Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beert
Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 09:42

Zo, ik heb gewoon een hooibaal in het hok van de cavia's gezet. Dan hoef ik voorlopig niet bang te zijn dat ze te weinig hooi hebben :-)

DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:44

Ik heb nu ook een laag 'afval'-hooi in de hokken liggen.
De laatste zending hooi was zo los, dat na het stapelen ik haast een big-bag vol met 'afval' had.
Als ik de hokken schoonmaak gaat er nu een dunne laag houtkrul onderop en dan een dikke laag van dat hooi er bovenop. Ze eten er van en als de laag te dun wordt gooi ik er weer nieuw op.

Ik durf het niet aan de paarden te voeren omdat er wel van die touwtjesafsnijdsels in zitten, maar voor de caafs is het prima spul.

melody7

Berichten: 13696
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:26

Harrie & Henk zijn zo leuk <3

Hier zijn Nibbit & Effie nog steeds niet stabiel -O- Vanochtend voelden ze zich allebei duidelijk niet zo lekker, dus ik heb ze maar wat extra bijgevoerd. Nibbit keek 's middags al wat beter uit haar ogen, Effie begin van de avond ook! De keutels zijn ook heel wisselend, de ene keer zijn ze bijna normaal en een uurtje later kan er weer hartstikke dun spul uitkomen. Het is wat.. Ik heb vanmiddag nieuwe probiotica besteld, misschien wil het daarmee wel doorzetten. We hadden nog wat liggen wat we nu aan Effie geven, die lijkt er goed op te reageren.

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:40

Lastig melody! Las laatst idd ook wat over probiotica op 1 van de facebookgroepen. Was ook een waarschuwing dat 1 soort die eerst geschikt was voor cavia’s dat nu niet meer was. Maar welke?

Ja Harrie (alias Herrie) en Henk zijn leuk! Enige gekke is dat ze niet meer op t gras durven rond te racen sinds ze op vakantie zijn geweest. Ze zitten met z’n twee in de kubus en spelen schildpad door die te verschuiven. Hoop dat ze straks weer durven.
Wilde voor de winter zon ballenbak bestellen zodat ze daar even in kunnen met verschonen enz. Iemand hier ervaring mee?

Tazzey
Berichten: 9538
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 00:53

Ik heb goede ervaringen met Protexin bij caafs. Ik heb altijd een pot op voorraad. Ik geef ze die brokjes ook als traktatie, ze vinden het heerlijk en als het nodig is dan zijn ze eraan gewend en eten het goed.

Joey had net weer een behoorlijke gasbuik. Meteen alle medicatie erin en laten lopen. Net zat hij al weer lekker te eten in zijn bak.
Hij zal altijd ons zorgenkindje blijven.

Roosje01

Berichten: 10764
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 03:58

Vierde vandaag mijn verjaardag en amber en suzie zijn ook nog af en toe ff geknuffeld. Dus goed voor hun tammaak procces. Zijn geboren schoot cavia’s blijven heel stil bij verschillende mensen op schoot zitten geen stress geen gepiep niks. Enkeld oppaken in de kooi vinden ze echt niks dus gewoon met de mandjes meethode zoals ik ze ook buiten breng werkt prima zelf erin laten lopen en dan vanuit het mandje optillen.

Hoop dat de probiotica helpt bij je meiden melody.

DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:36

Hier ook een triest bericht... gisteravond bij het dichtdoen van het buitenhok vond ik Jewel die helaas door een roofdier gegrepen was. ;(
Het was nog niet eens donker, maar net schemerig. Dus morgen het hok nog maar eerder dicht doen.
De damesgroep buiten bestaat nu uit nog maar 4 stuks en het totaal is 8.

RIP Jewel.... (10-2012 / 08-2018)

Afbeelding

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:52

Sterkte DD!

En beterschap voor de zorgenkindjes van Melody en Tazzey

beert
Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 10:03

Vanmorgen heb ik eindelijk het hok even goed kunnen schoonmaken en anders ingericht. Ik ben benieuwd hoe snel ze ontdekken waar het hooi te vinden is :-). Ik moet nog even uitvinden of het werkt zo. En nieuwe huisjes en wilgenbruggen bestellen. Ze hebben ook nog een binnengedeelte, maar dat zie je hier niet.

Ik heb ze ook allemaal even gepakt en een van de heren had een vieze buik. Dus ik heb meteen de haartjes even geknipt die vies waren.

Afbeelding

Afbeelding

Kort filmpje (15 seconden)

beert
Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 10:11

Even teruglezend.

@Dd, sterkte :-( sneu ook om zo'n oud dametje op die manier te verliezen. Had je haar ook al bijna zes jaar?

Roosje, bijna/nog gefeliciteerd! Hier vinden ze oppakken ook niks. Wat voor mandjes heb jij? Die wil ik ook nog eens halen zodat ze bij mijn zoontje op schoot kunnen zitten.

Beterschap met Joey! En Nibbit en Effie :-(

Maf dat Herrie en Henk niet meer op het gras willen. Misschien even wennen weer? Een ballenbak ken ik wel, maar ik vraag me af hoe interessant het is voor cavia's?

Yentaah

Berichten: 1139
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:47

Ah nee wat sneu, sterkte met Jewel! Y;(

DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:10

@beert: mooie ruimte zo en handig gedaan met die baal hooi.

