Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:25

Als we overstappen gaan we naar Bodegraven. Maar voor nu wachten we even af wat er uit het overleg komt en wat ze zouden vragen voor een amputatie. Vooraf een vaste prijs afspreken had schijnbaar ook voor het eerste consult handig geweest :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 07:30

smurffie schreef:
Als we overstappen gaan we naar Bodegraven. Maar voor nu wachten we even af wat er uit het overleg komt en wat ze zouden vragen voor een amputatie. Vooraf een vaste prijs afspreken had schijnbaar ook voor het eerste consult handig geweest :=

Ja ze hadden wel even kunnen vertellen wat t kostte. al was t ongeveer. Bedoel t gaat niet om een simpel onderzoekje en iets levendsbedreigend waardoor ze direct moesten handelen..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:40

@detroit heerlijk die sneeuwfoto!

@smurrfie pfoe flink bedrag al en dan heb je alleen maar foto's en een advies dus nu nog? Breken en oprekken tot de hond het niet meer houdt, klinkt heel eerlijk niet als mijn keuze. Au! Arm dier!
Ik snap vanuit de arts wel dat ze dit willen overigens: die willen dingen 'zoveel mogelijk weer herstellen' over het algemeen. Hoop wel dat ze ook openstaan voor de optie amputeren, anders zou ik sowieso nog een andere kliniek willen spreken...
Hadden jullie uberhaupt het plan nog een hond aan te schaffen overigens, gezien het voorstel van de fokker?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:00

@detroit, af en toe is het echt terror teckel :D maar wel eem schatje :D ik geloof dat wij de eerste week juni zijn begonnen.

@roosvanblue, uhmmm geeen ideee :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:17

Smurfie, wat ontzettend naar. Amputatie klinkt naar mijn idee beter dan het breken en oprekken. Hopelijk kunnen je ouders een goed besluit nemen als de uitslag er is.

Kiwi leuk zeg, spannende tijd die er dus aan komt.

Wij gaan vrijdag voor een week naar Texel Had ik een kleine zak voer gehaald om mee te nemen voor Cody. Kom ik er achter dat de 150 gram op de maatbeker (puppy) in werkelijkheid 215 gram is. Nu weet ik niet wat ik moet aan houden.. Hoe meten jullie het voer af?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 15:23

Kiimm_ schreef:
Smurfie, wat ontzettend naar. Amputatie klinkt naar mijn idee beter dan het breken en oprekken. Hopelijk kunnen je ouders een goed besluit nemen als de uitslag er is.

Kiwi leuk zeg, spannende tijd die er dus aan komt.

Wij gaan vrijdag voor een week naar Texel Had ik een kleine zak voer gehaald om mee te nemen voor Cody. Kom ik er achter dat de 150 gram op de maatbeker (puppy) in werkelijkheid 215 gram is. Nu weet ik niet wat ik moet aan houden.. Hoe meten jullie het voer af?

heel spannend!

Ik weeg het gewoon af. Zo weet je tenminste wat je voert. Gewicht uit bijv een beker kan al snel meer dan 10 gram verschillen en dat kan heel veel zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:34

Ja. :j Wij wegen ook iedere maaltijd.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:47

Ik ga het ook maar wegen. Heb altijd de maatbeker aangehouden en hij heeft dus altijd flink te veel gekregen :') Nu is het niet zo erg, het is niet aan hem te zien en hij groeit volgens de richtlijnen, maar moet nu toch wel de juiste hoeveelheid gaan krijgen

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:19

Zo leuk. Alfa heb ik vorig jaar met kerst cadeau gegeven aan mijn ouders, hij wordt volgende week 1 jaar. Cody is een jonger broertje van Alfa. Ze zijn zo dol op elkaar, het is altijd feest als ze samen zijn <3 (Gelukkig kan Cody onderscheid maken waar die wel en niet op de bank mag, thuis dus niet! :+ )

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 18:23

Iets interessants over vuurwerkangst in dogzine

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:51

Dat werkt voor geen meter, echt 0 effect helaas...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 19:34

Geen ervaring mee verder maar dit is voor mij nieuw dus ik deel t braaf :P
Maar kan zomaar bij de ene wel de ander niet werken. Net als met die thunder shirts en supplementen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:28

Kiimmm_; ah gut, wat lief zo samen <3 Veel plezier op Texel trouwens!

