Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:11

suze

Lastig.

Ik zou aan je ouders vragen of ze hun hond goed uit willen laten. En dan niet een blokje om van 20 minuten maar echt goed 1 1/1 uur wandelen en hersenwerk tussendoor.

Vraag ook gelijk of ze een eigen mandje/ kleedje mee willen nemen.

Deze kan je dan naast een van je ouders leggen en de hond moet daar op blijven liggen. Is vrij gemakkelijk aan te leren en zeker als je ouders daar nu al mee beginnen, komt het met kerst zeker goed.

Zelf je eigen honden ook goed uitlaten zodat ze alle 3 KO zijn.

Puppyren klaarzetten voor als het nodig is.

Maar de situatie is niet geheel optimaal!

De vrienden van mn ouders hebben een kat. Afgelopen jaarwisseling dan ook tegen mijn ouders gezegd dat ik graag o&n bij hun zou vieren ipv bij de familie Regeer. Daar gingen ze uiteindelijk mee akkoord.

Afgelopen zomer wilde de fam Regeer wel heel graag in hun tuin bbq, helaas betekende dat wel dat ik continu op high allert stond of de kat niet langs zou komen. Ondanks dat Kruimel nooit van honden hield en altijd maakte dat ze uit zicht bleef, kwam ze nu tot 4 keer toe toch langs gelopen. Dat leverde een histerische Skip op.

De volgende keer vraag ik wel weer of het niet bij mn ouders gevierd kan worden.

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:29

Ja als het echt niet gaat met Snow beneden dan maak ik hoven voor hem een lekker plekje. :j

Tis idd niet ideaal maar roeien met de riemen die we hebben. Zal zeker onze meiden ook lekker wandelen sochtends.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:47

Ook gefeliciteerd met Bo. *\o/*

Anna denk dat je man/vriend een paar jaar ouder is geworden van de schrik. :(:)

Suze lasig en hopelijk lukt het en hebben jullie een rustige kerst.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 20:56

Niet alles gelezen, drukkk...

Suze ik vind dat je heel schappelijk bent. Stuk afzetten of kamer gebruiken voor die hond voor een deel van de dag/avond vind ik heel schappelijk voor de hond van een ander. :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:32

kiwiwitje schreef:
Niet alles gelezen, drukkk...

Suze ik vind dat je heel schappelijk bent. Stuk afzetten of kamer gebruiken voor die hond voor een deel van de dag/avond vind ik heel schappelijk voor de hond van een ander. :)

Het is van 2 kanten.

Als gastheer zou ik ook zeggen: de hond van visite mag naar boven, achter hek enz.

Als visite ga ik echt nergens heen waar mijn hond niet meer dan welkom is. Geen haar op mn hoofd die er aan denkt dat mijn hond dan maar naar boven of naar een andere kamer verbannen wordt.

Simpel: mijn hond is onderdeel van mijn gezin, (sterker nog, mn hond en leven met zn 2en) die ga ik niet ergens weg stoppen omdat hij misschien niet goed overweg kan met de hond van de gastheer.

Ik zou in zn situatie best een compromis willen sluiten door ervoor te zorgen dat ik een mandje/ kleedje mee neem voor Skip en deze naast mn stoel neer te leggen, waar Skip dan aangelijnd op moet blijven.

Dan verwacht ik wel dat de gastheer zn haar hond(en) ook onder controle houdt, door middel van ook een eigen plekje creëren waar de hond op moet blijven of de hond in woonkamer in de bench leggen.

Een vriendin van mij heeft een hondje die echt heel erg alles claimt. Ook in een "vreemd" huis is alles van hem, maakt niet uit wat..

Toch komt ze regelmatig bij me eten met hond.

Ik zorg ervoor dat speeltjes en botjes veilig zijn weg geborgen en dat Skip netjes op zn mand gaat liggen ipv verschrikkelijk gaat rondstuiteren.

Zei legt haar hond ook op een "eigen" plekje neer door bijvoorbeeld haar jas al kleedje te gebruiken.

