[VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting! Update: geboren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting! Update: geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:00

Keurig berichtje naar die 'vriendin'.
Knappe kittens komen echt wel aan goed personeel.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:08

ooooh wat een leukerds zeg!!
Net berichtje en fijn dat hij in ieder geval een goed huisje zal krijgen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 22:42

Odin gaat naar de collega :) "vriendin" zag er toch van af. Collega helemaal blij :D gaat ook een maatje zoeken voor hem. Dus ik denk dat het allemaal goed gaat komen :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:54

Ah wat leuk, stiekem hoopte ik dat wel een beetje. :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 09:36

Zij is in elk geval helemaal enthousiast en dat is wat ik zocht in een eigenaar :D die er alles voor over heeft en weet wat er fout kan gaan en niet zeggen "we gaan er van uit dat ze gezond blijven" want dat is helaas zeldzaam. (Dit zei dr partner van de "vriendin") Ik heb met al mijn katten wel iets gehad en dat kost gewoon geld. Mijn oude katten die bij mijn ouders zijn, de kater heeft 1 gescheurde kruisband en een hoornvlies beschadiging en een vetbult. De poes heeft 3 gescheurde kruisbanden en jaren last van allergie gehad dat zich uite in zweren op de lippen, zichzelf kaal en open likken. Dat allemaal heeft ook een hoop kosten meegebracht :+ tonic heeft blaasgruis gekregen na blaasontsteking en Ginger heeft als kitten giardia gehad wat ook echt een drama was en de kosten opdreef. Tjah, het kan een heel duur grapje worden, katten. Maar ik houd van ze en dan heb je ook alles er voor over :D

De kittens zijn de hele tijd aan het kloten met de waterbakken , geen idee waarom :') ze eten trouwens 800 gram carny op per dag en dan nog een stuk of 3 kleine blikjes mouse, Pathé of vlees ... heb maar een hele lading besteld :')

Vannacht heeft alles bij mij op bed gelegen. Ik voelde mij echt een kattenvrouwtje xD

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:32

Da's het risico van huisdieren, er kan altijd wat gebeuren. Sommige dingen zijn te voorkomen met een goede verzorging maar er zijn ook tal van kwaaltjes die ze kunnen krijgen ondanks die goede zorg. Daar moet je rekening mee houden en als je dat op voorhand al bewust niet wilt om kosten te besparen dan kun je maar beter op zoek gaan naar een leuek furby.
Gelukkig denkt jouw collega er anders over en wat leuk dat Odin mogelijk een speelmaatje krijgt. :)

Kittens kunnen zonder reden ergens mee klooien, het geeft alleen zo'n bende. :')
Houd je nu trouwens zelf nog een kitten of gaat dat toch niet door?
En wanneer gaan ze naar hun nieuwe baasjes?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 10:40

Klopt idd. De kosten kunnen heel hoog oplopen alshet mis gaat en dan moet je gewoon kunnen handelen.

Ze zijn idd aan het zoeken naar een vriendje of vriendinnetje. Ze had al leuke kruising Noorse boskat gezien dus wie weet haha.

Ze gaan een week na de laatste enting weg als alles goed gaat. 13 a 14 weken dus :) ze worden volgende week maandag geënt.... zo spannend

En ik houd Freya aan als het goed is :D mochten mijn ouders toch helaas maar voor 1 kitten gaan dan houd ik Thor en dan heb ik evt wel iemand die ik blij kan maken net Freya, maar hoop dat mijn ouders gewoon die 2 nemen

Ze zitten echt met hun pootjes te vissen in het water xD maakt het water vies

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:54

Natuurlijk wil je dat je dieren gezond blijven, maar en klakkeloos vanuit gaan s naïef en dom.

Zo liep onze kerngezonde hond knoerdhard tijdens spelen tegen een hardhouten weidepaal. Super dom van dr, bij haar zijn er toen bij het boven gebit dr tanden dr uitgeslagen .
We hebben super mazzel gehad, of nee zij, want dat verhaal had toen wel s super duur uitkunnen vallen en dan wel zo dat t exit hond was.

