Ik vroeg me af of mensen hier tips voor mij hebben. Ik ben nu met Bodi aan het oefenen met loslopen, en opzich gaat het best goed. Alleen Bodie vind andere honden zó ontzettend leuk dat als hij een leuk speelvriendje heeft gevonden onderweg, hij net zo lief met die mensen meeloopt daarna, ik kan roepen wat ik wil. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Bij onze vorige hond kon ik gewoon doorlopen, hij speelde dan even maar zodra ik voor zijn gevoel ver weg was kwam hij achter me aan rennen. Bij Bodie is dit alleen niet het geval .
Denise snap niet waarom ze zeggen dan dat je je hond mishandel? Was het vanwege de drukte en in een tuincentrum? Maar niks van aantrekken joh. Aan de zijlijn weten ze altijd beter. Lekker aan morgen alvast denken.
Noakim kan je helaas niet helpen. Senna heeft eigenlijk altijd meer de aandacht voor ond gehad en verlies ons niet uit oog met loslopen.
De behendigheid les vandaag ging al weer wat beter. Baal dat ik nu 3 weken niet kan maar is ook wel voor leuke dingen dat we niet kunnen.
arabella2000
Geplaatst: 24-11-19 20:44
Niets van aantrekken denise. Ik neem regelmatig mijn hond mee naar de hornbach (puur voor mezelf, ik vind die winkel niet fijn en met hond kan ik me daarop concentreren). Het is dus belangrijk dat ze het allemaal leren. Buddy is wat angstiger en heeft dus nog wat training nodig. De eerste keer dat ik hem meegenome had was meneer ontsnapt, dus de keer erna voorzorgsmaatregelen genomen
Hoe vaker hij het doet hoe beter het gaat Vertelde ik dat aan een collega, verklaarde ze me voor gek. Hoezo ik een hond mee zou willen nemen naar de winkel. Mijn reactie : omdat het kan en de hond aan alles moet wennen.
Mijn eigen hond is dat allemaal gewend, wel zo fijn.
Gioia had vandaag haar laatste les voor het examen (gehoorzaamheid gevorderden).
Omdat het warm genoeg was kon haar jasje uit. Daardoor luisterde ze een sruk beter. Want zitten met een jasje aan kan ja niet... zucht. Maar dat liggen in nat gras blijft een prkbleem. Uberhaupt liggen in gras tijden de training. Buiten de training is het geen enkel probleem. Maar tijdens lukt voor geen meter. Deze week maar even de tijd vinden om het nog een paar keer te oefenen. En dan op een dekentje (ze mag haar examen met dekentje doen ivm diva gedrag ).
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 24-11-19 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Klopt vanwege de drukte. En het was ook niet mijn bedoeling om de drukte in te gaan, maarja .. had het anders ingeschat. Inderdaad we gaan vast aan morgen denken
Bij ons word dat op de cursus behandeld noakim. Voor iedere hond weer een andere tactiek. Mera komt snel en vlot als ik 'vooorrr' roep en dan beloon met een brokje. Andere met een speeltje. Wellicht dat ze je op een cursus daarmee kunnen helpen. Bodhi zijn oeren waren kapoet toen die ging puberen dus ik ken het wel een beetje. En nu komt hij eigenlijk gewoon, maar ik loop met hem dan ook niet meer tussen vreemde honden.
Fijne Punjab! Wat is de reden dat je nu niet 3 weken kan? Vakantie??
Jammer dat je even niet naar les kan Punjab. Hebben jullie ook nog kerstvakantie/stop?
Oei, pubers die niet meer luisteren zijn lastig. Ik heb me al tijdens de puppytijd een aantal keren wat verschanst wanneer de pup te lang geen contact met me zocht. Gezien de schrik houdt ze me sindsdien wel goed genoeg in de gaten. Ik kan niet ongezien weg zijn. Gelukkig. Misschien nog lekkerder voertjes proberen en houdt hij van een piepspeelrje?
