Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:37

Ik zou zelf spieropbouw op een andere manier willen doen, mocht het ooit nog van een tweede hond komen. Zou zelf dan willen investeren in bijvoorbeeld zwemlessen. Maar dat is denk ik persoonlijke voorkeur, omdat niet elke hond even goed een grens aangeeft en ik wil voorkomen dat ik te veel ga vragen van een pup. Vandaar ook, ik neem het als leidraad. :)

Spannende tijd voor jou Kaus!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:08

Over zwemles gesproken. Ik ben vanmorgen naar een losloopgebied vlak bij ons gelopen (15 min heen, 15 terug en daar kun je dan een klein rondje los) en daar is water bij. Daar zat nu natuurlijk een laagje ijs op. Daardoor vergiste Coco zich in waar de waterkant was. Ze schrok zich kapot. Het zag er heel komisch uit. Gelukkig alleen de pootjes en de onderkant van de buik nat. Als het straks warmer weer is kan ze daar wel mooi oefenen met zwemmen want de kanten lopen heel mooi af daar, en ze kunnen er ook heel makkelijk weer het water uit.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:10

Haha wat een grapjas! Zo ging Sello 2 weken terug midden de sloot in. Hij dacht ik spring, geen idee dat hij niet zo ver kon springen... kopje onder haha

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:21

Spannend Kaus!!

Hier vandaag voor het eerst bewegend beeld van de pups gezien <3 wat bijzonder toch!

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:32

Wat is het heerlijk weer hè! Echt genieten nu, met de hond buiten. Suus heeft haar derde vaccinatie gehad en mag nu met de andere honden op het veld hier in de buurt spelen. Dat vindt ze echt fantastisch! En zo klein als ze is, ze is voor de duvel niet bang :D

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 21:09

Wat een snoetje <3

Ik wil je vrolijkheid niet verpesten, maar t aanslaan van een vaccinatie heeft even tijd nodig. Testen of een vaccinatie aangeslagen is word ook pas na 3/4 weken gedaan.
In dit tijdspanne na een vaccinactie zou ik absoluut nog wel voorzichtig zijn.
En persoonlijk zou ik 3 /4 weken na vaccinatie altijd titeren om te kijken of deze wel aangeslagen is. Voordat je hondje dadelijk alsnog iets oploopt. :)

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:57

kiwiwitje schreef:
Wat een snoetje <3

Ik wil je vrolijkheid niet verpesten, maar t aanslaan van een vaccinatie heeft even tijd nodig. Testen of een vaccinatie aangeslagen is word ook pas na 3/4 weken gedaan.
In dit tijdspanne na een vaccinactie zou ik absoluut nog wel voorzichtig zijn.
En persoonlijk zou ik 3 /4 weken na vaccinatie altijd titeren om te kijken of deze wel aangeslagen is. Voordat je hondje dadelijk alsnog iets oploopt. :)

Pretbederver, zoals mijn dochter zou zeggen _/-\o_ . Maareh, bedankt voor het advies :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:52

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:13

Wat gaat het soms weer hard hier. Ik houd het niet meer bij haha. Ik zie veel nieuwe namen, nieuwe hondjes; leuk! Ik heb iets van 5 paginas gemist weer, dus dat is wat veel om Overal op te reageren maar ik ga m'n best doen om wat uitgebreider te reageren dus succes met m'n essay bij lezen;). Nog bedankt voor wie reageerde op de fotograaf foto's de laatste keer. Ik heb de rest uit het album ook bij besteld, dus die zal ik binnenkort nog wel ontvangen, ben benieuwd. Zijn veelal dezelfde foto's omdat zij zich vooral op portret focust, maar ik vond de sfeer zo prachtig dat ik ze gewoon allemaal wilde hebben haha.

