Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:26

Simbaa schreef:
Verantwoord vind ik ouders getest, weten wie de voorouders zijn, weten wat te verbeteren punten zijn bij de ouders etc. en zo dus een doordachte keuze te maken. Zo'n keuze hoeft imo niet perse binnen het ras te liggen. Dat de kans klein is dat dat het geval is bij een Marktplaats advertentie ben ik het mee eens. Maar snap zelf de allergie voor kruisingen nooit zo :)

Hier ben ik t wel mee eens. Als men maar nadenkt over het fokken van gezonde pups met goed karakter. Waarvoor passende baasjes te vinden zijn. Waarbij ook kritisch gekeken mag worden naar plaatsing pups. Voorkomen dat ze binnen jaar in asiel zitten of verwaarloosd worden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:45

ben ik ook helemaal mee eens Nimmy, in de theorie.

Helaas zie je in de praktijk toch vaak het tegenovergestelde en dan vind ik dat je dit niet moet gaan promoten, laat zo een dingen gewoon over aan de kenners.

Simbaa, van een kruising tussen een border collie en een american stafford zoals onlangs hier voorbijkwam, word je toch op slag allergisch :+ :P
ik zie daar echt geen meerwaarde in, waarom je dit wel zou moeten gaan doen.
tenzij natuurlijk je een ADHD bodybuilder wil fokken of een hyperkinetische clown of een superslimme hond met een hoge pijngrens :=

Nimmy

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:48

Een adhd bodybuilder is toch hartstikke handig als erfhond?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:58

_O- :D

kan je dan niet ineens een Boerboel kopen voor je erf? :P

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:12

Fotsy schreef:
_O- :D

kan je dan niet ineens een Boerboel kopen voor je erf? :P

Ehm... Ehm...

Eenmaal een aus...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:16

Nimmy schreef:
Een adhd bodybuilder is toch hartstikke handig als erfhond?

Geloof dat je niet zo veel verstand van staffords hebt.ik ben liefhebber en heb ook een engelse.asiels zitten vol omdat mensen niet weten wat ze kopen.ze maar gewoon gefokt worden door iedere idioot.er bijt incidente zijn omdat mensen zich niet verdiepen in het ras.het zijn mensen honden ja maar zeer moeilijk met vreemde honden.en ja dan komen ze weer op tv.pas ook weer kan er wel van janken wat mensen zeggen,ze weten enkel slechte dingen,maar bij een kenner en liefhebber zijn dit top honden.dus ja met zo.n kruising kan ik heel boos worden.

En op kapaza staan ze niet omdat enkel erkende fokkers op kapaza honden kunnen plaatsen je moet een code kunnen invullen dus als er op staan, staan deze mensen geregistreerd als fokker

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:18

Nimmy schreef:
Simbaa schreef:
Verantwoord vind ik ouders getest, weten wie de voorouders zijn, weten wat te verbeteren punten zijn bij de ouders etc. en zo dus een doordachte keuze te maken. Zo'n keuze hoeft imo niet perse binnen het ras te liggen. Dat de kans klein is dat dat het geval is bij een Marktplaats advertentie ben ik het mee eens. Maar snap zelf de allergie voor kruisingen nooit zo :)

Hier ben ik t wel mee eens. Als men maar nadenkt over het fokken van gezonde pups met goed karakter. Waarvoor passende baasjes te vinden zijn. Waarbij ook kritisch gekeken mag worden naar plaatsing pups. Voorkomen dat ze binnen jaar in asiel zitten of verwaarloosd worden.

Goede karakters je kunt nooit terug in de lijn kijken helaas dus is een gok

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:44

Altijd een ausje

Helemaal voor, ik ben ook zo verliefd op dit ras geworden.

Dus waarom zou ik ze kruisen met een ander ras, ze zijn al perfect *\o/*

Oh keona dat wist ik niet van kapaza, das wel positief dan?
Maar ja zo gooien ze ze op fb helaas.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:08

Citaat:
Goede karakters je kunt nooit terug in de lijn kijken helaas dus is een gok.

Waarom zou je bij een kruising niet terug in de lijn kunnen kijken? Mits afstammelingen bekend zijn zou dat gewoon moeten kunnen :)

En haha, van een Stafford x Bordercollie word ik inderdaad ook spontaan allergisch. Ken wel toevallig een labrador x Aus en die vind ik echt fantastisch. Die hond moet nu helaas wel herplaatst worden, maar dat ligt niet aan de kruising.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:32

Ja als afstamming bekend is.maar welke honden op mp hebben stamboom en worden gekruist.en ook nog getest?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:49

Interessante discussie over kruisingen. Ik weet zelf niet goed wat ik ervan denk, enerzijds zijn kruisingen soms echt wel verbeteringen, maar anderzijds wordt er ook wel heel veel rotzooi gefokt. Helaas zijn heel veel kruisingen pure broodfok naar mijn idee.

Hier gisteren een heel bijzondere foto kunnen maken. Chesra (12 weken) met mijn zelfgefokte jonge (3,5 jaar) merrie.

