dan zitten zij dus altijd fout ;) niet te veel zorgen over maken.
Teveel mensen met een hond, te weinig met met verstand van honden, helaas :n

Jups mee eens.
En terrecht van Jip, om te corrigeren :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:17

CupCakes_ schreef:
Ach wat een leukerd is Jinn toch! <3

Kiwi Chick groeit lekker door!

We hebben weer een hele toffe wandeling gehad. Jip was echt super braaf, ondanks dat hij alleen aan de lange lijn liep. Heeft heerlijk kunnen snuffelen. We namen via het strand de route naar het bos toe.

Op het strand hebben we wel een akkefietje gehad. Jip zat aan de lange lijn en er kwam de hele tijd een andere hond bij Jip ouwehoeren. Ik kon Jip ook niet losklikken, want dan had ik hem aan het einde van het strand op kunnen halen :+ . De hond heb ik een paar keer weg gestuurd, bij de eigenaren aangegeven dat ze hun hond bij zich moesten houden, ingehouden zodat wij achter hun liepen (zij liepen aan de waterkant en wij aan de duinkant, strand is flink breed). Maar deze hond bleef maar komen. Ik merkte aan Jip dat hij het beu aan het raken was. Toen de hond voor de zoveelste keer kwam, heeft Jip hem flink gecorrigeerd. Dit heb ik Jip nog nooit zien doen. Deze reactie was voor mij nieuw.

Vervolgens stonden zijn eigenaren binnen no time naast me. Hierbij kreeg ik van alles naar me toe geslingerd. Dat ik een agressieve hond had, de dierenarts rekening mocht gaan betalen (er was geen bloed, wond of kreupelheid), ze juridische stappen gingen ondernemen. Waarop ik geantwoord heb dat mijn hond aan de lijn zat en die van hun los liep en niet luisterde en mijn hond lastig viel.

Nu is mijn vraag, was Jip zijn reactie terecht? Had ik nog eerder in moeten grijpen? Jip is verre van agressief, dus deze reactie van hem heb ik nog niet eerder gezien.

Soms he, word ik toch zo moe van hun mensen die hun hond niet bij zich houden. -O-

[ [url=m/c5pykJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5wXm0q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee hoor, volstrekt normale reactie! Puk had dit waarschijnlijk de tweede keer al gedaan. Vind het knap dat Jip zich dus zolang heeft ingehouden. De correctie was misschien iets (te?) hard omdat de eigenaren zo paniekerig reageerde maar wel normaal. Als hij eerder had gereageerd was het waarschijnlijk niet eens opgevallen bij de eigenaren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 17:22

Heeel terecht. Mijn meiden laten t al niet zover komen. Die corrigeren ook eerder als ze er niet van gediend zijn. Boellie corrigeert gewoon niet :') die dendert ze gewoon omver als ie ze beu is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:30

Eens met de rest inderdaad. Je hebt immers ook de eigenaren aangesproken, dus je hebt gedaan wat je kon.

Wij hebben ook een rondje gelopen met Zhiva. Ze was weer helemaal de oude sociale hond. Ze heeft gespeeld met een golden retriever, ging goed. Ze werd 1x gecorrigeerd, nja lijkt me prima. Daarna nog met een labradoodle en een Shiloh kennis gemaakt, ging ook hartstikke prima. Geeft wel even een fijn gevoel hoor dat het zo ging, want ik was gewoon bang dat ik misschien heb gemist dat ze heel angstig was met andere honden of dat het alsnog gekomen is. Maar dat is gelukkig niet geval. :o
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:31

Ik had een hele drukke ochtend op het werk, het is echt gekkenwerk qua vakanties. Om 13 uur kon ik naar huis maar ik 'moest' 's middags nog even terug om alle gourmetarrangementen in goede banen te leiden.

Dus lekker met de hondjes naar het werk gewandeld, wel via bos en een paar dorpjes, onderweg kwamen we deze bomen tegen. Puk twijfelt geen moment en klimt altijd naar boven, ze vind dat echt leuk om te doen. :D

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:36

Fijn dat Jip zijn reactie niet extreem was.

Wat doe je eigenlijk voor werk KimD? Mooie foto van Puk! :D

Gelukkig dat Zhiva weer de oude is en er niets aan over gehouden heeft. Mooie foto :D