--

Ik zag nog iets over pups en hoe lang lopen. Ik lette ook wel een beetje op de lengte van tijden dat we liepen, maar niet specifiek op de minuut. Het valt en staat imo allemaal met wat voor soort wandeling je doet qua intensiteit ook. Maar ik vind met een ras waar HD/ED veel voorkomt en groter/grover gebouwde honden in 't algemeen, je echt wel naar bepaalde dingen mag kijken met wat je beter wel of niet kunt doen als ze jong zijn want niet alles is met goede spieropbouw opgelost - de heupen en ellebogen zitten namelijk op zo'n jonge leeftijd nog langggg niet goed in de kom vast dus dat is echt iets waar je toch bij moet nadenken met bepaalde rassen - en dat dat niet allemaal over 1 kam te scheren is met elk ander ras nog. Waar je met een sport hond van een ander ras wat bv perfect geschikt is voor agility al bv. eerder begint met basis agility oefeningen als ze jong zijn, zou ik dat met een herder als Arya nooit doen als jonge hond zijnde bv. Dus er is wat mij betreft wel wat nuance en moet je kijken naar de hond die je hebt qua bouw enz. Wij liepen een hele tijd niet door mul zand, we gebruikten een loopplank voor in en uit de auto te gaan ipv springen - tillen was al snel niet grappig meer haha, liepen niet veel trappen met Arya, etc. Wel liep Arya al vanaf het begin los en kwam ik veel in buiten gebieden, had ze veel mogelijkheden om met andere honden te lopen waar ze dan ook mee rende ook enz, liet haar zwemmen vanaf wanneer ze daarmee begon en waar het mogelijk was en wonen we in heuvelachtig gebied dus haar spieropbouw is wel heel goed geweest altijd, maar dat is alsnog geen reden dat alles maar kan of verstandig is natuurlijk. Maar juist ook door het heuvelachtige gebied heb ik wel goed opgebouwd met wandelen op bepaalde plekken want veel hellingen en dalingen zijn gewoon intens hier in de omgeving, dus ik heb die afstanden rustig aan opgebouwd met d'r, rustiger als de lengte van wandelingen die vlak waren - dus naar dat soort verschillen keek ik wel. Maar ik liep bv vanaf dat ze 5 maanden was ook regelmatig eens een iets langere wandeling samen met Kim en de roedel, omdat ik sociale wandelingen ook heel belangrijk vind . Dan had ze bv een wandeling die wat intensiever en langer was als normaliter en paste ik de wandelingen de rest van de dag weer een beetje aan; wat korter en niet meer te veel los met andere honden bv. Dus ik keek idd wel wanneer we wat deden en gemiddeld gezien hield ik wel een beetje de tijd in de gaten; dat we niet structureel veel langer liepen en dat we daarin wel opbouwden. Maar gewoon een beetje je eigen gevoel volgen, kijken naar je hond en gezond verstand gebruiken :) Wij wisselden fysieke uitdaging ook af met mentale uitdaging. Na een fysiek drukkere dag deed ik de dag erna bv iets wat fysiek minder inspannend was en mentaal wel voldoening gaf zoals eens de stad in te gaan, dat soort dingen. Of hersenwerk etc.

--

Leo
Ben echt zoo blij voor jullie! Echt super leuk! Benieuwd welke knapperd van jullie gaat zijn. Voor nu even lekker genieten idd van het schattige puppy spul wat verder door groeit en wat je nu kunt volgen tot ze groot genoeg zijn dat ze het nest mogen verlaten. Heerlijk al die voor pret nu qua inlezen en spulletjes kopen hihi. Had zo moeten zijn ook dat het alsnog veel sneller gaat nu als verwacht. Mij heeft het met het verlies van Rex toen toch wel enorm geholpen dat ik Arya & Sansa niet lang erna kreeg. Ik ging er ook vanuit dat we langer zouden moeten wachten want ik ging op de wachtlijst voor het volgende nest van onze fokster, maar door stomme toevalligheid ging alles veel sneller en dat was een hele fijne bezigheid en iets leuks om naar toe te leven tussen het verdriet door. Kan in ieder geval niet wachten voor jullie dat het mannetje er is straks!