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:00

Het meeste is ook pure broodfok en dat is wat ik niet wil.als er goed overna gedacht is,vind ik het heel anders en er ook getest word.bv de engelse bulldog zo naar de klote gefokt hier zou van mij best wat anders in gekruisd mogen worden waar weloverwogend overna gedacht is en waar de ouders eerst ook zorg vulldig van getest zijn.maar dat gebeurt helaas niet.ik hoop dat marktplaats net als kapaza gaat werken,maar wanneer en of dat gaat gebeuren is nog maar de vraag.

Prachtige foto van je pup met jou tinker

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:01

inderdaad hopen dat MP net zo gaat werken, zou toch een hoop moeilijker maken aan de broodfok

oh wenk wat een schatje, ik mis eigenlijk dat klein gepeupel al, die van ons wordt bijna zes maand en is volop aan het puberen _-:(
ik moet zeggen dat ze heel goed samen gaan je hond en paard

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:05

Haha puberen.maar met 6mnd zijn nog kleine scheetjes.ik zeg nu nog steeds als ik praat over mijn eerst gefokte nest,de puppies.ze zijn onderhand al 2jr geweest whaaaaa.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:06

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:10

nog steeds puppies :')

oh leismania nog nooit van gehoord eigenlijk, zou dat de reden zijn dat ze gedumpt werd? jeetje zeg, sommige mensen zijn echt barbaren geworden :( waar gaat ons mensenras naar toe, we zijn net ratten |o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:12

Sneu he .en zo.n hondje gun ik meeste geluk toe en als mensen dan graag iets redden of niet persee een stamboom hoeven.dan help zo.n beestje inplaats hier al die broodfokkers te spekken

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 01:27

Keona, ik vind het altijd leuk om je berichten te lezen maar het leest echt heel onhandig zonder spaties achter de punten.

Ik vind het ook verschrikkelijk al die broodfok en kapot gefokte rassen. En ook ik ben het er mee eens dat de staffords vaak in verkeerde handen zijn. Het ras heeft al een flinke achterstand qua (voor)oordelen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 02:29

Marlou_ schreef:
Keona, ik vind het altijd leuk om je berichten te lezen maar het leest echt heel onhandig zonder spaties achter de punten.

Ik vind het ook verschrikkelijk al die broodfok en kapot gefokte rassen. En ook ik ben het er mee eens dat de staffords vaak in verkeerde handen zijn. Het ras heeft al een flinke achterstand qua (voor)oordelen.

Vanmiddag nog over gehad met andere hondenbaas/ liefhebber honden worden.99%vd tijd niet vals geboren maar vals gemaakt...

Maar staffords treffen helaas vaak verkeerde type baas, waardoor ze een negatieve naam hebben. Terwijl het fantastische hondjes kunnen zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:36

Staffords zijn heel leuk.maar inderdaad in verkeerde handen.mensen die niks over het ras weten.en mensen die gewoon er geen rekening mee houden dat gewoon mensen honden zijn,en vaak agressief tegen vreemde honden zijn. Verder zijn top hondjes mijn staff vertrouw ik eerder met een kleintje dan mijn aussie want die zit er niet op te wachten. Sorry voor mijn type gedrag.probeer aan punten te denken

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:06

Ik lees regelmatig als stille lezer in het topic mee, wat een prachtige honden hebben jullie!

Ik kan eindelijk ook opzoek gaan naar een nestje!
Iemand van jullie die toevallig een fokker kennen die rond mei laat dekken zodat de pups tegen eind juni/begin juli het nest mogen verlaten? Ben wel van België, maar op15min van Maastricht.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:20

Daaphh schreef:
Ik lees regelmatig als stille lezer in het topic mee, wat een prachtige honden hebben jullie!

Iemand van jullie die toevallig een fokker kennen die rond mei laat dekken zodat de pups tegen eind juni/begin juli het nest mogen verlaten? Ben wel van België, maar op15min van Maastricht.
hoi wij zullen in voorjaar dekken denk zelf dat ze mrt april loops zal worden.wij wonen in gemeente stein. Wat wel belangrijk is wat zoek je voor iets.zoveel types en zoveel fokrichtingen
Laatst bijgewerkt door keona op 04-12-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:21

Oh dat is niet zo ver!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:22

Daaphh schreef:

Houd er rekening mee dat als je vanuit belgie een nederlandse pup wil deze pas met 15 weken mee naar huis mag. Honden mogen niet meer de grens over zonder rabies enting (en chip en paspoort) en die enting mag pas met 12 weken gegeven worden en dan heb je nog eens 21 dagen wachttijd.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:23

Daaphh schreef:

Wij verwachten over 1,5 jaar een nestje.. Helaas
Heavenly stars en happys spark verwachten voorjaar 2017 een nest.
Zomer 2017 verwacht of woolly rocks een nestje, hun zijn ook van Belgie. Is misschien wel een voordeel.