Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:27

Ik begon bij de puppycursus en de basiscursus inderdaad met koekjes, maar daarna gewoon maar 2x op een avond ofzo, voor de rest gewoon heel blij doen en een aai over de kop :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:02

Hier blijven de koekjes gewoon bij gelijk hierrr komen. Zijn maar kleine koekjes maar ze vliegen er voor. Wel zo fijn voor andere gebruikers van het bos dat alle 6 de honden bij roepen gelijk naar mij terug komen ;)

Koekjes eens vergeten is niet erg want ze komen die paar keer ook vlot ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:06

Pasha_2011 schreef:
Rodi worst werkt vaak inderdaad ook goed!
Al raad ik het wel af om dat soort dingen incl. kaas, knakworst, frikadel etc. elke keer te gebruiken. Op een gegeven moment wordt dat ook niet meer "speciaal" en doen ze er toch minder voor. Dan ben je nog verder van huis.
En bovendien, niet alles gaat met een koekje he ;) Uiteindelijk moet DAT afgebouwd worden en gaat het om stem en houding.
Ze moet het voor jou doen, niet voor het koekje (zoals de meeste husky's).

Klopt :j
Ik wissel het af, de ene keer heb ik niks mee of normale hondensnacks. De andere keer is het feest want dan heb ik heerlijke worst of kaas mee. Frikandel en knakworst gaan echt alleen mee als we trainen of het noodzaak is dat die oren behoorlijk goed werken. Rodi worst gaat 1 á 2x per week mee.

Bij mij krijgen ze ook echt heel kleine stukjes per keer. Dan blijven ze meer en meer willen. Ik geef snippertjes, geen blokjes. Één plakje Rodi worst gaat door 12 of zelfs 16 bijvoorbeeld.

Ik vind het ook niet zo leuk als ze de hele tijd om me heen dansen. Ze krijgen altijd als ze zich melden een stukje omdat ik dan interessant blijf. Maar vooral mijn teef snapt het principe niet en blijft dan de hele tijd aan mijn knie lopen, hopende op een snoepje :')

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:11

ja idd precies Lisitano! Ik doe de Rodi ook in hele kleine snippers.
Het nadeel is alleen dat het niet gewoon in de broekzak/jaszak kan en dat 't dan een grote plakbende wordt.
Daar heb ik na al die jaren nog niks handigs op gevonden. Zo'n heuptasje werkt voor geen meter. De hond gaat alleen maar voor het heuptasje (scheef) zitten en is er constant op gefocused.
Of als we gaan rennen (dat is nou eenmaal bij de combinatie die we doen: gevorderde gehoorzaamheid en agility achtige sport), dan valt alles over 't veld.
En in een plasticzakje in de jaszak schiet ook niet op. Tegen de tijd dat je dan een stukje hebt gepakt, is 't al weer een tijd verder.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:19

Pasha_2011 schreef:
ja idd precies Lisitano! Ik doe de Rodi ook in hele kleine snippers.
Het nadeel is alleen dat het niet gewoon in de broekzak/jaszak kan en dat 't dan een grote plakbende wordt.
Daar heb ik na al die jaren nog niks handigs op gevonden. Zo'n heuptasje werkt voor geen meter. De hond gaat alleen maar voor het heuptasje (scheef) zitten en is er constant op gefocused.
Of als we gaan rennen (dat is nou eenmaal bij de combinatie die we doen: gevorderde gehoorzaamheid en agility achtige sport), dan valt alles over 't veld.
En in een plasticzakje in de jaszak schiet ook niet op. Tegen de tijd dat je dan een stukje hebt gepakt, is 't al weer een tijd verder.

Oh ik heb zo'n heuptas met een magnetische sluiting, aan een heupriem en ik vind het perfect werken!
Hij gaat niet uit zichzelf open en je kunt het gewoon in de wasmachine mikken.
Om de focus op mij te houden en niet op het tasje leg ik 'm vaak op mijn onderrug ipv vooraan.