Wij wegen inderdaad ook voer omdat het bakje inderdaad hier ook niet klopt :Y)

Je snacks zijn goedgekeurd, kiwi. :D

Zondag gaan wij met Zhiva naar een evenement van de ODH-vereniging. Een puppyspeeltijd momentje, voor ODH-pups tot 8 maand. Lijkt me echt leuk om daar soortgenootjes te zien enzo. Heb er echt zin in. :D Wordt wel druk dus we gaan vandaag de hondencursus doen en komende dagen tot zondag heel rustig aan doen. Misschien nog een stukje bos meepakken, maar meer ook niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 11:35

jeeej :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:18

Kom toch ook weer gezellig meekletsen. Mis het wel een beetje. :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:25

punjab schreef:

Gezellig, leuk! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 13:09

punjab schreef:

Gezellig *\o/* *\o/*

Even jeugdsentiment spammen;

sinds vanochtend heb ik een disney+ account en dan zie je ''de ongelooflijke reis'' staan <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:22

kiwiwitje schreef:
punjab schreef:

Gezellig *\o/* *\o/*

Even jeugdsentiment spammen;

sinds vanochtend heb ik een disney+ account en dan zie je ''de ongelooflijke reis'' staan <3

Hahaha, wij hadden het sinds vorig jaar maar hebben het weer stopgezet. Dus vanaf november zijn wij weer Disney+ loos.

Veel plezier, het is soms heerlijk om op een druilerige dag een Disney dagje te doen. <3 Ooit komt er hier een teef die de naam Toulouse krijgt. :):)

punjab schreef:

:wave:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 13:27

Ik wilde the lion king opnieuw kijken. wel die 2019 versie. Maarja toen zag ik de ongelooflijke reis. VERKOCHT! :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:05

Ik heb echt weer een berg spullen besteld voor De Strikjes, oh oh oh. Gisteren een waterblazer en allerlei shampootjes etc. gekocht, en nu net zo'n nylabone, nieuwe tuigjes, lijnen, supplementen voor Jones en alvast wat dingen om te proberen voor oud en nieuw (pet remedy spray en doekjes, en thundershirt), en ook nog lampjes voor buiten. Dus er komt morgen een mooi verrassingspakket binnen :D Toch wel weer prijzig zo, alles x2, maar ach we hebben er ook 2x zoveel plezier van haha.

Ik ben na lang zoeken bij het Curli Belka comfort harness uitgekomen. Iemand daar ervaring mee? Ben erg benieuwd of ze gaan passen. De maten kloppen in centimeters maar ik kom op XS en S uit. Dus we gaan het zien. Als deze niet passen hoop ik dat er nog wat voorraad is en anders wordt het toch ruffwear, want verder lijkt het niet echt te bestellen te zijn in NL. Bij de zaak waar ik voor dog kopenhagen keek was retourneren voor eigen rekening. Dan denk ik ook weer; wat zeur ik nou voor die paar euro, maar ik vind dat toch weer zonde :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:56

Mochten ze niet passen zou je ook nog altijd naar een perfect fit tuig kunnen kijken, misschien ook nog een optie!

Geld uitgeven aan de honden kan altijd snel oplopen. Als ik bij Kiwi op de website ga bestellen zit ik ook zo boven de €100,- _O- Oeps!

Ben gisteren nog in de IKEA geweest voor de katten. Als alles goed gaat verhuizen zij volgend jaar wel nog naar buiten maar niet meer naar binnen. Wij hebben in de woonkamer zo'n kallax kast staan van 5x5 vakken en die verhuisd dan naar het binnenverblijf van hun maar ik wilde wel zeker weten dat ze ook gebruik zouden maken van die huisjes.

Gisterenavond in hun kast geschoven en zie hier. *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 15:00

blijft zo'n krabpaal heel bij jullie? :+ toen die 2 katers hier nog geen jaar waren sloopten ze al 2 palen gewoon door er op te springen _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:02

Welke? Die grote tegen de muur? Dat ding is echt waardeloos. :=

Edit: in het raam kun je aan de reflectie zien hoe schuin hij hangt. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 15:10

haha ja die tegen de muur :P wij hebben zo'n bakbeest van dierenvilla

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:52

Arme Jinn..
Wilde ik net lekker een stukje gaan fietsen. Dacht, ga ik es een ander rondje. Kom ik langs een huis, schiet er ineens een basset achter een hek vandaan en komt in volle vaart achter ons aan. Jinn schrok zich de pleuris. Echt heel erg. Hij ging helemaal met zn staart tussen de poten draven, kop helemaal laag, oren stijf in de nek en steeds omkijken. Superzielig. Ben afgestapt en direct naar huis gegaan. Merk er nu niks meer aan maar vond t superzielig