Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:47

Wat leuk Yvetjes! Veel plezier met de meet n greet haha.

Heel gaaf die filmpjes van Elin! Kan niet wachten tot Skye aan de slag mag haha.

Hier voor blackfriday alleen een nieuwe jas gekocht, voor werk en hondenschool. Lekker warm, comfortabel en veel zakken dus ideaal voor trainen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:16

Leuk filmpjes van Elin, wat gaat ze hard.

Hier niks gekocht met Black friday.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:54

Ik heb ook alweer wat in te halen zie ik :')

@ Denise: Fijn dat Bodhi is aangekomen! En dat hij goed eet. Hopelijk blijft dat zo.

@ Diandra: Elin ziet er idd echt al volwassen uit! Ik weet nooit of Popo begint uit te zwaren, als hij breed lijkt is dat meestal omdat zijn haren langer worden. :')
Momenteel probeer ik hem vooral over de 23 kg heen te krijgen.
Wat doet ze goed haar best op de filmpjes, echt gaaf om te zien <3

@ Yvetjes: Wat leuk dat papa ook op kraamvisite komt! Ergens lijkt me dat wel fijn, een wat oudere reu. Dan weet je dat ie al 9 jaar gezond is hahaha.
Ik was vrij in Popo's eerste week hier maar mijn vriend was doorlopend thuis (student met scriptieleven haha). Verder werk ik part time, vanaf dat Popo 10 weken was geloof ik ging hij de halve dagen mee naar mijn werk en toen hij oud genoeg was (ik denk een maand of 6) ging hij elke dag mee, ook de lange dagen.

Ik heb ook niets gekocht met Black Friday. Niet eens aan gedacht eigenlijk maar ik zal dan ook niets nodig hebben.
Gisterenochtend en vanmorgen ben ik weer met Popo naast de fiets gaan oefenen en dat gaat gestaag beter! Ik sleutel steeds nog een beetje aan alle afstellingen om te kijken wat het fijnst werkt. Ik heb er een wat langer lijntje aan gemaakt omdat hij anders nauwelijks speling heeft of er staat al druk op de lijn en dan krijg je natuurlijk het verhaal met verkeerde belasting. Nu met een wat langer lijntje is het makkelijker voor hem om rustig naast me te draven zonder dat er spanning op komt maar kan hij nog wat makkelijker kiezen waar hij zijn pootjes neerzet. :D
Hij snapt nu al behoorlijk goed dat hij niet kan snuffelen en zo terwijl hij vast zit, het enige spannende vond ik nog andere honden omdat hij daar altijd gigantisch naartoe wil... Vanmorgen liep er aan de overkant van de straat een man met 2 honden die gigantisch begonnen uit te vallen zodra ze hem zagen. Popo keek wel maar draafde keurig met me mee, ik was zo trots! Dat komt wel goed dus denk ik. Binnenkort fietsen we een keertje naar het bos. <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:18

Ik had 2 weken vrij genomen. Ga dat ook weer doen bij de volgende. Nu is het wel handig dat ik maar 30u doe in de week en vb soms maar 4 uur per dag moet werken en als ik langer werk is dat vaak de avonddienst en komt mijn vriend na 3a4uurtjes na mij thuis :)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:32

Kiwiwitje ohh ik smelt van de puppy spam <3

KimD whaha geweldige actie foto _O-

Kimvicious ohh wat leuk zeg samen wandelen

Denise ohh goed nieuws dat Bodhi weer aangekomen is. En die lindt chocolade is de beste chocolade die er bestaat hihihi :=

Diandra,Elin ziet er prachtig uit zeg en echt gaaf die filmpjes

Yvetjes heel veel plezier met de meet and greet met de vader van de pup !

Simoonzel heerlijk aan het oefen met de fiets zo te horen!