Een ongelukje is zo gebeurd en dan s een super gezond dier ineens niet meer gezond.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 10:56

Klopt helaas... er hoeft maar iets fout te gaan... gelukkig is jouw hond er nog goed vanaf gekomen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:00

En dan hoeft het niet eens een ongelukje te zijn.
Om een of andere reden zijn de groeischijven in de achterpoten van mijn ex-kater niet dichtgegroeid. Huppa, operatie van 1000+ euro en daarna veel therapie.
Zie je niet aan de buitenkant, maar kan zo maar gebeuren :)

Raad daarom ook een bedrag per maand te sparen per huisdier :) heb je een mooi spaarpotje voor als het eens nodig is en je dier heeft het nodig.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:17

Fijn dat Odin bij je collega terecht kan! Klinkt toch als een beter plekje :)
Leuk dat je zelf toch ook 1 gaat houden :D denk ook echt dat je anders spijt gekregen had.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:17

Wellicht geen kat, maar wij hebben ook best wat kosten gehad aan onze bouvier. Zo wat dingen op een rijtje: hij is twee keer geopereerd aan een verstopte en ontstoken talgklier, hij heeft een paar keer een oorontsteking gehad, een goedaardige tumor tussen zijn tenen waardoor er een teen geamputeerd moest worden, een tumor op zijn onderste ooglid die verwijderd moest worden (gelukkig is zijn oog ongeschonden gebleven) artrose waar medicatie voor nodig was en op het laatst kreeg hij glucosamine, isogel (voor de stoelgang), schapenvetbonbons en zalmolie om de gewrichten lekker te smeren. Uiteindelijk hebben we hem vorig jaar juni laten inslapen door een snelgroeiende bottumor in zijn voorpoot. Ook dit was zeker niet gratis, maar dit alles is nooit een punt geweest. Allemaal dingen die moeilijk voorkomen hadden kunnen worden en Renzo had de pech dat het hem allemaal overkwam. Hij is ruim 13 jaar geworden dus het was niet zo vreemd dat hij op het laatst meer zorg nodig had. Gelukkig hoefden we nooit na te denken of we het geld wel hadden om dit alles te betalen. Je kunt zeggen 'Voor dat geld hadden we een heleboel kunnen doen', maar wij kozen ervoor om voor dat geld onze lieve boef een heerlijk leven te geven waarin hij tot het laatst heeft kunnen genieten. We hebben kosten noch moeite bespaard om hem de zorg en voorzieningen te bieden die hij nodig had want hij was als een kind voor ons. En we hadden het allemaal met liefde weer gedaan want in ruil voor dat alles hebben we zoveel liefde en trouw van hem teruggekregen en dat is onbetaalbaar.
Ik ben me heel goed bewust dat lang niet iedereen zo zorgeloos geld kan besteden aan een dierbare maar in zo'n geval zul je, je toch vooraf moeten afvragen of het dan wel verstandig is om een dier aan te schaffen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 11:32

Jeetje dat zijn een hoop kosten maar idd dat verwacht je wel een beetje aan het einde. Ik laat een hele hoop dingen.ik ga niet meer uit, koop weinig kleren etc. Ik koop wel veel parfum enzo maar dat is te overzien :') ik red het tot nu toe zonder hulp op 1 inkomen en daar ben ik blij mee. Wel is die aanbetaling een steuntje in de rug van de kittens zodat het niet een inbreuk op mijn inkomen maar die hoge kosten in 1 x. 5 kittens enten is nou eenmaal niet gratis xD maar het komt goed. Potje heb ik gelukkig altijd gehad, heb zelfs na de aanschaf van een auto (waarvan ik 3500 betaalde van mijn spaargeld en 3500 van mijn ouders leen en maandelijks afbetaal) de kosten van Tonic zijn blaasgruis en ontsteking en speciaal voer kunnen dragen (was toch wel 400 euro in 1,5 maand) was een dure periode :') maar ik weet gelukkig hoe ik met geld kan omgaan.

Edit: Saga net :')

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:40

Nu moet ik wel zeggen dat het heel erg scheelt dat ik de kosten niet in mijn eentje hoef op te hoesten maar we hebben er niet krom om hoeven liggen. We dachten dan ook dat we geld zouden overhouden nu Renzo er niet meer is, maar gek genoeg vindt het geld ongemerkt dan wel een andere manier om van je bankrekening te verdwijnen. :=
Mijn vriend en ik hebben beiden vroeger een financieel onbezorgde jeugd gehad maar ook weet niet buitengewoon luxe. Daarnaast weten we ook allebei heel goed hoe het is om iedere dubbeltje om te moeten draaien, gelukkig ligt die tijd achter ons maar een luxe leven is voor ons geen voorwaarde om gelukkig te zijn. Dat scheelt denk ik wel enorm.

