Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:13

Veel updates kwamen weer voorbij! Even snel een paar korte reacties;

Jeanine, Yoshi groeit goed en heeft zich al mooi ontwikkeld!

kiwi, je kunt haar binnenkort gaan rollen :') :') :') Ben echt benieuwd hoe groot het nest gaat zijn!

xLaraaj, die spreekt echt boekdelen die foto haha. Wat huisjes betreft. Je zou eens via deze site kunnen kijken:

https://www.micazu.nl

Daar hebben wij een huisje in Frankrijk mee geboekt voor volgend jaar - als dat gaat met Corona. Hier vind je echt veel mooie en hondvriendelijke huisjes waar je via de filters fijn kunt filteren op wat je zoekt. Ik heb in BE ook best wat huisjes voorbij zien komen die aan je eisen voldoen geloof ik. Ons huisje is van NL eigenaren dus het contact is dan ook makkelijk. Verder is het echt volledig ingericht op honden. Tuin is volledig omheind, ze hebben zelfs een XXL bench aanwezig, mand en voer/drink bakken alsook een honden zwembad enz.

En Kiiimm wat een prachtige foto's zijn het geworden! Het plezier straalt er vanaf. De fotograaf heeft echt mooie moment opnames weten te maken.

Punjab, leuk dat je weer terug bent met meekletsen! Ik miste je al :j

Van hieruit is het wat rustig geweest. Veel aan m'n hoofd gehad de laatste tijd ook met verhuis stress en een verhuizing die uiteindelijk niet door ging terwijl we al helemaal klaar ervoor waren. Arya was ook schijnzwanger dus de ellende met de hormonen leek ook maar niet op te houden de laatste maanden waardoor ze ook qua gedrag erg uitdagend was. Gelukkig is alles weer wat bijgetrokken nu. Volgende maand gaat ze gesteriliseerd worden dus dan zal ik hier wel om de nodige mentale steun komen vragen want ik ben een bezorgde hondenmama :') Eerder deze week m'n enkel flink verdraaid tijdens een wandeling op de hei, mompelt iets over een stomme boomwortel, dus ik loop momenteel alleen wandelingen waar het vlak is dus dat wil zeggen; of op geasfalteerde wegen/stoep of veldwegen waarbij ik dan ook echt alleen op had pad moet blijven. Lekker saai dus haha -O-

Gister een veldweg wandeling gedaan waarbij we veel honden tegenkwamen, mensen met wandelstokken, mountainbikers, een paard en een paar rot blagen die vuurwerk aan't afsteken waren in 't veld. Dus veel indrukken. Vandaag ligt ze voor pampus.

Arya & Sansa say HI
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:36

Cursebreaker: Wat fijn dat het nu weer rustiger is. En de sterilisatie, spannend! Mooie foto van je diertjes :o

Cody had net in het bos zijn dolle minuten. Hij schatte de afstand met de sloot verkeerd in en is er 2x in gevalen :') Aangezien we hier op Texel een studio appartement hebben en hij veel op bed ligt moest hij in bad :+ Hij kan zo mega dramatisch doen, echt brommen en piepen, ongekend hard :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:58

Kiimmm_ Die dolle minuten zijn altijd wel tof :') Jip die moppert ook altijd als hij in bad moet.
Heerlijke foto's van Cody!

Curse Ging de verhuizing nou niet door? Lees ik dat goed? -O-
Die hormonen van Arya zijn ook geen pretje denk ik. Heerlijke foto!

Wij zijn vanochtend naar het strand geweest en het we hadden het strand voor ons zelf! Dat was echt heerlijk genieten. Jip heeft zich goed uitgeleefd. Inclusief rollen door het zand _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kiimm_

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:10

Heerlijk Cupcake. Wij zijn nu ook 7 dagen op het strand geweest, genieten! Bij ons thuis is de strand ver weg, dus we moeten het er nu van nemen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 15:21

Oeh jip wilde een ''sneeuwengel'' maken! :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:34

Hij draait dan helemaal rond en draait dan om. Best grappig om te zien. Doet hij standaard als we wandelen aan het einde :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:57

Cupcakes wat een mooie foto de eerste.

Cursebeaker wat balen dat de verhuizing op laatst niet door ging. Nu geen problemen met jullie oude huis?

Kiwitje ze word wel echt rond. Spannend voor de echo hoeveel.

