Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:00

punjab

Ik zelf heb de het programma op de iMac staan, en ik heb een abonnement erop, net als Photoshop.
Maar je hebt Lightroom ook als app voor op de telefoon en veel functies kun je volgens mij gratis gebruiken ook. Ik gebruik 'm op de telefoon ook weer met m'n betaalde account dus weet het niet 100% zeker. Maar mocht dat wel zo zijn, kan ik het aanraden om te installeren. Je kunt ook dingen wegwerken in de foto enz. Paaltjes in de achtergrond, mensen, dat soort dingen, werk ik ook vaak weg. Vooral met licht enz kun je fijn bewerken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:31

Sterkte Cupcakes!!

Wij zijn gearriveerd en die gestoordelingen hebben al even flink kunnen rennen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lees de rest later bij. Moet even bijkomen :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:35

Sterkte Cupcakes :(

En mooie foto's cursebreaker! Wij zijn even het bos in geweest na werk. Ik had eigenlijk mijn analoge camera willen meenemen want ik wil het rolletje vol maken maar vergeten natuurlijk. Het was wel super mooi weer dus toch maar mobiel gemaakt. :P

Afbeelding

Afbeelding

Stilzitten is moeilijk :j

Afbeelding

Geniet ervan Denise! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:48

Veel plezier Denies!

Simoonzel ik vind je poedels zo leuk!
Moet altijd aan Alleen op de wereld denken bij poedels.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:33

Yes Cupcakes_ wij zijn op vakantie. Even er tussen uit! Jij heel veel sterkte met het verlies van je oma.
Kreeg Jip altijd al de brok van Kenner? En blijft het voer de hele dag staan?

Dankjewel punjab! HAhaha die foto :')

Cursebreaker je hebt helemaal gelijk. Maar het zeggen dat ik mijn hond mishandelde deed me echt wel veel pijn. Ik eet nog liever droog brood dan dat zij iets te kort komen.
Je hebt weer prachtige foto's! Aah dus lightroom is het geheim :P Ik heb die als app en op mijn laptop maar duurt me eigenlijk te lang om er mee te klooien. Ik gooi ze vaak in instagram.

Fijn dat het allemaal goed is gegaan Suze_ en ja die wassen draaien is altijd minder leuk :P Die middelvingersmiley mis ik ook wel hahaha. Ik ga mijn best doen!

Nou Simoonzel die foto's zijn beter gelukt dan hier. Hier zijn alle oeren momenteel kapoet :P

Ik ben ondertussen gebroken dus straks genieten van de warme hottub. Werd onder het rijden in de auto gebeld door de revalidatie kliniek, niet opgenomen want dan zie ik de route niet, maar daarna teruggebeld en kan 6 & 12 december al terecht. Heel blij mee, even actie! Hoop ik … hoop dat ik niet weer van een koude kermis thuis kom.

Afbeelding
Hier hebben ze al lekker uitgeraasd. Bodhi & Mera zijn vanzelfsprekend allebei zwart **\O/** En nu ligt alles hier heerlijk te pitten. Man wat is dit weer even fijn.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:54

Haha Mera en oma denken bekijken het maar in het koude water.

Popo ook lekker in het bos geweest.

Er was toch iemand die hier vlak bij Lommel woon of bekend is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:23

Oeh een hottub dat klinkt goehoed. Dat moet vast fijn zijn voor je lijf! +:)+

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:36

Weer heel veel leuke puppenfoto's! Wat heerlijk.

Gecondoleerd Cupcakes.

En wat fijn dat je zo snel kunt revalideren Denies!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:49

Mera & Lupa zijn inderdaad niet van het water. Lupa komt er veelal perongeluk in door haar gestuntel.