Ja ik heb Jewel direkt uit het nestje gekocht. Het was de duurste cavia die ik ooit gekocht heb, maar gezien het Quadrifoglio én de kleurstelling ook veruit de mooiste.
6 jaar is een mooie leeftijd en ze begon ook wel een oud besje te worden. Het blijft sneu, maar ik kan er vrede mee hebben.

Ik had ooit nog een nestje met haar willen fokken met een US-Teddy van dezelfde kleur die ik ooit gekregen heb, maar die ging helaas dood voor ze op leeftijd was om gedekt te worden.

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:13

Sterkte DD!

Melody, zonder de ballen he _O-

melody7

Berichten: 13696
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:22

Sterkte Dubbeldun, heel naar om haar zo te vinden :(:)

Hoe gaat het nu met Joey?

Marjan, ik heb het besteld bij de Knoevelshop, het heet Happy Tummy :+ Er zit Protexin in. Ik heb expres wat meer betaald voor pakketpost omdat op hun site staat dat pakketjes die voor 20:00 besteld zijn dezelfde dag nog verzonden worden, maar ik zie nog niets staan bij mijn Postnl. Hopelijk is het wel onderweg..

Wat een pruikjes Beert! Je hok ziet er goed uit :D Wordt het niet snel vies zo zonder bodembedekking?

Marjan, dat zei beert :P Maar ik ken die ballenbakjes toevallig wel! Die lijken mij heel geschikt voor cavia's. Scheelt ook gezeul met een ren met allemaal losse panelen :))

beert
Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 11:23

MarjanB schreef:
Sterkte DD!

Melody, zonder de ballen he _O-

Oooh, ik zie weleens filmpjes van dieren in ballenbakken met de ballen en vind het vaak zo zonde van het geld :-).

Dd, komt er nog een nieuw caafje bij om de groep weer wat uit te breiden of laat je het erbij? Zijn de andere dames ook al wat ouder?

Melody, in het binnengedeelte slapen en rusten ze meestal en daar wordt het een stuk viezer. Daar is wel gedeeltelijke bodembedekking. Maar ik moet nog even uitzoeken wat werkt en praktisch is. Maar nu met de tegels is juist wel handig schoon te houden :-)

DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:35

Van wat er nu nog buiten zit is Poëtin (de Rus van Tooske) met 2013 het oudste. De rest is van 2015 en 2016.
Ik weet niet of er nog uitbreiding komt. Momenteel heb ik toch geen gras meer staan en ervan uitgaand dat de CH-Teddy castraat de winter niet gaat halen zou ik die 4 van buiten met de 2 resterende US-Teddy's mocht het erg koud worden nog in de binnenbak kunnen zetten.
Volgend jaar kijken we dan wel verder.

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:44

Oh oeps haal jullie door elkaar. Maar even 1 bestellen bij Ali.

Net hooi gehaald in Duitsland en daar hebben ze nog zat :D

Tazzey
Berichten: 9538
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:48

Och nee DD wat verdrietig |( Veel sterkte! :(:)

Met Joey gaat het nog niet zoals het moet, hij is wel al beter dan gisterenavond laat. We hebben hem net weer zijn medicijnen gegeven en even door het huis laten rennen. De beweging naar de medicatie doet hem altijd erg goed. Hij eet wel gewoon maar zijn vacht staat nog erg rechtop en hij is niet helemaal zichzelf. We houden de medicatie de komende dagen even aan en dan komt het wel weer goed met hem.

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:16

De buit

Afbeelding

melody7

Berichten: 13696
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:22

Voor honden/katten lijkt een ballenbak inclusief ballen mij nog wel leuk, maar ik denk niet dat cavia's er de lol van in zullen zien :))

Hopelijk gaat het snel helemaal goed met Joey :(:)

Dat is een mooie buit Marjan! :D Ik vind het zo goed om te zien dat ook dierenwinkels steeds meer verantwoord 'snoep' hebben. Al die rotzooi met kleurstoffen is helemaal niet nodig, er staat genoeg in de natuur wat ze hartstikke lekker vinden.

DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:04

Is Activa ook een merk wat je hier in NL kunt vinden ??

Ik geef ook vaak wat er gewoon in de tuin groeit.

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:13

Geen idee :) heb het hier nog niet gezien in de dierenwinkels. Had nu kruidenmix en maisblad meegenomen en een hooirol. Was 23 euro kwijt in totaal, dus t is er ook niet mega duur

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:46

Mooie buit Marjan!

Hier zijn er vier heel boos, moesten weer behandeld worden voor de schurft. Sammie en Slade die haten oppakken dus schreeuwden alsof ik ze vermoorde aanstellers haha. Laatste behandeling, plekje bij Slade kwam alweer haar op zag ik

Nientsje

Berichten: 5256
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:05

Heh bah DD... wat verdrietig... sterkte :(:)

Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:53

Sterkte DubbelDun. :O hopelijk ging het allemaal heel snel en heeft ze weinig pijn gehad.

Dat hooi ziet er lekker uit MarjanB. Ik had eerst kruidenhooi en nu gewoon ‘ saai ‘ hooi. Ik merk dat ze dit een stuk minder interssant vinden. Het is ook veel harder dan dat andere hooi...