De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:01

Ja het gaat even geen paradijs voor ze worden de eerste 2 maanden want ze mogen dus echt alleen onder toezicht in de ren. Anders in hun hok. Maar het moet maar even. Ze kunnen elkaar igvl nu zien als ze los zijn. En snuffelen en wennen. Nacho voor 2 maanden helemaal alleen laten zitten of zo.. dat was de keuze dan.

Bollebuik
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:11

Gigixponys schreef:
Is die niet gewoon in de rui? Dacht dat satijn best zeldzaam was ook?

En oh wat vervelend achaiah, wel lief van de fokker. Zou nu wel goed oppassen dat ze toch niet over het hekje gaan...

Ik hoop idd een goed huisje te gaan vinden binnenkort. Denk idd dat hij meer kans maakt dan, zie toch altijd de vraag 'is hij gecastreerd' voorbij komen bij ads.

Ik gok Brownie ook op zaterdag! Hier is het altijd al 31 dagen geweest, maar moment schol wel tussen nacht, voormiddag en late namiddag. Dus daar durf ik geen uitspraak over te maken.


Op die foto is hij idd in de rui, maar heb denk ik geen betere waarbij die niet in de rui is. Hij kruipt altijd in de camera, dus staat er altijd maar half op of helemaal wazig :+

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:04

Hmm zou het niet zo durven zeggen Bollebuik!
Heb oom gelezen dat het een ras is inderdaad? Apart, wist er nog niet vanaf eigenlijk, van het bestaan.

Oh wat leuk Ymor! Die volg ik op facebook ook al even. Leuk!

Ahh Kimberley, arme Brownie!
Ben benieuwd wanneer de beebs komen!
Ik gok dan vrijdag! Haha

Ah wat sneu zeg Achaiah... balen..
Hopelijk komt ze er nog bovenop..
Heb het op mn werk ook wel eens, die proberen we dan ook op te lappen, maar soms lukt het niet..

Even naar de mount everest gekeken, maar is een mooi holletje wat Doodles heeft gemaakt
Ben benieuwd wat ik morgen aantref!

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:10

Achaiah wat sneu zeg... hopelijk gaat het koppelen straks wel goed

Ik heb wel bijgelezen maar niet alles onthouden, sorry ben ff een zeef haha. Hoop dat het goed gaat met de zwangere dames, benieuwd naar de babies!

Ik heb net even naar onze heren gekeken en vraag me af of onze Pluis ook satijn is, zijn vacht is wel anders dan die van Mario. Maar ach, het maakt niet zo veel uit haha, belangrijkste is dat hij heel lief is!
Ik moet de nagels van Mario weer gaan knippen en zie er zo tegenop. Hij vindt het echt het minst fijn om vastgehouden te worden en met name zijn achterpoten kom ik nauwelijks aan zonder dat hij uit mijn handen springt. Iemand tips?

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:10

Achaiah wat vervelend zeg, ik snap heel goed dat je hem terug hebt gebracht! En inderdaad netjes hoe de fokster dat oppakt. Hopelijk klikt het tussen de heren en hopelijk is je andere konijn wel gezond!


Oeh gokjes zelfs, leuk :))


LL, morgen zit ze op 29 dagen, dus ze kunnen komen.


Haha jolmer, die houden we erin he, de mount everest, ben heel benieuwd voor doodles, vind de naam ook zooo leuk haha!

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:00

Nou bij mij is er een lawine geweest bij de mount everest. Hij ligt bedolven onder de sneeuw:+

Het voer staat in de schuur bij Doodles, maar of ik even HEEL snel wilde zijn en haar vooral met rust wilde laten..
Ze was druk aan het plukken en verzamelen.
Heb haar een flinke bak biks gegeven, de andere konijnen eten gegeven, het water ververst en toen werd ik onder een luid stamp-orkest naar buiten begeleid :')
Even tegen mn vriend zeggen dus dat ie vandaag even absoluut niet moet gaan kijken.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:35

Voor nagels knippen heb ik geen tips want ik durf dat ook niet _O- ga dat denk ik laten doen.

Spannend jolmer! :):)

De nacht goed door gekomen, meneer sparrow is wel onrustig. Hij is wat aan het kreunen en heeft gister de liefde bedreven met zijn mandje en vanmorgen nog een keer :=

Zou dat komen omdat hij zo dichtbij een voedster zit en er gewoon niet bij kan? Is dat niet sneu en stressvol voor het beestje?

Vind het nog steeds jammer hoe het allemaal gelopen is maar heb me er maar bij neergelegd. Ik kon Nacho vanmorgen in een keer aaien, ze rende niet 3 keer meer weg. Ze blijft ook goed eten gelukkig.
En Sparrow is ook zo leuk. Die springt gewoon direct je schoot op als je het hok open doet. Wat een gezellig mannetje en ik ben ook wel blij dat ik een semi senior een laatste huisje kan geven! <3

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 09:43

Spannend Kimberly!

Oei nagels knippen.. Stoffer is altijd vrij makkelijk, maar Blik... drama Queen :')

Fijn dat hij de nacht goed is doorgekomen! En het kan zijn dat Sparrow wat gefrustreerd is. Hij ruikt haar wel, maar kan dr niet zien.

Haha Jolmer, Doodles weet wel wat ze wil!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:45

Ja denk ik ook.. ze kunnen wel bij elkaar neuzen, zit maar 1 tralies tussen.. vraag me af of ik het daarmee niet heel vervelend maak voor hem :(:)
Laatst bijgewerkt door Achaiah op 04-03-21 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:45

Nagelsknippen doe ik tot nu toe zelf. Of een vriendin, die is dierenartsassistente en heeft al een jaar of 15 konijnen haha. Die durft wat meer haha

Fijn dat het goed is gegaan Achaiah!
Kan zijn inderdaad door frustratie, hij ruikt haar wel natuurlijk!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:50

Ja lastig.. misschien kan ik ze dan beter helemaal scheiden tot hij is gecastreerd? Was een beetje onder het mom van dan zitten ze niet helemaal alleen.. maar zo krijgt ie ook niet echt rust..

