De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:46

Voel je helemaal Tarzan :(:) Y;( , wat is het oneerlijk en wat mis je die kleine boefjes toch erna ;(

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:31

Afbeelding
Zo, hok is klaar :D

Diva is volop bezig om het in te richten :')

spookyskippy

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:53

Tarzan :(:)
Hoe gaat het met Lilly?

Haha, heerlijk die verbouwende konijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:54

Lady haha ze willen het ook altijd selluf doen :))

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:33

Leuk huis :D .

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:12

Spooky, slecht :(

Puk oogt wel nog redelijk fit maar ben bang dat zij echt in diepe rouw is om de rest, arme meisje al d'r vriendjes kwijt in 2 dagen tijd :( Puk is wel het sterkste konijn wat in de groep zat dus hopen dat ze gezond blijft!

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:52

Ga je ze verplaatsen? Is misschien wel verstandig zodat sowieso Puk het overleefd.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:59

Pf, echt heel heftig zeg.
Succes bij de dierenarts morgen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:49

Lang geleden, sorry!

@Moppiefilou, ik zie dat je er nu hebt samen zitten? Super leuk!

@Tarzan, weet niet wat ik moet zeggen. Weet wat je doormaakt lieve schat. Hier eind mei dan die 2 verloren + 7 kleintjes aan RDH2. Ging er emotioneel echt onderdoor, de 4de of 5de kreeg ik een herinnering op FB.. de dag dat we ze waren gaan halen die 2 zussen die ik ben kwijtgeraakt. Zo pijnlijk ;(

Milka zag er toen zo fit uit ook die zelfde avond nog, in de nacht nog toen ik even naar het toilet moest en alsnog een kleine 4u later vond ik ze samen met een kleintje dood. Der laatste kleintje tot 15min voor z'n dood was er niks aan de hand.

Heeft inderdaad amper nog zin te enten als ze met elkaar in contact zijn geweest. Duurt 7 a 10dagen voor de enting begint te werken. Hier toen enkel het geluk gehad omdat ik de konijnen niet aanraakte van de verschillende hokken in die periode vermoed ik. Was gewoon schuifje open, eten geven, schuifje toe.
------------
Even daarbuiten hier gaat alles goed, heb een nest die vanaf de 20ste helaas al gaat verhuizen. Ze op 5 weken laten enten al voor het zekerste, moet dan wel tegen hun 11weken nog eens maar beter wat hogere kosten dan ze verliezen. Ze zijn maar tot 4 weken beschermd via de moedermelk.

Voor allemaal met die hitte ice pods gekocht, altijd grappig om ze er dan plat op te zien liggen. Had ik veel eerder moeten kopen die dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:03

Icepods werden hier nooit gebruikt :n

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:08

Wat vreselijk Tarzan, heel erg veel sterkte gewenst!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 00:53

Puk zit in de ren van Kaasje dus die heb ik inderdaad eruit gehaald gisteren ..

Lori, ik hoop toch dat Puk er ook doorheen komt en daarnaast m'n 3 lieverds die noodgedwongen heel klein zitten.
Is nu inderdaad ren open, eten en drinken erin en ren weer dicht bij Puk :(

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:14

Vandaag is de dag, de 2 Bailey en Tipsy worden gecastreerd. Ben behoorlijk zenuwachtig.

Na de castratie zat ik eraan te denken om 1 in een hok te doen en de ander in een ren aan het hok. De mannen dan gewoon los.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:35

Lori: Ja klopt. Ik vind ze echt geweldig samen! :D

Ice pods gebruiken ze hier ook niet jammer genoeg.

Amber: Succes!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:38

Hoe is Puk de nacht doorgekomen?

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:47

Bij mij vinden ze de ice pod heerlijk, maar vooral om mee te spelen..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:48

Afbeelding

Puk doet het wonderbaarlijk goed!
Ze heeft wortel, witlof en hooi gegeten en heel minimaal beetje brok.

Net de DA gebeld en kan om 11 uur terecht voor de noodenting .. Heb even gevraagd of het zin had om te enten en hij zei het beste alles zsm enten, Puk ook en dan is het afwachten wat er gebeurd..

Afbeelding
De 3 gisteravond onder het afdak gezet ivm de regen :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:21

icepods is inderdaad konijn afhankelijk hier 1 koppel die ze echt niet wil gebruiken. De rest wel :D

@Tarzan, doet pijn he ze veel te klein moeten steken tijdelijk. Ik herken het was toen ook zo om de kans te verlagen maar helaas die dan alsnog verloren. Ik ga meeduimen dat het goed blijft gaan voor jou! Is zwaar genoeg zo.