Op deze manier kunnen wij rustig koken en eten en liggen de honden over het algemeen diep in dromenland tijdens het eten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 21:37

Ja ik vind dat niet helemaal eerlijk. Suze geeft duidelijk aan dat die hond niet met de kat kan en met een van de honden niet.
Sorry, bij mij is veel welkom, maar niet ten koste van mijn eigen dieren. Zo simpel is het. Dus dan is de keuze aan jou. Of je neemt de hond mee en je accepteert dat ie (een deel) van de tijd apart zit en dan ga je maar een paar keer extra naar buiten met hem, of je regelt oppas of komt niet.

Als wij ergens heen gaan neem ik de honden ook mee. Maar ik zorg voor een ren of benches zodat ik ze kan scheiden van t bezoek/ de andere dieren of leg ik ze aan de riem naast me. Is dat allemaal geen optie en heb ik geen oppas. Jammer. Dan ga ik niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:44

Ik vind het heel erg raar je hond maar overal mee op visite nemen. Zeker als er eigen dieren van de gastheer aanwezig zijn.
Hier is maar 1 hond echt welkom in mijn huis die tussen mijn eigen honden mag lopen omdat het goed gaat en hij lief is tegen de kat. Verder is er nog 1 teefje dat ik zo in mijn roedel gooi. Maar alle andere honden moeten in een bench. Ik heb 1 hond die niet sociaal is naar andere honden en ik ga echt mijn eigen honden niet opsluiten voor iemand die even een uurtje op
Visite komt en die perse zijn eigen hond mee moet.
Qua logees is hier veel mogelijk. Maar dan gaat het huis gewoon in 2 met puppyrennen. En het zijn toch echt mijn eigen honden die in de woonkamer mogen in dat geval.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 21:46

Wij hebben als voordeel dat ze de autokennels gewend zijn en de auto verwarmd/gekoeld word dus als we kort ergens op bezoek gaan dan zitten ze in de auto. Dan gaan ze indd niet mee naar binnen!
Dat was ik vergeten toe te voegen :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:51

Eens met Kiwi, andere honden zijn welkom maar als ze zich niet kunnen gedragen of niet kunnen aanpassen aan mijn honden gaan ze maar naar een andere kamer. Wij nemen de honden in principe niet echt mee op visite behalve als we weten dat ze welkom en gewenst zijn dus dat de gastheer/dame ze ook graag ziet.

Soms wip ik even snel bij mijn pake en beppe binnen als we daar toevallig in de buurt hebben gewandeld maar dan blijven de honden in de garage of in de auto (als de temperatuur dat toelaat) want zij vinden onze honden niet zo fijn. En ik geef ook eerlijk toe dat vooral Dexter enorm druk is met visite en ik snap volledig dat andere mensen daar geen zin in hebben. Dan pas ik me graag aan en stop ik de honden gewoon weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:53

Hondje is heus welkom, maar ik vind het met kerst te stressvol om de dieren constant in de gaten te moeten houden. Er zijn 6 volwassen, 3 kinderen ik moet het eten regelen, de gasten bedienen... dan vind ik het echt niet prettig als ik daarnaast ook nog Nysse in haar eigen omgeving qua vrijheid moet inperken of de volledige tijd apart moet gedurende 15.00-21.00 ongeveer. volledig apart zou ik voor het hondje ook nooit doen trouwens. Wil een oplossing die voor alle dieren fijn is.

Met normaal bezoek kan ik makkelijker scheiden, hondje blijft in de tuin of we gaan meteen het bos in. Naar hen laat ik Nysse thuis of laat haar idd aan de riem naast mij. Hondje van mijn ouders kan dat niet. Dingen trainen enzo kan ik niet echt vragen...

Maar we hebben overlegd. We zorgen allema dat de honden lekker hebben gewandeld eerst voor ze komen. Ze komen met haar door de poort dan kan ze meteen in de tuin eerst met Ylvi lekker enthousiast en druk doen en daarna kan ze dan aan de lijn haar eigen plekje achter de puppyhekjes in vanwaar ze mn ouders kan zien. En als ze niet door het huis wervelwind zal Nysse ook geen noodzaak zien tot gegrauw. :) dat lijkt me voor beide het minste stress.
En dan even afwachten of Snow zien veel geblaf meebrengt want dan breng ik hem naar boven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:53

kiwiwitje schreef:
Ja ik vind dat niet helemaal eerlijk. Suze geeft duidelijk aan dat die hond niet met de kat kan en met een van de honden niet.
Sorry, bij mij is veel welkom, maar niet ten koste van mijn eigen dieren. Zo simpel is het. Dus dan is de keuze aan jou. Of je neemt de hond mee en je accepteert dat ie (een deel) van de tijd apart zit en dan ga je maar een paar keer extra naar buiten met hem, of je regelt oppas of komt niet.

