Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:12

pluche_pluus schreef:
Mel is een brit he? Mooie foto :j

@ Resistance, misschien overheen gelezen, maar is een noortje toch? Leuk om naar uit te kijken!

@ Gaby, heerlijke dat hangmatje! Is de bovenzijde niet te glad? Doordat dit van hout is (lijkt?).
Meestal zit er natuurlijk overal zo'n fluffy velletje overheen.

De 28e ga ik bij het nest kijken voor een dolletje *\o/* :#
Weekend van 11/2 mogen ze al naar mee.... :wow: :):) Ik heb er heel veel zin in!

Het is vanalles! Oma is SomalixPers (maar om te zien net een somali), overgrootopa is een echte Noor, en overgrootoma is een Sibeer.

IMJ

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:28

Prachtige paal gaby!

Ja mel! Mooie foto!

Leuke combi resistance!

Hier geen nieuws eigenlijk :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:30

Ons patientje is bezig met beter worden, kussentjes mummificeren al goed.
Afbeelding

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:35

Wat fijn zeg dat het zo snel geneest, zo zag het er ook uit bij Nozem. Dierenambu dacht dat hij maar 2 dagen op straat had geleefd maar als ik dit zie lijkt het mij langer of hij moet ermee op straat zijn gezet. Bij hem was het al helemaal 'korstjes'.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:42

Dat ziet er netjes uit al

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:12

Oh dat ziet er goed uit.

Vanmorgen weer kittenfoto's gemaakt.
Katertje 1:
Afbeelding

Katertje 2:
Afbeelding

Poesje:
Afbeelding

Katertje 3:
Afbeelding

Poesje 2:
Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:17

@ Xoranlover
Wat voor kleur zijn de kittens? Het lijken op lapjes, maar ook weer anders.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:18

Bijzondere kleur en mooie foto's!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:20

Dit zijn wildkleur somali/abesijnen.
Met een beetje geluk kunnen ze volgende week zeggen of het somali (langhaar) of abesijn (korthaar) zijn.
Duimen dat 1 van de 2 poesjes een abesijn is.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:22

xoranlover schreef:
Dit zijn wildkleur somali/abesijnen.
Met een beetje geluk kunnen ze volgende week zeggen of het somali (langhaar) of abesijn (korthaar) zijn.
Duimen dat 1 van de 2 poesjes een abesijn is.

Ben heel benieuwd hoe ze opgroeien. Ik denk dat ze heel mooi worden (en al zijn).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:26

Prachtig!! Ik wou vroeger altijd een Abessijn!

Ik lig nu op de bank met de 2 dames op schoot en de heren op de leuning xD

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:36

Hahaaha gezellige bende :D

Als het een beetje mee zit kunnen jullie er 1tje blijven volgen :)

Volgende week weer foto's maken :D

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:29

xoranlover schreef:
Hahaaha gezellige bende :D

Als het een beetje mee zit kunnen jullie er 1tje blijven volgen :)

Volgende week weer foto's maken :D

Oohh :D :o *\o/*

Heerlijke foto Lifaya, schattige Staartjes van de heren

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:16

Jongens wat doe ik hiermee.
De kat is meestal lief maar soms zie ik aan zijn ogen dat hij op 'oorlogspad' is. Grote pupillen vanuit het niets. Hij ligt bij je en ineens bijt hij in je handen. Zet hem op de grond en hij springt naar je hand en bijt er in. Uiteraard gebruikt hij ook zijn nagels. Wegduwen helpt niets, wordt steeds feller. Nu grijp ik hem in zijn nekvel en zet hem buiten. Vind het voor mezelf niet eens zo erg maar hoop niet dat hij het naar onze dochter gaat doen. Nu zit ik er meestal bij natuurlijk dus ik zorg dat hij gaat niet pakken kan...

Kennen jullie dit?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:24

Owh die abessijntjes <3 <3 <3

Een kat die geleerd heeft dat handen speelgoed zijn, allereerst sowieso nooit meer met je handen spelen, dus ook geen vinger wiebelen om hem te lokken. Moment dat hij je hand grijpt deze direct "dood" houden, niet terug trekken of iets, want alles is op zo'n moment een spelletje. Met andere hand een speelgoedje pakken en daar de aandacht op proberen te krijgen, zodat hij leert dat hij met speelgoed spelen mag.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:30

Nee dat doen we niet. Het gaat me meer om het weer 'aanvallen' bij wegzetten. Ik zie aan zijn ogen en staart dat hij terugkomt.