Ik heb deze:
Afbeelding
Afbeelding

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:30

Ik heb zoiets idd ook eens geleend van een vriendin. Tijdens de ronde voor "Mooiste hond" bij Animal Event vorig jaar.
Echter vlogen toen dus alle knakworstjes alsnog door de ring en zat ze steeds te kijken naar dat zakje.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:36

Ja teveel verwennen ligt wel op de loer inderdaad!
Ik heb nu de farmfood brokjes besteld, wie weet doet ze het daar wel voor.
Een rodi worst heb ik ook liggen, maar wat je idd zegt, in je jaszak is lastig gaat plakken en wordt een bende. Ik zat ook te denken aan een plastic zakje.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:49

Je hebt van Prins ook worsten, vooral eend is favoriet hier. Die plakt vele malen minder.

Pasha_2011 schreef:
Ik heb zoiets idd ook eens geleend van een vriendin. Tijdens de ronde voor "Mooiste hond" bij Animal Event vorig jaar.
Echter vlogen toen dus alle knakworstjes alsnog door de ring en zat ze steeds te kijken naar dat zakje.

Echt?? Met zo'n magneetje erin? Het is een duur tasje vind ik maar hij gaat hier dus nooit open en ik hol er wat mee rond :))

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:51

Nou het publiek was voor Manu maar helaas ging hij niet door. Hij vond zijn publiek in elk geval geweldig _O-

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:40

Voor een opdracht moest ik een filmpje over mijzelf maken. Daarbij kon mijn kanjer natuurlijk niet ontbreken.
In dit filmpje zitten enkel de fragmenten waar Rayza ook in voorkomt <3

https://www.youtube.com/watch?v=crzWQVZjKSI

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:38

Leuk filmpje!

Hoe houden jullie lieverds het uit in de hitte? Hier is het ''maar 20 graden'' gelukkig kan ik het goed koel houden binnen!

mijn mooie meiske en knappe man

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:44

Mooie foto's zo met dat licht ook! Blije bekkies

Wat betreft de warmte:
- we hebben zo'n blauwe schelp zandbak ding in de tuin met water er in
- de deur naar de achtertuin staat de hele dag open zodat ze kan kiezen waar ze heen wil
- schaduwplekken in de tuin
- 1x in de 2 dagen een koud honden-ijsje
- in de ochtend vroeg een lange wandeling, overdag alleen even naast huis op het terrein behoefte doen en in de avond weer een lange wandeling
- geen lichamelijke activiteiten, maar vooral denkwerk. Koekjes in huis verstoppen, trucjes e.d.
- verder doet ze zelf gewoon heel rustig aan en houden we haar in de gaten. Ze weet zelf het beste wat kan en niet. Druk doet ze sowieso niet. koelmatten vindt ze niks, maar voor sommige kan het prettig werken. Ze kiest vooral de plekken in het gras, binnen op dek oude tegels of buiten net een klein laagje van de modder loshalen zodat de koude grond boven komt. In de schaduw

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 00:01

Mooie foto's met die avondzon!

Wij doen zo min mogelijk en gaan 's ochtends en 's avonds de lange wandelingen doen. Manu gaat gewoon liggen zonnen trouwens.

Krijg je mooie foto's van, die avondwandelingen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 01:15

Hier s ochtends naar de zoute zee een uur a anderhalf en na zwemmen even 10 minuten lopen en voordien eerst 15 minuten bos. S middags enkel plas aan overkant en s avonds weer half uur bos.

Liggen verdere dag moe en tevreden te slapen in de schaduw en de hussen af en toe te zinnen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 01:47