Vandaag ben ik bij de puppen geweest. Het puppyparcours was geweldig. Echt genoten (kynospirit, Sebaldeburen).
Yvetjes wat een droppie. Nee ze hebben geen winterstop bij ons. Maar volgende week is het niet vanwege sinterklaas. En dan daarna zijn we op vakantie en de 3e x hebben we een winterwandeling.
Denise echt niks van aantrekken hoor. Sommige honden kunnen er tegen. Was laatst intratuin Halsteren. Waren gewoon ook honden en die waren rustig en braaf ondanks de drukte. Moet ik met mijn blij springend ei ook niet doen. Die vind iedereen geweldig en is veel te enthousiast.
xDenies
Geplaatst: 24-11-19 21:32
Ja het was bij intratuin Halsteren! Mijn paard staat daar vlakbij. En het was echt met vlagen druk en ineens stonden we allemaal op elkaar. Tsja … Heb uit mijn beste wil gehandeld. Ik heb veel baat er aan om Mera ergens mee naar toe te nemen en ze deed het, ondanks de drukte, waanzinnig goed! Ik ga het inderdaad proberen van me af te schudden haha
Klinkt als een lekker druk programma Hier is volgende week geen les en dan nog 2 voor de winterstop.
Leuk Yvetjes! Bedoel je met 'het wordt zwart' dat de pups bandjes om hebben omdat ze zo op elkaar lijken??
Ooh heerlijk Arabella! Diva gedrag haha, herken het maar al te goed! Al houd ze hier wel van modder .. en nattigheid ..
Nynkster
Geplaatst: 24-11-19 22:37
478 :
Kiwi : dat is idd wel beetje raar gegaan! had het logischer gevonden als ze eerst oproep deden voor misschien nieuwe eigenaren ipv eerst sluiten en dat mensen ineens veel bestellen. En dat het dan toch weer open is..
Suze : heerlijk relaxed zo! Zijn er tegenwoordig ook al ipads voor kleine kinderen? of lijkt dat nou zo
Cursebreaker : ze had natuurlijk zelf ook wel een chocomel met slagroom gewild Heerlijke fotos weer! Jouw telefoon staat denk ik helemaal vol met de hond, zoveel mooie plaatjes steeds
Suze : wat een mooie locatie die eerste! Mooi om foto's te maken bij zonsondergang Tweede foto ook gaaf! waar is dat?
Cupcakes : wat vervelend! misschien eerst kip met de oude brokjes mengen en dan steeds meer kip geven?
Demdeempel : welkom! leuke naam voor je pup!
Zoe gefeliciteerd en Kiwi ook met de vermaandagen en verjaardagen!
479
Denies : fijn dat de lucht weer geklaard is! misschien had de trainster vorige week een slechte dag.. Mera lekker slapen naast de baas, altijd fijn
Cursebreaker : fijn dat de loopplank goed ging! altijd goed om te weten dat ze het kunnen voordat het echt ''nodig'' is
Suze : mooie fotos weer! Lekker uitwaaien op het strand. En lekker fris weer om te zwemmen! moet er zelf niet meer aan denken
Demdeempel : mooie spullen!! Zou gewoon een kussen doen als je dat wil. Denk dat de fokker de lat misschien niet te hoog wil leggen omdat meeste kussens prijzig zijn? Hier ook meerdere kussens gehad al, vind het toch stukje fijner dan een dun doek.
Kimvicious : gefeliciteerd met het behalen van de cursus!! En kersthondenwinkel? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord Soort pop up store met honden kerst spul?
mvdende : oeps! gelukkig waren de bloempotten nog te krijgen dan! Altijd onhandig die kappen, maar wel lekker comfy zon mooie!
Isaboy : zou gewoon advies van de dierenarts volgen ! Wat had de fokker anders willen doen?
Suze : heerlijk! En heb jij gelijk kruiken voor koude voetjes
480
Kiwi : Beter verwend dan verwaarloosd toch?
Dierenfan : wauw ze hebben gewoon een halve huiskamer zowat! mooi zeg! Hier iets kleiner maar hij hoeft er ook alleen in als ik lang weg ben of snachts.
