Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:17

CupCakes_ schreef:
Sorry even een klaagpost van mijn kant.

Ik word soms zo moe van mijn familie hier. Vergeten totaal dat Jip als de dood voor vuurwerk en harde knallen is. Gaan ze doodleuk vuurwerk afsteken waardoor hij de halve avond van slag is. Vervolgens gaat m'n broertje binnen met een gas aansteker spelen, Jip weer van slag. -O-

Soms dan zou ik willen dat ik ergens een pot met geld vandaan kon toveren zodat ik nu al op mezelf zou kunnen gaan wonen. :

Toevallig iemand een goed artikel die ik ze onder hun neus kan duwen?

Je hebt helaas hondenmensen en mensen met honden... :knuffel:

Knuffel voor Jip! Hier was gelukkig helemaal niks maar dat had ik ook niet verwacht in ons burgerlijk dorp.

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 09:20

Je bent een lion king pup of je bent t niet.
T meisje was de drukte van der broers beu.
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:22

Op de tweede foto zou je denken dat ze bij de attributen hoort. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 09:33

Haha ja he _O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:47

Lekker verstopt tussen al het knuffel spul.
Arme Jip. Maat zeg jij er dan niet iets van? Er mag toch geen vuurwerk worden afgestoken? Als ik het hier in de buurt zie, zeg ik er wat van. Er wordt hier bijna het hele jaar door af en toe wat afgestoken, want waarom zouden we ons aan de regels houden.... Maar ja, ik geloof dat iedereen maar denkt, voor mij gelden de regels niet en dan op alle gebieden hoor. Honden los waar dat niet mag, poep niet opruimen, maar dus ook tegen het verkeer in fietsen op een rotonde, door rood licht rijden, afval op straat achter laten (het liefst 1 m naast de vuilnisbak :? ) ach en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik verbaas me altijd over het egoïsme van mensen of eerlijk gezegd inmiddels al bijna niet meer.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:11

Hier vandaag de honden gewassen. Met 2 tegelijk in bad :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:12

fannetje schreef:
Lekker verstopt tussen al het knuffel spul.
Arme Jip. Maat zeg jij er dan niet iets van? Er mag toch geen vuurwerk worden afgestoken? Als ik het hier in de buurt zie, zeg ik er wat van. Er wordt hier bijna het hele jaar door af en toe wat afgestoken, want waarom zouden we ons aan de regels houden.... Maar ja, ik geloof dat iedereen maar denkt, voor mij gelden de regels niet en dan op alle gebieden hoor. Honden los waar dat niet mag, poep niet opruimen, maar dus ook tegen het verkeer in fietsen op een rotonde, door rood licht rijden, afval op straat achter laten (het liefst 1 m naast de vuilnisbak :? ) ach en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik verbaas me altijd over het egoïsme van mensen of eerlijk gezegd inmiddels al bijna niet meer.

Wij wonen toch niet in hetzelfde dorp?
Zonder gekheid. Vuurwerk valt hier gelukkig mee. De rest klopt wel.
Wij hebben de McDonald op t industrie terrein zitten en als je zondags vroeg daar langs komt is het helemaal bezaaid met Mcdonalds voer en papier etc. Niet normaal. Staan ook extra afvalbakken maar een meter er naast is leuker.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:55

NorwayFjord
Dankje <3 En heel blij idd met het resultaat van de foto’s. We verwachtten ook niet dat er iets was, maar je weet het nooit en zeker met zo’n HD/ED gevoelig ‘ras’ is het toch fijn om te weten dat ze goed in elkaar steekt so far haha.

skippy
Jaa hopen op een goed herstel idd en dan weer lekker de langere wandelingen oppakken.

punjab
Oh wat rot zeg. Was er iets met de wond? Arya heeft best een flinke snee omdat ze het ‘the old fashioned way’ hebben gedaan ipv laparoscopisch. Ze slaapt tot nu toe nog wel veel, maar ze gaat bv. Wel zelf rustig de bank op en af en dat mocht van de dokter ook zonder problemen. Wel even de wond goed in de gaten houden. Maar mocht ze idd druk gaan doen de komende dagen, zullen we d’r ook wat meer verplichte rust in de bench gaan geven.

