Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

biggirl

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:06

Gefeliciteerd met de hondjes ! *\o/*

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:39

Gefeliciteerd met bodhi, leuke foto ook!

Die "kale" schotten kan ik toch niet helemaal aan wennen.. :P

Bo ook gefeliciteerd.. *\o/*

Oef, ben blij dat ik nog nooit een van mijn honden ben "kwijt" geweest. Zou me echt hartkloppingen bezorgen maar gelukkig is ze weer thuis!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:46

Hier gaan de ontworming tabletten in een schijfje boterham worst ofzo - lekker ongezond maar ach :+. Arya heeft niet in de gaten dat er iets in zit haha. Is hap, slik, weg. Gewoon lekker makkelijk hihi. En bij Sansa doe ik het pilletje in een hapklaar hapje vlees verwerken wat ze 's avonds normaal krijgt, en dat eet ze van m'n vinger en dan is het ook zo weg, want daar doet ze alles voor haha.

Gefeliciteerd! Denisejazz

Anna79
Jeetje, wat een ochtend. Je man zal idd wel goed geschrokken zijn denk ik - kan me de paniek nog goed voor de geest halen toen Arya in paniek was weggerend een aantal weken terug. Wat goed wel dat ze zelf haar weg naar huis heeft gevonden en daar in de tuin is gaan wachten! Topper! Voor jou misschien maar beter ook dat je het achteraf hoort. Dan schrik je wel alsnog, maar dan weet je lig al dat het goed afgelopen is en ze weer veilig thuis is haha. Kijk d’r prinsheerlijk liggen ook daar. Misschien een eenmalig iets. Als ik nu kijk naar Arya > die heb ik de dag erna weer los gelaten en dat gaat dus gewoon weer heel goed als vanouds. Maar ik ben wel nog oplettender geworden en grotere groepen vermijd ik ook liever, tenzij ik zie dat ze rustig blijft en die groep ook rustig is en niet ergens op afstormt als een stel stieren. En als het een fase is, dan snap ik dat je haar liever ook weer even aanlijnt, want dan moet ze hier misschien weer even doorheen nu als puber zijnde.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:48

Gefeliciteerd iedereen met jullie hondjes.

@Anna79, oh dat is echt mijn grootste angst, dat mijn hond wegrent en dat hij niet gelijk terug komt. Gelukkig is alles wel goed gekomen.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:55

Vandaag stond de zoektocht naar hondenvoer op het programma, na mijn eerdere vraag hier raadde het grootste deel acana aan. Helaas is deze niet direct in een fysieke winkel te krijgen hier in de buurt, wel te bestellen maar ik heb liever een brok die ik gelijk kan ophalen zegmaar. Stel dat er iets mis is met de zak die ik ner open maak dan zit ik niet gelijk zonder brokken.

In ieder geval, ik ben dus net naar de winkel geweest en kwam daar de volgende brok tegen: Total bite fresh chicken puppy, een graanvrije brok. Heeft er iemand toevallig ervaring met deze brok? Dit is een print screen van de samenstelling, als ik deze vergelijk met de eisen op voedingswijzer.com is het een prima brok.
Afbeelding

De andere kanshebber is Carnilove maar die is gelijk een heel stuk duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:58

Ow Anna wat een schrik is dat toch. Gelukkig goed afgelopen.

Ik heb een beetje een dilemma
Mijn ouders komen met kerst en nemen hun hondje mee. Nysse en hun hond gaat niet zo goed. Nysse grauw erg naar haar en blijft dit regelmatig doen. Ze vindt haar veel te druk. Daarnaast kan het hondje weer niet tegen katten en blijft ze daar tegen blaffen en doen. Hondje en Ylvi gaan wel goed. Ben aan het nadenken hoe we dit in goede banen kunnen leiden... kat naar boven is daarmee de makkelijkste oplossing maar vind dat ergens zelf best jammer als ie er niet gezellig is.
Alleen hoe met Nysse... iemand een idee wat ik wellicht over het hoofd zie of hoe lossen jullie zoiets op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:00

Demdeepel ik voer kvv en heb weinig ervaring met brok. Ik voerde op vakantie farmfood tijdelijk en als beloningbrokjes heb ik telkens wat anders.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:09

DemDeempel
Sorry, geen ervaring met die brok. Had er zelfs nog nooit van gehoord hihi. Op voerwijzer geeft ze ook aan dat ze deze brok niet echt heel top vind bv (daar hebben ze het over de Large Breed variant van dit merk dus niet die specifieke wat jij vond). Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat jij voor jezelf en hond bepaald wat je graag voert, dus zou ik voerwijzer ook meer als advies bron gebruiken maar ook zeker bij je eigen gevoel blijven.