Denies : Fijn dat mera er nog niet zoveel om geeft! Hopelijk blijft dat lekker zo
Dierenfan : Vervelend van dat vuurwerk.. Moet zeggen dat we hier nog weinig hebben.. Maar zal straks wel veranderen
Cursebreaker : wat een geluk! bewaren, leuk als aandenken
Denies : zo lief, broer en zus Lupa denkt : het is omdat je het zo graag wil baas! Dan ga ik wel even naast t kleine monstertje liggen Mensen moeten niet zo zeuren! Ik weet zeker dat je goed met de omgeving omging en dat mera het niet zo erg vond als dat mensen denken! Ze zouden zich eens zorgen moeten maken om die mensen die zon klein hondje in zon kar duwen die trilt van angst en alle angst dingen laat zien die die kan. En dan zeggen : Ach je bent ook zo eigenwijs vandaag! als die niet wil liggen. Daar moeten ze eens op letten ipv mensen die per ongeluk in zon situatie komen. Lekker achter je laten! en toch mooie meepakker dat ze wel braaf was
Noakim : lange lijn eraan? Als hij dan weg wil rennen kun je dan nog als ''nood'' op de lijn gaan staan.
Arabella : dat ziet er super uit zo in de hornbach, mooie hond heb je! Ze kunnen zich soms zo aanstellen net als dat mijn pony dacht niet te kunnen lopen met deken om. Veulen kon ook niet bewegen met halster om etc etc. Drama queens
481
Yvetjes : wat een snoes! Onze pups zijn ook bij kynospirit geweest, heb er nog wel foto's van. Zo snoezig Even in een spoiler :
Spoiler:
-----------------------------------
Volgens mij ben ik weer bij!
Vandaag hadden we de hond mee naar vrienden van me. Hij kent die honden en dat gaat altijd goed. Dus ipv dat we bij mij waren gingen we nu naar hen (waren we al 2x vaker geweest). Komen we binnen. hij stond nog niet eens helemaal binnen en piste alles eronder opgeruimd en hond naar de woonkamer, was hij ook al vaker geweest zonder problemen. Weer alles eronder gepist. toen maar naar buiten gedaan en daar heeft ie 1,5 uur lang elk bosje gemarkeerd. Zo bijzonder dat dier.... Weet soms niet wat ik ermee aan moet Zoveel mensen die dan roepen : Moet je zon band om doen dat die trilt als hij gaat markeren. Maar daar houd ik zelf helemaaaaaaal niet van.
Als ik erbij ben en we gaan wandelen laat ik hem niet markeren. Wandelen is wandelen en niet om de 2 meter stoppen. Dan gaat hij los bij het plekje waar dat kan en dan gaat hij gewoon normaal plassen.
Daarna gingen we naar mijn ouders en daar heeft hij zich keurig gedragen. Zij hebben ook geen hond dus hij heeft daar op 1 keer na nog nooit gemarkeerd in huis. Maar moet ook zeggen dat ik hem heeel strikt in de gaten houd. Maar wil hem eigenlijk niet thuis laten om zoiets. Dan kan hij nooit ergens mee heen en dat vind ik dan sneu.
Haha heerlijk die knapperd! Bodhi heeft één keer gemarkeerd in een vakantiehuisje en ik schrok daar zo van dat ie het ineens deed dat ik riep van, 'Wat doe jij nou?' met zo'n hoog piepstemmetje. En sindsdien nooit meer. Zeker zo'n vakantiehuis waar jan en alleman komt is dat best een uitnodiging Buiten los magtie inderdaad zelf weten. Schattige foto op het bedje en weer zo'n heerlijke blij-ei ren foto haha!
xDenies
Geplaatst: 24-11-19 23:55
Lots of love van Mera
Kimvicious
Geplaatst: 25-11-19 08:15
Noakim: toch veel blijven oefenen. Misschien met honden die je kent tijdens spelen tussendoor even roepen, snoep erin en weer laten gaan. Zodat het niet altijd is dat als jij roept het spelen meteen voorbij is.
