Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pasha_2011 schreef:Rodi worst werkt vaak inderdaad ook goed!
Al raad ik het wel af om dat soort dingen incl. kaas, knakworst, frikadel etc. elke keer te gebruiken. Op een gegeven moment wordt dat ook niet meer "speciaal" en doen ze er toch minder voor. Dan ben je nog verder van huis.
En bovendien, niet alles gaat met een koekje heUiteindelijk moet DAT afgebouwd worden en gaat het om stem en houding.
Ze moet het voor jou doen, niet voor het koekje (zoals de meeste husky's).
Pasha_2011 schreef:ja idd precies Lisitano! Ik doe de Rodi ook in hele kleine snippers.
Het nadeel is alleen dat het niet gewoon in de broekzak/jaszak kan en dat 't dan een grote plakbende wordt.
Daar heb ik na al die jaren nog niks handigs op gevonden. Zo'n heuptasje werkt voor geen meter. De hond gaat alleen maar voor het heuptasje (scheef) zitten en is er constant op gefocused.
Of als we gaan rennen (dat is nou eenmaal bij de combinatie die we doen: gevorderde gehoorzaamheid en agility achtige sport), dan valt alles over 't veld.
En in een plasticzakje in de jaszak schiet ook niet op. Tegen de tijd dat je dan een stukje hebt gepakt, is 't al weer een tijd verder.
Pasha_2011 schreef:Ik heb zoiets idd ook eens geleend van een vriendin. Tijdens de ronde voor "Mooiste hond" bij Animal Event vorig jaar.
Echter vlogen toen dus alle knakworstjes alsnog door de ring en zat ze steeds te kijken naar dat zakje.