Lastige situatie suze
Ik weet niet hoever je ouders van jullie af wonen? want anders zou je kunnen voorstellen om het hondje toch thuis te laten. Het klinkt alsof het voor veel partijen flink wat stress gaat geven en dat is zo jammer. Dan ben je dadelijk met kerst alleen maar scheidsrechter aan't spelen. Ik zou het persoonlijk eerlijk gezegd in jouw situatie ook niet willen ivm de kat. Mijn schoonmoeder was heel erg 'standvastig' in haar mening over haar sheltie te laten wennen aan Sansa. Maar het is Sansa's huis en katten hechten zich daar toch net wat anders aan als honden over 't algemeen. Ik wil het risico niet lopen dat Sansa een nare ervaring met een vreemde hond krijgt in haar eigen huis, dus ik heb echt duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil. Want haar hond is gewoon niet lief tegen katten, dus no way dat die ineens na 8 jaar super lief tegen Sansa gaat zijn. Het gaat hier zo goed tussen hond en kat, dat ik daar echt geen problemen mee wil maken. Het is ook geen gegeven dat Sansa andere honden ook meteen zou accepteren omdat het met Arya wel goed gaat. Dus mijn schoonmoeder komt hier echt niet binnen met hond :') Maar misschien ben ik dan ook wel te beschermend naar Sansa toe, ik weet het niet. Maar in jouw geval is het dan de situatie hond/kat en hond/hond wat niet lekker gaat. Ik denk dat je daar een hele kluif aan gaat hebben om dat stress vrij te krijgen, als dat al mogelijk is. Lastig hoor :(
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-11-19 17:17, in het totaal 4 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:13

Ik ken het voer zelf ook niet, nu ben ik zelf ook niet meer zo fan van acana, honden deden het er hier allemaal net niet lekker op. Ik voer nu OptiLife, verkrijgbaar via internet maar ook gewoon bij de pets place (wel stukje duurder maar voor noodgevallen haal ik daar wel eens een zakje).

Suze, is het voor je ouders geen optie om de hond thuis te laten? Hier zijn alle honden welkom mits dat goed gaat met mijn eigen honden (en evt andere dieren maar die heb ik niet). Ik zou er geen zin in hebben om continu alles in de gaten te houden en te corrigeren terwijl mijn hond in zijn eigen huis is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:14

Ja ze moeten een uur heen en uur terug.. Hondje kan alleen de reistijd al niet zo lang alleen zijn of ergens anders heen :\

Ik had ook liever dat ze haar niet meenamen maar is beetje onmogelijk vrees ik... En idd. Ik wil graag geeeeen stress :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:16

Pfoe lastig zo inderdaad. Is het een mogelijkheid anders dat jullie daar naartoe gaan? Dan zou je de kat bv. thuis kunnen laten voor een keer. Dan heb je al 1 situatie minder; hond/kat wat misschien niet lekker zou gaan. Ik weet niet hoe de honden onderling zijn bij je ouders thuis bv, of het dan hetzelfde is? Maar dan heb je lig 'alleen' de honden waar je op moet letten en niet ook nog eens met de kat moet opletten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:17

Ik heb een aparte kamer beneden.. zou het een redelijk verzoek zijn om hondje daar de helft vd visitetijd wellicht te laten. Met mandje drinken etc. Ik denk dat dat voor hondje zelf ook wellicht fijn is want Nysse geeft haar sowieso stress.

Of ik kan deel vd woonkamer afzetten met de puppyren voor t hondje...

Nee zusje en ik rouleren elk jaar waar we het vieren en dit jaar is mijn beurt. Mn moeder wil het niet meer bij hen ivm teveel stress voor haar :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-19 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:19

Dat zou je kunnen proberen idd. Het is maar de vraag hoe het hondje reageert in een vreemde plek waar ze gescheiden wordt van baasjes en ze de baasjes waarschijnlijk wel blijft horen boven maar ik denk dat dat alsnog fijner is als constant alles bij elkaar. Zo heb je wel de mogelijkheid om te kijken hoe ze het doen onderling en dan kun je dan beslissen of je apart zet of niet.

