Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:ellepel schreef:een algeneter is leuk,maar verdiep je daar ook weer in welke je wil
ik heb een ancistrus,leuk dier,word wel 16 cm en als je even pech hebt verbouwt hij je hele bak en hij eet hout, en je mooie planten, geen alg![]()
haha, wat erg he, denk je van hee ga leuk een bakje inrichten en komt dit er achter vandaan
Hebben er wel al eentje uitgezocht, maar onze bak wordt maar 25 liter. Dus is sowieso een kleine die dus ook niet veel zal groeien ivm de ruimte.
Dus veel vissen komen er ook niet in.
Mag ik iemand pb'en? Ik heb een folder mee, en daarin staan ook allemaal producten, waarvan ik zoiets heb.. is het allemaal nodig?
Ann schreef:Schoon water is het allerbelangrijkste voor de vissen. Ik gebruikte in het begin eigenlijk alleen Easylife plantenvoeding en had een fles Easylife filtermedium staan voor 'noodgevallen'.
Veriye schreef:Je mag altijd pb sturen
Ik zou niet zoveel spullen voor het begin aanschaffen.
Druppeltests zijn nauwkeuriger dan de strips, maar je hebt van die strips van tetra, die je voor het begin prima kan gebruiken.
Tijdens de indraai periode moet je zowieso in het begin vaker water verversen en ik zou dan na rond 3 weken een keer met een testje kijken hoe het ervoor staat.
Een ancistrus in 25liter zou ik persoonlijk niet doen. Vaak worden ze als mini versie verkocht, maar groeien dan lekker uit
Ipv ancistrus zou je ook japonica garnalen kunnen nemen. Fijne schoonmakers zijn dat.
Platy's in 25liter vind ik geen goed idee. Tuurlijk alles kan, maar of die daar gelukkig van wordt?
Ik heb ergens een keer gelezen: per cm lichaamslengte vis 1l water nodig.
Dan kun je dat beetje in verhouding zien. Platy van 6cm heeft dan 6l "nodig" dat is al 1/4 van je bak. Je verliest natuurlijk ook. Water door zand en steen en planten. Dus je komt er nooit bij 25l netto uit.
Ben wel benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis komt