Haha Cody de kleine aansteller. Hier ook een. Ooit een keer bij de boerenbond gewassen. Heel de winkel kon meegenieten. Schaamde me dood. Ze gilde en piepte of ik er aan het vermoorden was.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:05

@Cursebreaker, die foto van arya & sansa <3 <3
@CupCakes_ en heerlijk genieten op het strand, straalt zo van de foto's af!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:21

Ja we hebben de evaluatie gehaald!
Hij deed het echt super goed! Alleen bij het volgen iets minder.
De instructeur zei bij het uitreiken vd certificaten dat ze het tijdens de eerste les echt nooit had verwacht. Zoveel spanning als hij had. Maar het gewoon op het veld zitten heeft echt geholpen. Zels zo geholpen dat ze zijn houding op het veld tijdens de evaluatie als "ontspannen" heeft beoordeeld.
In november gaan we starten met de plus cursus - dezelfde oefeningen maar in verschillende en moeilijkere situaties. Heb er al zin in :).

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 18:23

jeeej wat goed!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:26

Wat goed Oshaa!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:28

Wat goed Oshaa *\o/*

Wij hebben onze laatste duinwandeling gehad. Morgen nog een stukje strand en dan gaan we weer naar huis.
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:35

Wat goed Oshaa

@CB owjee, verhuizing toch niet? Balen zeg! En schijnzwanger, bah zeg! :(

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:49

Oshaa gefeliciteerd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:41

Heel goed! Fijn ook dat je dan zo vooruit bent gegaan met Beer.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:07

Kiimm
Dankje! En 2x de sloot in, OEPS haha! *ziet dat helemaal voor zich* Begrijpelijk dat die even een enkeltje bad kreeg hihi. Hier ook een aantal keer moeten doen met Arya; zij rolde zich af en toe graag door vieze poep heen bv. Veel plezier nog even op het strand vandaag en een veilige terugreis gewenst!

Cupcakes
Ohh wat een heerlijke foto’s weer op het strand! Die eerste ook met die pretbek van ‘m, heerlijk! En die in het zand ook. Wat kiwi zegt; zandengeltje maken hihi. Maar heerlijk ook al die rust. Ik ben eens benieuwd wat het komende week gaat geven hier overal als de herfstvakantie begint. Van mij mag het heel hard gaan regenen de hele week haha.

punjab
Gelukkig niet. We hadden het nog niet te koop staan/verkocht, dus we blijven nu nog even hier en gaan wat kleine dingen doen om het iets beter verkoopbaar te maken en dan met de financieel adviseur even kijken wat het beste plan van aanpak gaat zijn. Is ook niet dat we hier perse weg Moeten nu, want hebben er altijd fijn gewoond, maar het zou jammer zijn als we het huis heel goed zouden kunnen verkopen nu met winst zelfs wat we in de 12 jaar dat we hier zitten nooit hadden gedacht, dus even kijken wat we gaan doen nu haha. Bij de boerenbond wassen is idd ook leuk, kuch kuch. Ook 2x gedaan, maar hier ook eentje die zich wel kan aanstellen haha.

Oshaa
Wat goed zeg, mooie vooruitgang geboekt dus! Heeeel fijn van die ontspanning idd en leuk dat jullie doorgaan met de plus cursus.

skippy
Nee helaas niet. Alles was al geregeld qua busje voor te verhuizen, er stonden al 50 dozen ingepakt in de woonkamer en onze mine-set stond helemaal op GO. Maar contractueel was een hoop niet in orde en dankzij kiwi hebben we gelukkig nog iemand gevonden die tijd had om dat a la minuut na te kijken. En daarnaast waren ook met G/W/E een aantal dingen niet goed nagekeken en niet in orde en het een na het ander bleef dus naar voren komen en dat durfden we niet aan. Veel te bang dat we als we erin zouden zitten dadelijk alleen maar stress en problemen zouden hebben met de verhuurder enz.

---

Arya vliegt momenteel met d'r JW Hol-ee Roller bal door het huis heen. Dat ding vind ze toch zo fantastisch haha. Ik werd vanochtend wakker met een spier in de kuit links die van de plek 'verschoof'/verdraaide dus heb echt gruwelijk veel pijn nu -O-. Wandelen wordt voor mij dus niks vandaag, dus dan moet Luciën dat tussen het werk door even doen met kortere rondjes. Maar even kijken dat we straks wat hersenwerk en wat meer knaagwerk geven. Met de enkel is het ook nog niet top op ongelijke ondergrond, dus ook rot met het losloop gebied hier maar Luciën gaat morgen even met d'r ergens anders waar open velden zijn waar ze los mag. Vanmiddag komt een vriendje van Milan spelen, dus suuuuper fijn dat ze dan waarschijnlijk een bommetje energie is *not :D Gisteren heeft ze echt een rust dag gehad en zelfs heel veel in de bench geslapen overdag en moest ze duidelijk wat inhalen. Jammer dat ze dat niet vandaag lijkt te gaan doen :')

De twee psycho's gisteravond

Afbeelding
Afbeelding

En Arya's donderdag was voornamelijk dit:
Opgerold in de bench en met d'r snuit in de snuffelmat en d'r nest knuffel erbij :')

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:09

Ik weet niet meer of ik deze wel eens met jullie gedeeld heb:

Afbeelding

Zij schrijft altijd zelf de verhaaltjes na de cursussen.

