Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:26

Ik heb inderdaad zo'n hond die moeite heeft met zwarte honden. Waar we voorheen woonden waren enorm veel zwarte bully mixjes die alles behalve lief waren. Ik was er zelf ook bang voor want ze hebben regelmatig andere honden gebeten en van mensen aanvliegen waren ze ook niet vies. Dat versterkt natuurlijk enorm en nu twee jaar nadat we daar weg verhuisd zijn werken we nog aan angst naar zwarte honden. Het gaat al wel veel beter en zelfs toen er laatst een reus van een zwarte hond (minstens 50kg) op ons afvloog dwars door een hek heen bleef hij rustig. Ik was meer in paniek dan hij was maar toch weer een jammere ervaring.

Dan nog een hond die niet goed met grotere honden kan omdat hij er bang van is maar die hond is gewoon een beetje gek :Y)

Leuke foto's Denies! Fijn om er even uit te zijn. Ik heb laatst ook naar deze vakantiehuisjes gekeken, toevallig :D

Dexter is vandaag een hele dag naar de opvang geweest (van half 10 tot half 5) en hij vond het mooi *\o/* Ik kan wel merken dat het veel met hem doet maar hij vindt het in elk geval leuk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:51

Ik heb niet alles bijgelezen, heb maar zo'n beetje meegelezen links en rechts, wij zijn ook een weekje in Zeeland. We hebben een bungalow aan het strand, dus al onze rondjes zijn op het strand, zo heerlijk! <3

Jammer genoeg is het wel echt bewolkt en regen, en dat terwijl we de eerste dag zo'n mooi zonnetje hadden. Ik baal er wel van voor de foto's, mijn camera begint duidelijk na te laten en wilt niet meer zo goed fotograferen als het wat donkerder / bewolkt is.

Zie wel weer veel mooie foto's hier voorbij komen. <3

Ik ben trouwens écht zó vrésélijk blij met mijn waterblazer nu! := We kunnen in de berging een zandkasteel bouwen. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 09:53

Ohh jaloers Kim! Veel plezier!

Hier hebben ze wel moeite met zwarte poedels of poedelachtige. :o Vooral Chick. Maar ik denk dat dat voornamelijk is omdat ze hun ogen amper kunnen zien door de kleur en krulletjes

Fijn dat het zo goed gaat kaus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:59

Kimd ook fijne vakantie voor jou!

Nysse heeft vooral moeite met sommige rassen door hun energie en manier van doen. Labradors heeft ze echt een hekel aan die snauwt ze altijd weg. En honden zonder staart man ze ook niks mee.

Ylvi vind alles en iedereen nog steeds geweldig :+

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:45

Anna79 schreef:
O ik hoop toch zo dat Mila zo'n broekje braaf laat zitten als de tijd daar is van haar eerste loopsheid. Maar ik vrees van niet := Volgens Mila kan je als hond alleen met een halsband om gezien worden, een tuig is een no go voor haar en ook het dekje wat ik begin dit jaar voor haar gebruikte toen ze nog heel klein was en het heel koud en regenachtig was vond ze drie keer niks, dus tja ik vrees met grote vreze. Nuffige poedel :')

Mijn hond liet het broekje ook niet aan. Toen heb ik een broekje gekocht via iemand van de hondenschool, deze zitten comfortabeler voor de hond. Ik heb het broekje aangedaan en ze heeft me een kwartier boos aangekeken en daarna de hele loopsheid geen problemen meer gehad.
De broekjes heetten bijzonder goed - for dogs only. Ze heeft ook een Facebook pagina.

Deze heeft Zhena (sorry slechte foto haha)
Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:36

suze_ schreef:
Kimd ook fijne vakantie voor jou!

Nysse heeft vooral moeite met sommige rassen door hun energie en manier van doen. Labradors heeft ze echt een hekel aan die snauwt ze altijd weg. En honden zonder staart man ze ook niks mee.

Ylvi vind alles en iedereen nog steeds geweldig :+

Alle honden die ooit heb gehad vonden labradors ook niets, de gewone typische huis lab dan. Die weten gewoon niet wanneer ze moeten stoppen met hun gekloot, heb altijd het idee dat die hondengedrag niet echt snappen. En veel gaan ook plat liggen als ze honden zien aankomen en dan rennen ze er opeens op af.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:43

De handler van Olly heeft mij uitgenodigd voor kerst, om daar een paar dagen te blijven. Zo lief. Alleen wat moet je dan als cadeautje geven.. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 11:52

ik vind cadeautjes altijd al lastig _O-

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:09

Ianthe schreef:
De handler van Olly heeft mij uitgenodigd voor kerst, om daar een paar dagen te blijven. Zo lief. Alleen wat moet je dan als cadeautje geven.. :')

