Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)
En we gaan op zoek naar een tafel in stijl van woonkamer die goed genoeg is om het aquarium te houden. Dus dat is wel leuk, wordt echt onderdeel van het huis.ellepel schreef:ja.
luister naar je moeder.
niet meer lezen, je weet echt genoeg nu.
ga een bak kopen!

Alles waarvan men in winkels je graag wil overtuigen dat je het ECHT ECHT ECHT nodig hebt zijn dingen die vooral echt nodig zijn om hun portemonnee te vullen.
4 weekjes laten staan, en dan vissen erin. Hoeft niet te kijken naar de voedingswaarde van de planten die je koopt, alleen even opletten wat ze kwa licht nodig hebben. Maar elke cryptocoryne kan hier in groeien, en dat zijn zoveel soorten, daar kun je je bak wel mee vullen
Ga zeker makkelijke planten nemen, dus liefst ook planten die geen extra voeding nodig hebben idd.
jolmer20 schreef:Algen hoeven niet te komen. Als je bak mooi stabiel draait, genoeg plantjes, goed evenwicht dan gaat het vast goed komen.
Japonica’s zouden eventueel wel met platy’s kunnen, alleen moeten ze dan niet te klein verkocht worden
Dammie schreef:Voor degenen die een schuursponsje aanraadden, gebruiken jullie dan het schuurdeel op het glas?
Ik heb zo'n zwabber ding aan een magneet, en dat werkt niet lekker.
Maar wil geen krassen op mijn glas.
Gewoon niet op droog glas gebruiken. Zertab schreef:jolmer20 schreef:Algen hoeven niet te komen. Als je bak mooi stabiel draait, genoeg plantjes, goed evenwicht dan gaat het vast goed komen.
Japonica’s zouden eventueel wel met platy’s kunnen, alleen moeten ze dan niet te klein verkocht worden
Ja plantjes komen er genoeg. Minstens 15 in de 25 liter bak en 45 moet ik nog berekenen.
Ik vind garnalen leuker dan een algeneter trouwens! Hoeveel moet je daarvan hebben? Zowel 25 als 45 liter?
Ik kan natuurlijk ook eerst als de bak draait visjes nemen en indien er alg ontstaat dan een keuze maken.
Ik heb er nog maar 10 ongeveer in 240L. Dus tussen de 6-10 moet makkelijk kunnen in 45L