Super dat jullie zo goed gaan met Beer.

Wij zijn weer wezen wandelen met Border collie & co ;) Konden we gelijk een vergelijking foto maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft ook een nieuwe riem-halsband:

Afbeelding

En het strand kan natuurlijk niet ontbreken bij ons:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:20

@nicky jij hebt helemaal geen hond. Ik weet zéker dat jij een dressuurpaard gekocht hebt hoor! (Derde foto van onder haha, geweldig!)

@CB beterschap met je been! Niet leuk!

Toby wil momenteel juist helemaal niet zo graag wandelen. De temperatuur is natuurlijk vrij snel omlaag gegaan, en meneer houdt niet van koud weer. Bij iedere wandeling draait hij steeds de kortste route richting huis weer in, en dan moet ik hem echt vertellen dat hij toch écht écht écht mee moet lopen en dat we nog niet klaar zijn. En dan is hij echt gedesillusioneerd. Gauw weer op de bank liggen, lekker warm... Monster!
Pff, gisteren even met beide hondjes gaan lopen, die van mij en die van mijn ouders. Kon die van mijn ouders daarna in bad steken. Hij rook iets, dus we riepen hem terug, dook hij aan de lijn via de andere kant ineens weer daarheen. Geen idee wát hij in zijn mond stak, maar ik gok op diarree van een of ander beest. Zijn hele kop was in 2 tellen smerig, bruin en gewoon blegh! Ik houd niet van zeep op het hoofd van de hond, maar hij had nu toch mooi even pech: de hondenshampoo nu toch flink in zijn baard gesmeerd. Vieze hond! (Blij dat Toby wel snapt dat 'Euhhhh!' betekent 'niet aankomen en gewoon doorlopen', twee van die viezeriken tegelijk was me echt te veel geweest hoor haha. Doodle steekt nog net niet zijn middelvinger op, doet of hij luistert en schiet dan via de andere kant alsnog...)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:22

Skippy01 schreef:
@nicky jij hebt helemaal geen hond. Ik weet zéker dat jij een dressuurpaard gekocht hebt hoor! (Derde foto van onder haha, geweldig!)

Jep, ze gedraagt zich af en toe als een parade paardje :')

EDIT: quote gone wrong

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:29

Nicky, waar is die schattige pup gebleven zeg? Dat is al een echte puber! <3 <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:34

Nicky
Leuke foto’s! En wat Cupcakes zegt; doei puppy, hallo puber!

skippy
Ja, de temperatuur is idd wel heel snel gezakt! Een uitdaging dan elke keer idd. Gaat dat dan zo de hele winter door hihi? Of doe je ‘m nog een jasje aan op een gegeven moment? Maar vind hij het met dit weer idd dan verder prima om dan gewoon meer binnen te zijn of wordt ie op een gegeven moment vervelend omdat ie te weinig zou lopen? Anders zou ik idd de wandelingen gewoon wat afkorten - al snap ik ook wel dat je ‘m z’n zin niet wilt geven haha. En oo wat rot dat je de hond van je ouders idd kon gaan wassen, likes! Ik kan me die momenten met Arya ook nog goed herinneren en hoe irritant ik dat dan vond om erna schoon te gaan maken, brr. 2 tegelijk was idd helemaal horror geweest.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:36

CupCakes_ schreef:

It's goneeeeee ;(

cursebreaker schreef:
Nicky

Jep, breek me de bek niet open, wat een drama af en toe :Y)

}> dit en een middelvinger zijn Mezzy haar favoriete dingen de laatste dagen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:44

cursebreaker schreef:
skippy
Ja, de temperatuur is idd wel heel snel gezakt! Een uitdaging dan elke keer idd. Gaat dat dan zo de hele winter door hihi? Of doe je ‘m nog een jasje aan op een gegeven moment? Maar vind hij het met dit weer idd dan verder prima om dan gewoon meer binnen te zijn of wordt ie op een gegeven moment vervelend omdat ie te weinig zou lopen? Anders zou ik idd de wandelingen gewoon wat afkorten - al snap ik ook wel dat je ‘m z’n zin niet wilt geven haha. En oo wat rot dat je de hond van je ouders idd kon gaan wassen, likes! Ik kan me die momenten met Arya ook nog goed herinneren en hoe irritant ik dat dan vond om erna schoon te gaan maken, brr. 2 tegelijk was idd helemaal horror geweest.

