Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:52

Kim, mooie buik al :j
Cupcakes, hopelijk zijn het mooie foto's geworden. Ik had het ook wel willen doen, maar zaterdag wedstrijd en zondag training en werken, dus nee dat zat er niet in. Ach misschien een andere keer.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:07

@Kiwi wat een mooie buik al!!

@jip wat super gaaf die poeder shoot!!

@otje gefeliciteerd met je gewonnen actie gisteren!!

Yoshi heeft gisteren samen met de andere teckel op de club mooi de boel zitten terroriseren :o beide teckels hadden mooi bananen in de oren :+ volgende week lesje 'behendigheid' in de puppycursus en de week erna eindelijk examen. Nu hebben wij de discussie of we doorgaan of niet :D

Even over mijn werk. Doordat rechtsbijstand een mail naar het uitzendbureau heeft gestuurd ben ik van mijn opleidingsovereenkomst af :D nog geen garantie op dat ik mag blijven bij mijn werkgever, maar die schuld is er vanaf :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:49

Jip, heel gaaf met die poeder!

Hier is het het hele jaar dierendag, maar de vogels hebben een extra lekkernij gekregen en Cody een woefbox. Gewoon voor het idee :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:03

Nou wordt ik nieuwsgierig, wat heeft Otje gewonnen?

Edit, hier is Roetsj ook mazzelaar hoor, die heeft gisteren een nieuwe mand in de wacht gesleept O:)
Als ik hem heb, zal ik er een foto van plaatsen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:13

Gaaf Dees! Gefeliciteerd! :D

Wat groeit die buik, Kim! :oo

Oehhh leuk zeg, gefeliciteerd fannetje! Leuk dat jullie zo veel winnen. Jaloers. :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:29

Dierendag viel een dag eerder voor Skip dit jaar. Zaterdag met een mooie korting een nieuwe Scruffs memoryfoam kussen kunnen kopen.

Valt gelukkig in de smaak. Zn oude én nieuwe kussen op de slaapkamer en voor de 2e nacht kiest Skip gelukkig voor het nieuwe kussen.

Verder heeft hij gisteren een lekkere kluif gehad die hij geheel heeft opgegeten (meestal pak ik zn grote kluif halverwege af, zodat hij de andere dag nog een keer plezier heeft)

Ergens deze week zal ik een dagje eet geen dierendag houden, dat kwam gisteren net niet lekker uit.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:22

Wat gaat zo'n buik snel zeg! Ik kijk alvast uit naar de puppyspam!

Hier iets minder goed nieuws, of zeg maar beter poedersuiker.
Ziva (rottweiler van mijn ouders) haar "sleepbeentje" werd langzaam een hinkbeentje.
Vorige week bij de dierenarts op de foto geweest en ze blijkt in 1 achterpootje geen groeischijf te hebben.
Vandaag bij de orthopeed en die geven voor nu 2 opties: amputatie of breken en pinnen aan de buitenkant -O- -O- .
Dat tweede schijnt erg pijnlijk te zijn en geen succes gegarandeerd.
Ze is er nu om scans en foto's te maken, om 12h mogen mijn ouders haar weer ophalen.
Volgende week krijgen we daar dan de uitslag van.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:46

@smurffie he bah wat een naar nieuws! dat tweede klinkt als langduriger lijden dan het eerste, maar ja, grote hond, bij amputatie zul je wel rekening moeten houden met artrose op latere leeftijd denk ik? Wat een onmogelijke beslissing zeg!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 11:53

Jeetje wat apart en rot Smurffie

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:57

Jeetje wat rot zeg smurffie! -O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:02

Skippy01 schreef:
@smurffie he bah wat een naar nieuws! dat tweede klinkt als langduriger lijden dan het eerste, maar ja, grote hond, bij amputatie zul je wel rekening moeten houden met artrose op latere leeftijd denk ik? Wat een onmogelijke beslissing zeg!

Dat is een beetje het plaatje ja.
We wachten even af wat de orthopeed gaat adviseren. Met pijnstillers kun je veel, maar een jaar lang lijden bijvoorbeeld voor 2 jaar langer leven later is het niet echt waard.
Dan liever korter leven op 3 benen en als de slijtage te groot gaat ze wat minder lang mee..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:07

smurffie schreef:
Wat gaat zo'n buik snel zeg! Ik kijk alvast uit naar de puppyspam!

