Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:02

Gaaf hoor. Misschien moet ik ook maar weer eens beginnen met op marktplaats rondsnuffelen. 80x40 is mooi, maar een meterbak is natuurlijk nog mooier.

Viesbruin? :')

xDenies

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:09

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:15

Ik vraag me toch of, ik met cavia's doe al ongeveer 20 a 30 minuten over de kooi verschonen en dat is maar een redelijk dun laagje. Maar hamsters hebben natuurlijk een hele dikke laag dus dat zal ook wel langer duren; hoelang doen jullie over verschonen?

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:16

Met opnieuw inrichten trek ik er altijd wel twee uur voor uit, maar dat is ook omdat ik het leuk vind eigenlijk. Maar met zo'n dikke laag verschoon ik ook niet iedere week..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:19

Rebecca schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=17

De ad die bij viesbruin hoort , lijkt bijna wel mandarijn maar ik ben maar een leek :P

Ze is ook nog eens heel open in het feit dat het vies bruin is? w.t.f. ? Op het hammie hamsterforum zit ook zo iemand. Die is al bekritiseerd en sinds dien plaatst ie niets meer. Zal het dezelfde zijn?
domme.domme.domme mensen. Grom.

@ Yentaah,
Cavia's maken de boel ook wel veeeeeeel viezer dan één hamster :P
Maar inderdaad ... ik trek echt ruim de tijd uit om een bak in te richten.

Moet eigenlijk morgen de roborovski bak op m'n werk weer eens op de foto zetten. Woensdag opnieuw ingericht en ben er helemaal fan van. Ook mijn collega's zijn er dol op!
Mijn collega heeft vandaag als brugman staan praten tegen iemand .... maar helaas. En serieus ik stond met open mond te luisteren hoe best hij deed. Maar mevrouw vond alles te duur en te veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:19

Ik ook paar uur , even zitten en nadenken even snackje en praten met hammie in de reismand wat hij wil in zijn kooi :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:52

Afbeelding

Afbeelding

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:47

Wow wat super Nimfee dat je dat hamstertje je hebt opgevangen! Ik wil dat na deze hammies ook gaan doen, 'zielige' gevallen opvangen. Ze hoeven ook niet heel jong of tam te zijn ofzo want ik heb ze als kijkdiertjes.

Wow!!! Prachtige bak hierboven!!

Gisteravond m'n Syrtje weer een walnoot gegeven nog in de schil zegmaar (hoe noem je dat? :+ ) Vind het altijd reuze grappig hoe ze razendsnel dat enorme ding wilt verplaatsen om hem open te breken Hahaha.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:48

Wauw ziet er weer mooi uit Denies!!! Waar heb je die stenen vandaan? Die vind ik wel gaaf zo in het zand.

Yentaah, het valt wel mee. Om echt heel de bak schoon te maken, ja, dan ben ik wel lang bezig. Zoals deze week toen Isa overleden was, dan maak ik wel alles schoon. Maar heel de bak maak ik nooit schoon tijdens een hamsterleven. Eigenlijk eens per week haal ik de vieze plekken weg. Soms na een half jaar wil ik het wel verschonen, maar dan denk ik altijd 'waar doe ik het eigenlijk voor' want driekwart van de bodembedekking is nog schoon.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:19

Die grijze steen komt gewoon van de aquarium afdeling. Die 3 eieren zijn zogenaamde dino eieren van de terrarium afdeling haha.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:26

En hoe lang blijft het netjes op het gebied: zand en hennep gescheiden? :P

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 12:46

Ja daar ben ik ook best benieuwd naar!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Betere foto's van Pablo zijn verblijf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:47

Hier is het nog netjes :j

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:48

Goudhamster + kooi
€ 10,00
http://link.marktplaats.nl/m1096803025? ... pp_android

Word hier altijd zo verdrietig van.. zo'n hamster in een klein kooitje.

Kon ik alle beestjes maar redden en in mooie verblijven zetten haha. Ik schrok trouwens van de hoeveelheid hamsters die te koop zijn op marktplaats! Iedereen is flink aan het doorfokken... -O-

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 13:57

Ja vreselijk he... het valt mij vooral op dat er veel nestjes op mp staan,veel meer dan een hamster die weg moet.
Die in je adv zou ik graag willen, jammer genoeg geen bakken meer leeg hier. En het is 200 km hier vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:02

Ik begin niet meer aan MP :+ , op lokale weggeefhoek is eindelijk een verbod op dieren dus ik zoek beetje voor een zwarte Rus of een mandarijntje :P

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:51

Nimfee schreef:
Ja vreselijk he... het valt mij vooral op dat er veel nestjes op mp staan,veel meer dan een hamster die weg moet.
Die in je adv zou ik graag willen, jammer genoeg geen bakken meer leeg hier. En het is 200 km hier vandaan.

Mjah ik heb dus ook geen bak leeg en m'n man zou er niet zo om staan te springen.. het is wel dichtbij voor me. Boehoe..

Nou idd echt superveel nestjes! Maarja mensen willen graag klein en schattig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:59

Zocht een 5+ konijntje een ram , pff ook allemaal jong spul :+ . Haal er nu 1 uit castricum van 5 a 6 en gecastreerd

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:13

Veel nestjes op marktplaats .. en hier op het forum zijn er ineens ook bergen met Syren fokkers. Om maar niet te spreken in wat voor kooien ze zitten .......................... Maar als je er naar vraagt wordt je dood genegeerd.

We gaan morgen zien hoe netjes ze het hebben gehouden. Vandaag zijn er vier nieuwe roborovski dames gekomen; dus morgen ochtend gaan we het zien.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:37

Tja schijnbaar denkt iedereen ineens 'ik word hamsterfokker'. Als ik dan al iets met hamsters wil doen is een opvang beginnen. We hebben de ruimte op zolder. :D Helaas heb ik nog een man die mag meebeslissen. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:39

Dat is op zich ook iedereen zijn of haar goed recht. Maar ik vind dat een fokker netjes te werk hoort te gaan en zelf het goede voorbeeld en de juiste adviezen hoort te geven.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:45

xDenies schreef:
Dat is op zich ook iedereen zijn of haar goed recht. Maar ik vind dat een fokker netjes te werk hoort te gaan en zelf het goede voorbeeld en de juiste adviezen hoort te geven.

Uiteraard, dat moeten ze zelf weten. Maar ik vraag me idd af wat de reden van het fokken is. Als je echt wilt verbeteren, prima!

Maar 'het is zo schattig' gaat bij mij er niet in want er zijn zat hamsters die een baasje zoeken of in klein k*hok zitten. En die zijn ook reuze schattig :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:48

Inderdaad. En als je het dan doet omdat het zo schattig is ... zorg dan wel er voor dat je grote kooien hebt en dit advies ook doorgeeft en/of eist van je toekomstige baasjes.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 00:32

Ja hebben jullie gelijk in hoor. Ik zit verder niet zo in het fokkers wereldje, maar is het echt zo dat er nu ineens zo veel zijn? Ik dacht dat het behoorlijk was ingeslonken en veel gestopt waren.
Ja klein en schattig kan maar zo lang blijven ze niet klein (wel schattig haha). Ik was al zo verbaasd hoe snel Pietertje alweer een volwassen hamster was.