Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eoweyn_x schreef:In jouw geval zou ik inderdaad wachten tot hij uit de puberteit is, als ie rond een maand of 7 is. Hoe heb je ze nu zitten? Kunnen ze elkaar wel ruiken/zien?
Nog een vraagje trouwens, mijn schoonmoeder heeft ook een FH die gisteren toevallig gecastreerd is. Ze wil er over 2 weken graag een voedster bij, maar het liefst geen jonkie ivm puberteit etc, het risico dat het straks fout gaat. Weet jij misschien iemand die wat oudere FH's heeft zitten in de buurt van Noord Holland? (omdat je er ook 2 hebt)
Isaboy schreef:dwangvoer is nog niet aan de orde aangezien ik meneer gister wel aan het eten heb gekregen en hij daarna weer ging bedelen om eten en snoepjes, vanochtend wilde hij geen brokjes, maar wel een stukje witlof. en ook heeft hij een paar blaasjes wilgentak op.
Ik hou hem goed in de smiezen en als ik het echt niet vertrouw gaat hij echt naar een dierenarts ik ben meer overbezorgd met mijn beesten dan dat ik ze een dierenarts onthou. wel haal ik dwangvoer in huis mocht het mis gaan dat ik gelijk in kan grijpen.
Dwangvoer heb ik ook al aan zitten denken maar zolang hij dat beetje zelf nog eet wil ik hier liever nog niet aan beginnen.
Ander zakje voer zou ik kunnen proberen maar het gekke is hij viel hier tot eergisteren nog op aan en vrat binnen een mum van tijd zijn bak leeg.
Ik heb gisteren alles uit de kast moeten trekken om meneer aan het eten te krijgen. maar daarna at hij wel aardig begon ook weer te bedelen rende het huis rond en ook hooi at hij weer. wel vond ik zijn oren warmer aanvoelen maar kan ook omdat hij in huis rondliep. toen ik hem gisteravond laat in zijn hok deed was hij weer levendig en opgewekt.
De snoepjes zal ik vandaag even achterwege laten wellicht dat hij daar niet lekker van word.
Ik opper ook maar wat.
Eoweyn_x schreef:@ love_animals
Bij plaatselijke verdoving heb je geen risico's van de narcose, hoewel gasnarcose al veel veiliger is. Bij een konijn van 2 jaar hoef je je ook geen zorgen te maken. Mijn eerste rammetje is ook gecastreerd toen ie 3 was. Je kunt altijd een konijnkundige dierenarts bellen om te vragen of zij plaatselijke verdoving gebruiken. Welke regio woon je?
Rammetje van m'n schoonmoeder (nouja, rammetje, Franse hangoor van 5 kilo) is gister gecastreerd onder plaatselijke verdoving en hij doet het prima.
Je kunt ook bij de dierenarts om pijnstilling en dwangvoer vragen
Wat fijn dat ie een vriendinnetje krijgt!
Dat zal wel schelen denk ik, maar zou toch wel koppelen op neutraal terrein.