Punjab fijn dat het beter ging! Merk je dan ook verschil als je straks even niet geweest bent? Positief of negatief?
Yvetjes wat een schatje! Super lief
Arabella dat diva gedrag heerlijk soms wens ik daar ook naar, Skye ligt standaard te rollen als het veld nat is wel fijn dat je dan met een kleedje mag doen haha.
Nynkster lastig dat markeren zeg hier weinig ervaring mee mijn vorige reu was helemaal niet van het markeren(behalve als hij mannen ontmoette die ik wilde daten als ze daarna terugkwamen vond ik ze geslaagd haha.
Nou nu even drie drukke dagen voor Skye en mij. Clinic op stal vanaf morgen dus vandaag alles klaarmaken en dan twee lange dagen knallen. Voor Skye altijd zalig want veel nieuwe mensen betekent veel knuffels hahaha.
De hondenkerstwinkel is ook op fb te vinden. Is idd soort pop up winkel met kerstspullen in het teken van honden erg leuk. Niet heel groot omdat dit het eerste jaar is maar wel erg gezellig en leuke spullen. Nog een speciale honden cupcake gescoord die een lange houdbaarheid heeft want ja, volgende maand is er eentje jarig... Wat gaat het toch snel. 11 maanden is ze al...
@Noakim inderdaad blijven oefenen en hopen dat je iets kan vinden dat leuker is dan een hond... Als Popo aan het spelen is met een andere hond die het net zo leuk vindt ben ik vaak ook wel 100m verderop voor hij weer achter me aan komt. Daar wordt hij natuurlijk wel altijd voor beloond
Hier gelukkig geen last van binnen markeren, we hebben wel een plek op de praktijk waar reuen van minder oplettende eigenaren nog wel eens tegenaan piesen maar meer dan ruiken heeft hij daar nooit gedaan.
Buiten is hij wel echt een reu, volgens mij kan ik hem bij een bosje neerzetten, boodschappen doen en als ik terugkom staat hij nog te snuffelen .. Op dat soort momenten neem ik hem zelf maar mee. Hij mag van mij wel gewoon markeren op wandeling maar wel op plekken waar niemand er last van heeft.
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 09:46
Denies; lekker laten l*ullen! We doen allemaal wel eens iets waarvan we daarna denken; oh dat was niet zo handig. Daar gaan ze ook niet direct dood van en hebben ook echt niet gelijk een trauma
Punjab; jammer dat je nu 3 weken niet kan, maar zo te horen leuke dingen in het vooruitzicht!
Noakim; Als enige tip; blijven oefenen, zorgen dat jij leuker bent dan de andere hond (dus met een bepaald speeltje of iets heel lekkers. En anders aanlijnen bij t zien van andere honden als t echt niet gaat.
Arabella; Wat een diva in het natte gras
Gefeliciteerd Yvetjes! Het is toch altijd net wat echter als je echt gekozen hebt! Nynkster; respect voor je bijleespost! Geweldig! Ja de manier waarop t nu gegaan is met die webshop vind ik ook wat bijzonder. Maar acht heeft gewerkt. Ze hebben een nieuwe koper dus mensen kunnen lekker blijven bestellen met de kwaliteit die ze gewend zijn. Ik heb bewust gekozen om er niet aan te beginnen met overname En ach lekker verwend is niks mis mee Heel schattig die foto op dat bedje! Ik vrees dat ie begint te ontdekken dat ie een ventje is
Heb indd een keer t zelfde gehad als Denies. Alleen hier in de K9shop.. Was daar zo verbaasd van dat ie t nooit meer gedaan heeft.En die man in de winkel zei; dat doen ze hier nu eigenlijk allemaal. Daar was ik dan wel weer verbaasd van haha
Uiterst vriendelijk ziet mera er zo uit! Moet nu aan zo'n horror clown denken
Veel plezier KimV
Ik denk dat ik iedereen gehad heb?