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 09:51

jolmer20 schreef:
Nagelsknippen doe ik tot nu toe zelf. Of een vriendin, die is dierenartsassistente en heeft al een jaar of 15 konijnen haha. Die durft wat meer haha

Fijn dat het goed is gegaan Achaiah!
Kan zijn inderdaad door frustratie, hij ruikt haar wel natuurlijk!

Haha ja, mijn moeder durft ook wat meer, ik vind dingen snel zielig :') . Dus als m’n moeder er is is het vaak even rondje pedicure :')

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:55

Ik heb het tot nu toe ook zelf gedaan, het durven is het probleem niet. Het sterke bange konijn daarentegen wel :+ Pluis is echt makkelijk te knippen, Mario daarentegen... Denk van de week een keer met manlief samen proberen, dat die hem vast houdt en ik kan knippen... Het zijn echt alleen de achterpoten die me niet lukken

Achaiah misschien is scheiden dan toch beter inderdaad.... zo rot dat je eigenlijk heel blij wil zijn met je nieuwe konijntjes en nu meteen zo veel gedoe hebt...

Edit: heeft er hier iemand toevallig een heel groot en een heel klein konijn? Pepijn wil in zijn spreekbeurt iets vertellen over dat konijnen groot en klein kunnen zijn en daar een foto laten zien, maar kan op internet net niks vinden

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:58

Ja maar dat ligt volledig in de lijn der verwachtingen. :+ Bij mijn paarden, hond, katten, ben er bijna allemaal op een gekke manier aangekomen en strubbelingen mee gehad, _O- maar uiteindelijk als alles op z’n plek valt horen ze allemaal bij me <3

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:02

oei ik moet binnenkort ook weer de nageltjes knippen denk ik. Op zich gaat het prima, alleen de achterpootjes zijn altijd wat lastiger!

Hier regende het vanmorgen weer en ze zaten weer in de regen, zo gek om te zien hoe de druppeltjes gewoon blijven liggen op de vacht!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:14

Achaiah, je zegt sparrow en ineens komt de ram me bekend voor, waar heb je de konijnen gehaald?


Vraagje... ik wil in de ren een verhoginkje maken, zodat ze daar op kunnen enzo, maar ik heb geen flauw idee wat voor hout ik nodig heb... heeft iemand een idee? Een plaat zeg maar, ik kom er niet uit :+

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:19

Ze komen bij konijnenstal suus in Winschoten vandaan :)

Oh daar zat ik gister ook nog aan te denken, een trappetje maken, maar was niet nodig want hij springt met het grootste gemak z’n hok in _O-

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:25

Maartje_M schreef:
Ik heb het tot nu toe ook zelf gedaan, het durven is het probleem niet. Het sterke bange konijn daarentegen wel :+ Pluis is echt makkelijk te knippen, Mario daarentegen... Denk van de week een keer met manlief samen proberen, dat die hem vast houdt en ik kan knippen... Het zijn echt alleen de achterpoten die me niet lukken

Achaiah misschien is scheiden dan toch beter inderdaad.... zo rot dat je eigenlijk heel blij wil zijn met je nieuwe konijntjes en nu meteen zo veel gedoe hebt...

Edit: heeft er hier iemand toevallig een heel groot en een heel klein konijn? Pepijn wil in zijn spreekbeurt iets vertellen over dat konijnen groot en klein kunnen zijn en daar een foto laten zien, maar kan op internet net niks vinden


Niet van mij, maar het kleintje komt uit mijn nestje. :P (broertje van Feather en Autumn)
Afbeelding
Afbeelding

Nagels knippen doe ik ook zelf. Bij Napoleon lukt het alleen. Bij Chester heb ik ook hulp nodig, is dramaqueen eerste klas! Papa houd hem dan vast en aait hem wat. En ik knip.

Ooh ben benieuwd of je straks baby's hebt!

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 10:25

Oeh, leuk opstapjes!
Maar van welk hout, geen idee :') . Ik heb daar een aanhangsel voor die dat maakt :') .

Mooi om die vacht dan te zien werken LL! Hoe is het weer daar nu? Welk seizoen gaan jullie in? (Nee, niet nieuwsgierig, wil alleen alles weten hahahaha).

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:50

Hahah esther :+ Maakt niet uit! Jullie gaan de lente in, dus wij gaan de herfst nu in. Het is precies andersom :j
Hier is het nu gemiddeld zo rond de 20/26 graden met zon en de regen komt nu steeds vaker voorbij helaas.

Ik heb Zigbats 'jungle gym' van een PDF plaat gemaakt die stevig genoeg is. Ook het trappetje. Nu het buiten staat heb ik het gevarnished zodat het waterproof is :j PDF is wel handig (heb je verschillende diktes in) om van allerlei dingen mee te maken, of figuren uit te zagen.

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:00

Dank je Gigixponys!

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:18

Lieve Puk is weer bij haar vriendjes ...
Afbeelding
Afbeelding

Ze is dinsdagnacht heen gegaan ;(

Haar vriendjes zullen haar liefdevol ontvangen daarboven, ze zijn weer compleet.. :knuffel:
Afbeelding
Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:24

Aaahw lieve Puk. Sterkte Tarzan! :(:)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:32

Oh nee :( heel veel sterkte

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:39

Sterkte :(:)