gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:01

Wat een leukerd! <3

Ik zit te denken om dit jaar alleen tegen RHD2 in te enten, meer mensen die dit doen? Scheelt 80 euro vergeleken met de volledige inenting. :=

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:43

Bedoel je dus niet tegen myxomatose en RHD1? Dat zou ik een te groot risico vinden, zeker aangezien er bij mij thuis elk jaar nog vele wilde konijnen sterven aan die ziektes.

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:48

Dankjewel allemaal, het is ook een snoepje om te zien <3

Heel eerlijk heb ik hier nooit iets geënt, ik weet dat ik daardoor risico loop maar het is gewoon echt belachelijk duur!

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:50

Ik vind het ook belachelijk duur, daarom twijfel ik ook. Kost 110 euro voor 2 konijnen. Mijn vader heeft al 40 jaar konijnen, nog nooit geënt en nog nooit zieke konijnen gehad. Moeilijk moeilijk :o

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:50

Ik heb ook besloten niet te enten.. Vind het ook zo duur! En correct me if I'm wrong maar volgens mij geeft het ook geen garantie dat ze niet alsnog ziek worden?

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:53

Ik heb nooit geënt , konijnen aan myasis - E.C - glijpartij door zwakke achterpoten door E.C - kanker paar keer (sterilisatie ben ik voor bij voedsters)

Dus ja ik heb en veel uitgespaard en heb misschien 'geluk' gehad ?

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:05

Ik stop ook liever het geld van de entingen in de rekeningen voor sterilisatie.. Wat overigens echt dit jaar moet gaan gebeuren :=

Is het aan te raden om ze allebei tegelijk te laten helpen?

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:21

Ik vaccineer wel. Met als reden dat ik het mezelf nooit vergeef als een van mijn dieren sterft aan iets wat ik had kunnen voorkomen.
Nu ben ik zo'n €50 kwijt voor alledrie de vaccinaties voor 11 konijnen dus dat scheelt een heleboel.

Koppel voedsters heb je toch? Ik heb hier afgelopen donderdag mijn laatste drie dames laten helpen. Twee van hen zitten in een drietal :) ik vind het zelf erg prettig.

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:26

Klopt, 2 voedsters :)
Dan laat ik ze tegen die tijd ook helpen. Hoop zo snel mogelijk, maar ga binnen een maand verhuizen dus financieel ook even krap..
Ze kunnen momenteel niet echt samen, ze vechten niet echt maar zijn constant aan het jagen op elkaar, vooral de jongste voedster naar de oudste, en die vind het echt niet leuk :\
Gebeurt elk voorjaar maar heb ze nooit echt uit elkaar hoeven halen..

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:29

Wow Eoweyn, €50 voor ze alle 11 en allemaal 3 vaccinaties?!

Hier ben ik dat dus per konijn kwijt en dat gaat mij echt te ver.. ik spaar het geld dan liever voor zo'n gevallen van Puk met d'r geamputeerde teen ( :') ) of Pepper met haar 2 maanden ziek zijn :=

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:36

Ik was denk ik 30 euro kwijt per konijn, wat ik wel vind mee vallen. Ik doe het idd ook omdat ik het me anders niet zou vergeven. Daarbovenop laat ik mezelf ook inenten, dus waarom bij mijn dieren dan anders..

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:43

Bevriend zijn met een opvang en een dierenarts hebben die liever flesjes met grotere doses hebben doen veel :')

Na castratie komt dat vast goed! Scheelt een hele hoop hoor. Vorig jaar heb ik weinig hormonaal gedoe gehad. Dit jaar tot aan knokken toe in mijn drietal, zelfs de ram kon het niet meer handelen.
Dus je bent niet de enige die dit jaar meer gedoe hebt :)

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:51

Eoweyn_x schreef:
Bevriend zijn met een opvang en een dierenarts hebben die liever flesjes met grotere doses hebben doen veel :')

Na castratie komt dat vast goed! Scheelt een hele hoop hoor. Vorig jaar heb ik weinig hormonaal gedoe gehad. Dit jaar tot aan knokken toe in mijn drietal, zelfs de ram kon het niet meer handelen.
Dus je bent niet de enige die dit jaar meer gedoe hebt :)

Dat is handig!! :D
Helaas bestaat mijn bevriende opvang niet meer -O-

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:06

Hier was ik uiteindelijk 84 euro kwijt voor twee konijnen inclusief consult.