KimD
Jaaaa ook via deze weg nog gefeliciteerd; daar moet toch een 2e teefje bij zitten hihi! En hele mooie foto’s van mams! Ik vind d’r kleurtje toch wel erg tof moet ik zeggen!

kiwi
Jaa puppy bezoekjes, spannend allemaal hihi en vooral heel vermoeiend. Echt zo tof dat je idd gewoon kijkt naar hoe de mensen zijn en niet naar hun ‘handicap’. En zeker deze specifieke handicap idd.. Zoveel mensen die niks aan de oren hebben en hun hond verpesten dus wat dat betreft zegt dat niks haha. En het meisje heeft rust nodig van de drukke jongens haha ahwww. Wel echt schattig hoe ze zich bij die knuffel erbij heeft gelegd!

Oshaa
Dankje! En een hele geruststelling idd! Er was in principe geen indicatie voor de foto’s en we dachten ook niet dat er iets zou zijn, maar soms kan HD nog best goed verborgen blijven als er een goede spieropbouw is, dus je weet het dan nooit. Niet dat we van plan zijn intensief te gaan sporten, maar het is gewoon fijn om met zekerheid te weten dat het goed zit nu.

Wat super fijn dat Beer zo goed reageert op de kvv al, zo snel! Je zult zien dat als er weer een paar weken verstreken zijn het alleen maar beter gaat weer qua ontlasting. Arya had ook even een overgangsfase die eerste dagen vooral; haar ontlasting was juist weer wat zachter. Maar nu we een aantal weken verder zijn, zie ik zoveel positieve vooruitgang qua ontlasting, dus daar ben ik ook heel blij mee. Op de brok, ongeacht welk merk we ook gehad hebben, poepte ze vrij zacht en ook heel veel. Nu is de poep gewoon mooi stevig en ook veel minder.

Denk dat het idd wel fijn is om de vezels in huis te hebben. Ik heb ze onlangs ook gekocht bij Kim. Heb ze nog niet nodig gehad, maar is toch wel echt handig om gewoon te hebben voor het geval dat.

fannetje
Jaa heel fijn om te weten idd! Nu nog even zenuwachtig zijn tot het herstel achter de rug is haha. Vind het erg spannend omdat de wond gewoon best groot is, maar zal vast goedkomen - adem in, adem uit haha. En er mag idd geen vuurwerk worden afgestoken, maar hier zijn ze al zeker een maand bezig elke avond. En gister was een soort protest door mensen die niet willen dat het afgeschaft wordt met oudjaar avond. Die werden in vuurwerk groepen op Facebook opgeroepen om rond 20u te gaan afsteken en dat hebben hier helaas heel veel mensen gedaan, pff. Ik verbaas me idd ook echt over het egoïsme van mensen, bah.

Detroit
Ohh altijd leuk om flink in te slaan in de bvrkkings webshop! En jaa heel fijn van de foto’s idd, en nu op naar een goed herstel.

Kiimm
Jaa heel blij dat het en achter de rug is al gedeeltelijk; nu de wondheling nog en dat de foto’s goed zijn!! Ik had geloof ik op insta nog gereageerd maar gefeliciteerd met het certificaat! Super leuke foto!

Warboel
Ohh da’s idd wel pittig zeg voor zo’n jonkie van 7,5 weken. Misschien was die persoon in zijn/haar eentje ook en moest iets hebben vd winkel? Dat ze de pup niet alleen konden laten. Arya vond dat de eerste keer een beetje spannend maar ook heel erg interessant allemaal, met al die geurtjes overal. Geloof dat we haar de 2e week dat we d’r hadden hebben meegenomen naar petsplace XL de eerste keer. Maar voor zo’n jonkie die dan waarschijnlijk ook pas echt net bij de nieuwe eigenaar is, kan ik me goed voorstellen dat het beestje doodsbang moet zijn geweest, germ :( Leuke foto van je pretletter op de rug haha!