Als iemand honden heeft is het redelijk makkelijk toch? Dan zijn alle kauwmaterialen, speeltjes oid altijd goed.
Anders is bijna iedereen blij met een goede fles wijn (ik drink zelf niet, maar zelf ik vind het best handig voor de visite)
Anders iets echt kersterigs als bloemstukje oid?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:20

Ja voor de honden sowieso iets, maar wilde voor haar ouders ook wel wat meenemen. Wijn drink ik zelf niet, dus zou ook niet weten wat ik dan moet geven haha. Misschien eens op etsy kijken of ze wat leuks hebben met hun rassen erop voor kerst.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:33

ZoZenn schreef:
Even een egopost want ik heb tentamens en 0 tijd om bij te lezen, dus even kort:

Geniet van je vakantie, denies! En ik snap niet helemaal waarom mensen Mera nu zo zielig vonden? Je ging toch gewoon naar de uitgang toen je zag dat ze het niet leuk vond... Waar bemoeien mensen zich ook weer mee. Ik loop wel vaker over een super drukke markt met AJ, hij taalt er niet naar en de mensen om hem heen ook niet.

Leuke foto's, cursebreaker & Simoon!

Ik zag nog een mega bijleespost van nynke #respect :')

Om AJ wat commando's aan te leren en er wat een stuur op te zetten om met hem te boarden, ben ik met hem gaan canicrossen. Hoe doen mensen dat _O- _O- . Ik wist niet dat ik zó hard kon :'). Gelukkig zitten zijn 'whoa = langzamer' en 'stop' er goed in en zijn links/rechts beginnen ook beter te worden :j.
We zijn net terug van een weekje vakantie en helaas moet ik toch weer 'aan de train' met AJ. Hij rende echt op élke hond af die we tegen kwamen, zodra hij meer dan 5 meter van me vandaan was, kon ik roepen wat ik wilde. Écht vervelend {:)-:( .

Hahaha zie het zo voor me. Onlangs op wedstrijd was echt absurd hoe snel sommige canicross mensen gaan. De snelste was 8 kilometer in 24 minuten. Nu waren daar maar 3 deelnemers hoor, was sledehonden wedstrijd namelijk dus meer gericht op kar, step en mountainbike

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:46

kiwiwitje schreef:

Hier hebben ze wel moeite met zwarte poedels of poedelachtige. :o Vooral Chick. Maar ik denk dat dat voornamelijk is omdat ze hun ogen amper kunnen zien door de kleur en krulletjes

Hier had onze fokker het ook over inderdaad, dat het vaker voorkomt (zij heeft alleen maar zwarte poedels). Dat hun ogen bijna niet te zien zijn en ze daarom niet altijd even leuk worden gevonden door andere honden. Gelukkig is Popo wit dus zijn ogen vallen lekker op :D

Net als wanneer er haar over de ogen hangt.. Snap niet waarom je je beesten dat aan zou doen :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 12:48

Ja Chick gaat daar echt van over de zeik. Boellie niet maar ja die boeit maar weinig _O- En bij Djes nog niet gezien.
Maar kan mij voorstellen dat door die krulletjes en zeker als alles zwart is (of met andere lange vacht oid) dat dat wel ''beperkt'' in t lezen van lichaamstaal :) En dat dat best raar over kan komen voor een hond.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:59

Ja inderdaad! Sommige poedels hebben ook een hele erge krulstaart waardoor ze ook moeilijker te lezen zijn. Dat mag ook eigenlijk niet van de rasstandaard geloof ik :=

Ik heb hier trouwens nog nooit canicrossers gezien. Moet je dan echt worden getrokken door je hond?
Ik ben wel toevallig vanmorgen gaan hardlopen met Popo voor het eerst, dat vond hij echt wel leuk! Alleen hij moet even door zijn energieke puppenspeelsheid explosie heen voor hij normaal naast me loopt hahahaha. Het is wel heel aandoenlijk hoe hij als hij het allemaal eenmaal door heeft en echt met mij bezig is (tov snuffelen en zo) hij nadat we al klaar zijn ook echt helemaal gefocust en blij met me mee loopt in de hoop dat we nog meer gaan doen. <3
Maar meneer is weer afgekoeld en ligt nu lekker te dromen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:04

kiwiwitje schreef:

Ben je mij toevallig tegen gekomen _O- ?
Mila is altijd megaenthousiast naar andere honden en ze kan zich ook niet netjes voorstellen, gelijk opspringen en willen spelen. Als de andere hond niet wil gaat ze blaffen. Ik vind het wel jammer maar zodra ik een andere hond tegen kom lijn ik haar maar weer aan. Ze is ook altijd al zo geweest, op de puppycursus waren er maar een paar waar ze mee mocht spelen van de juf :=
Verder nooit agressief gedrag, ze weet volgens mij niet eens wat dat is, maar gewoon een dikke rouwdouwer. Terwijl als we op een losloopgebied zijn ze dit eigenlijk nooit doet. Dan negeert ze heel veel honden en rent en speelt om en om met verschillende honden hartstikke gezellig, ze lijkt dan precies aan te voelen welke hond goed bij haar past maar ze blijft over het algemeen ook niet lang bij dezelfde. Wat het gedrag één op één dan precies is weet ik niet, iemand daar ook last van?

Bedankt voor de tip over het loopsheid broekje Sastaic!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 13:12

haha nee was een rustig hondje. Ook vooral een vrij kleine.. :P Maar Chick vond het maar niks. En ik heb ook even goed moeten kijken :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:30

Haha, gelukkig maar. Ik kom eigenlijk nooit honden tegen die boos doen tegen Mila behalve 1 staby reu, maar die valt naar alle honden uit. Mila schrikt zich dan de pleuris maar als ze bijgekomen is wil ze dan toch ook wel spelen. Ook een keer in een losloopgebied gehad dat een paar grote Zwitserse Sennen honden haar een stukje opgejaagd hebben, ging ze er jankend vandoor en vijf minuten later wilde ze spelen, snap je het nog? :?
Ik knip bij Mila het haar bij de ogen grotendeels weg want ik zie de ogen zelf ook graag :D. Verder eigenlijk nooit aanvaringen gehad.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:05

Simoonzel schreef:
Ja inderdaad! Sommige poedels hebben ook een hele erge krulstaart waardoor ze ook moeilijker te lezen zijn. Dat mag ook eigenlijk niet van de rasstandaard geloof ik :=

Ik heb hier trouwens nog nooit canicrossers gezien. Moet je dan echt worden getrokken door je hond?
Ik ben wel toevallig vanmorgen gaan hardlopen met Popo voor het eerst, dat vond hij echt wel leuk! Alleen hij moet even door zijn energieke puppenspeelsheid explosie heen voor hij normaal naast me loopt hahahaha. Het is wel heel aandoenlijk hoe hij als hij het allemaal eenmaal door heeft en echt met mij bezig is (tov snuffelen en zo) hij nadat we al klaar zijn ook echt helemaal gefocust en blij met me mee loopt in de hoop dat we nog meer gaan doen. <3
Maar meneer is weer afgekoeld en ligt nu lekker te dromen.

https://youtu.be/8O8gr3OF1ug

Let op, is kampioenschap dus wel beetje extreem ;)

Maar deze mensen zijn wel door en door getraind. Enorme zweef momenten en kort contact vaak op de grond.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:10

Knap dat canicros. Zou dat niet durven. Veel te bang dat je zo omver word getrokken of struikel. :o

Weer leuke foto's gezien. Deniese benieuwd of het drietal meewerkte voor de shoot.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:12

punjab schreef:
Weer leuke foto's gezien. Deniese benieuwd of het drietal meewerkte voor de shoot.

:') :') :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:14

Dexter is jarig *\o/* :)F Y)(^) Vanaf nu mag hij als tweejarige door het leven en dat wilde hij op het station graag even duidelijk maken :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaus op 27-11-19 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:15

Gefeliciteerd *\o/*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:17

Hier vrij druk gehad. Dus even geen tijd om op alles te reageren. Maar wilde toch even deze foto delen van Cooper met zijn zoontjes :D
Van links naar rechts: papa KingCooper, My Sweet Devils Eye Son Of a Preacher Man (Kenai), My Sweet Devils Eye Son Of A Gun (heeft nog geen roepnaam), My Sweet Devils Eye Son of Evil (Odiel), My Sweet Devils Eye Son Of A Mirror Man (Solo) en op de hoek Mama My Sweet Devils Eye Que Passa (Qointreau).
Solo is qua tekening volledig het spiegelzaal van papa, vandaar zijn naam. Hij blijft bij de fokker om in de toekomst te gaan showen :D
Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:20

Gefeliciteerd Dexter!

Whaaa dat canicross lijkt me doodeng := . Maar wel heel knap!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:27

Gefeliciteerd met Dexter! Nu is het een grote jongen! :D *\o/*

Cani is onwijs gaaf om te zien, maar niks voor mij!

Zoë, grappig! Ze zijn volgens mij allemaal heel compact niet?