Edit: dit stuk al getypt voor de andere reacties dus nu beetje spuit11
Als wij ergens heen gaan neem ik de honden ook mee. Maar ik zorg voor een ren of benches zodat ik ze kan scheiden van t bezoek/ de andere dieren of leg ik ze aan de riem naast me. Is dat allemaal geen optie en heb ik geen oppas. Jammer. Dan ga ik niet.

Hoe moeilijk is het om de 2 troublemakers allebei aan een riem vast te leggen, of één van de 2 in een bench te leggen?

Wat betreft de kat, die kan ook boven of onder controle in de woonkamer zolang de hond die lastig is met katten vast zit.

Het is voor zowel Sueze als voor haar ouders even een onhandig dingetje. Waarom niet allebei wat water bij de wijn doen en er maar het beste van maken zonder dat er een hond in een andere kamer opgesloten moet worden?

Tenzij die hond het helemaal prima vind om alleen opgesloten te zitten, dan heb ik niets gezegd. Maar mening hond vind het echt niet leuk om buiten gesloten te worden.

Het gaat hier ook nog eens om kerst, wat je vaak viert door eerst kopje koffie, dan cadeautjes uitpakken en daarna lekker dineren en afsluiten met een drankje. Vaak begint het om een uur of 3 en is pas na 10 afgelopen. De hond zou dus niet "even een uurtje" buitengesloten worden, maar zowat een hele dag!

Ik vind niet dat je dat een hond aan moet doen.

Edit" ik had dit stuk al getypt voor de andere reacties dus nu beetje spuit11
Laatst bijgewerkt door mvdende op 28-11-19 21:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:56

kiwiwitje schreef:
Wij hebben als voordeel dat ze de autokennels gewend zijn en de auto verwarmd/gekoeld word dus als we kort ergens op bezoek gaan dan zitten ze in de auto. Dan gaan ze indd niet mee naar binnen!
Dat was ik vergeten toe te voegen :D

Dit doe ik ook idd geregeld. Eerst wandelen dan op visite en de meiden slapen dan lekker in de benches in de auto. Da's wel dan max 1.5uur visite.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:06

Ik "moet" Skip niet persé meenemen als ik op visite ga hoor. Maar ik woon alleen dus oppas is wat lastig te regelen. Ja, Skip naar de dagopvang brengen kan, maar dat kost weer €20 en dat doe ik dus liever niet

Meestal plannen ik visite nu zo dat ze of naar mij toe komen, of ze naar mn ouders toe komen. Zeker als het om kerst of bijvoorbeeld een vrienden bbq gaat waarbij het niet ff een uurtje op visite gaan betekend.

Skip blijft tot 4 uur alleen ook gewoon thuis dus als het om even een uurtje gedag zeggen op een verjaardag gaat waar Skip niet welkom is, is er geen probleem en blijft hij dus thuis.

Verder ben ik wel van mening dat Skip echt mn maatje is en ik probeer hem dan ook zo veel mogelijk overal mee naar toe te nemen, zeker als ik voor mijn eigen plezier ergens naar toe ga.

(Ik kan het slecht verkroppen als ik ergens lol aan het maken ben en Skip moet daardoor alleen thuis blijven, voelt niet eerlijk. )

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:10

Maar Skip jankt toch ook enorm als hij alleen is? Of is hij daar ondertussen overheen gegroeid?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 22:17

mvdende schreef:
kiwiwitje schreef:

Edit: dit stuk al getypt voor de andere reacties dus nu beetje spuit11

Hoe moeilijk is het om de 2 troublemakers allebei aan een riem vast te leggen, of één van de 2 in een bench te leggen?

Wat betreft de kat, die kan ook boven of onder controle in de woonkamer zolang de hond die lastig is met katten vast zit.