Jeanine
Ohh heerlijk dat ze zo bij die kachel kan liggen!! En een leuke wandeling gehad dus zo te zien; lekker zeg! Dat zijn fijne wandelingen vind ik; als ze erna even uitgeteld zijn hihi. Veel indrukken opgedaan en dan ook weer genoeg geleerd xD

Cupcakes
Wat is Jip verwend geworden door Secret Santa, lekker! Ik vind het ook echt naar zeg dat ze dan zo weinig rekening houden met Jip op zo’n momenten, jeetje :( Ik snap dat je echt graag op jezelf wilt zo; gewoon je eigen ding ook kunnen doen. Ik weet zo 1,2,3 geen artikel om te laten zien maar eerlijk; als ze zien hoe gestresst Jip is zou dat eigenlijk al genoeg moeten zijn lijkt me om te laten inzien dat ze moeten kappen ermee. Zo sneu zeg :( Ik zou denk ik wel echt geflipt zijn tegen m’n zusje als die zoiets zou hebben gedaan hihi.

Muiz
Veel succes en plezier vandaag met je fokkers bezoek!! En een leuke uitdaging zo’n Hollandse Herder! Die zijn meestal qua trainen ook erg leuk om mee te ‘werken’. Fijn dat paps en mams ook gewoon Chill zijn als huishond. Wij hebben niks meegenomen toen nee, ook totaal niet aan gedacht moet ik zeggen haha.

Wij kregen van de fokster met het puppy pakket ook een nest knuffel mee - zo’n panda als wat kiwi ook heeft voor d’r pups. Onze fokster hangt de knuffels met touwtjes op een paar dagen voor de pups mee gaan, dus er komen wel geurtjes aan maar geen viezigheid wat eventueel achterblijft van de pups als in ontlasting e.d. haha. Hier ligt ie nog in de bench bij Arya en vind ze het wel eens leuk tussendoor om ermee te slepen en spelen maar ze heeft er nooit echt specifiek meer aandacht aan besteed als d’r andere speeltjes. Maar vind het wel leuk dat ie nog heel is xD

JesdaJinn
Ohh een hele drukke week gehad zo te lezen idd. Lekker even dan om zo samen gewoon een filmpje te kijken.

xLaraaj
Ohh prachtige foto’s zeg! En gezellig zo even er op uit met een vriendin!
—-

Hier gaat het z’n gangetje. Ik kan wel echt niet wachten tot we zeker een week verder zijn. Ze hebben haar ‘the old fashioned way’ geholpen, dus niet laparoscopisch, waardoor de wond wel een stuk groter is en het dan weer net wat minder snel heelt - deze DA vond dat de beste methode in haar geval ivm de navelbreuk die zo ook wat fijner weg te werken was. Dus dat betekent wel een iets langere herstelperiode, maar goed; ik heb het volste vertrouwen in deze DA ook en zelf kom ik uit een tijd waarin dit ook gewoon de 'normaal' was om het via deze methode nog te doen. Laparoscopisch was gewoon wat handiger geweest voor een sneller herstel maar goed, geen ramp. Gisterochtend nog een wondcontrole gehad bij de DA en dat was toen goed. Gisteravond was de wond wat warm, wel droog, en op 1 plek iets rood. Dus even in de gaten houden nu dat dat niet verergert. We zijn ook nog geen 2 dagen verder, dus het is ook gewoon nog allemaal vers. Gister ochtend was het eten nog even een drama dus ze heeft eigenlijk allemaal kleine hapjes van slechte dingen gehad, maar die er wel in gingen haha. In de namiddag en avond at ze d’r kvv weer in kleinere porties en net heeft ze een normale portie gehad + supplementen wat er gewoon goed in ging weer, dus dat is ook weer back to normal gelukkig.

En fijn dat de meesten nergens last van hebben gehad :j Wij hadden helaas toch minder geluk. Hier hebben ze gisteravond dus wel flink meegedaan met het ‘protest’ tegen de afschaffing van het vuurwerk oudejaarsavond. Arya was he-le-maal over de zeik en dat kon ze niet echt gebruiken zo 1 dag na de operatie pff. Ze was echt doodsbang en heeft een uur lang keihard zitten hijgen en heel heftig zitten trillen. Uiteindelijk hebben we d’r kunnen afleiden met wat slagroom. Maar het wandelen erna was dus ook niet top en wilde ze de hele tijd terug. Zodra ze klaar is met de medicatie, gaan we starten met de PUUR supplementen en ik hoop dat dat de scherpe randjes tzt wat eraf haalt en dat ze hopelijk nu alleen zo heftig reageerde omdat ze ook gewoon nog niet in orde was/is, want dit was de eerste keer dat ze binnen zo heftig reageerde. Dit mag echt niet de nieuwe normaal worden als er vuurwerk afgestoken gaat worden want dan hebben we een groot probleem oudjaars avond met hoe ze hier tekeer gaan altijd. Zo poedersuiker.

