Kleine Kaasjes worden groot Hij is echt flink nt groeien, de kleine deugniet
_Tarzan
Geplaatst: 28-04-18 09:24
Al m'n lieverdjes
En nog eentje met m'n lieve speciale meisje
Daarnaast is Kaasje opeens na z'n castratie 100% zindelijk
MoppieFilou
Geplaatst: 28-04-18 09:45
Wat een geweldige nijnen heb jij toch Tarzan! En die laatste foto is ook superlief . Mag ik vragen waarom ze speciaal is voor jou? Of heb ik daar overheen gelezen?
Lilly heeft gisteren weer eens bewezen wat voor een slim konijn ze toch is . Mevrouw had een gigantische tunnel gegraven die onder de voerplek loopt. Op één of andere manier heeft ze een klein technisch foutje gemaakt . Nu zit er dus een groot gat op de plek waar ze altijd eten krijgt. Gisteren toen ik eten ging geven kwam ze dus zoals altijd in volle vaart naar de draad gerend, dus eigenlijk recht naar het gat. Uiteraard was mevrouw vergeten wat er op die plek zat, dus viel ze recht naar beneden in dat gat . Gelukkig had ze niet te diep gegraven. Eerst had ze zoiets van, "Oliebol, hoe geraak ik hier uit??" . Ze is er uiteindelijk toch nog uit geraakt.
_Tarzan
Geplaatst: 28-04-18 10:21
Whahahaha OMG Moppiefilou geniaal, ik zie het al helemaal voor mij Hahahah!
Dankjewel, ze zijn ook stuk voor stuk geweldig
Peppertje is mijn speciaaltje omdat ze 2 jaar geleden heel ziek is geweest, ze had toen een abces wat de DA niet weg kreeg en was het eigenlijk gedaan met haar, toch heeft de DA mij een paar procent kans gegeven door penicilline te gaan spuiten maar met het gevaar dat ze daar aan zou bezwijken, Peppertje was er heel ernstig aan toe maar mevrouwtje bleef eten dus ik heb met mijzelf afgesproken dat zolang ze bleef eten ik ervoor zou vechten, gelukkig heeft m'n meisje niet opgegeven en is ze na 2 maanden spuiten en 2x dagelijks medicatie opgeknapt, helaas net nadat het abces weg was kreeg ze een acute aanval van EC (tollen met de ogen en ze kon alleen om d'r eigen as draaien, zo ontzettend zielig ) DA had mij erop gewezen dat dit in combinatie met wat ze al had doorstaan haar einde kon betekenen maar m'n meisje is een medisch wonder want ze heeft ook de EC overleefd .. dus na maanden knokken was ik zo blij dat m'n meisje er nog was en is ze ook super aanhankelijk geworden, daarom is ze m'n speciaaltje
Dat is een vechtertje zeg! Snap dat ze zo speciaal is voor je! Mijn vorige konijn heeft ook een lange behandeling moeten doorstaan voor EC, en nadien was hij ook een stuk aanhankelijker.
Es_ther
Geplaatst: 28-04-18 10:37
Wat een vechtertje!
Omg, ik zie het helemaal voor me :’). Gekke Lilly :’).
Ja een echte vechter, ik ben zo trots op m'n meisje dat ze zo'n doorzetter is Tijdens haar ziekte vond ze mij vreselijk (niet gek, smorgens 2 spuitjes medicatie, savonds 2 spuitjes medicatie en om de dag moest ik haar de penicilline spuiten) maar gelukkig is ze na het geven van de medicatie mij heel dankbaar, kleine lieve muis dat het is
(Ik moet nu alleen geen medicatie meer toedienen want dat lukt nu dus gewoon echt niet meer )
Lugea
Geplaatst: 28-04-18 11:19
Bedankt voor de tips over voernijd, strooien ga ik ook eens proberen.
Ik vind Kaasje zó schattig hè. Je hebt een leuk stel konijnen bij elkaar, Tarzan! Wat een vechtertje is Peppertje zeg, kan me voorstellen dat je dan een bijzondere band hebt.
Ah, die gekke Lilly! Ik zie het echt voor me.
Hier is het nog steeds super gezellig binnen de groep! Heeeel soms knuffelen ze al een beetje met elkaar.
Hoi, ik kwam dit topic tegen eigenlijk op een goed moment. Ik heb 2 gezellig terras bewoners, Belle en Napoleon. Beide zijn ze ca 5 a 6 jaar oud. Nappie is wit met grijze oren, neus em staart en ca 2kg groot. Belle is een leeuw, wit grijzig met hangoren en ca 2,5kg groot. Beide zijn het opvang konijnen. Nappie komt bij mijn buurmeisje vandaan, Belle gekoppeld bij de konijnen opvang.
Nu was Belle 10 dagen geleden niet fit, niet eten, ander gedrag. Dus bij da langs. Hebben ze kiesjes getrokken een pus weggehaald. Ze heeft daarna 3x een antibiotica spuitje gehad en zit al 20 dagen aan de pijnstilling 2x daags (carprofen). Eten gaat redelijk, groenvoer en ruwvoer. Alleen nog steeds geen biksjes. Ze is ook wel weer vrolijk aan het rond hopsen.
Ik hoop dat ze gewoon nog lekker verder kan genieten en niet gaat afvallen.
Ik ga proberen hier gezellig wat mee te praten. Voor nu ben ik al blij dat ik gewoon mijn verhaal ff van me af kon schrijven.