greendragon
Ik ben begonnen met het inlezen via de ras vereniging site van in ons geval de herder. Marktplaats vermijd ik sowieso. Wat mij betreft hoeft een goede fokker op MP niet te adverteren om pups 'kwijt te komen' dus ik zal daar echt, en zeker wat herders betreft om even naar onszelf te kijken, niet gaan struinen naar een pup bv. Niet dat rasverenigingen en erkende fokkers allemaal heilig zijn hoor; Daar moet je ook zeker nog je eigen huiswerk goed gaan doen. Want als ik binnen onze rasvereniging kijk zijn er ook fokkers die mij niet trekken qua fokbeleid en kijk op bepaalde zaken bv. Maar ik heb me eerst dus verder ingelezen over waar ik medisch gezien naar moest kijken wat erfelijke ziektes betreft, maar ook wat ik graag wilde zien qua karakters en bouw van de combi moeder/vader, want daar kan nog zoveel verschil in zijn binnen eenzelfde ras - als ik even bij ons naar de oudduitse herder kijk; zoveel verschillende lijnen waarin bouw anders is in verschillende lijnen. Via de rasvereniging fokkers gaan opzoeken, inlezen over de manier van fokken/het fokbeleid en gekeken wat ons hierin aan sprak (zo heeft Arya van ons echt geen mega knappe ouders wat oudduitse herders betreft maar heeft onze fokster dus bv wel echt heel bewust en goed gekeken naar welke moeder/vader combinatie ze maakte en dat de vader de moeder aanvulde ipv dat er maar random wat op gezet word omdat de vader zo mooi imposant oogt of dat er puur naar kleur alleen gekeken word), naast het inkijken van de medische gegevens en karakter eigenschappen ed van de ouder honden. Een selectie gemaakt van fokkers die ons het meeste aanspraken en daar zijn we contact mee gaan leggen, of we kennis konden maken om eventueel op een wachtlijst te komen voor een nest. Qua prijzen zitten de fokkers in onze rasvereniging niet gek hoog en ook tijdens corona zijn ze niet omhoog gegaan. Maar het is een beetje ras afhankelijk ook van hoe makkelijk een zoektocht wel of niet is en hoe de prijzen liggen. En een ras papiertje vind ik ook nog niet perse een PRE - ik heb zelf een 'ras' wat niet officieel erkend is dus tja... - maar ik vind het wel absoluut een pre dat je medische gegevens kunt inzien en er goed gekeken word naar achtergrond lijnen van de ouders van de pups, dat er getest word wat belangrijk is qua erfelijke ziekten en dat er een goede basis/start is voor de pups vanuit de fokker; kijken naar wat een fokker onderneemt met de pups/hoe ze te werk gaan vanuit huis met de pups etc etc. Nu zal iemand die een werk/sport hond wil ook weer iets anders ernaar kijken soms als een 'gewone' huishond maar in basis vind ik het wel belangrijk dat er bij alle pups gekeken is geworden vooraf naar wat je qua moeder/vader samen brengt en dat er medisch gezien gedaan word wat er vooraf gedaan kan worden; dat een fokker verantwoording neemt en ook echt zijn/haar best doet om gezonde pups ter wereld te brengen. Een goede fokker zal ook geen moment onaardig doen als je goed vraagt over erfelijke ziektes, testen van ouders wil inzien - als deze niet al online staan - etc etc. Willen ze je iets niet laten zien? Snel de andere kant op rennen wat mij betreft. En mocht je toevallig via via mensen kennen die een bepaalde ras hebben waar je interesse hebt kun je mensen ook benaderen weer om over hen ervaring te vertellen etc. Ik vond het vooronderzoek wel heel erg leuk om te doen, maar kan me ook voorstellen dat het soms 'door de bomen het bos niet meer zien' is en het lastig is om ergens te beginnen. Ik denk dat er eerder door anderen idd ook al fijne tips zijn gegeven in ieder geval :)

Twirrewyn
Ahhwww wat een poepie hoor die Jack! Ophaal dag komt kortbij nu he?

kiwi
Zo fijn dat Envie's herstel zo goed gaat! Nu kun je echt weer wat vooruit kijken en is het ergste gelukkig allemaal achter de rug.

PSvanLot
Welkom! Wat een leukerd heb je daar :) Wij hebben vanaf pup tijd voor Arya altijd Dog Copenhagen tuigen gehad, beide modellen. Ik was en ben over beide modellen heel tevreden. Momenteel hebben we alleen nog de modellen met de padding erin. Deze tuigen zitten qua borst band dus wel bij veel honden wat kort achter de oksel, maar qua bewegingsvrijheid zijn de tuigen gewoon helemaal prima vind ik. Ik heb nu ook de Non-Stop line harnass die ik zelf het meeste gebruik, maar de DC tuigen gebruiken we ook nog.