Hier iets minder goed nieuws, of zeg maar beter poedersuiker.
Ziva (rottweiler van mijn ouders) haar "sleepbeentje" werd langzaam een hinkbeentje.
Vorige week bij de dierenarts op de foto geweest en ze blijkt in 1 achterpootje geen groeischijf te hebben.
Vandaag bij de orthopeed en die geven voor nu 2 opties: amputatie of breken en pinnen aan de buitenkant -O- -O- .
Dat tweede schijnt erg pijnlijk te zijn en geen succes gegarandeerd.
Ze is er nu om scans en foto's te maken, om 12h mogen mijn ouders haar weer ophalen.
Volgende week krijgen we daar dan de uitslag van.

Wat een rotnieuws, erg vervelend en pijnlijk ook inderdaad! Heel veel sterkte! Wel wil ik jullie meegeven dat een amputatie voor een hond echt geen drama is. Die passen zich zó snel aan, zeker een jonge hond. Daar merk je na een tijdje niks meer aan. Wat zei de fokker ervan?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:16

Fokker gaan we nog informeren. Wilde eerst vandaag even afwachten.
Ze heeft een stamboom en onze trainer zei dat de kans best groot is dat hier dus een onderzoek in de lijn moet worden gestart.
Ik kan ook bar weinig vinden hier over. Dierenarts had het ook nog niet zo gezien.

KimD ik had van jou in een oud topic ervaring ermee gelezen ( met amputatie dan) die mij heel erg gerust stelde. Ik denk ook dat wij erg neigen naar een amputatie als de orthopeed dat goedkeurt.
Ik denk dat ze sneller aanpassen aan 3 poten dan langdurige pijn en mogelijk meerdere operaties.
Maar het blijft wel rot.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:18

@KimD geen eerstehands ervaring, maar ik hoor en lees inderdaad altijd dat ze daar snel aan wennen.

@smurrfie Zou zelf ook eerder daar naar neigen dan naar een hele complexe poging om die poot goed te krijgen. Maar zou het ook snappen bij zo'n jonge hond als je dat wél wil proberen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 12:25

smurffie schreef:
Ze heeft een stamboom en onze trainer zei dat de kans best groot is dat hier dus een onderzoek in de lijn moet worden gestart.
Ik kan ook bar weinig vinden hier over. Dierenarts had het ook nog niet zo gezien.

KimD ik had van jou in een oud topic ervaring ermee gelezen ( met amputatie dan) die mij heel erg gerust stelde. Ik denk ook dat wij erg neigen naar een amputatie als de orthopeed dat goedkeurt.
Ik denk dat ze sneller aanpassen aan 3 poten dan langdurige pijn en mogelijk meerdere operaties.
Maar het blijft wel rot.

In geval van amputatie, waarin ik mee ga met de rest dat ze erg snel wennen, wel onder controle van een fysio houden. T is toch een pittige belasting voor t lijfje en zeker tijdens revalidatie en het opnieuw leren lopen is fysio iets wat heel erg onderschat word.

sterkte!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:42

smurffie schreef:

Maar het blijft wel rot.

Het blijft zeker rot maar je moet proberen de emotie los te laten en te denken 'als een hond'. Een hond denkt daar niet over na maar gaat meteen aanpassen en zorgen dat de nieuwe situatie 'gebruikelijk' wordt. De hond denkt 'wat kan ik doen zodat ik dit niet meer merk'. Het lichaam van de hond zet het een en ander in gang waardoor ze zo snel mogelijk weer 'op de been' zijn en verder kunnen met hun gebruikelijke leven. Dat gaat echt ontzettend snel.

Wel wat Kiwi zegt zeker doen, onder controle blijven van de fysio omdat de massa gaat verschuiven. Die spieren zijn dat niet gewend en gaan daardoor anders belasten en dat kan uitwerken op andere plekken in het lichaam. Als je dit goed opbouwt en blijft controleren is, zeker een achterpoot, geen probleem.

