Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:05

Fijn cupcakes!

@kimD ik ben ook benieuwd, zijn dat de pups van Dana of nog een nieuwe aanwinst?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:09

Detroit gefeliciteerd!
Cupcakes, fijn dat je een rustig plekje hebt gevonden voor oud en nieuw. Hoe lang zit je er?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:33

30 december gaan we er heen t/m 3 januari :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 14:04

Mocht je een keer zin hebben samen te wandelen do-zo, laat vooral weten, we zitten redelijk in de buurt.
Voor het eerst helemaal vrij hier met oud en nieuw, pas de 3e weer werken, dan de nachtdienst in.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 14:22

@cupcakes super fijn!!

@detroit Gefeliciteerd!!

Playtime met Yoshi bij m'n ouders thuis :)
Afbeelding
En volgens manlief super geluisterd met de puppycursus en met behendigheid werd ze super fanatiek!! Volgende week zondag examen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:15

Wij zijn weer onderweg terug. Dit was geen succes. De weides stonden vol met schapen poep, en Zhiva was in het begin al in een hoekje gedreven en was daar de rest van de tijd angstig. Heel jammer -O-

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:36

Wij hebben gisteren Kenzo eindelijk opgehaald

En wat een schatje gelukkig reageerde lilo ook erg goed ( had niet anders verwacht) wel wat te druk in begin alleen Kenzo geeft zijn grenzen goed aan gelukkig waardoor al snel rustig werd.

Mochten jullie veel puppy foto's willen zien en je hebt instagram volg gerust

Www.instagram.com/kenzo_on_adventure

Hier alvast wat leuke foto's Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:48

punjab schreef:
Detroit gefeliciteerd. Y)(^)

Nayomie veel plezier vandaag.

KimD is de kerstpuppy voor erbij of van je eigen hond? Dacht Dana maar weet niet zeker. :o

Spannend kiwiwitje hoeveel er uit gaan komen.

JesdaJinn en Skippy gezellige bank date gehad.

En gefeliciteerd met de 6 maanden puppy's.

Nee, voor erbij. Dana zal nog even duren. :D

Ik heb nieuwe vachtje gehaald. <3

Afbeelding

Detroit, van harte gefeliciteerd! *\o/*

Kiimm_

Detroit Gefeliciteerd! *\o/*

Pandameisje, wat leuk! <3 Geniet vooral van de puppytijd, ze zijn zo snel groot!

Ik ben een beetje aan het spammen deze week, maar ik maak zo veel foto's van Cody hier op Texel. Een leuk aandenken ook aan zijn 6 maanden oud zijn! :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

CupCakes_ schreef:
30 december gaan we er heen t/m 3 januari :)

Zo fijn! Gelukkig! Hopelijk hebben jullie alle rust! :(:)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:04

Leuke foto's Van Cody ! Zoals de laatste neem ik er altijd 1 met Naya elke vakantie :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:29

Nayomie schreef:
Wij zijn weer onderweg terug. Dit was geen succes. De weides stonden vol met schapen poep, en Zhiva was in het begin al in een hoekje gedreven en was daar de rest van de tijd angstig. Heel jammer -O-

He, jammer! :(:)

Pandameisje schreef:
Wij hebben gisteren Kenzo eindelijk opgehaald

En wat een schatje gelukkig reageerde lilo ook erg goed ( had niet anders verwacht) wel wat te druk in begin alleen Kenzo geeft zijn grenzen goed aan gelukkig waardoor al snel rustig werd.

Mochten jullie veel puppy foto's willen zien en je hebt instagram volg gerust

https://Www.instagram.com/kenzo_on_adventure

Hier alvast wat leuke foto's [ [url=m/SJL0ne.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2ADbUx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Het genieten kan beginnen :D

KimD schreef:
punjab schreef:
Detroit gefeliciteerd. Y)(^)

Nayomie veel plezier vandaag.

KimD is de kerstpuppy voor erbij of van je eigen hond? Dacht Dana maar weet niet zeker. :o

Spannend kiwiwitje hoeveel er uit gaan komen.

JesdaJinn en Skippy gezellige bank date gehad.

En gefeliciteerd met de 6 maanden puppy's.

Nee, voor erbij. Dana zal nog even duren. :D

Ik heb nieuwe vachtje gehaald. <3

[ [url=m/PX4Xx5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Detroit, van harte gefeliciteerd! *\o/*

'kale collie' :Y) of BC?
Vachtjes zijn altijd goed!

Kiimm_ schreef:
Detroit Gefeliciteerd! *\o/*

Pandameisje, wat leuk! <3 Geniet vooral van de puppytijd, ze zijn zo snel groot!

Ik ben een beetje aan het spammen deze week, maar ik maak zo veel foto's van Cody hier op Texel. Een leuk aandenken ook aan zijn 6 maanden oud zijn! :o

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Genieten!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 17:11

He wat jammer zeg dat het geen leuke ervaring voor zhiva en jullie was :(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:13

kiwiwitje schreef:
He wat jammer zeg dat het geen leuke ervaring voor zhiva en jullie was :(

Ja heel jammer. Het was ook niet meer leuk voor Zhiva. Die ging dan maar poep eten, net als alle andere pups. -O- Tsja als de hond er geen plezier in heeft, kunnen we beter terug.