Prachtig Lisitano! <3

Sinds ik Hayley heb ben ik nog meer fan van huskys geworden hihi
Zulke mooie, lieve en sociale honden!
Hayley ook, ze heeft sinds kort een nieuw vriendinnetje (onze oude hond van 13 helaas moeten laten gaan ivm agressieve tumor)
Die kleine is nu 10 weken en zo voorzichtig is Hayley er mee! Die kleine is haar gewoon bijna al de baas hihi.
Het is een labrador X stabij en ook echt wel met pit! Heel ander karaktertje dan Hayley.
Wel heel lief ook hoor haha.
Maar zoals blaffen of piepen kan ze heel goed vooral als ze eventjes alleen zich mogen vermaken en Hayley hoor je eigenlijk niet.
Aan broeken en veters knagen als je even niet oplet, ook eigenlijk niet gehad met Hayley haha. Wat een droom van een hond ook he? <3
Mn moeder zal deze kleine (Kyra heet ze) gaan opvoeden en maandag voor t eerst mee naar cursus. Ben heel benieuwd haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met het warme weer natuurlijk het zwembadje erbij gezet :D
Mooi sociaal ook met de kids van mn zus. <3

Afbeelding

Afbeelding

Hier zit Hayley op de zandbak, denkt ze dat Kyra er niet bij kan om haar kauwstick te pikken :') (dus wel haha)

Afbeelding

En vorige week zondag zijn we naar dag van de hond in Sneek geweest.
Hadden ze ook een echte jury zitten om je hond te laten keuren. Natuurlijk wilde ik graag weten wat ze van Hayley vonden. :D
Kreeg een super mooi rapportje mee! Natuurlijk apetrots op mn pluizebol! :D
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:33

Mooi rapport! Heerlijk te lezen dat jij en Hayley zo van elkaar genieten. Ze is ook echt prachtig aan het worden zeg!
Wat een schatje, die pup! Manu was als pup ook zo gemakkelijk en als ik nu naar de pup van vrienden kijk besef ik me dat pas. Misschien toch dat wat zelfstandige al ofzo?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:06

En hoe gaat het met alle husjes?

Hier nog steeds de avondwandelingen aan het maken in dat prachtige licht.Afbeelding

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:10

met Nanook gaat het ook top!

Afbeelding

Vorig jaar was ze 18.5 kg (toen 2 jaar), dit jaar 20 kg bij de DA. Dus mooi gewicht! :)
Eten is nog wel een dingetje, brokjes zijn niet altijd even lekker :+ Maar als ze vlees kijken dan eet ze het uiteindelijk wel weer op.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:23

Karma wilde de dierenarts weer zien zaterdag... die stomme trut (excuse my language) dronk water met schoonmaak middel. Dus hop naar het dierenziekenhuis en maag legen.
Waarom gewoon water drinken als er ook water is met schoonmaakmiddel... :\

Zelf is ze van geen kwaad bewust natuurlijk :+ die vond het wel gezellig

Ik ben weer een paar jaar ouder :p en weer hard met de feiten op mijn neus gedrukt dat ik echt niks laag kan laten staan zelfs niet voor een minuut.

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:39

Dan schrik je je ook een hartverlamming Kirri! Niks aan over gehouden?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:25

Nee gelukkig niet! Ik was er snel bij. Het helpt ook dat wij 5 min vanaf het dierenziekenhuis wonen :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:34

Dat is wel ideaal dan inderdaad!
Nou gelukkig maar, zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:46

Schrikken zeg! Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van, gelukkig gaat het goed.

Wauw prachtige foto's van Manu <3

Hayley is ook mooi geworden zeg <3

Hier gaat alles nog goed, Pepper is nog steeds zijn ondeugende zelf :=

Afbeelding
Even een lieve foto maken als pepper aan de bloemetjes ruikt... >;) Hap is dat eetbaar?

Afbeelding
Ik wil AANDACHT, die stoelen staan in de weg baas. (Nieuwe stoelen staan op de plek waar hij meestal wil liggen om toch naar ons te kunnen kijken als we lekkers op tafel hebben 8-) want hij mag niet vlak naast de tafel liggen schooien)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:04

Haha wat een prachtig prethoofd heeft ie! :D <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:28

Jeeetje wat een ei dat ze schoonmaakwater drinkt! Ik moet er bij Manu ook altijd erg op letten, die drinkt alles. Gelukkig was je op tijd :(:)

Aaah Pepper <3 Hij is zo knap!

Haha bekende houding van Nanook.