Het is voor zowel Sueze als voor haar ouders even een onhandig dingetje. Waarom niet allebei wat water bij de wijn doen en er maar het beste van maken zonder dat er een hond in een andere kamer opgesloten moet worden?

Tenzij die hond het helemaal prima vind om alleen opgesloten te zitten, dan heb ik niets gezegd. Maar mening hond vind het echt niet leuk om buiten gesloten te worden.

Het gaat hier ook nog eens om kerst, wat je vaak viert door eerst kopje koffie, dan cadeautjes uitpakken en daarna lekker dineren en afsluiten met een drankje. Vaak begint het om een uur of 3 en is pas na 10 afgelopen. De hond zou dus niet "even een uurtje" buitengesloten worden, maar zowat een hele dag!

Ik vind niet dat je dat een hond aan moet doen.

Edit" ik had dit stuk al getypt voor de andere reacties dus nu beetje spuit11

Ik vind visite prima maar daar hoeven mijn dieren niet onder te lijden. Ik ga geen katten naar boven verbannen omdat we bezoek krijgen van een hond die niet tegen katten kan. Dan sluit je je hond maar op in een bench.
En het is het huis van Mijn honden. Ook die ga ik niet opsluiten voor een ander zijn dieren als die niet met mijn dieren overweg kunnen.

Wel sluit ik ze op voor mijn eigen rust en die van hun tijdens visite of als t druk is.
Maar met kerst bij familie dan zitten mijn honden in de bench de avond met een kauwsnack en dan ga ik gewoon ieder uur een rondje met ze lopen. Overleven ze best.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:19

Kaus schreef:
Maar Skip jankt toch ook enorm als hij alleen is? Of is hij daar ondertussen overheen gegroeid?

Ik weet niet of hij er overheen gegroeid is of niet, ik vermoed het wel want de laatste weken in ons oude huis gaf de buurman aan hem niet meer te horen

Maar in ons nieuwe huis maakt het weinig meer uit. Hier kan hij joelen totdat hij een ons weegt: niemand heeft last van hem.

Er zit een gang aan mijn kant en een hele slaapkamer aan de andere kant tussen, tussen de buren en een joelende Skip

Mocht ik bijvoorbeeld een keer laat in de avond weg moeten, dan kan Skip in de tuinkamer, die grenst aan mijn tuin en de tuin schuur van de buren aan 2 kanten en de 3e kant grenst deze aan een kerkhof :+ daar kan Skip loeien wat hij wil.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:31

Wow wat gaan jullie snel!
Ik reageer even in het algemeen op Mila haar avontuur. Bedankt voor jullie medeleven! Het zit me lang niet lekker en ik wil zeker proberen er iets aan te doen. Ik heb besloten een recall cursus met haar te gaan volgen en dan neem ik mijn man ook mee :P
Er zit hier in de buurt een hondenschool die deze cursus geeft. Voorlopig ontzettend blij en dankbaar dat mijn puber veilig thuis is!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:55

Ik ben het iig niet gewoon dat je je hond maar overal mee naartoe kunt nemen. Rex bleef thuis als wij ergens op bezoek gingen (alleen met kerstavond ging hij mee naar m'n ouders) en Arya in de meeste gevallen ook. Ook al zien we onze dieren als lid van het gezin, vind ik het niet vanzelfsprekend dat andere mensen die geen dieren hebben bv. maar hun huis moeten openstellen voor andermans dieren - en ik ben niet zo; ja, dan kom ik helemaal niet want ik kan me er echt wel in vinden dat mensen dat niet altijd willen. En zeker als iemand een verjaardag houdt bv, waar zij dan ook nog andere mensen over de vloer krijgen vind ik het niet vreemd als ze niet willen dat Arya altijd mee zou komen. Ik neem Arya mee als het kan. Als het niet kan, blijft ze gewoon thuis - want met zulke bezoekjes blijven we toch geen halve dagen weg. (hoe doen jullie dat met hete zomers en hele koude winters bv. dan als de honden in de auto blijven? Want de auto aan laten staan is ook zoiets, niet?). En andersom wil ik zelf ook geen dieren van anderen in m'n huis meer nu ivm de kat - en die ga ik niet naar boven verbannen hiervoor en stress bezorgen (want ze is het niet gewend om alleen boven te zijn) omdat iemand anders hun dier wil meenemen. Vind dat ik met Sansa daar toch wel rekening mee moet houden nu. Maar nu is niemand bij ons in de familie en vriendenkring echt zo dat ze hun honden overal mee naartoe nemen dus zo vaak kwamen hun dieren sowieso al niet hier, dus het is niet heel anders voor hun nu om ze thuis te houden. Het enige wat niet meer kan is dat m'n schoonfamilie hier oud & nieuw komt vieren omdat ze hun honden niet kunnen meenemen ivm Sansa. Maar dat vind ik niet erg eerlijk gezegd, dat dat niet meer kan nu }:)

