Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:59

Wat een leukerd! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:28

Mag ik hier ook meepraten? :D

Wij krijgen over 2 weken weer een kitten! *\o/* het verhaal erachter is wel heel leuk (en verdrietig).

De eerste kat die wij ooit hadden (en nog steeds hebben) was Elfje. Zij is een ontzettend lieve poes van nu elf jaar oud (haha), en heeft meerdere nestjes gehad.

Elfje:

Afbeelding

Vervolgens hebben wij er twee katten bijgekregen. Een poesje uit een nestje van iemand in ons dorp in Zweden, en een katertje van een fokker uit Zweden. Allebei boskat.

Flicka (poes):

Afbeelding

S* Eye rock's number one oftewel wittebeest (kater):

Afbeelding

Zij hebben samen toen een nestje gekregen, waar onder andere Joris uit kwam die nu bij onze overburen woont.

Joris:

Afbeelding

De andere 3 kittens zijn ook allemaal naar vrienden gegaan waar ze nog altijd heel gelukkig leven.

Echter was drie katten toch teveel voor ons, en Wittebeest en Flicka waren onafscheidelijk. Elfje is echter zo gehecht aan ons en is zo bijzonder dat zij echt nooit weg gaat; zij hoort bij ons. We hebben toen de moeilijke beslissing gemaakt om Flicka en Wittebeest samen te verkopen naar een huis met een hele grote tuin in Groningen. Daar wonen ze nog steeds heel gelukkig samen. :)

Echter misten wij ze toch. Uiteindelijk heeft Elfje samen met Joris (kind van Wittebeest en Flicka) een nestje gehad. Daar kwamen twee kittens uit: Bontje en Wolfje. Bontje is naar hele goede vrienden van ons gegaan, en Wolfje is bij ons gebleven. Hij was toch een soort van al onze 3 katten in één, en je zag ook echt alle 3 de katten in hem terug.

Ons geliefde Wolfje met 5 maanden:
Afbeelding

Tot ons grote verdriet werd hij voor onze deur overreden door een taxi die véél te hard reed toen hij een jaar oud was. :( Wij hebben zo ontzettend veel verdriet gehad daar om. Elfje ook; zij miste haar zoon ontzettend.

Onze vrienden die Bontje hadden geadopteerd vonden het zo vreselijk dat zij uiteindelijk hebben besloten om een nestje te fokken met Bontje, en haar kittens zijn nu 11 weken! :) Wij zijn al meerdere keren wezen kijken, en wij hebben "ons" kitten al uitgekozen. :j

Hier is ze:

Afbeelding

Wij kijken ontzettend uit naar haar komst! :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:32

Wauw ze is prachtig! Vind al je katten trouwens werkelijk waar prachtig, hele mooie typische boskatten! <3 ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeid!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:40

meisje_ schreef:
Wat een leukerd! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst:D

Dank je, ze is officieel nog niet van mij hoor. :)
Krijg het er bij mijn woonbegeleiding nog niet door dus ze blijft voorlopig nog van de opvang.
Vandaar ook de dubbele naam, eens ze officieel van mij is gaat ze Aife (ievah) heten en ik gebruik de naam hier thuis al wel maar ze heet eigenlijk nog Mickey.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:46

lifaya schreef:
Wauw ze is prachtig! Vind al je katten trouwens werkelijk waar prachtig, hele mooie typische boskatten! <3 ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeid!

Dankjewel! :) Wij zijn ook erg benieuwd, vooral ook naar wat voor vacht ze gaat krijgen. Elfje is namelijk een kruising tussen een Somalie en een Pers, haha. In het nest zitten dus zowel kittens met een echte boskattenvacht als kittens met een somalievacht.

De rest van het (ongelófelijk ondeugende) stel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:51

Wat een plaatjes.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:58

Ik dacht al iets van Somali te herkennen!! Supervet! Ik heb zelf nu van mijn Noorse boskat een nestje van bijna 5 weken , vader is een halve Noor en kwart coon en naaktkat :+ ook benieuwd hoe ze qua vacht ontwikkelen hihi.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:56

Beetje wat een verhaal met je katjes Resistance, gelukkig nu weer een positief vooruitzicht!
Mooierd heb je uitgekozen!

Is het bij boskatten wel normaal om ze naar buiten te laten gaan?
In de Ragdoll & Maine coon fokwereld wordt vaak gewerkt met contracten. Hierin staat vaak fokverbod & verboden los te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:05

pluche_pluus schreef:
Beetje wat een verhaal met je katjes Resistance, gelukkig nu weer een positief vooruitzicht!
Mooierd heb je uitgekozen!