XxDiandraxX

suze_ schreef:
Ik heb een aparte kamer beneden.. zou het een redelijk verzoek zijn om hondje daar de helft vd visitetijd wellicht te laten. Met mandje drinken etc. Ik denk dat dat voor hondje zelf ook wellicht fijn is want Nysse geeft haar sowieso stress.

Of ik kan deel vd woonkamer afzetten met de puppyren voor t hondje...

Nee zusje en ik rouleren elk jaar waar we het vieren en dit jaar is mijn beurt. Mn moeder wil het niet meer bij hen ivm teveel stress voor haar :+

Dat lijkt me een heel reeel aanbod.

Anoniem

Ik vind het voor t hondje nu al zielig. Ze is altijd hier over dr kookwater...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:23

Ja, het klinkt hoe dan ook gewoon alsof het behoorlijk stressvol gaat zijn. Echt rot dit en ondanks dat je idd opties hebt zoals de ren en aparte kamer, is het maar afwachten hoe het gaat. Misschien gaat het daarentegen deze keer ook wel super? Is het een optie om met de honden onderling nog eens af te spreken voor kerst en te 'oefenen' in het samen zijn?

Ik merk het met Arya en m'n schoonmoeders sheltie ook. Die vind Arya bloedje irritant tot nu toe, warmt ook echt niet op na meermaals samen gewandeld te hebben enz en dan is Arya nog niet eens echt een heel hypere pup hoor. Maar dat werkt gewoon niet echt goed samen. Kira, de sheltie, heeft echt veel stress dan. Maar nu is zij sowieso al niet het meest open hondje naar andere honden toe wat dat betreft. Ze is echt mega kieskeurig en vind meer honden niet leuk als wel en snauwt echt 90% af van wat ze tegenkomt, dus ik zie die relatie ook niet echt verbeteren jammer genoeg. Mijn plan was om Arya lekker mee te kunnen nemen als we daar op bezoek gaan enz, maar dat plan heb ik maar laten varen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-11-19 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:23

cursebreaker schreef:
DemDeempel
Sorry, geen ervaring met die brok. Had er zelfs nog nooit van gehoord hihi. Op voerwijzer geeft ze ook aan dat ze deze brok niet echt heel top vind bv (daar hebben ze het over de Large Breed variant van dit merk dus niet die specifieke wat jij vond). Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat jij voor jezelf en hond bepaald wat je graag voert, dus zou ik voerwijzer ook meer als advies bron gebruiken maar ook zeker bij je eigen gevoel blijven.

De brok die op voerwijzer wordt behandeld is de versie met granen en niet deze Fresh versie, deze werd daar niet op behandeld helaas.

Ik durf gewoon niet zo goed een keuze te maken, vandaar dat ik maar blijf doorzoeken

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:26

DemDeempel schreef:
cursebreaker schreef:
DemDeempel

De brok die op voerwijzer wordt behandeld is de versie met granen en niet deze Fresh versie, deze werd daar niet op behandeld helaas.

Ik durf gewoon niet zo goed een keuze te maken, vandaar dat ik maar blijf doorzoeken

Ah ok, duidelijk haha!

Ik herken de onzekerheid! Ik ben nog steeds niet 100% erover uit of wat ik nu voer wel goed is en ik niet alsnog terug moet naar Wolf of Wilderness of wat anders moet proberen. Maar tot nu toe doet Arya het wel goed op de brok die ik nu geef, dus kijk ik daar maar even naar ipv rekening houden met m'n eigen innerlijke strijd rondom de voer kwestie :'). Wil ook niet op een half jaar tijd dadelijk al 4 soorten voer gegeven hebben, want daar doe je ze ook geen plezier mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:26

Nysse accepteert thuis weinig andere honden vooral als ze hoog in energie zijn. Zelfs haar halfzusje wat altijd goed ging vloog ze aan de laatste keer. Ylvi is dr tax aan drukte ofzo.
Ze kent hondje van mn ouders al bijna 3 jaar maar tis elke keer drama.