Gistermiddag hebben we samen lekker bank gehangen. Merk dat bij mij ook nog wat stress eruit moet van de laatste tijd haha. Heel moe en erg veel last van hoofdpijn nu. Dus vandaag ook gewoon weer lekker rustig aan doen met z’n allen.

Afbeelding

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:22

Hier gelukkig nog niet veel vuurwerk in ons dorpje, wordt wel af en toe Carbid geschoten en hangjeugd die regelmatig wat af steekt. Cody is er gelukkig niet bang voor en hoop dat het zo blijft. Hij is nog jong en angst is zo ontwikkeld natuurlijk.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:05

Hier gelukkig ook geen vuurwerk, wel helaas jagers nu heel veel. Senna vind het niet zo grappig en blaf steeds op elke knal. Normaal vind ze vuurwerk ook niet erg.

Cursebeaker Senna was ook opnde oude methode. Was 1 hechtinkje los en een klein gaatje omdat ze dus niet rustig was. Leg dat maar een jonge hond uit rustig doen dus zat ze helaas ff veel in de bench voor haarzelf. En jullie samen slaapfoto. <3

Leuk weer puppy foto's. Mis ze nu nog van zoe O:)

Cupcakes lastig dat ze geen rekening houden met Jip. :(:)

Hier ook vrijdag lekker geshopt voor Senna bij BarkKing voor sinterklaas en kerst.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:16

@CC wat k*t dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met Jip -O-

@CB nee was een compleet familie uitje met die pup :roll:

Arme Arya! Wel echt te schattig die foto’s van jullie op de bank. Hopelijk zijn jullie beide snel weer opgeknapt :*

@Kiwi ach had ze even rust nodig :+: zo schattig tussen de knuffels!

——

Wij hebben Otje dit weekend een half jaar :D

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:23

@CC wat vervelend als de familie geen rekening met de hond houdt :( :n
Iedereen weet toch zo'n beetje dat vuurwerk en dieren geen succes is? Arme Jip! :(:)

Hier ook wel vuurwerk, maar vooral midden in de nacht dat ze dingen opblazen her en der. Vannacht drie keer in korte tijd dat ik dacht dat er bommen afgingen... Brrr :(
Toby bleef daar aardig rustig bij voor zijn doen. Het 'normale' vuurwerk lag hij wel weer helemaal te shaken...

@warboel gefeliciteerd met jullie zes-maands-jubileum **\O/**

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:55

Vandaag is Jochie er weer. Hij is laatste tijd wel vaker geweest en dat ging altijd erg goed. Alleen vanfaag even een mindere dag.
We hebben lekker gewandeld maar elke keer rende Jochie achter Jinn aan en deed een soort van tikkertje. Wanneer hij Jinn kon aanraken deed ie dat. Ik zag al aan Jinn dat hij het zat werd en elke keer aangegeven aan Jochie en zn vader natuurlijk dat hij daar mee moet stoppen. Gewoon doorgaan en ik maar waarschuwen en even goed boos geworden. Toen was het klaar. Zijn we richting de auto gewandeld en toen we vlak bij de auto waren deed ie het nog een keer. Dit keer nam Jinn het heft in eigen handen en draaide zich om en blafte even naar Jochie. Wel op zo'n manier van nog 1 keer en ik ga een stapje verder.
Jochie schrok er heel erg van rn kwam huilend bij mij. Ik, zo lief als ik ben :P heb hem goed uitgelegd waarom Jinn dat deed en hij stelde ook heel veel vragen en zei toen sorry. Dat vond ik lief.
Hij vroeg ook of Jinn nu boos op hem was. Ik zo nee hoor. Als je hem nu roept dan komt ie gewoon bij je. Dat deed ie en Jinn kwam gewoon normaal bij hem. Jochie vond t wel wat spannend maar ik zag dat er een last van zn schouders viel.
Daarna heeft ie hem met rust gelaten.