Kan het een soort pubertijd zijn?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:36

Als ik het zo lees is dat voor hem "het spel". Dus jij zet hem weg en hij komt weer terug. En dat moet je dus doorbreken. En dat doorbreek je het beste door hem een alternatief te bieden waarmee hij wel mag spelen. Want de energie die hij op dat moment heeft moet hij kwijt.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:40

Ik lees al ff stilletjes mee, want ik geniet van al jullie kittenfotos. Heerlijk! Zelf 2 oudere katten en zolang die er zijn komen er ook geen kittens bij helaas.

Ik reageer even vanwege IMJ en het voorstel van amable. Wat bij mijn kitten (vroeger...) goed werkte was zo'n kickeroo (http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... zoo/145966). Wel gelijk de grote genomen, maar die kunnen ze goed vastpakken en energie op uitleven. Wellicht is dat iets?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:44

Zou kunnen. Vind het alleen geen prettig gedrag bij mijn 2 jarige. Ik kan me best voorstellen dat ze hem aait op het moment dat hij er geen zin in heeft maar jeetje...dit is wel erg fel. Vriendin van mijn heeft altijd katten gehad. Nu zijn de hare inmiddels ouder maar ze schrok er een beetje van. Dat bevestigde mijn gevoel natuurlijk wel een beetje. Aan de ene kant zo mak als een lammetje om vervolgens behoorlijk dominant gedrag te vertonen.

Ik wil zijn 'aanval-gedrag' niet belonen door te gaan spelen, of werkt dat niet zo bij katten? Ik zou het eerder willen negeren maar dat gaat dus niet want hij 'grijpt'je. Je moet dus wel afweren.

Zelf altijd (grote) honden gehad, uiteraard kunnen die ook flink puberen dus ben wel wat gewend. Maar is natuurlijk ontzettend anders :D

Ik ga eens even de kickeroo bekijken!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:47

Die ziet er goed uit!

Ik vraag me wel af of hij er wat mee gaat doen. Knuffeldieren van mijn dochter laat hij ook met rust.

Denk wel dat ik hem ga kopen! Dank voor de tip.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:57

IMJ schreef:
Zou kunnen. Vind het alleen geen prettig gedrag bij mijn 2 jarige. Ik kan me best voorstellen dat ze hem aait op het moment dat hij er geen zin in heeft maar jeetje...dit is wel erg fel. Vriendin van mijn heeft altijd katten gehad. Nu zijn de hare inmiddels ouder maar ze schrok er een beetje van. Dat bevestigde mijn gevoel natuurlijk wel een beetje. Aan de ene kant zo mak als een lammetje om vervolgens behoorlijk dominant gedrag te vertonen.

Ik wil zijn 'aanval-gedrag' niet belonen door te gaan spelen, of werkt dat niet zo bij katten? Ik zou het eerder willen negeren maar dat gaat dus niet want hij 'grijpt'je. Je moet dus wel afweren.

Zelf altijd (grote) honden gehad, uiteraard kunnen die ook flink puberen dus ben wel wat gewend. Maar is natuurlijk ontzettend anders :D

Ik ga eens even de kickeroo bekijken!

Dat werkt inderdaad anders bij katten, en overigens bij alle dieren. Corrigeren zegt alleen maar dat je iets niet wil, maar zegt nooit wat je precies niet wil en al helemaal niet welk gedrag je wél wil. Negeren werkt enkel als je ook echt negeren kan, en dat lukt eigenlijk zelden, daarbij vertelt ook negeren niet aan het dier wat je wel wil. En dat doet met iets gaan spelen waar hij wel mee spelen mag wel. Die verteld je kat, ik wil dat je hier je energie op stort en niet op mij. Uiteindelijk zal je kat dan dus leren dat hij zich op speelgoed uit mag leven en niet op handen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:01

Voor Sake hebben we ook zoiets en die is er wel blij mee! Doet er momenteel niet zoveel mee omdat hij zijn stokje leuker vind. Dat op oorlogspad zijn herken ik ook wel in hem, je kunt het direct aan ze zien.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:24

Misschien verkoopt de welkoop ze ook

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:25

Ginger viel ook heel gemeen aan. Heb toen elke keer haar afgestraft door bij nekvel te grijpen en op haar zij te houden tot ze gekalmeerd was. Ik zei ook elke keer als eerst "auw" en als ze dan dus nog doorging was het klaar. Nu hoef ik alleen al auw te zeggen en rent ze weg xD

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:29

Nou ik pak hem nu dus ook in zijn nekvel! Ook omdat ik, als ik hem anders pak, gewoon weer gebeten word.
Ik ben blij te horen dat het bij jou over is gegaan. Want ik vind dit gedrag icm mijn dochter best eng.