Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:30

Ze komen uit australie, dus kunnen wel wat aan. Hier zijn ze allemaal nog lekker vrolijk. Soms een douche kunnen ze wel waarderen. Dit is tr wel het perfecte weer om ze ook te laten genieten van de buitenlucht in hun kooi ;)

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:45

Let dan wel op met douchen, als ze te nat zijn kunnen ze de veren niet meer 'open' zetten om te ventileren en af te koelen.

Hier zijn de kipjes een beetje hangerig met het warme weer: veel poetsen en weinig spelen. Gek genoeg heeft er nog geen een duik in de waterbak genomen.

Even mijn creatie van laatst showen :D
Afbeelding

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:37

Nog geen 5 minuten later vond ik Mew zowat kopje onder in de waterbak :')
Ik had de plantenspuit nog niet gevuld of de 3 dames zaten al klaar.

AfbeeldingAfbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:38

arabella2000 schreef:
Ze komen uit australie, dus kunnen wel wat aan. Hier zijn ze allemaal nog lekker vrolijk. Soms een douche kunnen ze wel waarderen. Dit is tr wel het perfecte weer om ze ook te laten genieten van de buitenlucht in hun kooi ;)

Nou, dat zou ik niet te hard zeggen :P Valkparkieten komen ook uit Australië, maar ze kunnen beter tegen -15 graden dan tegen +25 graden (en erboven). Van 30 graden worden ze echt niet blij.
Ik geef ze in de ochtend een badje. Je kunt ze beter niet afspuiten op het heetste moment van de dag. Dan krijgen ze het alleen maar nog warmer.

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:40

En even opletten met de volle zon, zelf kiezen ze er eigenlijk altijd voor om in de schaduw te zitten (tenzij net gebadderd :D). De zon is snel te heet.

Edit: Als aanvulling op Cayenne; Ik geef Cappie altijd zelf de mogelijkheid om te badderen met heet weer door de hele dag een schoon badje klaar te hebben staan. Zij vindt het heerlijk om met heet weer een paar keer per dag dr koppie nat te maken. Helemaal nat zie ik inderdaad eerder in de ochtenduren.

Wat een leuk ding zeg xReetch! Enorm creatief ook. Kan me voorstellen dat ze daar wel even zoet mee zijn *\o/*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:27

Ik merk dat ze met dit warme weer het liefste in het binnenverblijf zitten. Ik zie ze nooit buiten zitten wanneer de zon schijnt :')

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:35

Onze vogels zitten wel graag buiten (nachthok wordt vrij warm) maar ze hebben een dakje op een deel van de volière dus altijd schaduw of zon als ze dat willen en we wonen (bijna) buiten af dus altijd wel wat wind hier

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:42

Hier zitten ze altijd buiten en hebben altijd een bad tot hun beschikking.

De volière staat wel op het enige schaduwplekje van de tuin :D

Leuke foto's weer!

Mooi tas Cayenne!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:46

Hier zitten ze ook het grootste gedeelte van de dag in de schaduw. En ze hebben een dak erop.
Douchen doe ik hier pas op het einde van de dag. Jammer genoeg snappen alleen de valkparkieten het douchen (met een sproeikop op ze richten of met een plantenspuit).
Ze hebben wel altijd een bak met water ter beschikking waar ze in kunnen......

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:29

Goh, ik merk weinig verschil in gedrag. In de namiddag zijn ze wat sloomer, dan zitten ze wel vaak in hun nachtverblijf siësta te houden maar dat is niet anders dan anders. Douchen doen ze sowieso graag. Een bad heb ik hen nog niet zien nemen terwijl ze een paar maanden terug bij koud weer wel spontaan gingen badderen in hun drinkbak 8)7 .

Ze waren wel blij met hun appelboomtak *\%/* :

Afbeelding

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:03

Gisteren mij twee grasparkieten buiten gezet onder de luivel hadden niet echt last van de warmte.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:44

@ xReetch: erg leuk gedaan! Is dat een plankje waarop je dat bevestigt?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:59

Hier hebben ze ook een dak op de voliere, maar ze kiezen als het warm is echt voor het binnenverblijf.
En als het koud is zitten ze buiten :')

Wat leuk die appelboomtak! Doen ze hem ook schillen? :D

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:35

Interessant om te lezen hoe iedere vogel weer anders om gaat met de warmte.

Leuk gezicht zo Lukasje! Ze hangen er ook echt verticaal in, dat zullen ze hier niet snel durven denk ik.
Dat plankje is een kartonnen krabplank. De houtjes enz. zijn met leren veters en knoopjes vastgezet :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:41

@ Cayenne: ja hoor, wordt vakkundig van de schors ontdaan :)

@ xReetch: ècht leuk gedaan! Zo creatief ben ik niet.
Ze halen hier capriolen uit, ik zie ze meer ondersteboven hangen dan rechtop :=

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:48

Ik vind het ook intersand om te lezen hoe ieder vogel met de warmte omgaat ik leer graag bij.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:43

Ik heb er een halsbandparkiet bij! Vind toch dat een vogel het gezeldschap moet hebben van een soortgenoot. Vandaag een mooie blauwe kunnen ophalen bij een fokker. Ben zo blij!

Oh! En voor Nicki een speelparadijs gemaakt... waar de action wel niet goed voor is. Foto's volgen spoedig!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:46

Wat leuk Benfan!

Mijn edelpapegaai komt ook uit Australië, maar na 10 minuten in het zonnetje zit hij ook met de vleugels wijd te hijgen. Ik merk wel dat het echt aan de vogel ligt. Mijn valken zijn ook helemaal niet blij met de hitte, maar de één kan er iets beter tegen dan de ander. Halo, Pyriet, Djinti, Marabi, Dainty en Daiquiri hebben er bijvoorbeeld amper last van, maar Sterre, Phoenix, Joy en Hera zitten echt te hijgen en duiken in ieder waterbakje dat ze zien..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:00

Benfan schreef:
Ik heb er een halsbandparkiet bij! Vind toch dat een vogel het gezeldschap moet hebben van een soortgenoot. Vandaag een mooie blauwe kunnen ophalen bij een fokker. Ben zo blij!

Oh! En voor Nicki een speelparadijs gemaakt... waar de action wel niet goed voor is. Foto's volgen spoedig!

Ah ja!! Foto's !! *-:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:03

Benfan schreef:

Trouwens absoluut mee eens dat een soortgenoot geweldig voor ze is. Jef en Juul zijn zoooo schattig samen. Zo zag ik ze vandaag en ik ben steeds opnieuw vertederd <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze laatste :P <3 <3
Afbeelding

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:47

Wat lief

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:16

Ben heel benieuwd naar de foto's Benfan!

Hoe zoet, Lukasje! Ook echt in de meest onmogelijke positie willen ze nog knuffelen <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:17

Aaahm, wat schattig Lukasje! Ik dacht even dat je foto gedraaid stond, maar ze zitten echt zo schuin :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:33

Haha niks schuin gedraaid! Echt, ik zie ze amper "normaal" zitten. Of ze slapen, of eten -vreetzakken zijn het- of ze hangen ondersteboven.

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:02

Deze van mij zijn ook groote vreedzaken en gangen ook onderste boven . Ze kunnen zo zot doen.