Normaal werk ik zondag geheel de dag vanmiddag eens een keertje een middagje vrij. Neem Candy zometeen lekker mee een flink stuk wandelen naar het park

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:46

Nou toch nog lekker een rondje gemaakt met de 2 duiveltjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu moe :z

Afbeelding

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:51

Awww wat een heerlijke foto's. Toch de teckel los? :+

Ik heb wat behoorlijk deprimerende patiënten gehad vandaag dus ik kan wel wat vrolijke foto's gebruiken. Als ik thuis kom even flink Popo knuffelen <3

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:54

Simoonzel schreef:
Awww wat een heerlijke foto's. Toch de teckel los? :+

Ik heb wat behoorlijk deprimerende patiënten gehad vandaag dus ik kan wel wat vrolijke foto's gebruiken. Als ik thuis kom even flink Popo knuffelen <3

Haha jaa toch maar geprobeerd de teckel los en t ging goed vandaag. Scheelt dat het voor de teckel een vrij onbekende plek is en dan durft ze ook niet weg te gaan merk ik }>

Ohjeejtje lekker knuffelen met Popo vanavond en tot rust komen!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:46

Wat een heerlijke kop heeft die teckel (maar ik ben teckelfan).

Gaaf dat het fietsen zo super gaat met Popo Simoonzel! En fijn dat je tot rust kan komen thuis met zo'n pittige baan. Zou niks voor mij zijn. Erg knap.

Meet&greet was superleuk. Reu vond ik erg mooi en was superrelaxt. Gewoon 4 volwassen honden en 7 pups die door elkaar huppelden en speelden. Echt geweldig. Nog 1 weekje wachten voor we onze Yoep gaan halen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:50

Hoi, ik val even binnen. Ik heb de laatste pagina's gelezen en heb een paar vragen waar jullie vast het antwoord op hebben :D

Ik lees nogal verschillende berichten over hoe lang jullie thuis blijven wanneer de pup er is. Het zou hier gaan om 2 dagen dat pup alleen is (zo'n 8 uur maximaal, maar ik kan dit zelf plannen qua werk) of eventueel meenemen in overleg. Dit zou dan ingaan na twee weken vakantie. De andere 5 dagen zijn geen probleem (er blijven twee dagen over dat er niemand standaard vrij is). Is dit wel reeël of kan ik beter nog wat dagen er achteraan plakken? :o

Edit; als dat nog kan met werk..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:52

Simoonzel schreef:
Ik heb ook alweer wat in te halen zie ik :')

@ Denise: Fijn dat Bodhi is aangekomen! En dat hij goed eet. Hopelijk blijft dat zo.

@ Diandra: Elin ziet er idd echt al volwassen uit! Ik weet nooit of Popo begint uit te zwaren, als hij breed lijkt is dat meestal omdat zijn haren langer worden. :')
Momenteel probeer ik hem vooral over de 23 kg heen te krijgen.
Wat doet ze goed haar best op de filmpjes, echt gaaf om te zien <3

@ Yvetjes: Wat leuk dat papa ook op kraamvisite komt! Ergens lijkt me dat wel fijn, een wat oudere reu. Dan weet je dat ie al 9 jaar gezond is hahaha.
Ik was vrij in Popo's eerste week hier maar mijn vriend was doorlopend thuis (student met scriptieleven haha). Verder werk ik part time, vanaf dat Popo 10 weken was geloof ik ging hij de halve dagen mee naar mijn werk en toen hij oud genoeg was (ik denk een maand of 6) ging hij elke dag mee, ook de lange dagen.

Ik heb ook niets gekocht met Black Friday. Niet eens aan gedacht eigenlijk maar ik zal dan ook niets nodig hebben.
Gisterenochtend en vanmorgen ben ik weer met Popo naast de fiets gaan oefenen en dat gaat gestaag beter! Ik sleutel steeds nog een beetje aan alle afstellingen om te kijken wat het fijnst werkt. Ik heb er een wat langer lijntje aan gemaakt omdat hij anders nauwelijks speling heeft of er staat al druk op de lijn en dan krijg je natuurlijk het verhaal met verkeerde belasting. Nu met een wat langer lijntje is het makkelijker voor hem om rustig naast me te draven zonder dat er spanning op komt maar kan hij nog wat makkelijker kiezen waar hij zijn pootjes neerzet. :D
Hij snapt nu al behoorlijk goed dat hij niet kan snuffelen en zo terwijl hij vast zit, het enige spannende vond ik nog andere honden omdat hij daar altijd gigantisch naartoe wil... Vanmorgen liep er aan de overkant van de straat een man met 2 honden die gigantisch begonnen uit te vallen zodra ze hem zagen. Popo keek wel maar draafde keurig met me mee, ik was zo trots! Dat komt wel goed dus denk ik. Binnenkort fietsen we een keertje naar het bos. <3

Wat ik doe is Skip aan zn tuig vast klikken aan de fietsbeugel en een normale riem aan zn halsband die ik in mn hand houdt.

