Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:04

Lastig Splash...Ik heb geen idee hoe je dit op zou kunnen lossen...Misschien de dierenarts even bellen? Misschien heeft die nog een goed idee?
En wat onze poes betreft, het is nu inderdaad niet anders, kunnen er weinig meer aan veranderen.

Lekker een paar daagjes weg geweest Tilmar! Hihi, zoonlief is in ieder geval gek op de poesjes, je doel bereikt na de ratjes :)
Balen dat het nog steeds niet helemaal lekker zit met Tijger zijn pootje. Als hij straks toch onder narcose is, is wel zo makkelijk om een foto te maken. Dan weet je in ieder geval meer.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:54

Zo, ik ga er eens even voor zitten!

Wat enorm balen van die vlooien Splash, hopelijk krijg je die beessies weg voordat je mooie kale mannen komen.
Wat een prachtige foto's weer van Knox en Wax. Zijn ze nu bijna even groot of zie je nog wel verschil?
Hi, hi, dat badderen wordt een uitdaging dus? Blij dat Devons dat niet hoeven zeg... Gwynn wordt echt een heks als ze iets moet wat ze niet wil. Hoewel ze nagels knippen heel koninklijk toestaat.
Kan je met kokosolie ook wassen???? Lekker vettig.. en je krijgt dan vast visioenen van palmbomen {:} .
Zo te horen ben je er klaar voor Splash, hoe lang nog?????????

Mo is goed opgeknapt zeg! En zo noem je een kat toch niet..
Mooi dat het logeerpartijtje goed afgelopen is, wel schrikken zeg! Mijn buren hebben 2 kittens en daarvan was er een weg, na een paar uur zoeken kwamen ze er achter dat ze uit het raam op de zonwering gesprongen was.. en daar zat ze dus al een uurtje of wat..
Hopen maar dat Abby niet de smaak te pakken heeft gekregen van buiten.. die van mij neem ik af en toe mee de tuin in, maar ze willen het wel echt heel graag, dus af en toe springen ze over het schot heen.
Maar de herreniging met Mo ging gelukkig goed. Altijd handig om een oppas in de buurt te hebben!

Sjors ook onder het mes Gaia? Ik vind het maar nix, Tijger en Gwynn dus donderdag.. Tijger is maar een kleine ingreep, maar Gwynn.. denk dat ik de hele dag radeloos rondloop..
Wat grappig dat jouw Rex niet klimt! Die van mij zijn net apen, hangen aan hun voorpoten aan de plateautjes van de krabbpaal. En ze kunnen nu bovenop een hoge kast springen. Wat een dierenarts zeg.. zo kan je ook een een diagnose stellen..
Balen van het virus. Maar wel prettig dat ze nog aten en dronken want anders maak je je helemaal ongerust.

Ik heb mijn konijnen ook nooit laten helpen, het oude konijn is 2 weken geleden aan melkkliertumor overleden. Hoewel de dierenarts zei dat dit waarschijnlijk niet te voorkomen was geweest door steriliseren. Ik heb ook nog een konijn van 4 jaar, maar ik durf het gewoon niet. Voor een konijn is de narcose al een gevaar.

Zoonlief is zeker gek op zijn katjes! Maar ik wist wel dat hij toegewijd is, dat had ik met de ratten al gezien, anders had ik natuurlijk nooit van die dure katten gekocht en bovendien heb je die niet 1 of 2 jaar maar hopelijk 15 jaar. (hoewel...als je op markplaats kijkt.. :( )

Wij zijn dus een weekeindje weggeweest, met inpakken hadden we echt heel goede hulp, Tijger en Gwynn waren bijna meegegaan, ze zaten in elke tas!
Weekeindje was lekker, hoewel mijn zoon dus het liefste zondag al weer naar huis was gegaan. Kunnen rekken tot maandag kwart voor 9, dus we waren om half 10 weer thuis :-)
Twee heel blije katten!!! Grappig is dat zeg. Ze waren overal aan het snuffelen en natuurlijk weer in alle tassen gekropen.
Maar mijn dochter had heel erg goed voor ze gezorgd, was toch prima geregeld zo.