Ik hoop inderdaad dat ze iets voor me kunnen betekenen. Maar dat is nog afwachten en ik vermoed ook niet dat de pijn dan ineens weg is. Maar we houden hoop.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 06:29

Dankjewel allemaal! <3

Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij! Als Jip na een halfuur nog zijn voer niet op heeft haal ik het weg

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:50

Wat een rust hier zeg! :o Dan zal ik maar even wat leuke foto's spammen van onze individuele wandelingen. Vandaag ook nog even een trots momentje met Bodhi. In het andere huisje zitten zes witte herders, en op één of andere manier waren die bij de poort naar de gezamenlijke speeltuin gekomen. Overal zitten dubbele hekken dus ergens stond er iets open. En ondanks dat hij twee seconden neus aan neus stond met twee brullende herders kwam hij tóch naar me toe toen ik hem riep. Heel trots hier op! (witte herder is o.a een trigger ras voor Bo)

Een foto met alle drie is best een uitdaging :') Mera pubert en heeft even geen behoefte aan zitten voor de camera. Bodhi is lekker snel afgeleid, 'Oh vlinder, doei'. En Lupa … die begint volgens mij te dementeren. Een lekker stel bij elkaar dus. :Y)

Afbeelding

Afbeelding
Laat je seksy modderpoten maar zien <3

Afbeelding

Afbeelding
Maar deze vind ik stiekem veel leuker haha

Afbeelding

Morgen komt een goede bekende/vriendin van mij om foto's te maken. Ben benieuwd! Vorig jaar was dit het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Nu weer een hele andere manier van fotograferen, dus ben benieuwd!!! *\o/* *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 18:12

Leuke foto’s! :D

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:34

@xDenies leuke fotos zeg. Dat zal wel schrikken zijn met die witte herders, heeft Bodhi een slechte ervaring met witte herders gehad waardoor het voor hem een trigger ras is geworden?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:34

Super leuke foto's! Ik krijg mijn zwarte dame bijna nooit een beetje knap op de foto :n Misschien moet de volgende maar een witte worden :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:37

DemDeempel schreef:
@xDenies leuke fotos zeg. Dat zal wel schrikken zijn met die witte herders, heeft Bodhi een slechte ervaring met witte herders gehad waardoor het voor hem een trigger ras is geworden?

Ja. Hij liep als jonge hond(11mnd ongeveer) in een roedel met van alles en nog wat. Daar kwam ineens een boxer reu in gerend en die vloog Bodhi aan. De witte herder in 'zijn' roedel ging mee doen met de boxer. Sindsdien is dat een dingetje …

Wij hebben hier in de buurt een man lopen met een witte herder die echt fantastisch luistert en daar kan ik nu vrij goed bij in de buurt komen. Die man houd ook 'rekening' met ons. Maar er loopt hier ook een vrouw die met de auto hier heen komt, hele auto gaat te keer door die herder, ze loopt een rondje om het kleinste slootje en hij slaat naar alles en iedereen uit, dan moet ie de auto weer in en gaat ze weg. Denk dat het dier max 10 minuten wandelt.… en daar is Bo ook met regelmaat erg van geschrokken. (Mera ook trouwens.. een blaffende auto wtf!?) Gelukkig kunnen we die nu ook negeren.

Dus al met al deed hij het heel knap!
Mera heeft alleen geleerd dat als ze iets engs vind ze er maar tegen moet blaffen en het dan allemaal goed komt :') Vraag me af waar in vredesnaam ze dat heeft opgepikt.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:42

Mag ik jullie trouwens allemaal bedanken voor de reacties op het gebruik van een vet bed tov een mand! *\o/*

We hebben er voor gekozen deze mand voor het eerste jaar op te bergen en dan na het wisselen van de tandjes weer tevoorschijn te halen. Zo'n actieprijs gaan we niet weer vinden met dit soort manden dus dan maar even op voorraad houden. Voor nu gaan we een of twee vetbedden bestellen en misschien voor na de eerste twee maandjes een goedkoop mandje die kapot mag zegmaar.

Nu komt het volgende probleem..... hondenvoer. De fokker geeft royal canin puppy golden retriever, wij willem liever overstappen naar een brok met een hoger vleesgehalte en daarnaast vers voeren maar we zien door de bomen het bos niet meer. De eerste maanden houden we het bij RC maar daarna is nog een groot raadsel.

