Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:52

Is er hier iemand die een goed thuis kan bieden aan een of beiden? Afbeelding

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:11

Komen uit de broodfok in Hongarije.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:23

Wat een arme scheetjes :( hopelijk vinden ze snel een lekker mandje. Y;(

Emily heeft vandaag weer een onderzoekje gehad (bloedstolling) ter voorbereiding op maandag voor het geval ze en biopt (??) willen nemen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:24

Update van Emily: vandaag de echo gehad, de radioloog heeft bevestigd dat het de shunt aanwezig is. Gegevens worden door gestuurd naar mijn DA en dan gaan we bespreken hoe en wat we verder gaan doen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:54

OJEEE.... spannend zeg. Kon hij niet meer melden?? was de plek gunstig?? Of hoe heet dat?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:33

Ja hij liep buiten de lever om dus dat is fijn. Alleen die radioloog zei dat ze op deze leeftijd eigenlijk niet meer opereren omdat het altijd mis gaat. Terwijl ik op internet lees dat 75% goed gaat

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:18

ja heb ook t een en ander gelezen. Kan je geen advies geven alleen doe wat goed voelt. Nu is het ook niets zeg maar dus t kan 2 kanten op. Brr altijd moeilijk zulke dingen. Hoop dat je een goede en weloverwogen beslissing maakt strakjes. Niet leuk zulke dingen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:45

Ja er zijn dus een voor zover ik weet 3 opties:
1. Laten zoals het is (dat wordt hem dus sowieso niet)
2. Aangepast dieet
3. Operatie

Voorkeur gaat uit naar operatie maar dat is ook afhankelijk van wat de slagingskansen bij Chihuahuas zijn.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:42

Update: Dierenarts gaat overleggen met chirurg en internist wat de slagingskans van een operatie bij Emily is. Voor nu beginnen we alvast met een speciaal dieet en medicijnen, moet nog een zakvoer binnen krijgen maar heb al wel wat meegekregen zodat ik direct kan starten en ook een van de medicijnen die ze al wel hadden kon ik meenemen. Denk ook dat we net optijd zijn met het aanpassen van het voer wat Emily begon vandaag weer raar gedrag te vertonen, vannacht begon het al. Ben benieuwd hoe snel het gaat werken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 02:55

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:26

Pipo: gefeliciteerd met de eerste loopsheid… kleine meisjes worden groot :D Leuke foto’s! Wat een knapperd zeg <3
Missanous: ik ben helaas allergisch voor katten… (en ja… de 2 katten van mn vriend wonen bij ons)… maar ik zal mn ogen en oren open houden… wat een liefjes zeg <3
Barbalala: helaas geen plek hier, maar ook voor deze schatjes houd ik mijn ogen en oren open!
xxdomiixx: ik duim voor Emily! In ieder geval fijn dat de shunt buiten de lever om is!
Zeeuwtje68: petitie getekend :)

Cinna heeft nu 3 lessen breitensport gehad… het gaat goed :D Ze lijkt het leuk te vinden, alleen bij sommige hindernissen blokkeert ze… dan staat ze eerst te twijfelen of ze het wel moet doen, omdat ze het spannend vindt… en als ze er overheen is geweest, dan is het de keren daarna geen probleem meer… denk dat het toch een beetje zelfvertrouwen is… komt vast wel helemaal goed :D

Vrijdag gaan we weer naar de DA… ze krijgt haar enting tegen kennelhoest… die is nu een jaar geleden, dus die moet weer vernieuwd worden :)

Zaterdagochtend is er een fun-wedstrijdje op de hondenschool…. En Cinna en ik doen mee, samen met mijn vader en Ronja :D Geen idee wat er van ons verwacht gaat worden… het zijn hele laagdrempelige en grappige spelletjes… dus ben benieuwd… hopelijk worden er foto’s gemaakt… :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:57

Leuk Banjer, ben benieuwd.
Je weet dat enten tegen kennelhoest niet heel zinvol is? Zou het geld lekker in de zak houden, of je moet hem in pension doen, daar is het vaak verplicht.
Enten überhaupt (los van de basis enting) is erg overtrokken.