Is het bij boskatten wel normaal om ze naar buiten te laten gaan?
In de Ragdoll & Maine coon fokwereld wordt vaak gewerkt met contracten. Hierin staat vaak fokverbod & verboden los te laten lopen.

Ze krijgen geen stamboom en het is een mengelmoesje, dus ik weet niet hoe het zit in de boskattenwereld. :) Ze lopen in ieder geval allemaal buiten (indien katers gecastreerd zijn en poezen gesteriliseerd/aan de pil).

Oh, ik ben toch zo verliefd op ze... kan ik ze niet allemaal nemen? :')

Afbeelding
Mama Bont ernaast.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:07

Zit er ook een zilvere tussen of niet?
Prachtig nest!

Zie hier, Thor vandaag <3
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:28

Wat een gaaf nestje resistance en wat een mooi poesje heb je uitgekozen! Veel plezier ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:37

@lifaya

Er zit ook een zilvere tussen, ja. :j En wat een schattig bekje heeft Thor! <3

@meisje

Dankjewel! :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:07

onze kat Mimi stond een week geleden op de kookplaat. Meteen proberen te koelen en een zalfje er op, we hebben wel vaker gehad dat bepaalde mensen zalfjes goed helpen en die mogen we ook gebruiken. Maar we zien toch dat ze er steeds mee trekt, omhoog houdt en een beetje vreemd loopt. DA gebeld, die zei zo lang het niet heel warm wordt of lijkt op een ontsteking is het niet erg. Maar nu zie ik net dat de kussentjes compleet ingedeukt zijn, het gaat om die kleintjes bij de nagels. We bellen de DA zo weer, of is dit niet zo erg als ik denk / iemand hier ervaring mee en tips wat we er mee kunnen doen?

Afbeelding

Afbeelding

We gaan vanavond heen, even een update. Kun je hier in de tussentijd wat aan doen?

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:29

Nozem werd gevonden met verbrandde kussentjes waarschijnlijk van het hele warme asfalt. Alleen zag het er bij hem heel anders uit, leek meer op korstjes oid. Er is toen niks mee gedaan omdat hij er geen last van had. Nu is het weer zoals het hoort te zijn :).

Als ze er last van heeft zal ik het wel even laten controleren. Maar ik denk eigenlijk dat de DA weinig ermee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:07

Ik denk niet dat je daar iets aan kan doen in de tussentijd. Misschien hem in ieder geval zo veel mogelijk met rust laten zodat hij de pijn, indien die er is, niet met jullie gaat associëren?

Mijn zus haar kitten liep ook altijd over het aanrecht te banjeren, en is ook één keer op een kookplaat gaan staan. Het is dan ook bij die ene keer gebleven; nu past hij wel op. Gelukkig niets aan overgehouden.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:17

Doen we ook, ze ligt lekker op de vensterbank te dlapen. We blijven er ook af maar we checken het af en toe wel. 1 of 2 keer per dag.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:46

Ooooo een bult kittens.
Die lichte.
Breng maar past mooi bij maes.
En neem Thor ook gelijk mee.
Moet echt niet teveel naar die foto's kijken

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:50

Geen idee wat je daar aan kunt doen nienke! Da even laten kijken kan nooit kwaad!

Afbeelding
Afbeelding
Wat kan die toch lekker slapen <3

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:02

Aahw kleine Olav <3

Ik heb een Ragdoll kitten zegmaar 'besteld' *\o/* O:)
Via de eerdere fokker van Rocco, had een vriendin een nest.
Seal point versus blue/Lilac Tabby.

Heel spannend allemaal :):)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:04

Oehh spannend pluus! Heb je al foto's?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:23

Spannend pluus'!!!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:50

Wat spannend pluus.

Wat een schatje meisje.

Kijk eens: afgelopen zaterdag geboren. 3 katers 2 poesjes. Nu hard duimen dat er een abessijn poesje bij zit!

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:58

Ahhhhh wat lief

Kiekeboe zegt Maes de Pretletter

Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:02

Hoi Maes

Ahh die heeft ook van die dracula tandjes!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:17

Maes, ik ben verliefd op je! <3
Prachtige kat! :j

Ahh, weer allemaal van die veel te schattige kittens hier. Dit topic is niet goed voor me :=