Spannende tijd voor jou Kaus!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

kiwiwitje schreef:Wat een snoetje
Ik wil je vrolijkheid niet verpesten, maar t aanslaan van een vaccinatie heeft even tijd nodig. Testen of een vaccinatie aangeslagen is word ook pas na 3/4 weken gedaan.
In dit tijdspanne na een vaccinactie zou ik absoluut nog wel voorzichtig zijn.
En persoonlijk zou ik 3 /4 weken na vaccinatie altijd titeren om te kijken of deze wel aangeslagen is. Voordat je hondje dadelijk alsnog iets oploopt.
. Maareh, bedankt voor het advies
Wij wisselden fysieke uitdaging ook af met mentale uitdaging. Na een fysiek drukkere dag deed ik de dag erna bv iets wat fysiek minder inspannend was en mentaal wel voldoening gaf zoals eens de stad in te gaan, dat soort dingen. Of hersenwerk etc.
Wij hebben vanaf pup tijd voor Arya altijd Dog Copenhagen tuigen gehad, beide modellen. Ik was en ben over beide modellen heel tevreden. Momenteel hebben we alleen nog de modellen met de padding erin. Deze tuigen zitten qua borst band dus wel bij veel honden wat kort achter de oksel, maar qua bewegingsvrijheid zijn de tuigen gewoon helemaal prima vind ik. Ik heb nu ook de Non-Stop line harnass die ik zelf het meeste gebruik, maar de DC tuigen gebruiken we ook nog.
Je moet het over je heen laten komen en dag voor dag zien hoe het gaat allemaal. Vaak zul je dan achteraf zien dat je je 'gek maakt' voor niks hihi. Arya & Sansa hebben soms ook wel voor uitdaging gezorgd toen ze jonger waren maar waren tegelijkertijd ook vanaf het begin enorm close (komen uit hetzelfde huis ook) en ik had me niet anders meer kunnen wensen. Ze hebben echt alle verwachtingen overtroffen over hoe fantastisch een band kan zijn tussen hond/kat maar ook los daarvan was Arya uiteindelijk echt een fantastische pup moet ik zeggen. Ik heb vooral heel veel genoten van de puppy tijd nadat ze zindelijk was hahaha want de eerste weken zijn vaak wel net wat intensiever maar ook in dat ritme zit je snel. En zo zal het ook vast zijn met de pup straks. Er gaan momenten zijn die niet altijd leuk zijn, dingen waar je tegenaan gaat lopen maar dat is helaas met alles in het leven zo haha. Je kunt je misschien tot die tijd bezig houden met wat meer inlezen nog? Er zijn zoals noox aan geeft idd veel leuke boeken te krijgen als je lezen leuk vind bv.
. Het geeft me echt een heerlijke boost om zo samen met haar op een andere manier bezig te zijn. 

Sem_ schreef:Misschien een leuke budget tip, gister kwam ik deze tegen in de Action: https://www.action.com/nl-nl/p/beasty-hondenspeeltje/
Ik heb er twee meegenomen en tot op heden zijn ze nog heel.
SusanH schreef:Wat jammer dat daar een piepje in zit. Coco is voor het eerst naar puppy jachttraining geweest ze vind het heel leuk alleen niet trekken aan de lijn en netjes volgen is wel echt een ding. Ik vind dat zelf ook zo lastig om op tijd te corrigeren.
Sem_ schreef:Misschien een leuke budget tip, gister kwam ik deze tegen in de Action: https://www.action.com/nl-nl/p/beasty-hondenspeeltje/
Even kijken of ik er een paar van kan inslaan
Eelmo schreef:Voordeel van deze dingen is wel dat er geen vulling inzit

Wel nog even lekker naar het bos geweest.
PSvanLot schreef:Ik wil inderdaad ook trainers die je kleiner kunt maken, de zalmstukjes breek ik in vieren.
Proefzakjes brok is inderdaad ook slim!
Hij is dol op runderlong, maar dat is wel echt gedoe met kleiner maken. Sommige stukken zijn zo enorm.