En Tijger zijn pootje blijft een raadsel, hij loopt niet mank, je kan er gewoon aanzitten, maar als hij zit dan trekt hij hem heel vaak op, of hij steunt er niet op. Maar waarom zou hij gewoon kunnen lopen, klimmen en rennen en niet kunnen zitten? Nou ja, donderdag maar kijken. Het lijkt me niet dat het heel veel pijn doet.

Splash_

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 16:45

Leuk hoor Tilmar van je zoon :D en toch wel lekker dat jullie even weg zijn geweest. Altijd leuk die blije poezels bij thuiskomst. Apart hoor van Tijgers pootje, het lijkt dan of korte belasting door te rennen minder pijnlijk is dan langdurige belasting als hij stil zit.

Ik ben er idd klaar voor, alles staat en hangt in huis. Vanaf morgen nog 3 dagen werken en dan zaterdag om 12u mAg ik ze halen :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 16:57

Ja hoor, heb ik ik een hele kattenluik tunnel constructie getimmerd omdat het nieuwe kattenluik half Augustus leverbaar zou zijn. En ja hoor, voorlopig nog niet leverbaar. Nu in dubio, die dualscan heb ik vorige keer gehad maar scande niet goed, kan aan dat luik gelegen hebben, en moet je handmatig open en dicht doen. Dan met een tunnel heb ik wel dubbele zekerheid dat de kleintjes niet naar buiten kunnen.

Als ik nog zo'n luik koop wat ik nu heb heeft timer functie en werkt echt super fijn, dan kunnen ze er niet uit, maar als ze in de tunnel staan kunnen ze alsnog naar buiten. Dus eigenlijk is het antwoord simpel, toch die dualscan maar bestellen en hopen dat deze wel goed is! -O-

Maar ik heb wel een super leuk kadootje voor mijn fokker, helemaal leuk :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:21

Balen van je luik Splash! Het lijkt me wel een uitdaging als er een naar buiten mag en 2 niet. Mijn boefjes willen ook best graag naar buiten.. Ik heb een grote schuifpui en daar zitten ze vaak naar buiten te kijken. In de tuin lopen mijn 2 konijnen, die vinden ze natuurlijk heel interessant. Maar zet ik een konijn binnen dan vinden ze het maar eng. Konijn is ook groter dan kat :D
Volgende voorjaar ga ik misschien een ren laten bouwen. Ik kan zo iets van ruim een meter bij 3 meter en 2 meter hoog laten neerzetten. En dan een luikje in het raam, dan kunnen ze zelf in en uit.
Moet dit nog even overleggen met mijn man...
Vandaag worden ze geholpen.. Brrr en gisteren was Gwynn toch weer krols, misschien mag ze niet eens onder het mes. En loop ik gisteren naar boven, zit Tijger er bovenop :o Help!!

Edit: pootje gaat ineens veel beter! Hij steunt er weer op *\o/* dus ik denk dat een foto niet meer nodig is.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:18

Oh Oh Tilmar, maar goed dat ze geholpen worden :+ zijn ze nu alweer een half jaar? En wat fijn dat zijn pootje beter gaat !!!!

Ja hele uitdaging maar als dat dualscan Luik goed werkt moet het lukken. Hij komt vandaag binnen dus ga meteen maar monteren, krijg er stress van als niet alles geregeld is :o

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:58

Ja, ze zijn alweer een half jaar.. en het is echt superstil zonder die boefjes. We hadden aardig wat bekijks bij de dierenarts! Ze zien natuurlijk ook niet dagelijks Devons. Misschien nog niet zo 'anders' als Sphynxen, maar het is toch heel anders dan een HTK kat.

Tijger ging inderdaad ineens weer steunen op het pootje. Ben toch eigenlijk wel benieuwd wat het was, maar ja dat zullen we nooit weten.

Kan me voorstellen dat je alles voor elkaar wil hebben, bij ons stond de (enorme) krabpaal ook al ruim voordat ze kwamen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 11:52

Gaat snel zeg de tijd! Kan me voorstellen dat je veel bekijks hebt, ik heb ook nog nooit een devon in het echt gezien :D ik denk dat z'n pootje flink gekneusd is geweest dan.

