[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:55

Jippie *\o/* wat een leuk topic! Mag ik meedoen? Wij hebben momenteel een Golden retriever van 6 maanden oud en dit weekend is onze oud duitse herder geboren *\o/* We hebben een tijdje op de wachtlijst gestaan bij de fokker maar nu gaat het er binnenkort eindelijk van komen! Over 4 weken mogen we voor het eerst gaan kijken *\o/*

We realiseren ons dat we dan twee jonge honden bij elkaar hebben. Wie heeft daar ervaring mee?

Nies_

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:17

Ik heb twee puppy's van 16 weken. De een is stront eigenwijs en de andere een enorme boef, maar het gaat heel goed. Ze luisteren ook goed voor hun leeftijd. Ze komen uit hetzelfde nest en dan hoor je nogal wat spookverhalen moet ik zeggen, maar daar merk ik weinig van. Zal er ook aan liggen hoe je er mee omgaat. Natuurlijk wil je ze weleens achter het behang stoppen, maar dat is met 1 puppy net zo.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:49

Gezellig allemaal nieuwe mensen !!! Welkom :D

Wat doen de pups het goed hier. Hier hebben we een dierenarts weekje achter de rug met onze boef : Hij liet zich tijdens het wandelen voor de lol ineens vallen op de grond en hierbij schoot zijn schouder en voorpoot de andere kant op. Dit heeft hem flink pijn gedaan, direct ermee naar de dierenarts. Niets gebroken, wel op pijnstillers en rust

Nu liep hij dinsdag nog steeds zo ontzettend kreupel, dus weer richting de dierenarts, eventueel voor een foto. Maar deze heeft nog een keer gekeken, hij gaf aan dat het een langdurige blessure is, over 2 weken weer terug komen en tot die tijd rustig aan doen.

Nouja, zeg dat tegen de puber. Ik keek even niet en toen was dit het scenario :

Afbeelding

Afbeelding

Het is een schat van een dier maar op dit moment staat rustig aan doen echt niet op zijn prioriteitenlijstje _-:( |o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:55

Mijn ervaring is dat 2 puppen uit 1 nest veel werk is maar met veel inzet en ook regelmatig scheiden van elkaar goed te doen. Belangrijkste met 2 puppen uit 1 nest vind ik is leren dat ze 2 honden zijn en niet samen 1 hond. Dus moeten ook zonser de ander zich kunnen vermaken en alleen op straat zich ook fijn voelen en ook alleen thuis kunnen zijn enz.

1 puber en 1 pup is veel moeilijker. Beiden jong en onverstandig maar totaal verschillende behoeften en qua grote ook enorm verschil terwijl de grootste ook nog heel lomp en onbezonnen is. De kans op blessures zijn daardoor veel groter. Uitlaten ook veel ingewikkelder gezien ze beiden nog veel moeten ontdekken maar de 1 veel meer mag qua bewegen en moet ondernemen dan de andere.

Dus wordt veel scheiden en veel apart uitlaten denk ik. Zou het zelf echt nooit doen ivm het opgroeien en de belasting van de gewrichten enz.
Niet 2 pups uit 1 nest nemen en absoluut al helemaal nooit een puber en pup.

Dit omdat ik alleen ben en dan aandacht niet genoeg kan verdelen en ook omdat ik graag en veel sport en 3 honden toch wel maximum vind. 2 oudjes geeft veel beperkingen liever paar jaar er tussen.

Wel een keer een volwassen herplaatser bij een puber gezet deze was goed opgevoed en relaxt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:46

Keet is inmiddels ook 5 maanden. De training begint z'n vruchten af te werpen. Ze trekt nu helemaal niet meer zo aan de lijn. Alleen als er ergens veel gras is. Als er stoep is volgt ze heel goed. Bij een boswandeling blijft ze keurig los bij ons in de buurt lopen. Wel vanaf begin van de wandeling laten merken dat wij de koekjes op zak hebben. Ze plast ook niet meer binnen. De tuin is project voor volgend jaar geworden. We hebben een heel klein stukje gras voor onze dochter en dat vind ik toch niet hygiënisch. Ze gaat alleen niet uit zichzelf het water in. Ook niet achter iets aan. Behalve als ik zelf aan de overkant sta, maar niet overal is een overkant. Ze is superlief trouwens voor kinderen. En af en toe een grote boef. Afbeelding
Voor de duidelijkheid, ze mag niet op de bank. En ze mag ook geen kinderspeelgoed kapot maken...
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:13

Ach Cheytjuh, hij ligt toch rustig op de bank? :')
Wel sneu, zo'n blessure.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:33