Me dunkt dat alle kosten van de kittens je veel geld in één keer kosten dus die aanbetalingen zijn dan een fijne tegemoetkoming. Ik vind het heel knap van je hoe je dat in je eentje redt en zo te lezen komen je beestjes niets tekort.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 12:02

Ik kom ook uit een financieel stabiele situatie wat misschien ook wel zorgt dat je weet hoe je er mee moet omgaan :J

Ik moet even haasten, dagje sauna, maar kan jullie deze groepsfoto niet onthouden xD
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:05

Oh man man man <3 <3 het is pluizig en leuk <3

Hebben de kleintjes geen vergrote kans op gruis ook omdat Tonic dat nu heeft? Of is het geen erfelijke variant/

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:08

<3 <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 12:11

Tonic zijn pa had het in elk geval niet. Katers zijn sowieso wat gevoeliger voor blaasgruis maar tonic had eerst ook een blaasontsteking. Kan door het voer komen (schijnt dat op Applaws het wel vaker voorkomt) of door stress. Erfelijk kan maar hoeft niet. Dierenarts zei zelf dat het mogelijk is dat het kwam doordat tonic niet geholpen was en hij teveel stress kreeg van een krolse poes in zijn bijzijn. Dat zou best kunnen gezien hij ook erg mager was en de hele tijd ermee bezig. Vandaar dat castreren ook meteen gedaan is want dat zou toch wat stres weghalen. Gewoon iets dat je sowieso bij elke kater in de gaten moet houden helaas.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:17

lifaya schreef:
Ik kom ook uit een financieel stabiele situatie wat misschien ook wel zorgt dat je weet hoe je er mee moet omgaan :J

Ik moet even haasten, dagje sauna, maar kan jullie deze groepsfoto niet onthouden xD
[ [url=m/v8jgmM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh wat zijn ze toch leuk! <3
Kan blaasgruis trouwens ook weer verdwijnen is het hetzelfde als een koortslip: als je het eenmaal hebt, raak je er nooit meer vanaf?

Ik krijg echt kriebels van dit topic en heb er serieus over nagedacht om een kitten in huis te nemen, het feit dat een vriendin van mij ook echt een superleuke, knuffelige kat heeft maakt dat het soms wel kriebelt. Maar ik zou echt een slechte katteneigenaar zijn: hij zou van mij echt niet naar buiten mogen, ik ben veel te bang dat hem iets overkomt. En daarnaast ben ik veel te zuinig op mijn interieur. Dus als ik rationeel nadenk is het beter als we op den duur gewoon weer een hond aanschaffen. Maar voorlopig komen er geen nieuwe huisdieren, zeker ook omdat wij allebei gewoon werken en we met Renzo het voordeel hadden dat hij makkelijk alleen thuis kon blijven en op een gegeven moment op zo'n leeftijd was dat hij echt niet meer de hele dag hoefde te spelen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 12:19

Je kan het idd vergelijken met een koortslip. Dat je er geen last van hebt maar dat het wel weer terug kan komen. Tonic vreet nu al het voer wat hier staat en het gaat goed maar als ik hem meeneem naar mijn ouders en het is te druk dan raakt die wat gestresst en speelt het weer op.

Ja het zijn idd wel slopers :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-01-17 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:19

Wbt blaasgruis (hadden er zelf eentje die er bizar veel/vaak last van had) is het super afhankelijk van de kat. Sommige katten krijgen het een keer en dan nooit weer, bij sommigen blijft het terugkomen. Die van ons kreeg speciaal dieetvoer (kon ook niet zonder, bij ander voer had hij het gelijk weer) maar als hij stress had kreeg hij er ook weer last van. Niet echt een touw aan vast te knopen dus.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:31

lifaya schreef:
Je kan het idd vergelijken met een koortslip. Dat je er geen last van hebt maar dat het wel weer terug kan komen. Tonic vreet nu al het voer wat hier staat en het gaat goed maar als ik hem meeneem naar mijn ouders en het is te druk dan raakt die wat gestresst en speelt het weer op.

Ja het zijn idd wel slopers :')

Moet hij dus altijd het speciale voer hebben op voorhand of alleen wanneer hij klachten krijgt? Met ander woorden: kan het speciale voer geen kwaad wanneer hij geen klachten heeft?

Emma, wat vervelend zeg. Sneu voor zo'n beestje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 21:02

Word aangeraden van wel. Maar hij krijgt nu dus van alles :) is gewoon compleetvoer, niet schadelijk. Ginger mag het eten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 02:39

pfff ik moet nog alles inpakken voor mijn reisje naar Engeland morgen, dus ga ik maar doen. Moest eerst alles een beetje gaan opruimen. Van echt slapen zal niks komen vrees ik :=

eff snel mijn kaart leeg gemaakt van foto's van afgelopen week. Moet mijn camera mee naar engeland dus heb lege kaarten nodig lol

knappe mams <3

Afbeelding

Loki

Afbeelding

Afbeelding

Odin

Afbeelding

Afbeelding

Thor

Afbeelding

Saga

Afbeelding

Freya

Afbeelding

Afbeelding

<3

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 02:45

Jeetje wat kijkt Thor zwoel <3 Van die achterstand zie je ook niks meer!