Zo heb ik wat meer controle over waar zn kop heen gaat, maar nog wel de veiligheid dat als hij een keer een ruk geeft en ik los laat, dat hij niet meteen helemaal los is.

Verder vind ik het dus best gevaarlijk en doe ik niet graag zo fietsen, wij gaan nu meestal met de mountainbike naar het bos waar hij dan los loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:02

Met 10 weken oud kan een pup geen 8 uur alleen zijn.

Ylvi is nu 7 maanden en 3 uur is hier de max. De oudste van 4 jaar kan 6 uur alleen zijn, maar dit gebeurde hooguit 1x per jaar als het echt niet anders ging met bijvoorbeeld een dagje dierentuin.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:08

Oei 8 uur per dag vind ik ook wel heel erg lang zelfs voor een volwassen hond! Zou zo'n jonge pup, wanneer het echt goed gaat, hooguit een half uur alleen laten...

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:18

Ah, bedankt voor de tips. Ik neem hem dan gewoon lekker mee naar het werk of plan die dag thuiswerk in. Gelukkig kan dat allemaal.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:25

LienC schreef:
Ah, bedankt voor de tips. Ik neem hem dan gewoon lekker mee naar het werk of plan die dag thuiswerk in. Gelukkig kan dat allemaal. Overigens is pup dan geen 8 weken meer ;)

Wat heerlijk als de pup mee kan naar je werk! En je zo flexibel bent. Dat geldt voor mij gelukkig ook. Vaak.

Mijn hond (3,5 nu) is nooit langer dan 5 uurtjes alleen. Ik heb alleen op maandag een dag dat 'niemand' thuis is, en dan komt er nu iemand tussen de middag haar uitlaten. De eerste maanden ga ik dan sochtends thuis werken en komt de uitlaat na 2/2,5 uur voor het rondje. Het is de bedoeling dat we dat later weer uitbouwen naar 4 uur alleen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:35

Mijn werkdag bestaat uit meerdere huisbezoeken op een dag. Dus als ik gewoon goed plan, dan kan ik iedere anderhalf tot twee uur ook langs huis. Maar een deel van mijn cliënten vinden honden leuk dus dat is makkelijk.

Daarnaast gaat het om een periode van 8 weken, daarna heb ik verlof en vakantie tot halverwege juli.

Ik ga eens puzzelen :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:39

Al die tijd is inderdaad heel erg veel voor een pup, ze hebben zo veel begeleiding nodig. Ze moeten vaak al minstens elke 2 uur naar de wc. Dan kom je na het werk thuis in een soort rioolput :P
Ik zou een pup ook nooit aanraden aan mensen die veel of niet flexibel werken, het is gewoon heel intensief en al helemaal naast je werk nog. Maar als je al dat werk erin steekt heb je er een veel leukere hond aan natuurlijk :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:55

Ja, precies. Ik wil graag een goede start en dit is dus ook wel het grootste punt van aandacht. Tijd om even te gaan puzzelen en kijken hoe ik die 2 dagen het beste kan inplannen. Als het niet lukt met plannen kan hij altijd nog ergens naar toe, dat is plan b.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:01

