De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:49

Ben ook benieuwd of er al baby’s zijn! :):)

En wat leuk die clickertraining <3

Ben wel blij dat ik ze binnen heb, want zo leer je ze echt gelijk goed kennen. (Niet dat dat buiten niet kan maar zie ze nu hele dagen)
Zijn wel echt karaktertjes hoor, konijntjes leken me echt leuk maar ze zíjn echt leuk :D

Nacho is echt super druk, dolle 10 minuten door dr ren en nu ze alleen is super veel aandacht aan het vragen := ging even op de bank zitten uit zicht en toen was ze “boos” :') even bij dr in de ren gezeten en aaien en toen was t weer goed _O-

Sparrow zit volgens mij de hele dag alleen maar reaggae te luisteren en gras te roken :7 die hoor je bijna niet. Had ze al verteld anders zou ik denken dat er wat was maar hij is zo rustig. Wel een knuffeltje. Even bij je zitten vind ie prachtig. En als hij straks is gecastreerd nog rustiger :=

Ik hoop dat dat straks een match word met koppelen en dat ze niet tè veel van karakter verschillen. Dat ze te druk voor hem is. Ik heb weinig zin om deze weer weg te doen of weer te gaan zeulen met eentje.. het is nog lang niet zo ver maar toch, je begrijpt dat mocht het niet lukken we er dan 4 hebben over 2 maanden _O- zal vriendlief leuk vinden _O- _O-

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:11

hahaha heeft het na een aantal dagen al over uitbreiden. Ik vind het ook gezellig om ze binnen te hebben. Ik merk ook dat je echt een ritme krijgt met elkaar. Als ik ga ontbijten krijgen ze een beetje sla haha. Ze zijn al helemaal blij als ik naar de keuken loop.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:14

_Tarzan schreef:
Dankjewel allemaal, wat het is geweest geen idee, maar ik vermoed iets van binnenuit.
Ze was laatst al zo ziek en ik had het vermoeden dat ze het niet meer lang ging volhouden, dus had het al verwacht. Neemt niet weg dat het erg is om weer afscheid te moeten nemen van een geliefd dier!

Er is er eentje die haar heel erg mist :(:)
[ [url=m/Mba8V9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh dat is zo zielig... ;(



Zal de complimentjes doorgeven aan Lou :D .
@Gigixponys: Met Lilly nog niet geprobeerd, ben nog even aan het verzinnen hoe ik dat aan ga pakken want ze is én nogal bang, en ze durft ook niet meteen naar de kant van de ren komen waar Lou zit tijdens het eten omdat hij haar dan achterna durft zitten. Maar als ik langs de andere kant binnen ga is ze weg want dat heb ik tot nu toe alleen nog maar gedaan om ze te vangen voor de dierenarts :') . Ga denk ik beginnen met iedere dag die deur eens open te doen en eens langs daar binnen te wandelen, dat maakt het alvast wat gemakkelijker om haar te beginnen trainen over een tijdje.


Ik ben heeeel benieuwd naar de baby's! :D


@Achaiah: Leuk hè, die karaktertjes :) . Zegt mijn moeder ook altijd, zo'n kleine beestjes met een karakter waar je u tegen zegt haha.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:26

Haha ja je moet toch rekening houden met alle scenario’s <<) :+

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:33

Ik zal je vriend vast warm gaan maken.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:01

Hahahahahaha achaiah, nu al nadenken over meer _O- hoe goed de fokster ook is voor haar dieren, ze waren niet meer gewend dan het hokje waar ze in zaten he! Zal voor hem wel anders zijn nu in een ruimte waar hij naar buiten kan springen in een rennetje!


Nog geen beebs helaas...
Ze wordt wel dikker en dikker <3
En ze was stil/rustig vanmorgen toen ik haar uit het hokje haalde, normaal springt ze dan vaak snel naar buiten, nu bleef ze een beetje chaggo zitten :+

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:18

Wow, knappe Lou!!! _/-\o_

Heeft ze al geplukt Kimberley? Of alleen nog nestje van stro gemaakt?

Ahhh Tarzan, die ziet er echt verdrietig uit inderdaad -O-

Ach wat een lieverd toch, die Pebbles <3
Spannend ook met Doodles!

Haha ja Achaiah, postzegel _O- En als je wil dat ze iets meer hooi gaan eten, kun je 's ochtends beginnen met vers hooi geven i.p.v. brokjes en dan later, als ze al lekker van het hooi hebben zitten knabbelen, pas de brokjes geven :D Hier krijgen ze elke dag 5 verschillende soort groenten ongeveer. Dan heb ik bijv. 1 krop sla, een broccoli, een bloemkool, een grote peen en een appel.. dat snij ik dan allemaal in kleine stukjes en verdeel ik over de bakjes.. in totaal dan genoeg voor 14 konijntjes :D Maar inderdaad bij nieuwe konijntjes rustig opbouwen, bij elke nieuwe groente weer opnieuw. De babynijns eten hier overigens wel gewoon al vanaf geboorte mee, althans: vanaf het moment dat ze het nest uit komen en met moeders mee gaan eten. Ze eten uit zichzelf altijd al weinig mee dan, dus bouwt het ook langzaam op. Hier zijn ze het ook zo gewend dat ik nieuwe groentes niet meer voorzichtig hoef te introduceren, ze kunnen gewoon gelijk een goede 'maaltijd-hoeveelheid' eten :P

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:03

Ahhh top!! Dank voor de uitleg! :D

Ligt er hier eentje zo heerlijk te zonnen <3 blij dat ze al zo op dr gemak is :knuffel:

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:08

Ach, die is inderdaad echt op d'r gemak <3 Wat mooi om te zien :+:

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:28

Heerlijk helemaal languit!