Wat de bench betreft... Arya zit met 2,5 jaar nog steeds in een bench en die houden we ook gewoon aan. Ze heeft als pup bijna niet gesloopt en ik denk dat ze dus wel los had gekund al vrij snel, maar wij gebruikten 'm ook echt als rust plek voor d'r bv. want die nam ze zeker niet altijd zelf - er rende ook nog een kitten rond die nog wel eens actief was op momenten dat Arya dan bv rust nodig had haha. Voor haar is het echt 'haar plekje' nu en gaat ze ook overdag gewoon lekker in liggen als ze echt goed wil bij slapen. Ook Sansa ligt er heel wat uurtjes in per week haha die vind dat ook heerlijk. Er zijn idd honden die een bench niet prettig vinden (al denk ik ook dat er nog heel veel fout gaat met bench training als ik vaak online verhalen lees), en ik snap dat iedereen eigen voorkeuren heeft, dus het is even zoeken wat werkt voor je hond ook. Misschien een bench met een ren eraan zodat er wat ruimte is? Tot de bijkeuken klaar is bv. Of even back to basic en opnieuw beginnen met bench training bv. Kan best zijn dat hier nog wat te winnen valt. Misschien eens kijken naar het gedrag wanneer hij herrie aan't maken is; is het op dezelfde tijden? na hoe lang is het? wat is je routine met het in de bench zetten, dat soort dingen. Misschien dat daar iets uit te herleiden valt nog waarmee je de oorzaak voor het onrustige gedrag kunt aanpakken.

Forbiddenpie
Ik kan het me best voorstellen hoor haha. Ik had het toen m'n zoontje geboren werd 9 jaar geleden, maar met de komst van Arya & Sansa ook. Wij namen een pup en kitten tegelijkertijd in huis en kregen ook van een paar mensen onze omgeving wat negatieve reacties en dat trek ik me enorm snel aan, dus dat maakte me ook van te voren met momenten Heel erg onzeker en twijfelachtig. Arya is ook de eerste pup die ik zelf opvoedde - Rex was een jaar toen ik met m'n man verkering kreeg lang geleden dus die pup periode heb ik volledig gemist - dus ik heb ook echt wel momenten gehad waarin ik dacht 'kan ik dit wel en doen we hier goed aan?'. Maar uiteindelijk; het gaat zoals het gaat, je gaat je best doen en dan komt het meeste gewoon echt wel goed :) Je moet het over je heen laten komen en dag voor dag zien hoe het gaat allemaal. Vaak zul je dan achteraf zien dat je je 'gek maakt' voor niks hihi. Arya & Sansa hebben soms ook wel voor uitdaging gezorgd toen ze jonger waren maar waren tegelijkertijd ook vanaf het begin enorm close (komen uit hetzelfde huis ook) en ik had me niet anders meer kunnen wensen. Ze hebben echt alle verwachtingen overtroffen over hoe fantastisch een band kan zijn tussen hond/kat maar ook los daarvan was Arya uiteindelijk echt een fantastische pup moet ik zeggen. Ik heb vooral heel veel genoten van de puppy tijd nadat ze zindelijk was hahaha want de eerste weken zijn vaak wel net wat intensiever maar ook in dat ritme zit je snel. En zo zal het ook vast zijn met de pup straks. Er gaan momenten zijn die niet altijd leuk zijn, dingen waar je tegenaan gaat lopen maar dat is helaas met alles in het leven zo haha. Je kunt je misschien tot die tijd bezig houden met wat meer inlezen nog? Er zijn zoals noox aan geeft idd veel leuke boeken te krijgen als je lezen leuk vind bv.

_Sem
Ja het loslopen kan soms best even spannend/een uitdaging zijn haha. Knap koppie heeft ie op! Mooie glimworm idd.

Kiimm
Ik zag idd foto's voorbij komen van het uitje met de school. Echt super tof dat ze dat zo doen. Zoiets heb ik wel gemist tijdens onze trainingen, had me ook wel fijn geleken. We deden wel zelf dingen met d'r, maar zo met een groepje samen gaan is wel heel erg leerzaam ook. En jeetje ja 2 jaar alweer, gaat zooo hard he! Arya gaat richting de 3 en het voelt alsof het gister was dat ik me hier in het topic kwam melden. Ondertussen gaan ze gewoon richting volwassen hond zeg, jezus haha.

