Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Niet alles gelezen, drukkk...
Suze ik vind dat je heel schappelijk bent. Stuk afzetten of kamer gebruiken voor die hond voor een deel van de dag/avond vind ik heel schappelijk voor de hond van een ander.
kiwiwitje schreef:Ja ik vind dat niet helemaal eerlijk. Suze geeft duidelijk aan dat die hond niet met de kat kan en met een van de honden niet.
Sorry, bij mij is veel welkom, maar niet ten koste van mijn eigen dieren. Zo simpel is het. Dus dan is de keuze aan jou. Of je neemt de hond mee en je accepteert dat ie (een deel) van de tijd apart zit en dan ga je maar een paar keer extra naar buiten met hem, of je regelt oppas of komt niet.
Edit: dit stuk al getypt voor de andere reacties dus nu beetje spuit11
Als wij ergens heen gaan neem ik de honden ook mee. Maar ik zorg voor een ren of benches zodat ik ze kan scheiden van t bezoek/ de andere dieren of leg ik ze aan de riem naast me. Is dat allemaal geen optie en heb ik geen oppas. Jammer. Dan ga ik niet.
kiwiwitje schreef:Wij hebben als voordeel dat ze de autokennels gewend zijn en de auto verwarmd/gekoeld word dus als we kort ergens op bezoek gaan dan zitten ze in de auto. Dan gaan ze indd niet mee naar binnen!
Dat was ik vergeten toe te voegen
mvdende schreef:kiwiwitje schreef:Ja ik vind dat niet helemaal eerlijk. Suze geeft duidelijk aan dat die hond niet met de kat kan en met een van de honden niet.
Sorry, bij mij is veel welkom, maar niet ten koste van mijn eigen dieren. Zo simpel is het. Dus dan is de keuze aan jou. Of je neemt de hond mee en je accepteert dat ie (een deel) van de tijd apart zit en dan ga je maar een paar keer extra naar buiten met hem, of je regelt oppas of komt niet.
Edit: dit stuk al getypt voor de andere reacties dus nu beetje spuit11
Als wij ergens heen gaan neem ik de honden ook mee. Maar ik zorg voor een ren of benches zodat ik ze kan scheiden van t bezoek/ de andere dieren of leg ik ze aan de riem naast me. Is dat allemaal geen optie en heb ik geen oppas. Jammer. Dan ga ik niet.
Hoe moeilijk is het om de 2 troublemakers allebei aan een riem vast te leggen, of één van de 2 in een bench te leggen?
Wat betreft de kat, die kan ook boven of onder controle in de woonkamer zolang de hond die lastig is met katten vast zit.
Het is voor zowel Sueze als voor haar ouders even een onhandig dingetje. Waarom niet allebei wat water bij de wijn doen en er maar het beste van maken zonder dat er een hond in een andere kamer opgesloten moet worden?
Tenzij die hond het helemaal prima vind om alleen opgesloten te zitten, dan heb ik niets gezegd. Maar mening hond vind het echt niet leuk om buiten gesloten te worden.
Het gaat hier ook nog eens om kerst, wat je vaak viert door eerst kopje koffie, dan cadeautjes uitpakken en daarna lekker dineren en afsluiten met een drankje. Vaak begint het om een uur of 3 en is pas na 10 afgelopen. De hond zou dus niet "even een uurtje" buitengesloten worden, maar zowat een hele dag!
Ik vind niet dat je dat een hond aan moet doen.
Edit" ik had dit stuk al getypt voor de andere reacties dus nu beetje spuit11
Kaus schreef:Maar Skip jankt toch ook enorm als hij alleen is? Of is hij daar ondertussen overheen gegroeid?