Ja als dat Luik maar werkt, maar dan moet wel Texas thuis zijn om hem te testen :+ stresssss haha

Mag morgen lekker wat eerder weg van mijn werk dus dat betekend eerder vakantie :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:23

Ze zijn er weer! Alles is goed gegaan gelukkig. Ze zijn echt nog heel duf en wiebelig.
Gwynn heeft een superwoman rompertje aan! Ik zal zo een foto plaatsen. Knalrood :D staat leuk bij wit.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:54

Oef veel bij te lezen! Maar wel heerlijk om te lezen.
Fijn dat alles goed gegaan is Tilmar!

Hier druk druk met de kleine meid.....vandaar dat ik wel lees maar weinig kan posten

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:00

Tilmar, fijn dat alles goed is gegaan met Gwynn en Tijger! Ik vind het stiekem altijd wel grappig als ze nog zo duf en wiebelig zijn :+ Gelukkig is het altijd snel voorbij, en ik vind het altijd verbazend hoe snel ze weer rondrennen! Ben benieuwd naar de foto van Gwynn! Wat hebben ze bij haar gedaan? Alles eruit of alleen de eileiders? En weet je ook waarom?
Fijn ook dat het ineens weer beter gaat met Tijger zijn pootje.
Splash, ik ben benieuwd hoe je tunnel er nu uitziet. Ik vind het nog steeds lastig om me een voorstelling te maken van wat je gemaakt hebt :o En dan Texas snel testen :P

Onze Rex is nu al een paar keer (vreselijk onhandig) naar boven in de paal geklommen :+ }> Heel trots zit hij dan bovenop, om dan na 3 minuten weer verselijk onhandig naar beneden te springen. Maf beest. De rest zijn hier ook net apen, vliegen naar boven en storten weer naar beneden. Vooral Sjors interesseert niets hoe ze beneden aankomt :+
Bij de dierenarts hebben wij ook altijd veel bekijks. Iedereen wil even kijken en de assistentes willen ook altijd even kroelen :+:

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 19:43

Pfff, ben gestresst. Die dualscan werkt wederom niet in mijn deur, snap er helemaal niks van, wat een oliebol luik. Dus nu de sureflap besteld en die gaat dan andersom aan het begin van de tunnel, en dan maar zo hard duimen dat ze niet achter texas aan gaan want dan kunnen ze alsnog naar buiten. Kan wel janken waarom gaat dit nu niet zoals het hoort te gaan? En daarbij staat die tunnel ook niet zoals het hoort, maar dat fix ik wel met wat hulp. Maar ben zo bang dat ze alsnog achter Texas aangaan als ik aan het werk ben. Boehoeeeeee, dat andere kattenluik moet heel snel uitkomen en ik ga de beebies echt heel snel leren dat kattenluik en omstreken verboden gebied is.

Tilmar, fijn dat ze weer thuis zijn! Ben benieuwd naar Superwomen Gwynn.
Gaia, klinkt als lekkere waaghalsen, zou het komen doordat ze geen snorharen hebben?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:01

Jeetje Splash, da's balen! Waarom werkt het bij jou niet zoals het zou moeten? Kun je hem nog wel terug brengen? Lijkt mij toch ook eng, als je niet thuis bent doen ze toch altijd dingen die eigenlijk stiekem niet mogen }:) Tenminste, bij ons zeker wel! En ze rennen hier af en toe zo achter elkaar aan, dat ze bijna op elkaars rug zitten... Als de jouwe dat ook doen, gaan ze zo achter Texas aan. Succes met knutselen :(:)
Ik heb niet het idee dat Sjors zo'n waaghals is omdat ze geen snorharen heeft, ze is gewoon een beetje apart :+ , hihi, maar we zijn nog steeds zo blij met haar :+:

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 20:51

Ja dat is ook mijn idee, nou ja komende 3 weken ben ik vrij en dan maar even denken hoe of wat. Desnoods dat als Texas eenmaal binnen is en ik ben aan het werk dat hij niet meer naar buiten kan doordat ik het Luik dichtdoe. Maar daar wordt hij niet blij van. Hopen dat snel dat andere Luik uitkomt. En ja dat Luik kan ik terugsturen, hij werkt niet.

Nu slapen, morgen laatste vroege dienst, mag gelukkig eerder weg.