Gelukkig lag ze wel goed in de auto, was ze heel rustig ondanks dat haar zusje op de achterbank zat (ook te slapen).

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:31

Wij doen maar weer chillen.

Afbeelding

Morgen spannende dag, morgen gaat Jinn onder narcose voor gebit.
Toch wel spannend.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:57

De dagen gaan zo snel voorbij, ik heb geen idee meer wanneer ik voor het laatst iets heb geschreven. Zal wel even geleden zijn..

Nayomie Wat jammer van het uitje, maar goed dat je hebt gekozen om terug te gaan zo te lezen. Wel vreemd dat ze het dan zo hebben georganiseerd - het was alleen voor puppies toch?

JesdaJinn Succes allebei morgen! Heeft Jinn nog last gehad van angst tijdens het fietsen (dat waren jullie toch van die hond die er boven op was gesprongen?)

Voor iedereen die puppies verwacht - zo spannend en leuk :). Halloween en mogelijk kerstpuppies in de maak :).

Pandameisje Gefeliciteerd met de nieuwe knappe aanwinst. Wat is die schattig met zijn knuffel!

-----------------------------------------------------------------

Hier gaat alles best goed. Woensdag examen op de hondenschool, weet niet of dat gaat lukken. Hier (thuis en op wandeling) gaan de oefeningen echt super, maar daar blijft het lastig. We gaan het zien. Ze zeiden daar al ; zolang je thuis maar een fijne hond hebt. En dat hebben we zeker. Al hoop ik stiekem toch dat het lukt, zou wel graag verder willen.
We zijn nu ook begonnen met fietsen met hem en dat gaat best goed. Vanwege mijn type fiets zit de bevestiging iets hoger, waardoor ik nog wat moeite heb de juiste balans te vinden (hij trekt soms iets), maar hij loopt braaf mee en reageert veel minder op alles om hem heen. Nu 2x gedaan en heel happy.
Als je zijn focus hebt doet hij echt alles en houdt ons ook super in de gaten. Is de focus weg, dan wil hij nog wel eens een (groot) rondje door het veld maken (record is nu 2km in zo'n 10 minuten, allemaal binnen hetzelfde veld achter het huis).
Alleen hem een beetje modder en klitvrij houden is een zowat onbegonnen zaak. Echt hij doet het er volgens mij of, die zit het liefst tot zijn buik in de modder ;)
Een blij ei is hij in ieder geval nog steeds!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:50

Oshaa Een vieze hond is vaak een blije hond. Hier heb ik er ook zo'n een rondlopen die het liefste door de modder gaat rollen :+

JesdaJinn Heerlijk relaxed op de bank.

Nayomie He getver dat het geen leuke ervaring was. :(:)

KimD Dankjewel! Hopelijk blijft het inderdaad rustig. :)

Kiimmm_ Cody is leuk <3

Al die Kimmen, dat is wel stik verwarrend :')

Pandameisje Wat een leukerd is Kenzo!

Jeanine Daar hebben we Yoshi weer :D

Fannetje Lijkt mij leuk! Ik doe je wel een pb'tje tegen die tijd *\o/* Wees wel voorbereid op een onbehouwen en vooral lompe puber _O-

Vandaag hebben we een flinke ronde gelopen. Iets meer dan gepland :=
Maar Jip was echt heel braaf. Nog een kruising bordercolliexaussie tegengekomen. Die was met 8,5e maand al groter dan Jip nu is. Die hebben even gespeeld wat echt goed ging!

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:52

Afbeelding
Yoshi is echt een pretpakket en m'n ouders en zusje zijn stiekem heel gek op d'r. Zusje probeert er ook altijd leuk op foto's te krijgen, die hoop geef ik regelmatig op. Maar soms lukt het. Hier m'n zusje ook op deze foto. Zelf stond ik een meter naast d'r in m'n broek te zeiken van het lachen omdat mevrouw alles deed wat god verboden had :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:25

December 2019 heb ik Alfa (grote broer van Cody) gekocht als cadeautje voor mijn ouders <|- Vandaag is Alfa alweer 1 jaar! *\%/* Goed op de foto was lastig met deze puber, beter dan dit kreeg ik hem niet :') Wat ben ik trots op hoe hij zich heeft ontwikkeld het afgelopen jaar :o
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 09:31

Oh wat een snoetje <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:45

Ik ben niet een dag later met Jinn gaan fietsen. We waren beide best moe. Haha.

Een dag later ben ik met hem naar het water geweest. Daar ligt een fietspad naast en heb daar lekker gefietst. Jinn los en hij heeft lekker gespeeld in het water. Merkte er niks aan.

Nu net Jinn weg gebracht naar de DA. Ben benieuwd, hij vond het helemaal niet leuk

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:50

Naww, die Yoshi <3

Gefeliciteerd met Alfa! :D

Fijn dat de wandeling zo goed ging, CC.