Natas, alleen nog nestje van hooi, ze heeft nog niet geplukt! Dus wanneer dat gaat gebeuren is het echt aanstaande haha.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:51

Achaiah schreef:
Ahhh top!! Dank voor de uitleg! :D

Ligt er hier eentje zo heerlijk te zonnen <3 blij dat ze al zo op dr gemak is :knuffel:

[ [url=m/E2wXFP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat heerlijk zeg!

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:58

Wat een heerlijke foto! Die is lekker op haar gemak inderdaad!

Brownie neemt de tijd :+

Hier zijn ze nu begonnen aan het hok te knagen. Valt me nog mee dat ze er belang vanaf zijn gebleven haha. Dit weekeind toch even nieuw voer halen, eens even kijken of we nog wat anders lekkers zien

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:58

Ja precies!! Spannend! Hier nu een enkele keer gehad dat ze de avond van tevoren gingen plukken en de volgende dag ging bevallen, maar ook plukken en direct door met bevallen _O-

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:24

Oh oeps, lekker hok :+ helpt t niet om een stukje hout neer te leggen? Er was bepaald hout waar ze veilig op kunnen knagen ik weet het even niet meer, vurenhout?

En zooo jullie hadden toch echt gelijk _O-
Vrouw bijdehand sprong net bijna de ren uit! Ze zat zo bijna op de vensterbank _O- heb hier echt 20 hooinetten vd paarden nog liggen dus ik ga geloof ik maar even aan de knutsel Om de bovenkant dicht te maken bij haar :+

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:49

Hebben ze :+ wilgentakjes in het hok en zo’n hooi rol ding zeg maar. Blijkbaar is het hok lekkerder :+

Haha kleine atleet dus toch gaan springen

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:50

Haha bereid je maar alvast voor Achaiah! Als t niet klikt, komen er vast meer konijnen hahaha.

Wel lekker op dr gemak zeg!! Heerlijk!

Oeh spannendd Kimberley! Ze moet ze toch ooit eruit gooien haha

Goeie tip Utopia!

Ohjee Maartje! Heb je inderdaad iets van knaaghout oid?

Pff werd vanmorgen vroeg gek van Pebbles.. ze begon om een uur of half 7 met rennen, vliegen, springen. Halleluja :+

Ik weet nou niet of Doodles jongen heeft.. ligt wel wat haar overheen maar vindt dr nest niet zo diep ofzo.. durf ook nog niet te kijken, misschien morgen eventjes stiekem spieken met een zakje om mn hand

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:54

jolmer20 schreef:
Haha bereid je maar alvast voor Achaiah! Als t niet klikt, komen er vast meer konijnen hahaha.

Wel lekker op dr gemak zeg!! Heerlijk!

Oeh spannendd Kimberley! Ze moet ze toch ooit eruit gooien haha

Goeie tip Utopia!

Ohjee Maartje! Heb je inderdaad iets van knaaghout oid?

Pff werd vanmorgen vroeg gek van Pebbles.. ze begon om een uur of half 7 met rennen, vliegen, springen. Halleluja :+

Ik weet nou niet of Doodles jongen heeft.. ligt wel wat haar overheen maar vindt dr nest niet zo diep ofzo.. durf ook nog niet te kijken, misschien morgen eventjes stiekem spieken met een zakje om mn hand


Als er baby's inzitten, zou je het wel moeten zien bewegen..

Hier hebben ze altijd vlak voor het bevallen geplukt. Nestje meestal weekje tot paar dagen op voorhand.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:58

Ja heb niet heel goed gekeken, durfde niet te dichtbij :+ terwijl ze nu hartstikke lief is, gister kon ze me echt elk moment pakken haha

Hoelang van te voren plukken ze bij jullie?

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:18

Soms de avond van tevoren en soms 5 minuten van tevoren :') Maar heel veel eerder meestal niet.. Je kunt gewoon de plukken haar er ff aftillen, dan kun je al genoeg zien en verstoor je het nestje niet. En ook dat is eigenlijk niet zo'n groot probleem hoor :) Voor de zekerheid kun je Doodles van tevoren even aaien, dat haar lucht aan je handen zit, of even je handen door 't stro halen en dan de haartjes eraf tillen.. maar ik heb ze meestal nét na de geboorte al even in m'n handen om te kijken of alles oké is :j

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:41

Ligt niks in t nest..
Nest is nu ook weer wat meer open en t gat is weer wat duidelijker!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:18

Spannend he jolmer! _O-
Heb je al aan haar buik gevoeld? Gewoon even een poosje je handen om haar buik leggen en dan voelen of je iets voelt.


Oeps achaiah :+

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 20:30

jolmer20 schreef:
Ligt niks in t nest..
Nest is nu ook weer wat meer open en t gat is weer wat duidelijker!

Oeh spannend!

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 21:45

Knappe meneer Blik <3
Afbeelding

We zitten bijna aan de 500 pagina’s *\o/* !
Wie maakt de deel 3 *\o/* ?

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:53

Oeh ja nu je t zegt! :oo

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:59

Ahh knappe Blik <3

Ohjaa bijna deel 3!
Dacht er nog aan om stiekem alvast een opening te maken, maar kom er niet aan toe :')

Hier is Doodles ontzettend druk met plukken
En heb maar 1 stamp gehoord toen ik er was haha.
Ben benieuwd of t nu echt wat wordt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://youtu.be/ZbpZB0Ddnds