Wij zijn de nacht goed door gekomen. Ik liet vanmorgen alleen heel hard iets vallen dus daar zijn ze wel van geschrokken. De voedster is lekker brutaal en komt naar je toe. De ram is iets terughoudener. Vandaag ben ik veel weg dus kunnen ze lekker rustig wennen. Morgen weer aan het werk dus dan kunnen ze de hele dag mijn stem aanhoren haha.
xXutopiaXx
Geplaatst: 28-02-21 11:13
Coconut schreef:
Wat een fijn nieuws allemaal! Ik word er heel blij van
Ohh das even schrikken inderdaad voor ze Ymor. Maar ook dat komt goed haha. Als je thuis werkt leren ze je wel kennen inderdaad!
Hier ook alles goed de nacht doorgekomen. Straks de schuur opruimen om even te kijken hoe we het gaan doen met het hok daar!
Ymor
Geplaatst: 28-02-21 11:27
Ik zal nog even wat foto’s delen. Zijn mooie kuif is wel weg helaas. Ben benieuwd of die nog terug komt.
Gigixponys
Geplaatst: 28-02-21 12:33
Hier komen de lange manen altijd terug in de winter. Wel niet elk jaar even lang. Maar geen idee of het bij binnenkonijnen ook terug lang groeit. Flou krijgt vooral extra haar aan haar wangetjes: April: December:
Wat een leukerds Ymor! Flappus is inderdaad een fijne plek, ik heb daar jaren geleden mijn Franse hangoor Sproet laten koppelen aan een voedster (die ik nu nog heb; Floki).
Hier heb ik ze toenstraks een stukje pruim aangeboden, ondanks dat ze eraan snuffelde hebben ze het niet gegeten haha. Had nog een klein stukje achter gelaten in het huisje maar ze hebben het niet op.
Ik vind het helemaal niet zo erg dat wij kortharige konijntjes hebben ze zijn wel super leuk en schattig, maar kammen zou hier er te veel bij in schieten vrees ik
Hier hebben ze gister komkommer gegeten het wordt nog wat haha. De brokjes eten ze inmiddels ook, dus het lijkt er op dat ze een wat uitgebreidere smaak ontwikkelen
Hier heeft Koekie het ook een beetje, winter is inderdaad erger!
Hahaha Laughterline. Inderdaad niet zulke zuurpruimen dan
Oeh kleine stapjes Maartje, kleine stapjes! Haha
Hier de kinders de nagels maar geknipt Doodles haar oor was in ontkenning
En het hok van Koekie, Zilver en Bliksem even verplaatst zodat we de schuur kunnen gaan ombouwen en dergelijke!
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-21 17:33
Ah lekker Maartje! Ze eten toch iets groente!
Super lief Jolmer, en super dat je ze een goed huisje geeft
_KiMbErLeY_
Geplaatst: 28-02-21 17:46
Ooh ze zijn leuk jolmer! Ga je ze al houden?
Ymor, wat lees ik... zijn het verwaarloosde konijntjes? Merk je dat ook in gedrag? Wel mooi dat die herplaatst worden! Fijn datbze zich wat op hun gemak voelen! Nieuwe geluiden zijn toch altijd spannend voor ze!
Fijn maartje!
Gigi, schattig die baargroei!
Haha ll zuurpruimen
Brownie eet best slecht Ze laat dr biks staan, andijvie gaat wel goed naar binnen, dus dat maar wat meer geven... ze was ook iets afgevallen, kan er ook mee te maken hebben dat ze 3 dagen buiten heeft gezeten en toch meer beweegt dan binnen, terwijl ze binnen ook veel ruimte heeft... gister had ik de bijkeukendeur open terwijl ik in de tuin bezig was, het was echt gan binnen naar buiten vliegen
@Maartje, die van mij borstel ik niet. Ik knip 1x-2x per jaar de klitten er uit. Meestal is dat enkel achter de oren, kammen haalt daar dus niks bij uit want die oren blijven toch alles door elkaar gooien. Goed dat ze nu eindelijk wat meer eten!
Oh pruim heb ik hier ook nog nooit geprobeerd. Neem aan dat ze dat wel gewoon zouden opeten.
Wel leuke nijnen! @jolmer Hoe weet je dat ze satijn zijn? Dacht dat dat ook wat langhariger was.. Nagels niet te lang? Feather heeft ze al goed leren gebruiken nu ze terug op maat zijn.
Hopelijk niets ernstigs met Brownie. Mss dat de baby's wat teveel op haar maag duwen. Toch niet teveel afgevallen?
_KiMbErLeY_
Geplaatst: 28-02-21 18:43
Satijn kun je aan de gloed zien toch?
0,06 gram afgevallen, dus dat is nog te overzien... ze eet het biks uiteindelijk wel op in de loop van de dag, maar het gaat niet zo als eerst dat ze smorgens gelijk begint te eten.
Ze begint wel echt uit te dijen, dus wellicht heeft ze er last van...
Wat zouden jullie doen? Gewoon meer groenvoer geven?
Ahh Kimberley.. misschien inderdaad van het rennen dan? Ik zou wat groenvoer geven dan inderdaad, als ze dat wel eet.. dan heeft ze in ieder geval iets! Misschien dr baby’s inderdaad die vervelend zijn?