Hebben jullie hier nog tips voor een kwalitarief goede puppybrok met de juiste percentages eiwit em calcium die niet super duur is? Kwaliteit kost geld maar ik kwam brokken tegen waarbij je 110 euro betaalde voor 15 kilo en das wel fanatiek zegmaar :+

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:47

xDenies schreef:
Ja. Hij liep als jonge hond(11mnd ongeveer) in een roedel met van alles en nog wat. Daar kwam ineens een boxer reu in gerend en die vloog Bodhi aan. De witte herder in 'zijn' roedel ging mee doen met de boxer. Sindsdien is dat een dingetje …

Oh jeetje, dan kan ik me voorstellen dat hij ze niet zo leuk vindt. Wat zonde dat de actie van 1 hond het voor het hele ras kan verpesten bij jouw hond he. En wat een werk je er mee hebt om het te proberen weer goed te maken

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:53

DemDeempel schreef:
Oh jeetje, dan kan ik me voorstellen dat hij ze niet zo leuk vindt. Wat zonde dat de actie van 1 hond het voor het hele ras kan verpesten bij jouw hond he. En wat een werk je er mee hebt om het te proberen weer goed te maken

Hoor het veel hoor. Sommige honden die niet meer overweg kunnen met 'zwarte' honden bijvoorbeeld. Of alleen 'grote honden'. Het is bij ons helaas niet bij één akkefietje gebleven maar in totaal 3 kort op elkaar. En geen had ik kunnen voorkomen en daar baal ik erg van. Maar samen met mijn stumpertje vinden wij onze weg wel hoor haha <3

Wat betreft puppyvoeding krijgt Mera hier de Acana Puppy & Junior. Ben er in principe tevreden over. Over Wolf hoor ik ook goede verhalen, net als over Orijen, Carnilove & Edgard & Cooper. Mocht je specifieker willen weten dan hoor ik het wel :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:05

Ik voer zelf Purizon, de puppyvariant kost voor 12 kilo 60 euro. Ik heb de adult voor Mila en ben er erg tevreden over.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 21:06

Goedkope mandjes haal ik bij de cranenbroek
Vetbedden bij witjes

Sowieso starten met het voer van de fokker en na een week ofzo overschakelen als je dat wil.
Qua brok kun je wolf of wilderness voeren
zowel de puppy als de adult alleen, liever niet de soft. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:15

DemDeempel
Er kan onderling nog wel wat verschil zitten met de verhoudingen calcium/fosfor wat voor grotere en snel groeiende rassen wel iets is waar je nog rekening mee kunt houden bv. Omdat je dan alsnog kans hebt op groeipijn. In principe zijn de verhoudingen in de meeste pup brokken prima, maar met grotere rassen die gevoelig zijn voor groeipijnen kan een brok met Net wat minder calcium erin toch iets fijner zijn, dus daar heb ik dan wel naar gekeken voor Arya (Herder). Sommige merken hebben ook extra 'large breed' varianten waarin de calcium al iets minder is als in de gewone puppy variant bv.

Ik heb mijn pup van Royal Canin op Wolf of Wilderness gezet waar ze het eerst wel goed op deed, alleen liet ze er wel echt hele stinkende scheten van. Nu krijgt ze Edgard & Cooper en daar doet ze het ook goed op - ook geen last meer van scheten. Wolf of Wilderness is wel weer beter betaalbaar. Maar het is maar net waar de hond het goed op gaat doen. Voerwijzer.com kan heel behulpzaam zijn als je gewoon wat meer wilt inlezen over voer en dan kun je misschien voor jezelf een betere keus maken straks met waar je op wilt letten met wat er wel/niet in zit en dan gerichter zoeken op merken die bij je voorkeur passen.

Ik heb voor Arya kwam ook wekenlang gekeken naar voer; vers vlees, brok: beiden of toch maar 1 van de 2. Ik werd gek ervan haha. Uiteindelijk nu bij brok gebleven en daar laat ik het voorlopig ook bij.

---

Leuke foto's komen weer voorbij!!

xDenies
Benieuwd wat er morgen uit de fotoshoot gerold komt qua foto's.
En wat rot van die negatieve ervaringen met witte herders. Kan soms zo snel gaan, dat iets rots gebeurd en dan zit je met de gebakken peren :( Ik kom vaker mensen tegen die dan zeggen 'o ja normaal heeft hij/zij het niet op (zwarte) herders' maar die dan met Arya wel goed gaan, ik denk omdat ze pup is)

EDIT:
Zal ik ook maar weer even een spam momentje inlassen hihi.
Van vanmorgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik kreeg vandaag nog Arya's ID kaartje binnen. Soort penning eigenlijk.
Ze is dan wel gechipt, maar dit is wat makkelijker als dat iemand een chip moet gaan laten uitlezen ergens.
Moet ook nog steeds het abbo van de GPS tracker kopen, maar dat moet je ineens vooruit betalen dus wordt denk ik na kerst pas haha.