Ik vond het van Jinn ook 'netjes' dat ie het bij een blaf liet en hem niet meteen wilde opeten. Niet helemaal de manier maar ik heb ook maar 2 ogen en soms helpt het gewoon beter als ze even voelen wat er gebeurd als ze niet luisteren.

Inmiddels thuis en Jinn ligt naast hem op de bank :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:47

Voor als ze puppy komt zou ik zeker duidelijke afspraken maken met kind & vader want anders is de pup er de dupe van, die geeft zelf niet aan wanneer het teveel is. Misschien een goede duidelijke barrière in huis maken. Weet niet of je een bench of ren wilde gaan gebruiken?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:04

KimD schreef:
Voor als ze puppy komt zou ik zeker duidelijke afspraken maken met kind & vader want anders is de pup er de dupe van, die geeft zelf niet aan wanneer het teveel is. Misschien een goede duidelijke barrière in huis maken. Weet niet of je een bench of ren wilde gaan gebruiken?

Hier heb ik ook over nagedacht.
Wanneer ik hem ophaal is hij dat weekend niet bij ons. Dat is verschoven. Ik ben 3 weken vrij dus puppy is nooit alleen.
Wanneer hij er wel is dan ben ik er sws bij. Mocht ik die zondag dat Jochie er is, toch moeten werken dan gaan ze naar mijn ouders. Of ik ben er bij of ze zijn bij mijn ouders.
Ze zijn dus nooit alleen met kind en vader. Dat had ik zelf al bedacht.

Wel vind ik dat Jochie en puppy en Jinn wel kennis moeten maken. Uitwraard ben ik daar steeds bij en er komt een bench te staan. Die bench staat in de hoek van de kamer. Misschien een idee om een soort draad/lijn te spannen dat Jochie daar achter niet mag komen. Dat lijkt me best duidelijk.

Iemand misschien ideeën om het in goede banen te leiden?
Kan altijd bevorderlijk zijn voor hond en kind.

Wel moet ik zeggen dat Jochie steeds beter snapt hoe een hond werkt. Zeker na vandaag komt hij weer dingen vragen. Voorgaande weken ging het ook super goed. Hebben we kunstjes gedaan. Oefeningen gedaan. Net of die met Jinn op school zat. Moest ie Jinn laten zitten, liggen etc. Ook pion sturen. Dat ging ecjt super goed maar ook leuk.
Vandaag gewoon een iets mindere dag. Wel goed afgesloten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:30

Ik leg de kinderen altijd uit dat als de puppy zelf richting de bench / ren loopt ze daar niet naartoe mogen. Dat het zijn of haar plaats is en dat wij als mensen daar niks te zoeken hebben. De meeste kinderen begrijpen dat heel goed. :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:31

KimD schreef:
Ik leg de kinderen altijd uit dat als de puppy zelf richting de bench / ren loopt ze daar niet naartoe mogen. Dat het zijn of haar plaats is en dat wij als mensen daar niks te zoeken hebben. De meeste kinderen begrijpen dat heel goed. :j

Dat weet Jochie al :) en dat gaat nu heel erg goed. Hij gaat ook niet naar Jinn als die rustig ligt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:49

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:

Dat weet Jochie al :) en dat gaat nu heel erg goed. Hij gaat ook niet naar Jinn als die rustig ligt

Dan zou ik dat er zeker inhouden. En afspreken dat je bepaald door bijvoorbeeld een kookwekker te zetten hoelang er gespeeld mag worden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:54

Ik gebruik geen kookwekker maar gewoon mezelf xD
En dat gaat thuis ook goed. Buiten gaan we vaak met de bal en Jochie vraagt ook na een tijdje of Jinn al moe is dus het besef komt steeds beter.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:15

Ik zou echt veel strenger zijn naar dat jochie... Snap niet zo goed dat je het zo ver laat komen? Klaar is toch gewoon klaar. Ik ben daarin echt snoeihard naar mensen die bijvoorbeeld Dundy willen aaien terwijl hij dat eng vindt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:17

Kaus schreef:
Ik zou echt veel strenger zijn naar dat jochie... Snap niet zo goed dat je het zo ver laat komen? Klaar is toch gewoon klaar. Ik ben daarin echt snoeihard naar mensen die bijvoorbeeld Dundy willen aaien terwijl hij dat eng vindt.

Snap ik, maar dat jochie kent geen dieren. Zoiets moet ie leren en dan doe ik het liever zo en tuurlijk grijp ik in als het moet. Het gaat nu goed en zoals ik al zei, laatste tijd gaat het heel goed en hoef ik niks te zeggen. Alleen vandaag weer even. Tja, zo zijn kinderen.

Straks met de puppy zal ik ook sneller in grijpen. Als ie bijv toch naar de bench toe gaat of wat dan ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:19

Ja, je berichten komen niet helemaal overeen lijkt het. Hij ging vandaag duidelijk een stap te ver maar in je laatste bericht geef je aan dat je geen kookwekker nodig hebt omdat je het zelf onder controle houdt.

Ik zou dat ook kunnen maar een kookwekker is duidelijker en geen twijfel over mogelijk. Ik gebruik voor mezelf ook nog steeds een kookwekker bij trainingen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:30

KimD schreef:
Ja, je berichten komen niet helemaal overeen lijkt het. Hij ging vandaag duidelijk een stap te ver maar in je laatste bericht geef je aan dat je geen kookwekker nodig hebt omdat je het zelf onder controle houdt.

Ik zou dat ook kunnen maar een kookwekker is duidelijker en geen twijfel over mogelijk. Ik gebruik voor mezelf ook nog steeds een kookwekker bij trainingen.

Ik vertel gewoon hoe t ging. Toen we naar de auto liepen waren we ook niet meer aan het spelen met de bal. Spel was dus afgelopen en daarvoor deed Jochie t niet meer dus hij had geluisterd en ja, het kan dan nog wel es misgaan en dat gebeurde en Jinn greep zelf in. Helemaal niks mis mee en dat is duidelijk over gekomen. Is dat de goeie manier? Zeker niet. Wel effectief want daarna was het klaar.
Gaat het de volgende wandeling dan weer zo? Dan herinnering ik hem er aan wat er gebeurde de vorige keer.

Ik ga geen kookwekker gebruiken. Het is een prima idee en weet ook zeker dat t zal werken alleen thuis/in huis gaat het goed. Tijdens het gewone uitlaten gaat het ook goed, alleen met de grote wandeling even niet.
Kind is 6 en heeft niks met dieren. Die moet dat leren.

1000 verschillende manieren, 1000 verschillende ideeën denk ik zo

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:34

Die moet dat inderdaad leren maar wat als Jinn ingrijpt als hij een stap te ver gaat bij de pup? Jinn deed het nu nog heel netjes. Maar als jij te laat reageert en Jinn anticipeert zelf op ongewenst gedrag kan hij het ook minder netjes doen dan alleen blaffen.

Maargoed, dat is ook de reden dat ik maar heel weinig kinderen in de buurt van mijn honden laat. Kinderen die niet gewend zijn te moeten luisteren zijn niet welkom. Volwassenen overigens ook niet. :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:44

KimD schreef:
Die moet dat inderdaad leren maar wat als Jinn ingrijpt als hij een stap te ver gaat bij de pup? Jinn deed het nu nog heel netjes. Maar als jij te laat reageert en Jinn anticipeert zelf op ongewenst gedrag kan hij het ook minder netjes doen dan alleen blaffen.

Maargoed, dat is ook de reden dat ik maar heel weinig kinderen in de buurt van mijn honden laat. Kinderen die niet gewend zijn te moeten luisteren zijn niet welkom. Volwassenen overigens ook niet. :+

Dit is zeker waar. Ik heb hier wel es een kind gehad die ik naar huis heb gestuurd omdat ie Jinn niet met rust liet. Even later ging de deurbel en dat was de moeder. Of ik wel goed bij mn hoofd was om dat kind weg te sturen. Jazeker. Verhaal uitgelegd en moeder snapte het wel een soort van maar kind nooit meer gezien.

Hoe dan ook. Iedereen doet zoals die het denk goed te doen.

Waar komt jou nieuwe pup straks vandaan Kim? Dat heb ik of gemist of je hebt t niet gezegd :P