Het teefje is inmiddels geplaatst.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:30

Hoera voor het teefje!
Tja... de enting tegen kennelhoest wordt verplicht gesteld door de hondenschool…. En eerlijk gezegd vind ik het wel fijn… Cinna heeft een tijdje terug gehoest… het kan zijn dat het een zeer milde vorm van kennelhoest was, maar het kan ook zijn dat het iets in haar keel was… en als het kennelhoest was, is het dankzij de enting dat de klachten met 1,5 dag na start van de meds waren verdwenen zei de DA (een andere dan die de entingen had gegeven en ook weer gaat geven)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:40

Dat is echt een fabeltje.
Kennelhoest is niet te vaccineren. Dat is net als griep steeds een ander virus (bacterie).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:15

Kan... maar ik houd me in dit geval toch vast aan wat de DA zegt... :) En natuurlijk ook aan de hondenschool, die het verplicht stelt :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:39

Lekker doen waar je je goed bij voelt. Ik doe de basisentingen en verder niets.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:56

Tijdje terug heerste er heer kennelhoest, aparte was dat de meeste honden die geënt waren het kregen en niet de niet geënte honden. Ik ent ze om die reden ook niet meer. Het Is ook geen garantie dat ze het niet krijgen, enkel dat het wat minder heftig Is. Zelfde als de griepprik bij mensen. Je krijgt het nog steeds, maar minder heftig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:18

knip
Laatst bijgewerkt door SteffiiY op 18-10-15 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:32

leuk!! heb je hem/haar al gezien? en welke kleur en .. vertel.. laat zien!!!
Dat t hier wat stil is is niet zo erg hoor. Soms valt er niet veel te melden.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:34

Whaaa wat leuk.

Ja inderdaad, misschien voor de mensen die het leuk vinden om weer eens wat over Emily te horen: ze doet het goed op dit dieet en met de medicijnen. Ze is aangekomen, lijkt niet af te vallen en ze eet goed. Soms wel een dagje dat ze zich iets minder voelt maar dat is vaak de volgende dag voorbij. Er wordt nog gekeken of een operatie kan, we hopen hier volgende week meer over te weten (heb er al wat meer druk achter gezet, omdat ik het wel een beetje lang vind duren).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:43

Knip
Laatst bijgewerkt door SteffiiY op 18-10-15 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:51

Tuurlijk vind ik het fijn om het wel en wee te lezen van Emily. In voor en tegenspoed toch? Wij kunne er alleen maar van eren lijkt mij. Maar dat is mijn idee.

SteffiiY, voel je niet aangevallen hoor, maar ouders zijn chi. Maar zijn ze ook getest? Het belangrijkste ( in mijn ogen) is de test op patella luxatie. oftewel knie problemen. Niet iedereen heeft centjes om een chi aan te schaffen met stamboom enzo. Maar ik hoop wel dat je over de min puntjes gelezen heb van de chi.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:57

Ik zou ook testen op Levershunt (wordt vaak pas ontdekt tussen 4e-6e levensjaar, is erfelijk. Komt volgens mij niet vaak voor maar je weet maar nooit) :p nu ze nog jong zijn is dat makkelijker te opereren, bij Emily is het nu afwachten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:18

Voel mij zeker niet aangevallen hoor Pipo :)

Zijn getest inderdaad :j

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 15:33

Heeft er hier nog iemand belang bij een Buddy Belt?

Buddy Belts zijn de beste tuigjes voor Chihuahua's! Ze zijn super mooi, zitten super fijn voor je hondje en je kunt ze in geval van nood er veilig mee omhoog hengelen }:0

Ik heb 2 BB's te koop, die passen ze niet meer. Weinig gedragen.