Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 15:31

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst Rodevlinder! Fijn dat er zo snel iets op jullie pad is gekomen na de tegenslag.

Hebben jullie tips voor fijne, stevige tug toys (geschikt voor een hond van 35+ kilo)? Wij hebben nu een goedkope van Trixie, maar die trekt hij zo kapot.

Zoiets bedoel ik:
Afbeelding

Lughnassadh

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 15:43

Nee. Volgens mij bestaan ze ook niet. Hier is echt een trekspel met een flink flostouw. Ik heb nog niks gevonden wat mijn Duitser niet kapot kreeg.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 15:46

Zayma Craft heeft tegenwoordig een online webshop. Deze gebruik ik voor Jip en blijven tot nu toe heel.
https://www.zayma.eu/

Kleine update, volgens mij werd daarom gevraagd maar heb ik daar nog niet op gereageerd.
Jip reageert aan de lijn vrij heftig weer op andere honden. Toch hadden we vandaag een hele kleine vooruit gang. We hebben op geruime afstand een hond gepasseerd, waarbij Jip er alleen naar keek en er verder niets mee deed. Dit stemt mij voorzichtig positief dat we toch niet zo ver terug in de training hoeven dan gedacht. Al is dit natuurlijk maar een keer voorgekomen, maar ik hoop dat deze lijn zich wel door gaat zetten.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:42

Wat goed nieuws CupCakes! Gewoon blijven oefenen, het is een lange adem, maar het komt vast wel goed. Ik zou vooral even wegblijven uit (onoverzichtelijke) losloopgebieden om te voorkomen dat het weer mis gaat. Je hebt nou eenmaal niet in de hand hoe een ander z'n honden (niet..) opvoedt.

Sem misschien kan bambam dogtoys wat voor je maken. Ze hebben (niet metalen) trekveren met aan beide kanten een lusje om bijvoorbeeld een bijtrol of -kussen aan te doen aan de ene kant en aan de andere kant aan een springpole. Wellicht kunnen ze een lus wat groter maken, zodat het voor jou goed vast te pakken is. Het is wel wat lomper dan jouw voorbeeldplaatje, maar ik denk wel dat je richting die sport moet zoeken wil je wat "onverwoestbaars" vinden voor een sterke hond.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:29

Rodevlinder schreef:
Ahh haha jullie zijn bevooroordeeld, maar nee echt ze zijn super leuk!
We zijn al helemaal verliefd op hem.

Lekker van genieten dan! Leuk nog een Aus erbij.

Wat CC al zegt, die van Zaymacraft zijn wel heel stevig. Ik heb er 2 liggen, maar mijn flatcoat vindt dat spelletje na 2 x niet meer leuk ( het is ee geen hond voor, hele zachte beet), dus die heb ik vast voor mijn Aussi dame.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:02

Rodevlinder: Wat fijn dat jullie op deze manier toch nog een pup in jullie gezin kunnen verwelkomen. Hoe vindt jullie andere hond het?

Sem_: Ik gebruik eerlijk gezegd nooit tug toys, dus kan je daar niet mee helpen.

CupCakes_: Wat een goed nieuws dat jullie vandaag toch een positief moment hebben gehad. Ik hoop heel erg voor jou en Jip dat jullie inderdaad niet al te veel stappen terug hoeven te gaan met de training.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:25

Cupcakes, juist die positieve momenten onthouden (ook al is het er nu maar een) en niet de slechte. Jullie komen er wel!

Hier zijn de pups nu 4 weken en eten inmiddels geweekte brokjes in geitenmelk naast moeders melk uiteraard.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 20:28

Oh wat lekker cupcakes! Genieten!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:36

Lugea; Ahh ja wij hadden de puppy-Kong voor Ivy, en die zijn echt mini! <3

Rodevlinder; Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! Wat een heerlijk koppie heeft hij, heel veel geluk met Rico!

CupCakes; Fijn dat er toch een positief moment was vandaag tijdens de wandeling. Dat zal een kleine opluchting zijn, hopelijk zet deze lijn zich door!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:38

Zalman, Dogcraft, Havohravo, als je eenmaal begint bij deze drie dan is het einde zoek wat betreft tugspeeltjes. Wij hebben dit jaar, aan het einde van januari de 100 gepasseerd. *\o/*

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:02

KimD schreef:
Zalman, Dogcraft, Havohravo, als je eenmaal begint bij deze drie dan is het einde zoek wat betreft tugspeeltjes. Wij hebben dit jaar, aan het einde van januari de 100 gepasseerd. *\o/*

Heb je linkjes van de eerste 2 KimD? Ik kan alleen Havohravo via google vinden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:26

Swag heeft ook fijne sterke trekspeeltjes :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:35

Gaabje schreef:
KimD schreef:

Heb je linkjes van de eerste 2 KimD? Ik kan alleen Havohravo via google vinden.

Beide via Etsy makkelijk te vinden.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 00:33

Vandaag heeft Layla succesvol de Puppy Confidence cursus afgerond . Het was best leuk, maar had er ergens meer dan verwacht. Komt denk ik ook omdat Layla niks spannend vond en de lesgever daar niet echt op kon anticiperen. 1 van de 6 honden was vrij onzeker en die heb je echt zien opbloeien. Voor de rest was het ergens wat te makkelijk. Maar ja, dat hoort er ook bij.