_O- en dan die snoet, hoe zo dat mag niet dan? :')

welkom nieuwelingen

mij is ook verteld dat twee pups van dezelfde leeftijd en zelfde nest, beter niet doet, is niet in het begin maar later dat er stribbelingen komen, zal natuurlijk ook van de ene en de andere afhangen

wij zouden graag er nog een hond bijhebben en ons is aangeraden als Bloom 2jaar is, er een andere pup bij te nemen.

hier ook een boef, stukbijter, blaffer, wilde brok energie, dief maar oh zo lief, schattig, enthousiast, blij ei. En trekken doet ze NOG niet, maar wij gaan niet echt veel wandelen. Moet dit eigenlijk? wij wonen op een boerderij en ik ben Bloom aan het leren om mee te gaan bij al de verschillende diertjes en me wat te 'helpen' en dan loopt ze eigenlijk altijd los. Binnenkort wel naar de hondenschool.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:42

Hier ook zo'n eigenwijze pup. Joppe is nu 4,5 maand. Zit, af, blijf etc kan ie allemaal perfect. Maar wel alleen als hij er zin in heeft :+
Hij heeft een enorme lading aan speeltjes binnen, we zitten er over te denken wat weg te doen. Want hij blijft dan spelen binnen ipv rusten. Alleen nog flostouw ofzo, hij is ook aan het wisselen nu. Alle dingen die piepen gaan iig het huis uit. Verschrikkelijk. En hij doet het ook echt expres. Loopt ie bvb van de bench naar de gang, ziet ie zo'n piepding, gaat er met een poot opstaan dat het piept en dan loopt hij weer door :')

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:24

Hahahha geweldig die Joppe!

Hier ligt inderdaad ook wel van alles en met 4 honden was het eerst ook wel even pittig om de pup te laten rusten, maar gelukkig gaat dat steeds beter.
Ze had laatst 's nachts wel de voerbak aan de kant geduwd, de koekjesbak omgeduwd en alles opgegeten hahahah! Tuttebol en slimmerd is het.

Vanavond gaat ze mee naar gondelvaart op wielen, hele drukke avond met ook drumbands, kermis etc. Nooit verkeerd om te leren. Ik neem onze kleinste en oudste hond mee, die is ontzettend koel met drumbands etc dus kan ze daar mooi van leren.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:46

Geweldig zo'n Joppe :P ! Hier vind Olaf zijn speeltjes niet zo interessant, tenzij je ze allemaal uit de mand haalt en over de kamer verspreidt. Dan is hij echt de halve ochtend druk met alles weer in de mand te doen :P

Gisteren hem even een klein rondje in het bos meegenomen, wat vond hij dat toch leuk !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aanstaande maandag puppy examen, ik ben benieuwd hoe hij dat gaat doen !

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:40

Jullie mogen hem best een dagje hebben :+ gek wordt je dr van soms.
Veel plezier vanavond DanielleB. Inderdaad een mooie ervaring om van te leren!
Wat een Olaf een heerlijke grote lobbes! <3
Afbeelding

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:32

Bij mij kijken ze niet eens naar hun speeltjes om. Altijd op zoek naar takjes die twee. Alleen het balletje willen ze nog wel mee spelen met een mens, niet met elkaar of alleen. :+

Olaf is wel heel leuk! Weet je misschien nog wat hij woog met 16 weken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:06

Hier is de denneappel met strotouw eraan gevlochten favoriet speeltje. En de egel die ook in het nest lag, die wordt met regelmaat mishandeld. :')
Verder ook heel veel stokjes en houtjes. Wij zijn aan het bouwen achter het huis, fundering is net gestort, maar met de graafwerkzaamheden kwamen heel veel wortels naar boven (zitten tegen een bos aan) dus Kiko heeft genoeg takjes.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:50

Nies_ schreef:
Bij mij kijken ze niet eens naar hun speeltjes om. Altijd op zoek naar takjes die twee. Alleen het balletje willen ze nog wel mee spelen met een mens, niet met elkaar of alleen. :+

Olaf is wel heel leuk! Weet je misschien nog wat hij woog met 16 weken?

Met 16 weken was hij volgens mij ong 25 kg :) Inmiddels staat de teller op 35 :D Kreeg net een leuke foto van de oppas :

Afbeelding

Krijg hem straks niet meer terug :P

Eline wat een heerlijk ventje <3 !

Zijn er al mensen over uit wanneer ze de hond laten castreren ? Hier zegt de dierenarts dat hij het liever niet voor 1 jaar doet, maar ik heb er zo geen ervaring mee (alleen het steriliseren) . Wat denken jullie ?

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:01

Ik zou hem sowieso niet laten castreren als het niet nodig is. :) Het is geen garantie voor 'liever' gedrag, sterker nog het kan het gedrag ook negatief beïnvloeden.