Als ik jullie keuze moest maken zou ik ook zeker voor de amputatie kiezen, door mijn ervaringen zou ik er niet eens over hoeven twijfelen. Pijn en revalidatie heeft véél meer impact op een hond zowel fysiek als mentaal dan een amputatie.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:50

Bah Smurffie wat naar :(:) Ik zou ook zeker de amputatie overwegen, al helemaal voor een achterpoot is dat geen drama. Met een voorpoot zou ik het alweer anders vinden. Sterkte :(:)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:19

Idd wat een naar nieuws. Ben ook erg benieuwd naar de foto's en scans, ik weet niet of je die met ons wil delen? Als rontgenlabo vind ik dat erg interresant. Want hoe oud is ze nu? En idd ben benieuwd wat de fokker zegt. In ieder geval heel veel sterkte met alle beslissingen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:07

Jeetje Smurffie, wat een naar nieuws zeg. Die keus is best lastig :knuffel:

Iemand nog tips om blauw poeder uit Jip zijn vacht te krijgen, heb nu gewassen maar het blijft zitten _O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:09

Even laten zwemmen?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 05:55

Wat een naar nieuws smurfie. Hier geen ervaring met amputatie oid.

Succes met de blauwe verf Cupcakes
_O- Ben heel benieuwd naar de fotos!

Die buik groeit hard kiwi! Wow!

Mooi tuigje voor Zhiva zag ik voorbij komen.

Terrorteckel Yoshi := succes met je aankomende examen! Hoeveel lessen hebben jullie gehad? En succes met kiezen haha. Wij zijn zelf wel doorgegaan voor de pubercursus. :D

Morax geniet lekker van de vakantie. Hij ging helemaal los in de sneeuw :')
Afbeelding

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:35

Detroit ohh wat lekker zeg met Morax in de sneeuw! Ik houuuu daarvan <3

Kiwi wat gaat dat eigenlijk hard zeg! Ben zo benieuwd *D

Smurffie jeetje wat sneu zeg! Dat verwacht je toch niet zeg :( Ik kan je geen advies geven maar hoop dat ze een werkbare oplossing vinden.

Jeanine zo dat is fijn zeg!! Werkt dat ook met hypotheken zo’n mailtje? :P

Cc wat tof! Ik dacht heel de tijd dat jullie aan het klussen waren met die mondkapjes en het stof :') Ken je Ashley? Ik heb een tijd bij haar gelest met de strikjes! Sta ook op haar site :)

Curse nou kijk dat is nog eens genieten! Zo hoort wandelen te zijn :)

Skippy hier ook niks speciaals met dierendag hoor :o

Oshaa wat een dag! Snap dat hij even overprikkeld was maar wat goed dat je hem er weer bij hebt kunnen krijgen.

Nayomie wat een leuk cadeau van je moeder!

Nou volgens mij ben ik enigszins bij :D Wij zijn dit weekend een nachtje weg geweest. Uit eten en hotelletje. De Strikjes voor het eerst samen uit logeren geweest en dat ging top. Onze oppas, haar vriend en vooral hun dochter zijn echt zo gek op ze <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 06:54

Gave foto's met Morax!

Ja die buik gaat flink haha. We hebben foto's vergeleken met haar eerste dracht en ze is nu al veel dikker. :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:18

Morax in de sneeuw :+: ik ben jaloers!!

Ik heb mijn ouders wat uitgebreider gesproken. Orthopeed schijnt nogal voor het breken en rekken te zijn. Echter zien we dat niet zitten. Ze zou dan 2 keer per dag " opgerekt worden tot de hond het niet meer volhoud".
De scans en foto's zijn voor overleg naar Amerika. We hebben er echter een beetje spijt van dat we niet gewoon bedacht hadden naar Bodegraven te gaan ( onze vaste paarden kliniek, waar ook mijn merrie geopereerd is).
We hebben een rot gevoel bij zo graag willen oprekken ondanks de pijn die dat geeft.
Foto's en scans heb ik nu niet, gaan we wel opvragen ( mag ook wel als je daar 1300 euro %) voor vraagt, ik verwacht haarscherpe foto's).

Orthopeed denkt niet dat het erfelijk of zelfs aangeboren is. Echter zowel de fokker als wij weten dat ze met 8 weken al een raar loopje had soms. Verwachting is dan dus ook dat het wellicht in het nest of tijdens de bevalling gebroken is.
Orthopeed was ervan overtuigd dat het letsel van maximaal enkele weken was, maar dat kan gewoon niet := . Het bot zou te lang zijn voor erfelijk of aangeboren letsel.

Fokker heeft aangeboden dat we met een volgend gefokt nest eerste keuze voor een nieuwe pup hebben.
Heeft trouwens ook om de foto's gevraagd om wel door te geven bij het stamboek. Maar het lijkt en gevalletje echt pech gehad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 07:23

Als je zo'n dure orthopeed hebt, dan zou ik eens kijken naar Putten. Die is over t algemeen een stuk betaalbaarder.