Guus voor myxomatose, rhd1 en rhd2.
Pumba voor de rhd2 enting.

Hoop geld? Ja! Maar mezelf vergeven als ze ziek worden en ik kon het voorkomen? Nee!

Beestjes kosten nou eenmaal geld en ze zijn voor mij ongelooflijk belangrijk :). Ieder zijn keuze natuurlijk, val ook niemand aan hoor, maar ik laat ze nu wel enten.
Ik geef ook veel geld uit aan goed voer en hooi. Ook spray ik mijn caafs en konijnen in met nomyiasis van de dierenarts.

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:12

Goed hooi koste maar 5 euro bij de boer voor 3 a 4 maanden , was nooit aan te slepen. :+


Katten ent ik ook niet :n , ik ben wel geent was niet anders in die tijd


Ik zou ontstippen maar het is nog prima hier , blijft vreemd maar het brengt ook wel rust zonder konijntjes op de 1 of andere manier

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:20

Nouja tegenwoordig is het met honden en katten ook anders. Je kunt tegenwoordig een titerbepaling laten doen om te kijken hoever het staat met de antistoffen.
Maar bij konijnen is dat nog steeds niet mogelijk en zolang dat zo is zet ik de levens van mijn dieren niet op het spel. Zowel de konijnen bij mij als bij mijn moeder in de tuin staan in "risicogebied" en ik vind dat niet slim met al die muggen, vliegen, kolonies wilde konijnen, dumpkonijnen in de buurt en soms in huis en een hond die overal loopt :')

Wel heb ik een ram met chronisch snot die afgelopen jaar niet gevaccineerd is. Dit jaar weet ik het nog niet. Ik denk van niet want hij snottert nog steeds. En aangezien het alom bekend is dat je een zwak konijn niet moet vaccineren..

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:34

Wat een verschil in prijzen zeg. Hier hebben ze ent dagen en zelfs dan ben ik nog 110 euro kwijt. Heb het tot nu toe wel elk (half) jaar gedaan. Vrijdag is de inloopdag dus heb dan een paar dagen of ik RHD2 alleen doe of alles.
Vind het wel raar dat 2 konijnen inenten duurder is dan mijn hond en paard samen :')

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:45

Frappant eigenlijk he....

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:16

Ja dat vind ik dus ook, kom op als je 7 konijnen hebt mag je toch wel meer dan €1,50 per konijn aan korting verwachten aangezien ze dan veel meer uit 1 flesje halen toch?! :=

Nouja Flip, Puk en Pepper hebben samen in 1 jaar tijd rond de €2000 gekost en ja dan is de pot toch echt leeg opeens := Dan geef ik liever het geld uit als er eentje echt ziek is. Mocht het nu €10 per konijn kosten of zoals Eoweyn €50 voor een hele groep zou ik er niet eens over twijfelen, maar helaas groeit het geld niet op m'n rug..

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:16

Ik heb dan eigenlijk alleen inentingskosten van de konijnen :') hond wordt niet gevaccineerd :P

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:33

Mijn ram met chronisch snot en EC is ook ingeënt, vond dat wel even spannend, maar is gewoon goed gegaan, dus denk dat ik het dit jaar weer doe. Hij heeft tot nu toe (hout vasthouden) geen symptomen meer van EC. Snot speelt nu wel weer wat op, dus even aankijken wat ik daarmee doe/hoe het evolueert.

Het is idd niet goedkoop, maar denk dat dat vooral komt doordat er nog niet veel ingeënt word, aangezien het bij andere diersoorten goedkoper is?

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 00:08

Dat gaat gewoon goed ja? Dan ga ik toch weer twijfelen...

Ik denk dat de bijkomende vaccinatie voor RHD2 het ook flink duurder gemaakt heeft.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 06:46

De rhd2 enting is inderdaad duur.
Die kost geloof ik bij mijn dierenarts los 25 euro.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:34

Ik ent Lilly en Lou ook altijd in, omdat ik anders veel te bang ben dat er iets met ze gebeurt.. := Ik heb eigenlijk geen idee wat die entingen hier kosten :') . Zal er eens op letten volgende keer :P .

sabine1979

Berichten: 2614
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:25

Ik heb knabbel en babbel begin maart weer laten enten. Was geloof ik 128 euro kwijt,
hoef nu nog maar 1 x per jaar.
Ik ent ze wel omdat ik ook bij de dierenambulance werk, vergeef het mezelf nooit als ik een ziekte bij hun over breng van een "gered" konijn of ander dier