Alleen als er medische noodzaak is moet je het uiteraard wel doen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:09

Onze afgelopen twee weken waren niet echt leuk. Onze hond Kaya ging opeens heel erg hard achteruit en uiteindelijk hebben we haar gisteren moeten laten inslapen ;( . We keken er zo naar uit dat ze kon gaan genieten van "haar pup" (ze was haar hele leven al gek op puppies) en dat Yorek dan naast haar kon opgroeien. Het was de juiste keuze, maar echt moeilijk.

Van Yorek hebben we vandaag wel weer een paar hele leuke nieuwe foto's gekregen. Hij groeit echt als kool!

Afbeelding

Afbeelding

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:16

Bah wat een naar nieuws, sterkte! Yorek is en blijft knap, gaaf hoor

Femm_k : nou dat is ook een beetje mijn punt. Ik weet natuurlijk niet hoe hij is als hij eenmaal hormoontjes gaat krijgen, maar tot nu toe is hij zo lief en hanteerbaar dat ik me bijna niet voor kan stellen dat hij echt verschrikkelijk gaat worden.

Maar aan de andere kant is er wel weer kans op teelbalkanker etc die aanwezig blijven natuurlijk als hij ongeholpen blijft. Ik ben zelf nog een beetje in dubio

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:32

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:42

hier wordt de pup niet gecastreerd als het een reu wordt. omdat ik lekker de sport in wil en waarschijnlijk ook keuringen wil gaan lopen (en als hij zo goed of beter is dan mama en papa als dekreu). Enkel op medische redenen.

Voor een teef zou ik ook enkel om medische redenen steriliseren ookal zou ik haar nooit als dekteef gebruiken (geen fokker ambities). wil je wel sterisiseren zou ik aanraden 3 maanden na de eerste loopsheid het te doen. Dan is het karakter van de hond stabiel.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:09

Femm_k schreef:
Sterkte Marlies! Wat naar zeg... :(

Cheytjuh, snap ik wel hoor. Het is een risicoafweging. Er zijn erg veel artikelen over te vinden, je zal voor jezelf uit moeten maken wat belangrijker is. Wij krijgen een teefje en ik vind het zelf nog erg moeilijk. Maar voorlopig hoef ik nog niks te beslissen!

http://www.doggo.nl/artikelen/hond-en-g ... en-reu.php en http://www.doggo.nl/artikelen/hond-en-g ... e-hond.php Dit is wel een interessante site, met 3 artikelen over wel of niet castreren.

Dank je !!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:24

Sterkte Marlies! :(:)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:23

Sterkte Marlies Y;(
Yorek is wel echt prachtig!

Als we joppe gaan laten castreren dan is het ook pas met een jaar. Maar we zijn er nog niet uit. Liever doen we t niet.

Ik was net met Joppe aan het spelen vloog er weer een tand door de keuken :))
Een kleintje. De eerste kies onder. Die zijn er nu aan beide kanten uit en verder is ie nog wel wat kwijt.
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:40

O gosh!
Jeetje marlies, wat vreselijk! :(
Heel veel sterkte

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:34

Femm_k schreef:
Ik zou hem sowieso niet laten castreren als het niet nodig is. :) Het is geen garantie voor 'liever' gedrag, sterker nog het kan het gedrag ook negatief beïnvloeden.

Alleen als er medische noodzaak is moet je het uiteraard wel doen.

Maar de reactie op loopse teefjes neem je dan wel voor lief, en dat vind ik als je er toch niet mee fokt ook sneu, om die reden gaan wij gewoon castreren als de tijd daar is :) maar goed die reactie zal ook bij iedere hond anders zijn...

Achjee Marlies, wat jammer zeg, sterkte met het verlies.
Yorek is wel <3 <3

Wij zijn lekker met t hele gezin (nouja op de twee katten na) naar Texel <3 Dommel vind t nu al geweldig, zijn eerste strandwandeling zit er al op :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:42

ik heb een intactre reu en nog nooit echt "problemen" gehad omdat we een loopse teef zijn tegen gekomen. Ben nu trouwens op vakantie met hele roedel van 5 intacte reuen, 2 gecastreerde reuen, 1 geholpen teef en 3 intacte teven, waarvan 1 loops: geen enkel probleem tot hiertoe. Ok het zijn nog niet de hoogdagen, maar toch.
Mijn reu heeft al harder getreurd nadat hij verliefd was op een gecastreerde reu, dan van die 2x/jaar dat hij een loopse teef is tegen gekomen op wandeling. Maar goed dat moet iedereen voor zich uitmaken.