xDenies
Geplaatst: 25-11-19 10:09
Aah die cupcakes zijn zo leuk Kimvicious! Ze verkopen het nu in de winkel waar ik werk en ook helemaal niet duur. Ik heb er één voor deze week meegenomen want donderdag is het alweer zo ver Heb een heel leuk foto idee dus ben benieuwd of het ook zo tot uiting gaat komen haha. Klinkt als leuke maar pittige dagen!! Have fun
Precies Simoonzel hier mag er ook best gemarkeerd worden maar niet dat ie mij er naar toe moet sleuren en ook niet bij woonhuizen. Markeren kan ook gewoon op een grasveld
Erg heh kiwiwitje ik zag die foto en ik heb echt in een deuk gelegen. Mijn kleine schattige vriendelijke meisje ... verandert in inderdaad één of andere horror clown. En ik moet ook aan iets anders denken maar ik kom er maar niet op En zeker! Ik denk ook dat die mensen er meer last van hadden dan Mera zelf.
Hier zijn we aan het inpakken en vanmiddag gaan we heerlijk weg
CupCakes_
Geplaatst: 25-11-19 10:16
Kimvicious Veel plezier met de clinic! Ik wist helemaal niet dat er een hondenkerstwinkel bestond!
xDenies Wat een beeldige foto van Mera! Soms loopt het niet helemaal zoals je gepland had, en tegenwoordig staan de beste stuurlui aan wal. En hele lieve foto's van een pagina terug! Veel plezier op vakantie toch?
Nynkster Respect voor je bijleespost. Die tip om de kip te mengen ga ik eens proberen! Wat een schattige foto!
Yvetjes Wat een leukerd! Veel plezier ermee!
Ik las iets over de bench. Jip gaat prima de bench in en af en toe moet ik hem zelf erin doen omdat hij anders niet tot slapen toe komt overdag. Vannacht kwam hij wel om 0300, dus er even uitgelaten en dat was wel goed omdat hij heel nodig moest plassen en wat diaree had. Hij wilde toen alleen niet meer de bench in zonder het huis wakker te blaffen.
Zijn jullie honden ook kieskeurig geworden op het eten? Jip krijgt Kenner puppybrok van de Welkoop, maar dat laat hij nu dus mooi staan. 'Lekkere' dingen er tussen verstoppen heeft niet heel veel zin, want dat vist hij er mooi van tussen uit
Hier is alles de laatste weken behoorlijk chaotisch, m'n oma lag slecht en is vannacht overleden. Dus de chaos duurt voorlopig nog wel hier. Is voor Jip niet heel bevorderlijk heb ik al door
Gecondoleerd cupcakes... Veel sterkte in deze moeilijke tijd...
punjab
Geplaatst: 25-11-19 11:53
Cupcakes gecondoleerd.
Kim succes met je clinic en Skye blij met heel veel extra knuffels. Heb geen idee of de 3 weken verschil ga merken. Denk het niet want ze gaat mee op vakantie en lig denk ik elke avond hopelijk uitgeteld voor de openhaard.
Denise fijne vakantie.
Nynkster ook al weer bijna een jaar. Gaat echt snel allemaal. De spoiler foto echt te schatting.
cursebreaker
Geplaatst: 25-11-19 12:01
xDenies Leuke foto’s! En het maakt niet uit wat je onderneemt met je hond, er zijn altijd mensen in wiens ogen je wel iets niet goed doet. Ik vind het soms ook moeilijk om me er niks van aan te trekken, maar je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee want die mensen veranderen hun kortzichtige denkwijze toch niet helaas En het kan best dat als je iets wilt ondernemen, het achteraf dan toch niet zo’n succes blijkt te zijn om wat voor reden dan ook. Niemand kan alles constant perfect doen en dit soort momenten leer je uiteindelijk ook weer van, dus is het goed toch dat je het hebt geprobeerd, ook al bleek dan dat je het achteraf waarschijnlijk niet zou hebben gedaan.