Osha, succes alvast met het examen! Meer dan je best kun je niet doen. :j

Het was voor hondjes tot 1 jaar volgens mij. De honden waren opzich heel sociaal hoor. Alleen, je moet even inbeelden, er waren twee veldjes. Een grote en een kleine. Er waren 2 grote honden die kregen het grote veldje. Met de 4 pups (ca 5 maand allemaal) kregen het kleine veldje. Voordat die splitsing was gemaakt, liepen alle honden in het grote veld. Moesten allemaal los zeiden ze. Dat resulteerde in dat een grote hond, Zhiva en haar zusje in een klein hoekje opsloot en na gepiep de hond nog niet weg ging. Dat is mogelijk de trigger geweest dat Zhiva vervolgens ieder hondje heel eng vond die wilde spelen. Zhiva liep met staart tussen de benen, ging tussen onze benen liggen etc. Zo ken ik haar verder ook helemaal niet. Haar zusje was ook nog eens uiteindelijk heel ruig met spelen dus die hebben we ook uit elkaar gehaald. Maar ze had het niet naar haar zin en ik ga niet een angstig hondje daar wel laten. En bleef ze maar dat poep eten (waarom laat je uberhaupt andere beesten lopen op een hondenspeelweide?). Dus zijn we maar de auto in gestapt, waar ze lekker bij me heeft gelegen. Zusje van Zhiva lag ook lekker te slapen op de achterbank.

En er miste wat in begeleiding. Het had voor Zhiva al veel waardevoller geweest als ze vooraf de hondjes aan de lijn mocht snuffelen bijvoorbeeld. Of dat er direct onderscheid gemaakt werd tussen de grote en kleinere honden. Nja goed, ze is nu weer goed herstelt en is weer de oude. :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:59

Ik kan me voorstellen dat Jinn daar weinig zin in had, maar daarna zal het wel fijner zijn met mooie schone tandjes.
En weer heel veel leuke foto's voorbij zien komen, heerlijk!
Cupcakes, is prima. En komt vast goed, daar kan Roetsj prima mee om gaan.
Tja en wat betreft modder en water, Roetsj zegt het liefs iedere dag een badje, goed voor de huid. Ik vind het soms iets minder :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:08

Nayomie schreef:
Naww, die Yoshi <3

Gefeliciteerd met Alfa! :D

Fijn dat de wandeling zo goed ging, CC.

Osha, succes alvast met het examen! Meer dan je best kun je niet doen. :j

Het was voor hondjes tot 1 jaar volgens mij. De honden waren opzich heel sociaal hoor. Alleen, je moet even inbeelden, er waren twee veldjes. Een grote en een kleine. Er waren 2 grote honden die kregen het grote veldje. Met de 4 pups (ca 5 maand allemaal) kregen het kleine veldje. Voordat die splitsing was gemaakt, liepen alle honden in het grote veld. Moesten allemaal los zeiden ze. Dat resulteerde in dat een grote hond, Zhiva en haar zusje in een klein hoekje opsloot en na gepiep de hond nog niet weg ging. Dat is mogelijk de trigger geweest dat Zhiva vervolgens ieder hondje heel eng vond die wilde spelen. Zhiva liep met staart tussen de benen, ging tussen onze benen liggen etc. Zo ken ik haar verder ook helemaal niet. Haar zusje was ook nog eens uiteindelijk heel ruig met spelen dus die hebben we ook uit elkaar gehaald. Maar ze had het niet naar haar zin en ik ga niet een angstig hondje daar wel laten. En bleef ze maar dat poep eten (waarom laat je uberhaupt andere beesten lopen op een hondenspeelweide?). Dus zijn we maar de auto in gestapt, waar ze lekker bij me heeft gelegen. Zusje van Zhiva lag ook lekker te slapen op de achterbank.

En er miste wat in begeleiding. Het had voor Zhiva al veel waardevoller geweest als ze vooraf de hondjes aan de lijn mocht snuffelen bijvoorbeeld. Of dat er direct onderscheid gemaakt werd tussen de grote en kleinere honden. Nja goed, ze is nu weer goed herstelt en is weer de oude. :)

Ik vind dit sowieso geen goed idee met allemaal zulke jonge honden, dat is vragen om problemen. Daar hadden dan op zijn minst een aantal volwassen honden bij gemoeten om de pups te remmen en corrigeren.

Kiimm_ schreef:
December 2019 heb ik Alfa (grote broer van Cody) gekocht als cadeautje voor mijn ouders <|- Vandaag is Alfa alweer 1 jaar! *\%/* Goed op de foto was lastig met deze puber, beter dan dit kreeg ik hem niet :') Wat ben ik trots op hoe hij zich heeft ontwikkeld het afgelopen jaar :o
[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd! *\o/*

---

Ik las nog ergens de vraag of het een BC of een kale collie werd, het is een BC. Die kale heb ik voor de hobby zeg ik altijd. :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 11:54

Spannend Jesdajinn! Hopelijk mag je hem snel weer halen!

Hier gisteren een dagje in de keuken gestaan. Ofja; de slowcooker heeft staan pruttelen:

Afbeelding

Kippensoep/ bottenbouillon voor Chicka voor de bevalling.

Afbeelding