Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:26

Ziet er goed uit JJ. Hoe doe jij dat met commando’s geven, bouw jij dat af als hij het snapt met grotendeels lichaamstaal/ houding?

Shaya fijn dat er mooie stukken tussen zaten! Bij mij zet ze van spanning ook de turbo aan dat herken ik helemaal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:56

Natasja22 schreef:
Ziet er goed uit JJ. Hoe doe jij dat met commando’s geven, bouw jij dat af als hij het snapt met grotendeels lichaamstaal/ houding?

Shaya fijn dat er mooie stukken tussen zaten! Bij mij zet ze van spanning ook de turbo aan dat herken ik helemaal.

Lichaamstaal gaat altijd voor stem, al sta je een heel eind weg. Stem is wel een hulpmiddel, zéker bij een tunneluitgang of blinde insteek etc.

Wij zijn vorige week bij het WK agility geweest, dat was fantastisch! De livestream geeft altijd al een waanzinnig gevoel om die tophandlers te zien maar erbij zijn is nog zoveel beter! Als kers op de taart NL in de prijzen, wat wil je nog meer. *\o/*

Ook leuk om met mensen te kletsen waarbij je seminar hebt gelopen, of alleen kent via insta en nu daadwerkelijk mee kunt kletsen en ideeën wisselen. En gezellig tafelen op de camping met vrienden. <3

Zo'n WK is echt goed voor je motivatie en inspiratie voor dingen die je wilt trainen, en op wat voor manier ook.

Er waren ook stands dus ook bakken met geld uitgegeven.

Zo'n WK meemaken smaakt naar meer, dus voor volgend jaar alvast twee weken vrij gevraagd en nu maar hopen dat Kay zich selecteert. _O-

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:00

Jij niet zelf selecteren Kim? :)F

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:34

Shaya_ schreef:
Jij niet zelf selecteren Kim? :)F

Ik heb die ambitie niet nee, als ik al selecteer is het geheel per ongeluk. Momenteel ben ik mentaal zemer niet geschikt om een WK te lopen. _O-

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:56

Even geen bijleestpost. (Geen laptop bij de hand)

Wel even leuk om te melden dat we afgelopen zaterdag ons laatste zg gehaald hebben om te mogen promoveren naar de 2de .
We hadden een heel mooi steady rondje met 1 lat in Ermelo. Ik merk wel dat ik de schutting weer even op moet pakken hij zit behoorlijk hoog op het raakvlak. Hij maakt zijn stride niet helemaal mooi naar beneden af.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:05

JJ, ziet er goed uit. De out gaat echt een stuk vloeiender al.
Shaya, fijn dat er mooie stukken tussen zaten. En zo'n eerste keer is natuurlijk heel spannend. De een gaat harder en de ander komt terug in tempo. Gewoon lekker gaan, want vanzelf.
KimD, kan me voorstellen dat dat gaaf was. En voor jullie aardig dichtbij.
Mandje, fijn dat die laatste zg binnen is, ga je direct over of loop je hem helemaal vol?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:18

fannetje schreef:
Shaya, fijn dat er mooie stukken tussen zaten. En zo'n eerste keer is natuurlijk heel spannend. De een gaat harder en de ander komt terug in tempo. Gewoon lekker gaan, want vanzelf.
Mandje, fijn dat die laatste zg binnen is, ga je direct over of loop je hem helemaal vol?

Ik ga nog even de wedstrijden bekijken kwa 2de graad maar het idee is wel om gelijk over te gaan.
Die 1e graad hebben we wel gezien kwa lange lijnen. De toestellen zitten er verder goed in. Nu even de schutting dan en kwa techniek hebben we misschien nog wat te sleutelen maar dat gaan we dan oefenen terwijl we de 2e graad starten. Hij mag dan ook gewoon lekker fouten maken op de wedstrijden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:32

mandje schreef:
fannetje schreef:

Ik ga nog even de wedstrijden bekijken kwa 2de graad maar het idee is wel om gelijk over te gaan.
Die 1e graad hebben we wel gezien kwa lange lijnen. De toestellen zitten er verder goed in. Nu even de schutting dan en kwa techniek hebben we misschien nog wat te sleutelen maar dat gaan we dan oefenen terwijl we de 2e graad starten. Hij mag dan ook gewoon lekker fouten maken op de wedstrijden.

Tweede graad heeft vaak een leukere variatie in keurmeesters die iets meer durven zetten.

16/11 in de WW hal, Jan Sprij, die vent bekijkt van bocht tot bocht. Die zul je nooit betrappen op een oneerlijk of onveilig parcours.

24/25/26/11 in Someren, Marleen Haeneefstingels, buiten dat ze heel uitdagend bouwt, keurt ze strak en correct én is een hartstikke gezellig vrouw om 's avonds mee te borrelen. :))

7/8/12 in WW hal, René Blank, do I need to say more?