Hij wordt er eigenlijk niet vervelend van om niks te doen te hebben, wat dat betreft echt een hele makkelijke hond. Maar goed, om hem nou de hele winter op rondje van 10 minuten te zetten... hij is 5, geen 12 :') Zolang het niet regent of hagelt moet hij maar gewoon mee... :j
Als het nat of waterkoud is, krijgt hij wel een jasje aan hoor, dat wel. Ik ga hem ook niet pesten natuurlijk. Maar goed, met 10 graden en zon is het nou niet echt koud genoeg om een jasje aan te doen vind ik zelf. Loop zelf nog gewoon in een vest of een windjack, niet in een winterjas... Met de regenachtige dagen vorige week mocht hij wel zijn jasje aan, anders wil hij helemaal niet meer lopen haha.

Ja, echt vreselijk hoor, kleine viezerik! Mijn spaniel kon ik ook heel vaak wassen, maar meer vanwege modder en slootwater. Niet omdat zijn hele snoet vol viezigheid zat. Dit is gewoon echt een viezerik soms :+

Edit: facebook herinneringen. Toen Toby nog een klein Toobsje was... Ongeveer 10 maanden op deze foto.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 16-10-20 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:51

Nicky91 schreef:
CupCakes_ schreef:

It's goneeeeee ;(

cursebreaker schreef:
Nicky

Jep, breek me de bek niet open, wat een drama af en toe :Y)

}> dit en een middelvinger zijn Mezzy haar favoriete dingen de laatste dagen.

_O- Welkom bij de club.

Ik heb online les, maar Jip breekt de tent af. :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:55

skippy
Haha nee de hele winter op een rondje van 10min is natuurlijk ook wel het andere uiterste :'). Maar het is wel fijn dat hij idd zo gemakkelijk is, want dan kun je wel af en toe wat dagjes smokkelen bv. waarin je geen kilometers gaat lopen bv. en het wel even wat korter houdt. Maar zo'n jasje kan dan idd goed helpen op die echt natte en koude dagen ja.

Hier is het idd ook wel flink afgekoeld en de zon is bijna niet meer te zien geweest de afgelopen week. Arya zit nu ook in d'r rui fase en de wintervacht komt eraan.

Echt grappig wel om die verschillen te zien met hoe de honden ook op die dingen reageren/ermee om gaan. Arya doet het juist heel goed in dit weer; herfst/winter en regen vind ze heerlijk als we echt natuurwandelingen maken en de zomer mag voor ons dan ook wel echt geskipt worden bv :'). Echt het tegenovergestelde een beetje van toobs haha, maar het zijn dan ook hele andere honden natuurlijk.

Bij ons is het wel vaak 's avonds voor de late wandeling dat ze vaak geen zin meer heeft. Toen ze jonger was, kroop ze dan ook echt bij mij of Luciën op de bank als de ander zich ging klaarmaken voor de wandeling en ging ze zich verstoppen :') Als ze buiten was, was het wel weer goed en loopt ze wel gewoon braaf mee, maar het begon niet van harte :'). Dus zo hebben ze allemaal wel hun 'dingen' denk ik haha.

Qua wassen heb ik ook al een tijdje niks meer gedaan. Alleen een tijdje terug nog een keer plaatselijk en oppervlakkig bij d'r kop met shampoo omdat ze zich opeens weer ergens door gerold had, smerig varken. Dan gaat er toch echt even shampoo overheen, maar doe ik dan alleen oppervlakkig en plaatselijk. Echt wassen heb ik gelukkig al even niet meer hoeven doen gelukkig, maar kan ik beter niet uitspreken haha.

Leuke foto van mini toobs!!

Nicky
oh dat houdt helaas nog wel even stand die 'fase' hihi. Met 15 maanden is het er hier ook nog niet uit. O:)
Afgelopen week was ze echt een losbol buiten en zal de volgende x als ik hier naar het losloop ga wel hetzelfde zijn weer aangezien ik nu weer even een aantal dagen niet ben geweest en niet kan gaan ivm m'n poot haha. Houd m'n hart vast :')

Cupcakes
hahaha herkenbaar. Hier is ze momenteel geswitcht van speeltje en nu met d'r zogoflex bal bezig die lekker stuitert :') Maar ik heb gewoon echt nog even geen zin en wil m'n koffie eerst opdrinken, dus ze moet zich toch nog even zelf vermaken haha.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-10-20 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt