Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:47

Slimme dame :p

Hier weer pech. Ene oogje dus van de ene kat licht ontstoken. Dus week zalven. Nu heeft de andere een virus... 3 dagen al overgeven. Nu dus anti misselijkheid en licht verteerbaar voer... Gaat lekker hier :+

Voor de rest zijn en blijven het schatten. Ondeugend maar super aanhankelijk.

Nu liggen ze samen zo <3

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:55

Wat balen. Kan t overgeven niet zijn van de warmte? Hopelijk gaat het snel weer beter.

Hier smelt je toch van (al doe ik dat toch al met dit weer...)

Maar goed zo lag ze gisteren bij me. Zo lief!
Afbeelding

Kanji91

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:10

Dacht ik eerst indd ook aan. Maar vandaag gaf hij ook over na een beetje eten en daarna ook na 't drinken. En hij is ook afgevallen. Dus voor de zekerheid toch naar de dierenarts gegaan. Nu dus prikje gehad en licht verteerbaar voer en hopelijk is het snel weer normaal. Al hoop ik niet dat we dit elke warme periode krijgen :+

Wat lief <3 nog even voor de kittens toch? Spannend hoor! Keep us up to date =D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:23

Nog 2 weken. Ik hou jullie op de hoogte.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:54

Hopelijk gaat het snel beter met je knappe sphynxen. <3

Met mij en mijn katten gaat het goed! Ze zijn inmiddels een stuk beter op hun gemak en ontzettend gezellig. Pjotr (de rode kater) is een echte prater en altijd tegen je aan het miauwen terwijl Evita wat stiller is. Overdag knuffelt ze niet met je, maar elke nacht slaapt ze tegen mij aan en dan kan ze alleen maar spinnen (heel.de.nacht.). Pjotr slaapt savonds standaard onder de bank en dat terwijl hij ontzettend veel zachte ligplekjes heeft. Maar wellicht heeft dat ook te maken met de warmte. :D

Afbeelding
het prinsesje bij de ventilator

Afbeelding
kittens kroelen (ze laten zich voor je op de grond vallen als ze geaaid willen worden :') )

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:51

Zou best van de warmte kunnen komen Kanji. Muis heeft vanmorgen ook overgegeven en daarna was er niets meer aan de hand. Niet ziek of iets. Ik gok de warmte. Arme dieren...

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:34

Ik hoop het. Al hoop ik niet dat we dit elke keer krijgen. Een keertje of 2 overgeven prima. Maar 4 dagen achter elkaar en diarree :+
Vanochtend at ie weer redelijk. Al is hij niet dol op dit voer. Maarja.. Moet maar even. Hij is ook nog goed speels. Wel afgevallen helaas... Nu kon hij wel iets missen maar heb dat liever toch niet xD
Net weer 1 overgegeven al denk ik de andere. Die van 4 dagen heeft een beetje een vast plekje :') haha.
We zullen zien hoe het zo gaat. Als het goed is gaat het de komende periode ietsjes afkoelen.. Maar wat een zorgen. Bah..
Al zitten ze met deze hitte evengoed heerlijk op schoot en in je nek/op je borst. Voor hun vast lekker maar man man man... Das voor mij te warm hoor.. Tis dat ze zo lief en momenteel zielig zijn dat ik ze maar laat liggen :+

Wat zijn ze leuk zeg Isabel <3 praten en spinnen ik hou ervan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:42

Muis zit gewoon in de middag op zolder :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:57

Pamuk ligt al dagen voor dood in een hoekje. Mijn vorige Turkse Van kwam echt uit Turkije (via Griekenland) en hij kon goed tegen de hitte. Dit exemplaar komt gewoon uit hartje Amsterdam en legt het af, net als haar personeel

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 15:02

Spotty en Coco zijn echt hele dagen buiten met dit weer 8)7 ze liggen dan lekker voor pampus in de schaduw.

Vanmorgen vroeg nog even gespeeld met dit lekkere bekkie, hij moest echt zijn energie kwijt.
Afbeelding

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:56

Afbeelding
Mood :+
Fido is nog wel speels, Cinna heeft wel veel last van de warmte, die ligt vooral voor Pampus.
Cinna is wel wat chagrijnig naar Fido toe, grommen en blazen. Hij heeft gewoon echt geen zin om te spelen nu, terwijl Fido vol energie zit.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:02

Ik ben zo benieuwd naar de kitten Xoranlover. :):)

Jeetje wat een ongeluk Kanji, hopelijk knappen ze snel weer op. En ze zijn zo lief samen!

Isabel, zo leuk de kittentijd. Genieten. <3

Fireheart, dat koppie, heerlijk!

Hier hebben ze ook behoorlijk last van de warmte. Ze liggen eigenlijk de hele dag op de koelmat tegen een fles met ijs aan. Deze avond is het iets koeler en ze zijn nu de boel even op stelten aan het zetten. :):)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:37

Anders ik wel!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 10:14

Ik heb hier opeens een beetje een dingetje en weet niet zo goed hoe het komt en wat ik er mee moet.

Spotty moet sinds een paar dagen niks meer van Coco hebben. Coco kan niet meer in zijn buurt komen, dan begint Spotty te grommen en te blazen?
Begrijp hier helemaal niks van -O- hoe kan het nou dat ze eerst nog boven op elkaar sliepen en Spotty nu zo doet.

Coco doet overigens niks terug, die laat het over zich heen komen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:23

Is het niet vanwege de warmte? Cinna moet nu ook niet veel van Fido hebben, die heeft met die warmte genoeg aan zichzelf nu en zit dan ook vaak naar Fido te grommen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 11:29

Zou ook best goed kunnen inderdaad.
Ben blij om te lezen dat die van mij nu niet de enige zijn die zo doen :').

Heb toch even de dierenarts gebeld want Spot moet ook bijna zijn vaccinaties hebben dus we gaan toch volgende week even heen.
Ook in combinatie met dat hij laatst zo mank liep en dat ik zijn vacht niet zo mooi vind en dan opeens dit gedrag én zijn leeftijd... ik vertrouw het niet.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:53

Slim :j

Ineens zo doen kan best voortkomen uit zich niet goed voelen. Kan van de warmte zijn, maar ook iets onderliggends. En als je dan toch moet...

Ik ben verder wel helemaal klaar met die warmte :n En de katten ook...

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:17

Abby vond Luna ook niet zo aardig toen het zo warm was.
Nu is het hier iets afgekoeld en spelen ze weer gewoon met elkaar zonder te grommen en blazen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:54

Die van mij liggen ook meer plat dan dat er iets gebeurd. Het is ook gewoon bloedheet. :j Smorgens en savonds zijn ze wel verschrikkelijk druk. :+

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:47

Hopelijk is het gewoon door de warmte!

Hier merk ik aan ze als 't koeler wordt. Worden hun wilder xD alles lijkt nu weer goed te zijn. Alleen oogje van Tobi nogsteeds niet. Maandag maar weer even bellen en vast weer langs gaan...
Wel blij dat het met Mikki weer goed is nu. Al mis ik de rust af en toe wel hoor :+ haha

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:16

Ik mis vooral een schoon huis. Ik kan elke dag vegen en nog steeds vind ik overal zaagsel, haar, hooi en brokjes :’)

Hopelijk gaat her snel beter met Tobi. Ik ga maandag naar de DA voor een enting voor Evita en even kijken hoe het nou staat met dat genies van haar. Ik ben een beetje bang voor chronische niesziekte. Zeker omdat ze gevonden is met niesziekte toen ze mega jong was (zonder moeder oid). Ze is heel vrolijk en actief gelukkig maar toch...

Kijk het verschil tussen die twee Afbeelding
Afbeelding

Je zou het niet zeggen maar over het algemeen is Evita heel lief (als het uitkomt _O- )

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:50

Dat hoofdje <3 staat volgens mij heerlijk op speeltijd modus xD haha

Oef schoon.. ja dat mis ik ook hoor... geen haar maar wel kattenbakkorrels, voer, speeltjes, en dan ofc de vlekken die ze achterlaten :+ (Ok op de plaids vooral en die gaan mooi steeds in de was.. maar toch..)

Hier ben ik eigenlijk ook bang dat t oogje iets blijvend gaat zijn :+ We shall see... Hopelijk hebben we beide mazzel =D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:37

Awh die hoofdjes <3

Ja ik moet hier ook elke dag wel even schoonmaken om het schoon te houden. Ik haal elke dag even een zwiffer door de kamer, dat helpt heel erg tegen de korrels (en een goede mat). En om snel dingen te poetsen heb ik anti bacteriele vochtige doekjes. Dat maakt het allemaal wel wat makkelijker :D

Hoop het ook voor je Kanji! Niets aan als het blijft aanmodderen.

Hier waren er 2 vanochtend heel blij :):) Vooral Pip was door het dolle heen met het nieuwe speeltje. Zoals op de foto te zien haha.

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:11

hopelijk lusten ze het voer!

Pamuk zou meteen in de doos gesprongen zijn en er voorlopig niet meer uit komen, de speeltjes en het voer zou ze compleet negeren :D

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:21

Ik blijf jouw kittens te gek vinden Fair! Elke keer smelt ik weer van ze <3
Eigenlijk best jammer dat het karakter wat ik zo leuk vindt aan de sphynxen niet echt bestaat in 1 met vacht.. Want ik durf echt wel toe te geven dat ik dat vachtje miss hoor. (hou natuurlijk niet minder van ze ;p)

Hier doen ze nog niet zoveel met dozen.. Wel met deuren die open gaan en waar ze eigenlijk dus niet door mogen.. Man man man.. 1 is echt super snel zeg... :') helaas begint die ook de trap te leren kennen... Ze reageren hier ook al super erg op catnip gevulde speeltjes. Al dacht ik altijd dat ze daar pas meer op reageren na 8-9 maanden van wegen ontwikkeling van iets.... ergens gelezen.. mjah deze houden zich niet aan wat normaal is denk ik xD haha

Hier eten ze alles wat ze met de hitte gemist hebben weer met gemak in.. blijf het bakje maar vullen :+ binnenkort weer een 6.5 kilo zak bestellen :') (vorige 3 weekjes geleden besteld? nu al ruim over de helft op denk ik...) Maar ga wel bij Purizon (lam&vis) blijven. Doen ze het goed op.