En over de grens in DE zijn vaak nog leukere KM's te vinden & meer variatie.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:52

@mandje gefeliciteerd met de promotie!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:07

Ik heb ook genoten van het wk! Maar dan op de
Livestream thuis. Aan mijn motivatie om te trainen ontbreekt het bijna nooit. Al heb ik echt geen wk ambities. Ik hou t wel bij het WAO om een poging tot selecteren te wagen :)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:51

Hier zowel gister als vandaag de lessen geannuleerd vanwege het weer. Baal er zo van want komen (voor mijn gevoel) gewoon niet vooruit.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:13

Ik het het wk online gevolgd en echt genoten van sommige combinaties!

Shaya, is het weer bij jullie zo slecht dan? Hier eigenlijk al de hele week prima weer.

Mandje, gefeliciteerd met je promotie. Kom wel veel leuke tweede graads wedstrijden aan.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:37

Train enkel buiten. Binnen kom je nergens tussen helaas. En veld is te nat door de regen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:47

Oh dat is jammer Shaya. Ik heb bij ons op het veld gisteren gewoon lesgegeven. Veld was droog en geen regen gehad gisterenavond.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:58

Ik train ook altijd buiten maar ook hier gelukkig (nog) droog.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:09

Wij hebben ook altijd een slecht veld alleen ze hebben drainage gelegd dus hopelijk werkt dat goed. We gaan het zien

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:41

Shaya_ schreef:
Train enkel buiten. Binnen kom je nergens tussen helaas. En veld is te nat door de regen.

Er zijn wel best wat wilde trainingen die je kunt overnemen binnen. Bij Hard Work Pays Off, High-five, bij Wild-side, in Hückelhoven wordt vrijwel dagelijks overdag & in de avond les gegeven.

Of een seminar zoals dat van Nathalie 26/27 oktober.

Wij hebben in het zuiden momenteel last van 'de orkaanregen'.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:00

KimD schreef:
Shaya_ schreef:

Er zijn wel best wat wilde trainingen die je kunt overnemen binnen. Bij Hard Work Pays Off, High-five, bij Wild-side, in Hückelhoven wordt vrijwel dagelijks overdag & in de avond les gegeven.

Of een seminar zoals dat van Nathalie 26/27 oktober.

Wij hebben in het zuiden momenteel last van 'de orkaanregen'.

De woensdagen zijn dit jaar sowieso vervloekt met regen/gevaarlijk veld. Veiligheid absoluut voorop maar baal wel dat we niet fatsoenlijk vooruit komen qua training. Na 1,5 jaar zit de slalom en wip er nog niet in. Raakvlakken nauwelijks getraind. En dat is balen dus ben inderdaad wel verder aan het kijken. Inhalen is ook prima maar wil ook niet teveel verschillende instructeurs hebben.
En dan weet ik ook nog niet hoe ik aan die lessen moet komen :Y)
Hoensbroek zou wel heeeeel fijn zijn! Rijdt nu Hückelhoven als er op vrijdag plaats is maar dat is nu in de winter jammer genoeg ook pas na 20u bij Pierre.

Pierre Lie is wel oprecht een hele fijne man qua les geven! Ben ik nu 4 a 5x geweest en die is ook gestart met slalom op te pakken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:19

Pierre is fantastisch met honden. Ik vind hem echt heel fijn in hoe hij z’n honden traint en op 1 zet. Zo sneu dat hij het WK moest missen. Trouwens, een zusje van mijn Lumoz woont bij Pierre :)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:48

Machie schreef:
Pierre is fantastisch met honden. Ik vind hem echt heel fijn in hoe hij z’n honden traint en op 1 zet. Zo sneu dat hij het WK moest missen. Trouwens, een zusje van mijn Lumoz woont bij Pierre :)

Oh wat leuk! Train nu pas kort bij hem maar oprecht heeeeeel fijn!
En dat hij het wk heeft afgezegd zegt pas hoeveel hij van zijn honden houdt. Menig mens zou andere beslissing genomen met de adviezen die hij kreeg over Chi.

Nero speelt regelmatig na de les met Jade. Is dat zijn zusje?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:01

Laten we het er maar op houden dat de meningen daar sterk over verdeeld zijn. _O-

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:06

Ja, Jade is het zusje van Lumoz :)

KimD schreef:
Laten we het er maar op houden dat de meningen daar sterk over verdeeld zijn. _O-

Als in?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:12

Machie schreef:
Ja, Jade is het zusje van Lumoz :)

KimD schreef:

Als in?

Dat is niet iets om op internet te bespreken, dat vind ik niet eerlijk. Maar zeker niet iedereen deelt die mening. Het was wel sportief van hem om op het WK te verschijnen en oprecht blij te zijn voor 'zijn' team, maar dat vond ik van Susan ook.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 12:35

Nou net een plekje gekregen voor vast binnen in de hal dus we kunnen de trainingen voortzetten!
Jeej!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 12:36

KimD schreef:
Machie schreef:

Als in?

Dat is niet iets om op internet te bespreken, dat vind ik niet eerlijk. Maar zeker niet iedereen deelt die mening. Het was wel sportief van hem om op het WK te verschijnen en oprecht blij te zijn voor 'zijn' team, maar dat vond ik van Susan ook.

Dan moet je er ook helemaal niet over beginnen toch? :') -O-