Over 2 weken start mijn Wilderness tracking cursus met Beer. In mei ga ik weer met Layla op cursus - introductie agility voor de basis (zonder sprongen en dingen). Nu eerst volgend weekend een weekendje naar Seattle met de honden!

Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 00:47

Leuk! Gefeliciteerd!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 06:47

Gefeliciteerd!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:54

Bedankt voor de reacties, ik ga alles opzoeken!

Gefeliciteerd Oshaa, leuke foto en leuke plannen. :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:56

Gefeliciteerd Rodevlinder, het is jullie heel erg gegund na al het gedoe met de andere fokker!
Wat een vreselijk leuk koppie <3

Oshaa, gefeliciteerd! Lekker dat je zo'n stoere pup hebt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:59

Gefeliciteerd, knappe Layla!

@lugea: Onze andere hond vind het wel leuk maar is wel zoekende merken we, hij vind hem leuk (soms een beetje opdringerig) maar hij is ook erg voorzichtig dat is wel schattig om te zien. Hij wil ook graag spelen, maar hij is nogal lomp van zichzelf en Rico nog te klein dus hij probeert soms voorzichtig te spelen en soms kijkt hij ons aan van wat moet ik hiermee.
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:59

Gefeliciteerd Oshaa!

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:10

Wat super, gefeliciteerd Rodevlinder! Het is jullie gegund. Aussies zijn ook super honden. Laat de puppyspam maar komen <3

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 12:57

Ik zou ook graag mee willen praten en mee willen lezen :D

Als het goed is verwelkomen we ergens halverwege maart een nieuwe pup. Het is een kruising tussen een Oudduitse herder en een Harzer Fuchs en hij is nu 3 weken oud <3 . De ouders zijn getest en het DNA van de pups wordt nu ook getest.

In november hebben we helaas onze grote vriend moeten laten gaan. Dit was ook een Oud Duitse herder reu. Hij is 11 jaar oud geworden en overleed helaas aan leverproblemen, ik mis hem nog steeds enorm :( .

Het zal wel weer enorm wennen worden met een puppy, maar ik kijk er enorm naar uit :D zodra we weten welke puppy van ons is zal ik ook een foto delen

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:35

Oshaa: Gefeliciteerd! *\o/*

Rodevlinder: Fijn dat jullie andere hond het wel leuk vindt. Het zoekende herken ik wel een beetje, ze kunnen dan kijken alsof ze willen zeggen “Wat moet ik hiermee?!”

Larissajulia: Welkom! Leuk dat jullie weer een pup gaan verwelkomen. :D

Hier doet Elvis het nog steeds erg goed. Hij heeft het momenteel alleen even niet zo op z’n puppybrokken. Ik kijk het even aan of het toevallig een dagje wat minder is of dat ik uiteindelijk toch over ga stappen naar een ander merk voer. Ik wil misschien ook wel (deels) vlees gaan voeren, dus daar ga ik me de komende dagen even op storten. Mijn voornemen was de eerste weken niet te gaan wisselen qua voer, maar als hij toch niet zo’n interesse heeft in z’n eigen voer (wel in dat van Melle) kan ik misschien toch beter eerder overstappen. Verder geeft hij ook af en toe al aan naar buiten te moeten voor een plasje en gaat het in huis eigenlijk alleen mis doordat ik dan net zelf even iets aan het doen ben en z’n signalen mis. De tijd tussen het aangeven dat hij moet plassen/poepen en daadwerkelijk gaan plassen/poepen is bij zo’n ukkie natuurlijk redelijk kort. M’n reactievermogen en conditie krijgen wel een boost. :')

En zeg nou zelf: hier kan je toch alleen maar van genieten. <3
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:17

Wat goed van Elvis!

Aftellen Larissajulia.

Oshaa, gefeliciteerd! Het is een echte beer die Layla! Ben benieuwd hoe ze gaat uitgroeien.

Hier weer puppycursus. Langzaam aan het aftellen tot we 13 maart bij een betere club kunnen starten.
En we gaan ook tzt met puppy agility starten om de man bezig te houden.
Maar hij doet het goed!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:12

Oshaa; Gefeliciteerd! Knap van Layla, maar ik herken het van Ivy. Die vond de puppyklas ook niet spannend, door tunnels, over verschillende vormen en materialen, het maakt allemaal niks uit. Andere pups hadden daar meer moeite mee. Leuke cursussen met de honden nog op de planning!

Larissajulia; Leuk! Wat een interessante combi, zit er nog een specifieke gedachte achter? Wat kun je ze nog missen hè, wij hebben in juni onze border collie in laten slapen en nog steeds zeg ik wel eens 'oh, dit had Jill echt heel leuk gevonden!' <3

Lugea; Knappe Elvis! Denk dat het voor ons ook weer wennen gaat worden met een pup in huis, zeker ook met zindelijk maken. Met haviksogen naar de pup kijken :')