Hier is ook de ruimte er gewoon niet om uitgebreid stukken af te zetten voor anderen en bij veel andere mensen waar we komen is die ruimte er ook niet (zeker niet met verjaardagen als er ook nog eens veel kids rondrennen enz). Of vrienden waar we wel eens komen met een baby en die soms nog onzeker zijn in het bijzijn van honden... Ik snap echt wel dat zij geen honden in huis willen en daar ga ik dan echt niet moeilijk doen over dat m'n hond dan niet mee kan. Dan blijft ze gewoon thuis, so be it.

Die recall cursus klinkt handig Anna!

---

Ik heb net even een flinke bestelling gedaan bij kiwi voor nieuwe trainers, want ik vlieg door de beloningen heen. M'n beurs vind het wat minder grappig allemaal deze week (maar die black friday korting was dan weer erg leuk. Blij dat ik vandaag pas besteld had en het gister vergeten was @kiwi :') ) want Arya moet weer nieuwe brok hebben en Sansa ook. Duur weekje nu.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:15

Wij nemen hond ook niet altijd mee. Naar m’n ouders wel omdat hij anders heel lang alleen is. Dat kan zo een hele dag duren namelijk. Ook naar 1 vriendin maar daar mag hij alleen buiten. Binnen plast hij alles eronder en dat vind ik irritant.

Visite bij ons mag alleen broer hond meenemen, mits ze niet loops is. En vriendin mag haar 2 reuen meenemen. Verder hebben we eigenlijk weinig visite met honden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:58

Zomers kunnen de honden niet in de auto blijven natuurlijk. Winter is geen probleem. Ze vinden kou heerlijk.

Kijk ze nou!

Afbeelding

En vanaf de loslooproute kan ik nu mn fjordje zien staan <3

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:02

Oh te vroeg besteld bij kiwitje. Nee moest wel eerder anders was het misschien niet op tijd binnen voor vakantie.

Hier gaat Senna soms alleen mee naar mijn ouders en als we naar Limburg gaan gaat ze ook altijd mee. Met kerst gaat ze altijd mee naar beide. Voor de rest blijf ze lekker thuis. Hier kom eigenlijk ook nooit de hond van andere mee eigenlijk.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:06

Coole foto’s hierboven.
Ik wil ook een shoot doen met de pup. Lijkt me gaaf.

En ook besteld bij Kiwiwitje

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 13:08

yvetjes schreef:
Coole foto’s hierboven.
Ik wil ook een shoot doen met de pup. Lijkt me gaaf.

En ook besteld bij Kiwiwitje

AHHH JIJ WAS DAT _O- _O-
Ik heb het me echt af zitten vragen _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:33

Ik zondag kiwi. Even de nieuwe maand afwachten :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:41

Sorry ik heb even geen fut om bij te lezen :) Wij zijn alweer lekker thuis, nu net een uurtje. Ze beginnen langzaam hun rust te vinden na de autorit. Helaas geen lekker groot uitgestrekt wandelpad weer, ze moeten het weer doen met de wandelrondjes :') Maar vanochtend konden ze nog lekker even flink gassen.

Jammer dat het weer voor bij is. Maar ik heb ook wel weer leuke dingen op de planning staan haha :)

Afbeelding
Vanochtend nog vakkundig met z'n drieën een bal gesloopt...

Afbeelding
En Mera was bang dat we d'r zouden achterlaten en wilde graag in de tas waar mijn dekbed en kussen in zit mee :D