Ik ga vanaf januari 4 dagen werken. Wel 11 uur en dan 13 uur van huis af. Gelukkig kunnen ze altijd mee. Ga wel begin volgende jaar verhuizen naar mijn vriend en ze zullen regelmatig uren alleen gaan zijn. Denk zeker in de zomer dat ze liever 6 uur alleen zijn buiten in de kennel dan hele dag mee gaan werken. Zeker mijn herder gaat liever niet mee werken, veel te druk en onvoorspelbaar daar voor hem (dierenpension) gelukkig zijn er weken dat mijn vriend werkt van 3 30 uur tm 11 a 12 uur en ik ga pas 6.00 uur (of 08.00 uur) weg. Hij is ook vaak op andere dagen vrij dan ik. Ben benieuwd hoe het dan gaat.
Overigens kijk ik niet echt naar hoeveel uren alleen. Zo min mogelijk en bij geen andere optie dan wat moet dat moet punt. Soms weken niet alleen en soms 2x 4 uur op een dag alleen of 6 a 8 uur aan een stuk. Ik heb helaas verplichtingen naast mijn honden en soms even geen keuze. Sowieso lopen ze dagelijks minimaal 2 uur tijdens uitlaten maar de meeste dagen is dat nog meer zelfs. Stiekem denk ik dat ze wel eens opgelucht zijn lang alleen te zijn haha. Ze willen de eerste 2 uur na aankomst op het werk namelijk niet eens de auto uit haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 21:07

Zo jullie gingen hard vandaag :P

Hier niet helemaal eerlijk qua vrijnemen voor een pup. Want ik ben in principe altijd thuis/ze gaan mee naar de zaak.

We hebben toen Boellie 12 weken was een bruiloft gehad waar we daggast waren en gingen iedere 2 a 3 uur naar hem. Even plassen, even spelen en weer weg. En dat ging super gelukkig.

Fijn dat het fietsen zo goed gaat Simone! Daar gaan jullie veel plezier van hebben

Biggirl;
als t goed is dit weekend meer spam. Dan ga ik er als t goed is heen.
Fijn ook dat de Teckel beter luisterde!

Welko LienC; 8 uur per dag vind ik ook wel lang om alleen te zijn. Maar met goed plannen kun je die 8 weken vast goed overbruggen

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:18

Ik vind 8uur alleen al te lang voor mijn volwassen honden, laat staan voor een pup van 10 weken.. O:)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:32

Zoals ik al zei n.a.v. soortgelijke opmerkingen, het zal ook geen 8 uur alleen zijn. Zie post hierboven ;)

Ik kan me niet herinneren hoe dat met onze hond (15 jaar geleden) is gegaan, vandaar dat ik het hier vroeg.

Ter verduidelijking;
Op maandag werk ik, maar er is maar 1 afspraak waarbij geen hond mee zou kunnen. Inclusief reistijd anderhalf uur. Dan thuiswerken of mee naar kantoor.
Op vrijdag gaat het om de tijd tussen 13.00 en 17.00, maar daar vinden we ook wel een oplossing voor.

Zoals ook al omschreven, gaat het om ren periode van 8 weken. Als ik de vrijdag niet kan oplossen, kan ik eventueel ook extra verlof opnemen of oppas regelen.

En als het alsnog niet lukt, komt er nog geen hondje. Dus wees gerust.

Ik begrijp dat deze reacties kan verwachten, maar het zou fijn zijn als er de andere berichten ook gelezen zouden worden ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:37

8 uur alleen vind ik voor iedere hond teveel, pup of volwassen. Maar zeker voor een pup is het absoluut geen optie, ook niet met bezoekjes tussendoor.

Hoe stel je dat voor? Thuiskomen, pup blij, pup uit de bench, plassen, pup in de bench, doei...?

Is het geen optie om met je man werktijden te wisselen, dat de een overdag thuis is en de ander 's avonds? Of familieleden? Ouders, oma's of opa's? En anders is dagopvang ook nog een optie, alhoewel zij zulke jonge pups waarschijnlijk niet aannemen.

Als je geen andere optie kunt bieden aan de pup dan die 8 uur alleen zou ik serieus overwegen om er niet aan te beginnen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:39

Zie post hierboven, dat is denk ik het antwoord :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:53

LienC het is inderdaad een hele puzzel maar goed dat je er nu al over nadenkt. Persoonlijk zou ik een hele jonge pup niet overal mee naar toe slepen, ze moeten veel slapen en het lijkt me erg onrustig, dan heb je aan het eind van de dag een overprikkelde pup. Ik weet ook niet of je klanten zitten te wachten op ongelukjes? Succes met de puzzel, ik zou er de voorkeur aan geven dat de pup op 1 plek blijft met iemand erbij, hetzij oppas...