@Moppiefilou, hier gaan ze nu ook steeds meer in een ren maar ik durf sommige er niet insteken uit angst voor eruit springen. Heb hier 1 enorme houdini zitten, een van mijn knuffeldieren. Zou moeten een ren met dak aanschaffen of zelf wat maken maar dat is altijd zo onhandig in je eentje.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:09

Terug van de DA en heel wat geld lichter maar de noodenting zit erin, ze zijn meteen voor een heel jaar beschermt :) DA had de nieuwe rhd2 enting dus hoeven geen booster gelukkig.

DA was wel echt geschrokken want ze hadden hem dus niet ingelicht over waarvoor ik kwam, sta ik daar te huilen als een klein kind omdat hij Flip als eerste noemde ;( .. na m'n verhaal was z'n vermoeden wel groot dat het om rhd ging en zei dat ik daar ook van uit kon gaan.

Nu 2 weken afwachten, als dan nog alles leeft zou alles moeten blijven leven .. enting werkt eerder maar hij zei toch 2 weken om echt zeker te zijn.

Dus ook 2 weken de ren leeg houden en als dan nog alles leeft pas weer in de ren.

Dit worden in ieder geval hele zware 2 weken ;(

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:37

Och jeej Tarzan wat een rot tijd de komende weken.

Ik heb die van mij vanochtend weggebracht voor inentingen en de castratie. Het huis is helemaal klaar en nu maar hopen dat de dames zich goed voelen en alles goed is gegaan

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:12

Sterkte komende tijd Tarzan Y;(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:15

Dankjewel allemaal voor het medeleven!
Had nog een lieve mail gekregen van de DA, ik had zaterdag namelijk gemaild nadat Flip dood was en kreeg dit vanmiddag terug, doet een mens goed!

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:35

Fijn dat Puk het goed doet en dat ze allemaal hun noodenting hebben gehad! Hoe gaat het nu met Lilly of heb ik dat ergens gemist?
Lief mailtje van je DA!

Lori: Ik heb idd zelf een ren met dak gemaakt. Het heeft me heel wat tijd gekost, maar ik ben er nu heel blij mee! :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:27

Lori schreef:
Lang geleden, sorry!

@Moppiefilou, ik zie dat je er nu hebt samen zitten? Super leuk!

@Tarzan, weet niet wat ik moet zeggen. Weet wat je doormaakt lieve schat. Hier eind mei dan die 2 verloren + 7 kleintjes aan RDH2. Ging er emotioneel echt onderdoor, de 4de of 5de kreeg ik een herinnering op FB.. de dag dat we ze waren gaan halen die 2 zussen die ik ben kwijtgeraakt. Zo pijnlijk ;(

Milka zag er toen zo fit uit ook die zelfde avond nog, in de nacht nog toen ik even naar het toilet moest en alsnog een kleine 4u later vond ik ze samen met een kleintje dood. Der laatste kleintje tot 15min voor z'n dood was er niks aan de hand.

Heeft inderdaad amper nog zin te enten als ze met elkaar in contact zijn geweest. Duurt 7 a 10dagen voor de enting begint te werken. Hier toen enkel het geluk gehad omdat ik de konijnen niet aanraakte van de verschillende hokken in die periode vermoed ik. Was gewoon schuifje open, eten geven, schuifje toe.
------------
Even daarbuiten hier gaat alles goed, heb een nest die vanaf de 20ste helaas al gaat verhuizen. Ze op 5 weken laten enten al voor het zekerste, moet dan wel tegen hun 11weken nog eens maar beter wat hogere kosten dan ze verliezen. Ze zijn maar tot 4 weken beschermd via de moedermelk.

Voor allemaal met die hitte ice pods gekocht, altijd grappig om ze er dan plat op te zien liggen. Had ik veel eerder moeten kopen die dingen.

Maar tot 4 weken? Mijn DA zei pas tegen 6-8 weken te enten omdat het daarvoor toch niet zou werken, wegens het nog hebben van antistoffen van de moedermelk.

Icepods zijn er hier ook een paar heel blij mee. Degene die ook zand ter beschikking hebben gebruiken ze wel niet.

Sterkte Tarzan. Hopelijk blijft de rest ok. Ik heb idd ook gemist hoe het nu met Lilly gaat?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:23

Nou de dames zijn na de castratie goed bekomen. Ze zitten thuis apart en hebben beide al wat gedronken en keutels gelaten :)

Probleem wel de mannen zijn net weer gaan vechten (bijtend tegen elkaar springen) dus nu 1 maar in de ren en dan in de nacht allebei en dan om de dag los. Ga morgen maar weer de opvang mailen, misschien maar opnieuw laten koppelen... Iemand nog ideeën? -O-