Ik ga denk ik de puppyren voorstellen. Met Ylvi klikt het wel. Als we die 2 nou eerst lekker in de tuin laten spelen is hopelijk de energie er beetje vanaf...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:27

Ja, da's een goed idee om ze idd zo moe mogelijk proberen te maken vooraf (kan hun hondje toch even socializen met Ylvi) , wat in je prachtige tuin een hele goede optie is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:29

Bedankt voor het sparren cursebreaker +:)+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:51

Andere honden in huis maak ik nooit zo'n probleem van. Ik beslis wie er in huis komt, de honden doen dat niet. Met m'n verjaardag hadden we laatst 7 honden in huis, een aantal mensen wilden graag hond mee :'). Met kerst ook weer 5. Zig doe ik dan steeds even achter het hek, laat hem wennen aan de stijgende drukte, en dan laat ik hem erbij. Vindt hij het te druk? Mag hij weer achter het hek (heeft hij de bank en de helft vd woonkamer). Met AJ doe ik dat soms ook als hij te druk of te opdringerig wordt.

Ik zorg wel altijd dat iedereen en alles zich op z'n gemaakt voelt en heb meerdere afscheidingen her en der in huis met ligkussens en kauwmateriaal zodat honden rust kunnen krijgen als ze willen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:08

suze_ schreef:
Bedankt voor het sparren cursebreaker +:)+

+:)+

---

Ik las net een topic waarin gesproken werd over Giardia en ik moest meteen denken aan vanmiddag.

Hoe besmettelijk is zoiets? Ik kwam iemand tegen bij school met 2 labjes en 1 van de labjes liep los en heeft dus staan snuffelen met Arya. Zegt die man naderhand tussen neus en lippen door dat ze flink diarree heeft. En dan denk ik; kun je zoiets beter niet vooraf zeggen? Dat ik de mogelijkheid heb om de honden dan niet te laten snuffelen. Moet ik iedereen vooraf gaan vragen of de hond diarree heeft anders? Ik vraag me af hoe jullie omgaan met het tegenkomen van andere honden? Ik weet dat er mensen zijn die andere honden negeren en overal langslopen, maar ik heb dat tot nog toe dus niet altijd gedaan omdat ik ook wil oefenen met Arya dat ze vreemde honden aan de lijn rustig benaderd (ook het negeren oefenen we, dus het is niet zo dat we overal op af lopen) Maak ik me nu te druk hierover of...? :') Nu zal niet elke hond met diarree meteen Giardia hebben, maar omdat ik net dat topic las denk ik wel meteen: yikes! Kwam hier een aantal maanden terug in de wijk al iemand tegen met de hond die diarree had en mij dat vooraf aan gaf en waar ik dan ook bewust op afstand blijf - toen was Arya echt nog net hier. Ik vraag zoiets normaal niet standaard voor ik laat snuffelen, maar tja... Ben wel benieuwd hoe jullie 'policy' is hiermee.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:29

Tsja lastig. Je hond mag buiten en op straat ook snuffelen en honden met diarree, virusje of giardia lopen ook daar. Zo hadden mijn honden ook een virus opgelopen puur door op het gras te lopen. Het ging van Lupa naar Mera en toen die klaar waren begon Bodhi. Vreselijk. Dus zoiets is heel lastig.

Maar giardia is aardig besmettelijk ja. Een hond kan zich in eigen omgeving ook continu herbesmetten als er niet voldoende rekening wordt gehouden met hygiëne.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:50

Bij ons zijn ook alle honden welkom maar als ze niet samen gaan met die van ons moeten ze achter een hek of in een andere kamer. Wij zijn met kerst straks ook met vier honden waarvan eentje niet sociaal (een labradoodle :+ ) daar ga ik Dexter niet aan blootstellen dus dan gaan Dundy en Dexter samen in de slaapkamer (is niet in ons huis).

Ik zou dus de hond van je moeder in een andere kamer doen. Zeker als Nyssa aangeeft dat die hond te druk is. Dat is een hele reële klacht vanuit je hond en zeker als ze zich niet laat corrigeren :Y)

Anna79, oh dat is echt naar :(:) Ik ben Dundy ook drie keer kwijt geweest (één keer naar huis gejaagd door jongens op scooter, één keer werden we 'overvallen' door een groep scouting in de bosjes en één keer sprong hij in schrikdraad) en hij is alle drie de keren naar huis gerend. Gelukkig lijken ze dat wel te weten maar zeker icm een drukke weg is dat absoluut niet fijn.