Nog te overzien inderdaad hoeveel ze is afgevallen, maarja ze moet eigenlijk dikker worden he haha
De nageltjes waren véél te lang... een halve cm tot cm eraf kunnen halen.. begonnen al krom te groeien zegmaar Satijn kan je aan de gloed zien inderdaad en ze voelen écht satijn zacht. Echt andere dan de andere nijnen Kenner op Facebook zei het ook, dus ben benieuwd
Doodles mocht even buiten spelen Ze wist niet wat ze met de ruimte moest in het begin
Dat koppie een beetje een huh wat heb ik nu dan uitdrukking
laughterline
Geplaatst: 28-02-21 19:58
oooh dat lieve koppie wat een scheetje... Arme brownie, misschien heeft ze er gewoon even wat last van en hopelijk eet ze snel weer goed!
Hier ben ik overgestapt op ander voer, deze die ik had is niet zo gezond en kon ik heel moeilijk vinden. Dus nu er langzaam doorheen aan het mixen, hopelijk eten ze het goed op, leek er nog niet helemaal op vond het wel echt lekker ruiken toen ik de zak open deed!
Oh Brownie vergeten te vernoemen, hopelijk heeft ze alleen last van de baby’s. Was ze niet bijna uitgeteld of vergis ik me ernstig?
Mijn zoontje (7 jaar, groep 4) moet volgende week zijn spreekbeurt doen. Die gaat dus over konijnen. Heb me kapot gelachen, want hij zei net dat konijnen het aller aller liefste wortel eten. Alleen die van ons niet
Ahh Doodles is echt knap! Mooi dat je de nageltjes weer netjes hebt nu!
Hoe eet Brownie d'r hooi? Van een paar dagen de brokjes niet goed eten zou ik niet te zenuwachtig worden hoor. Op hoeveel dagen zit ze nu inderdaad?
Dat wanghaar Zo schattig inderdaad
Satijnvacht zie en voel je wel echt ja Heerlijk Konijntjes zijn altijd al zacht, maar dan helemaal Heb er hier ook een paar zitten
Vandaag Chupa met Skittle gematcht, en Cinna met Nacho Heb alleen een foto van de laatste twee, bij Chupa en Skittle was 't al te donker
Maar, morgen mogen ze beiden nog een keer.. dan zal ik het in het licht doen Vind het altijd wel leuk om een foto van de stelletjes te hebben
_KiMbErLeY_
Geplaatst: 28-02-21 21:27
Hooi eet ze ook slecht, sinds donderdag amper, doordat ze zo ontzettend haar hok aan het verbouwen is heb ik het in een ruifje gedaan en dat eet ze niet Zal zo het hooi maar weer in het hok gooien... eigenaardig monster
Ze zit nu op 25 dagen.
Oehhh koppeltjes, ben benieuwd!!
Haha maartje, wat schattig en wat grappig dat die van jullie dat njet doet, kan hij ook meenemen in zn spreekbeurt haha... mogen ze mee naar school?
@kimberley, toch maar goed in het oog houden dan. Zijn de keuteltjes wel nog normaal? Kan idd zijn dat ze niet alles in 1x kan eten doordat de baby's teveel plek beginnen innemen. Maar voor hetzelfde geld is er iets anders aan de hand. Heb zo pas nog iemand langs gehad waarvan het konijn niet goed was rond de uitgerekende dag, was gewoon gas en niet zwanger.
Ach waarom laten mensen die nagels toch zo lang worden. Zie idd wel een speciale gloed bij die bruine, bij de witte zie ik het niet maar zal aan de kleur liggen. Maar het haar is wel even lang dan als normaal? Mijn konijnen voelen al super zacht haha, ben benieuwd hoe die van jou voelen dan. Ze kijkt wel grappig!
Overstappen op nieuw voer is niet gemakkelijk, veel succes!
Chester lust ook geen wortels, hij liep er zelfs van weg in het begin.
Oh jij ook satijntjes, de welke bij jou zijn satijn? En heb je toevallig een foto van een normale vs. satijn konijn naast elkaar? Vind het wel interessant! En ooh de eerste combi's gemaakt! Spannend dan weer!
Nee denk dat ze maar niet mee naar school gaan Mario moet niet zo veel van heel druk hebben dus ben bang dat het veel stress gaat geven. Maar hij mag een PowerPoint maken dus we doen er wel foto’s bij
jolmer20
Geplaatst: 28-02-21 22:14
Ja ze vond het echt vreemd haha
Wat voor voer geef je nu Laughterline? Heb je daar ook Nederlandse merken bijv? Of is het echt zoeken?
Haha ahh leuk zeg Maartje! Wortels is het meest bekend, behalve bij die van jou
Zou het gewoon weer in dr hok doen dan inderdaad Kimberley.. als ze zo’n zeur is hahaha Ik leg het ook overal neer bij de nieuwe. Ruifje gooien ze eraf, zijn ze niet gewend Maar heel het hooi zijn ze niet gewend.. zucht
Ahh leuk Utopia! Ben heeeel benieuwd naar de baby’s!! Welke van jou zijn satijn?