SusanH
Wat leuk dat jullie gaan instromen bij jachttraining. Benieuwd hoe jullie het gaan vinden! Camera in huis is idd echt heel handig. Hebben we ook hier aan staan in de nacht en als we weg zijn. Ik weet dat Arya in principe altijd gewoon rustig is en slaapt, maar ik vind het toch prettig dat ik gewoon altijd even kan kijken. Een wifi camera hoeft ook echt niet duur te zijn. Je hebt er die je kunt draaien e.d. maar ook gewoon simpelere en goedkopere die al prima werken :)

Themba
Kan ook juist overprikkeling zijn geweest. Een goede wandeling voor je weggaat wil niet perse zeggen dat ze dan ook rust (in het koppie) hebben als je weggaat. Het helpt vaak wel om ze (mentaal) wat meer moe te maken voor je weggaat, maar het is zeker niet zo dat het automatisch betekent dat ze dan ook echt rust vinden als je weg gaat. Kan ook zeker zijn dat hij jusit nog wat overprikkeld is geweest en de rust niet kon vinden. Arya sloopte bijna niet, maar als ze het wel probeerde was het meestal een teken dat ze overprikkeld was. Soms hebben ze toch nog wat hulp nodig met verplicht rust nemen, maar dat is lastig als ze los zijn en je niet thuis bent dus misschien de ruimte toch proberen te beperken? Met een ren anders bv als je de bench liever niet wilt gebruiken. Dan zou ik gewoon echt proberen te voorkomen dat er ook maar ergens iets gepakt kan worden of aan geknaagd kan worden.

--

Hier druk druk druk de laatste tijd dus bokt bij houden schiet er een beetje bij in. Vandaag hebben we even beiden een rust dag, dus ik dacht ik ga me even zitten voor een kleine update. Deze week weer vanalles gedaan met Arya (& honden vriendjes en mensen) en genoten van het fantastische weer ook. Qua temperatuur hoeft het van mij dan weer niet warmer te worden als dit hahaha voor langere wandelingen was het perfect deze week so far. Ik heb vorige week wel al de eerste teken gevonden gvd. Daar kijk ik wel zwaar tegenop weer de komende maanden. -O-

We begonnen de week afgelopen maandag met een 9km route in de Tevener heide waar we bezig zijn geweest met canitrail; hiken & joggen. Ben begonnen met wat meer off-road paden nu door de bossen op te zoeken om verschillende ondergronden en wat hellingkjes mee te pakken zodat ik kan uitvinden hoe ik vooral m'n enkels niet moet breken enz want ben niet zo atletisch aangelegd haha. Arya lijkt er echt ontzettend veel plezier in te hebben om dit samen te doen en doet echt zo goed haar best *\o/*. Het geeft me echt een heerlijke boost om zo samen met haar op een andere manier bezig te zijn.

Afbeelding

Dinsdag is onze vaste dag met Kim & the Pack en hebben we een heerlijk rondje gedaan weer in losloop op de Brunssummerheide, ons vaste stekkie. Helaas geen foto's gemaakt dit keer want ik was te druk met kletsen, lol.

Woensdag ben ik met Arya weer eens het heuvelland in getrokken en hebben we een route van 8,5km gelopen met best wat pittige hellingen en dalingen. Maar zo zo zooo genieten weer. Prachtig weer, prachtige natuur en uitzichten en bijna niemand tegen gekomen.

Afbeelding

Gisteren nog een 5km rondje Tevener heide aangelijnd gelopen samen met KimmeL & Koda. Daar lopen we op de donderdag regelmatig mee. Was ook weer prachtig weer en een heerlijk relaxte wandeling.

Afbeelding

Vandaag dus rust dag en morgen een rondje losloop met de Goldens Oscar & Pietertje. En dan kijk ik zondag even hoe ze is en gaan we denk ik een korter rondje joggen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:22

Sem_ schreef:
Misschien een leuke budget tip, gister kwam ik deze tegen in de Action: https://www.action.com/nl-nl/p/beasty-hondenspeeltje/

Ik heb er twee meegenomen en tot op heden zijn ze nog heel. :D

Thanks voor t delen!!
Hier hebben ze en vos waar ze helemaal gek mee zijn maar die was een stukkie duurder dus ga eens kijken of ze die hier ook hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:03

Wat jammer dat daar een piepje in zit. Coco is voor het eerst naar puppy jachttraining geweest ze vind het heel leuk alleen niet trekken aan de lijn en netjes volgen is wel echt een ding. Ik vind dat zelf ook zo lastig om op tijd te corrigeren.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:06

Je kan het piepje eruit halen. Zijn losse dingetjes die erin zitten.
Even stukje op de naad open halen, pieper eruit en naaien :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:39

SusanH schreef:
Wat jammer dat daar een piepje in zit. Coco is voor het eerst naar puppy jachttraining geweest ze vind het heel leuk alleen niet trekken aan de lijn en netjes volgen is wel echt een ding. Ik vind dat zelf ook zo lastig om op tijd te corrigeren.