arabella Juist goed toch dat je probeert te oefenen. Maar inderdaad, er zijn altijd wel mensen die er weer een mening over hebben en moeten oordelen. Kunst is om dat idd van je af te laten glijden - vind ik zelf dus ook nog erg lastig soms haha. Maar uiteindelijk wil ik ook graag een hond die gewoon mee kan zonder problemen, dus ik blijf dat soort dingen ook doen - ook al heb je dan idd mensen die commentaar moeten leveren. En erg herkenbaar dat op de training ze sommige dingen dan niet doen en buiten de training om doen ze het wel haha. Wel fijn dat je het examen met dekentje mag doen dan
Ik ben gister bv. bewust de 'drukte' in gegaan. Zondag + goed weer + Brunssumerheide = normaliter gezien een doodswens voor mij buwhaha. Maar we waren best lang weg geweest zonder Arya dus ik wilde toch echt even ergens goed lopen met d’r dat ze genoeg te snuffelen had ipv alleen in de wijk (en verder weg was geen optie want ik was kapot moe hihi) dus toen naar de heide gegaan. Het was namiddag en nog steeds zooooo druk overal. Ben naar het aanlijn gebied gegaan omdat ik d’r niet in die drukte in het losloop gebied los wilde laten. Overal kwamen we honden, mensen, spelende kinderen tegen op korte afstand. Ook nog 3 paarden op 4m afstand waar ze heel rustig naar heeft staan blijven kijken. Ik was onwijs trots op hoe goed ze het deed. Heel netjes aan de lijn en aandacht erbij voor 95% van de tijd. Maar ik weet ook goed dat dit ook heel anders had kunnen zijn geweest (veel trekken/spanning op de riem, blaffen naar honden) dus het was voor mij ook een gokje. Maar het is uiteindelijk gelukkig, wat mijn intentie ook was, een hele positieve oefening geweest voor d’r. Normaal ontwijk ik zulke plekken op zondag met mooi weer, maar het is ook eens goed om te oefenen, net als winkels idd.
yvetjes Ohhh, wat een leuke pup zeg!!! Zo’n lieve blik heeft hij.
Nynkster Haha ja ze keek echt heel zuur net op het moment dat ik die foto maakte met de mok slagroom, lol. En ik heb misschien wel Te veel foto’s staan hihi. Maak elke dag wel wat kliekjes met de telefoon. Van Rex hebben we zo goed als geen pup foto’s omdat ze geen camera hadden bij m’n man thuis in die tijd. Een paar afgedrukte foto’s, waarvan het gros wazig is en meer niet. Dus ik vind het wel fijn om nu veel vast te kunnen leggen. En met de loop plank wilde ik idd bezig zijn geweest voor het echt nodig gaat zijn ja. Gaat eigenlijk al heel goed, soms moet ze wel even opletten met naar boven lopen dat ze ook de achterhand recht erop houdt, want dat gaat soms maar net goed het laatste stuk, lol. Maar komt wel. Ze gaat er in ieder geval ook al zonder snoepjes op en af zonder problemen, dus ik ben al heel blij daarmee. En die foto van je pup is zoooo snoezig, omg!!! Het binnen plassen deed onze Rex ook bij anderen. Nooit eruit gekregen. Hij was gecastreerd maar zijn markeer-gedrag is altijd erin gebleven. Ook bij m’n ouders thuis, waar geen hond is, deed hij dit bv. Hier thuis heeft hij het een tijdje gedaan toen ik zwanger was van m’n zoontje en we spullen hadden opgezet enz. Ook wel eens tegen de kerstboom. Maar in ’t algemeen deed ie het hier verder niet. Maar standaard bij anderen dus wel jammer genoeg. Geen idee ook of en welke oplossing daarvoor te vinden is. Want je kunt ze ervoor nog zo goed laten plassen, er komt altijd nog wel iets uit wonderbaarlijk genoeg, als ze willen markeren ergens.
Kimvicious Drukke, maar zo te lezen wel hele leuke, dagen voor de boeg idd. Veel plezier! En die hondenkerstwinkel klinkt echt onwijs leuk!
CupCakes Wat rot om te lezen van je oma. Gecondoleerd en heel veel sterkte. Logisch dat Jip er op reageert als je zelf verdrietig bent enz. Hier worden vooralsnog de brokken met veel enthousiasme gegeten, dus ik heb daar gelukkig geen last van. Arya wordt ook wel door Sansa gestimuleerd vaak, omdat Sansa nog wel eens graag brokken uit de bak pikt en dan gaat Arya alles opeten, lol. Maar laat je de brokken ook langere tijd staan ofniet? Hier haal ik ze bv. Na 5min weg als ze niet eet en probeer ik het later nog eens. Als je langer laat staan kan het lastiger worden om ze gemotiveerd te laten eten.
Ik hoop dat ik iedereen heb gehad hihi. Sorry als ik iets gemist heb
Vanmorgen was het dus wel weer heerlijk vanouds genieten op een rustige heide. Arya heeft zich kostelijk vermaakt en het was een mooi begin van een nieuwe week. Hopen dat dit weer nog even aan mag blijven.
Cupcakes heel veel sterkte met het verlies en gemis van je oma
Denies ga mee met kiwi. Laat ze lekker banketstaaf *mist middelvingersmiley*
Sjonge cursebreaker wat maak jij toch prachtige foto's elke keer. Die kleuren!!
Wij zijn weer thuis. Ook weer heel fijn! Maar we hebben genoten en ben supertrots op Ylvi. Het was haar eerste logeerpartij en voor het eerst los geslapen snachts. Ze heeft het echt heel knap gedaan.
Nu wassen draaien opruimen etc.
Anoniem
Geplaatst: 25-11-19 14:18
Ow en nog even een voor Nynkster haar blp
cursebreaker
Geplaatst: 25-11-19 14:46
Thanks voor de complimentjes dames. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ze zo niet allemaal meteen eruit gerold komen haha. Ik bewerk altijd even na in Lightroom. Aangezien het vaak moment opnames zijn en zeker met dieren je soms snel moet zijn, heb ik de tijd niet om veel met de telefoon instellingen te doen behalve het licht wat aanpassen. Dus nabewerken is bij mij altijd wel iets wat gebeurd. Ik vind het sowieso leuk om dan wat te spelen met contrast, kleuren, filters enz. Jammer genoeg halen de uploads hier op Bokt en social media wel nog wat van de kwaliteit eraf. Tijdje terug 2 foto's laten uitvergroten op 50 x 75 en dat ziet er eigenlijk wel heel goed uit, dus als ik genoeg licht hebt, kan ik er best kwalitatief goede foto's mee schieten - tot een bepaalde grens. Echt bewegende foto's enz gaat met een spiegelreflex met lenzen gewoon het beste. Maar de telefoon is iets wat ik altijd bij me heb dus ik ben wel blij als ik dan tussendoor gewoon even zulke foto's kan maken.
xLaraaj Ik heb de iPhone 8Plus. Ben echt zooo blij met het ding. Met minder licht moet ik bekennen dat de foto's snel achteruit gaan in kwaliteit. Maar zo... echt fan van de camera kwaliteit. Mijn man heeft de X en ondanks dat die Net wat nieuwer is, vind ik zijn camera toch wel wat slechter. Ik zou heel graag de 11 PRO willen als ik kan verlengen, maar die is zo vreselijk duur dat ook abbo prijzen de pan uit rijzen. Dus ik hoop dat de gewone 11 minstens zo goed is qua camera en dat m'n 8plus het nog goed blijft doen tot die tijd.
Ah zo fijn suze dat het zo goed ging! Leuke herinneringen om op terug te kijken dus.
punjab
Geplaatst: 25-11-19 14:57
Cursebeaker is die Lightroom een app?
Leyk Suze dat het bevallen is en dat ze ook snachts los heeft geslapen.
Over soms raar zitten. Helaas foto donker omdat ie licht raam pakte.