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:45

Intratuin halsteren... Mijn vorige honden kon ik niet gelukkiger maken dan in deze periode elke week te gaan haha. Hoe drukker de massa hoe gaver het was in hun ogen. Ze genoten van alle aandacht en al helemaal van alle bewegende kerst dingen. Dit jaar voor eerst zonder hond. Kenzo bijt sowieso en Kymo zal doodsbang worden van zoveel mensen en als iemand wil aaien dan ook bijten. Best jammer en enorm saai maar doe ze er absoluut geen plezier mee. Overigens ze genieten dan weer wel van het in de auto zitten daar op het parkeerterrein. Veilig achter glas iedereen bekijken.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:52

Jullie kletsen echt te veel hoor :') Ik kan dat als werkende moeder met een paard en een hond echt niet bijhouden!! :') _O-

Wij gaven Bibi (zwitserse witte herder) carnilove large breed puppy. In het begin samen met vers vlees, op het laatst kreeg ze vers van farm food. Echter zijn we opgehouden met het verse vlees omdat ik het toch wat eng vond qua hygiëne met ons zoontje van bijna 1,5 en ik ook niet dagelijks de tijd heb om het halve huis met de stoomreiniger te doen, Bibi is een slordige eter. Dus over op enkel brok. Carnilove large breed puppy ging een tijd goed, tot ze een maand of 7 was, toen had ze steeds last van slappe ontlasting tot zelfs echt waterdunne diarree. Mijn eerste ingeving was te veel eiwit, dus geprobeerd of het beter ging als we de gewone large breed variant gingen voeren, de adult versie. En dit gaat goed! Ik vind het een fijne brok, de verhoudingen kloppen ook goed en we hebben een energieke hond die goed in haar vel en vacht zit.

Ook is ze sinds het weekend een grote meid, ze vond dat ze met exact 9 maanden wel loops kon worden. Dus nu heeft ze een sexy broekje aan met een tena erin :Y) Verder doet ze het supergoed, beste maatjes met ons zoontje, zo leuk om te zien! Af en toe loopt ze hem omver in haar enthousiasme, maar 90% van de tijd is ze super voorzichtig. Sam geeft haar graag haar brokjes aan, en die pakt ze dan heel voorzichtig terwijl ze ze van ons echt lomp aan kan pakken :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:22

O ik hoop toch zo dat Mila zo'n broekje braaf laat zitten als de tijd daar is van haar eerste loopsheid. Maar ik vrees van niet := Volgens Mila kan je als hond alleen met een halsband om gezien worden, een tuig is een no go voor haar en ook het dekje wat ik begin dit jaar voor haar gebruikte toen ze nog heel klein was en het heel koud en regenachtig was vond ze drie keer niks, dus tja ik vrees met grote vreze. Nuffige poedel :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:24

Even een egopost want ik heb tentamens en 0 tijd om bij te lezen, dus even kort:

Geniet van je vakantie, denies! En ik snap niet helemaal waarom mensen Mera nu zo zielig vonden? Je ging toch gewoon naar de uitgang toen je zag dat ze het niet leuk vond... Waar bemoeien mensen zich ook weer mee. Ik loop wel vaker over een super drukke markt met AJ, hij taalt er niet naar en de mensen om hem heen ook niet.

Leuke foto's, cursebreaker & Simoon!

Ik zag nog een mega bijleespost van nynke #respect :')

Om AJ wat commando's aan te leren en er wat een stuur op te zetten om met hem te boarden, ben ik met hem gaan canicrossen. Hoe doen mensen dat _O- _O- . Ik wist niet dat ik zó hard kon :'). Gelukkig zitten zijn 'whoa = langzamer' en 'stop' er goed in en zijn links/rechts beginnen ook beter te worden :j.
We zijn net terug van een weekje vakantie en helaas moet ik toch weer 'aan de train' met AJ. Hij rende echt op élke hond af die we tegen kwamen, zodra hij meer dan 5 meter van me vandaan was, kon ik roepen wat ik wilde. Écht vervelend {:)-:( .