Maar dat is puppy eigen toch? Duurt lang voordat ze dat goed doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:39

Sem_ schreef:
Misschien een leuke budget tip, gister kwam ik deze tegen in de Action: https://www.action.com/nl-nl/p/beasty-hondenspeeltje/

O die zijn leuk! Alleen jammer dat Sello een knuffel met een uur sloopt...

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:38

Sem_ schreef:

Oh goed om te weten, dit zijn Koda's lievelings! :D Even kijken of ik er een paar van kan inslaan

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:41

Ik ga er toch maar eens een halen straks, misschien hebben deze geluk ;)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:31

Voordeel van deze dingen is wel dat er geen vulling inzit :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:00

Indd hier moet de vulling er ook uit en de vodjes zijn favoriet dus deze leeft al even want er zit geen vulling in.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:17

Eelmo schreef:
Voordeel van deze dingen is wel dat er geen vulling inzit :)

Dat is inderdaad voordelig! Al die sneeuw haha.

Vandaag weer heerlijk gewandeld en op het terras in de bossen geluncht.

De onzekere pup wordt steeds stoerder. Vanmorgen eerst op de hockeyclub geweest. Dat vind hij echt geweldig.

Hij is zo bang geweest van andere honden, en vooral groter. De hond van mijn vriendin had hij al eerder gezien en toen bleef hij er ver van weg. Nu ging het echt op de eerste seconde goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:07

Wat voor trainingsvoertjes geven jullie aan de pups?

In het begin gaf ik van die ongezonde botjes, dat ging goed. Op aanraden van de cursus ben ik zalmsnacks gaan voeren van Lakse Kronch. Gebruik die dan gemengd met de gewone brok.

https://tims.nl/_1-henne-76-zalmsnacks- ... gLiZvD_BwE

Daar vind ie dus echt niks meer aan. Heb nu bij Zooplus een aantal verschillende voertjes besteld voor het trainen. Ben benieuwd wat jullie gebruiken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 22:38

Ik wissel vooral veel af. Als ze jong zijn trainers die ik kleiner kan maken. Dus filet trainers(die knip ik kleiner) of soft trainers. Bijv de eden semi moist. Daarna wissel ik af tussen ongeveer al onze trainers maar bestel ook gerust bij wat merken bijv proefzakjes brok oid. Zeker die voor mini hondjes want dat zijn hele kleine brokjes vaak.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:45

Ik wil inderdaad ook trainers die je kleiner kunt maken, de zalmstukjes breek ik in vieren.
Proefzakjes brok is inderdaad ook slim!

Hij is dol op runderlong, maar dat is wel echt gedoe met kleiner maken. Sommige stukken zijn zo enorm.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:10

Fijn dat je pup al wat zekerder wordt! Lekker zo in het bos. Prachtig weer ook vandaag.

Hier gebruiken we vanalles qua trainers! Toevallig laatst bij de dierenwinkel paardenvlees trainers, vis trainers, long trainers en zalm snoepjes gehaald, maar we gebruiken ook regelmatig Rodi worst. We voeren veel uit de hand, dus zijn normale voer gebruiken we ook om mee te trainen. Maar goed, een labrador is over het algemeen niet zo moeilijk te motiveren. :Y)

Wij zijn donderdag gestart met de vervolgcursus. Hij deed het super. Hij was er wel echt moe van, veel geslapen gister en vandaag. :j Wel nog even lekker naar het bos geweest.

Afbeelding

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 02:45

Ik gebruik de trainers van Renske, die zijn al inimini. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 09:29

PSvanLot schreef:
Ik wil inderdaad ook trainers die je kleiner kunt maken, de zalmstukjes breek ik in vieren.
Proefzakjes brok is inderdaad ook slim!

Hij is dol op runderlong, maar dat is wel echt gedoe met kleiner maken. Sommige stukken zijn zo enorm.

Je hebt ook van verschillende diersoorten long trainers. :)