Sjors is gek zo te horen ;+

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:38

Gelukkig kun je hem terug sturen! En morgen je laatste dienst! Heerlijk, dan lekker vakantie en genieten van je knullen <3 (en natuurlijk veel foto's plaatsten O:) )

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 11:31

Jaaaa dat doe ik zeker, morgen om 12u mag ik ze ophalen :D kan het nog niet geloven haha

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:54

Zie je wel dat de laatste weken snel gaan! *\o/* Heerlijk hoor! Wel balen dat het met de tunnel niet goed wil lukken..

Was nog een hele toestand gisteren, ik had Tijger en Gwynn om 3 uur opgehaald nog hartstikke suf. Om een uur of 6 ging Tijger als een stuiterbal door het huis, man, man, wat een energie :):)
Maar Gwynny was echt nog zooooo zielig. Die lag maar een beetje en voelde ook koud, ik vond het maar niks. Dus de dierenarts gebeld, maar de uitwerking van de narcose kon wel even duren. Zij was als tweede gedaan en ook langer weg geweest.
Was ze met haar duffe kop de trap op geklommen (1 minuut vergeten de deur dicht te doen :o ) kwam ze dus zo de trap weer afrollen, wat een afschuwelijk gezicht. Gelukkig geen schade. Nog beter opgelet daarna. Om een uur of 9 hebben ze allebei wat gegeten dat ging er wel in. Maar ja daarna moesten we gaan slapen. Normaal zitten ze in de hal en op de overloop, maar daartussen zit de trap.. Opsluiten in de badkamer is ook niet ideaal en in de woonkamer gaat Tijger alles overhoop halen. Uiteindelijk is mijn man op de logeerkamer gaan liggen en heb ik de katten bij mij in bed genomen. Kattenbak op mijn kamer, bakje water. Het was even allemaal een plekje vinden, maar toch redelijk geslapen van 1 tot 6 :z Toen werd Tijger baldadig.
Maar Gwynn denkt dus dat ze met het superwomanpakje niet kan lopen ofzo.
Tijger is het verlies van zijn edele delen alweer vergeten, die wil weer spelen, eten, kroelen.
Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 12:09

Tilmar, ja gaat eigenlijk wel snel :D nog 55 minuten werken. Die tunnel is niet echt een probleem, kattenluik wel. Maar goed dat komt op een of andere manier wel goed ga er niet om stressen. Ze kunnen er alleen uit als ze direct achter Texas aangaan (kont-kop) en aangezien het mij niet lijkt dat hij bij het eerste Luik stil gaat staan hoop ik dat het losloopt. We zien het wel!

Jeetje wat een actie van Gwynn, gelukkig goed afgelopen. Hoe lang moet ze het truitje aanhouden? Hopelijk ontdekt ze nog dat ze kan lopen. En ik moet lachen om Tijger, zie het al voor me :D

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:16

Hihi, toen onze oude poes geholpen was, kreeg ze ook zo'n pakje aan. Vond ze maar niets. En ze had al snel door hoe ze hem uit moest trekken. Toen hebben we er zelf een verbandje omheen gedraaid. Daar snapte ze helemaal niets van, ze viel direct om en bleef heel zielig liggen :+ Uiteindelijk hebben we zo'n kap gehaald. Dat ging goed. Onze knullen waren inderdaad ook zo weer helemaal up and running :P
Schrikken zeg, dat ze de trap afviel!Daar zullen wij ook goed op moeten letten bij Sjors, onze trap zit in de woonkamer...

Splash, inmiddels ben je lekker klaar, geniet van je vakantie!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:32

Splash_ schreef:
Jaaaa dat doe ik zeker, morgen om 12u mag ik ze ophalen :D kan het nog niet geloven haha

*\o/* *\o/* *\o/*
Nog 1 nachtje slapen (of stuiteren). :D

Nadeel van een rompertje is idd dat ze denken er niets mee te kunnen, voordeel is dat je andere kat(ten) niet aan de wond kunnen klieren.
Kap of mooncollar wellicht een optie?
In geval van een kap zou ik overigens een maatje groter nemen dan wordt aangeraden, heb hier al een paar keer te maken gehad met een slimkees die op 1 of andere manier voorbij de kap kwam en de (poot)wond heeft opengemaakt. %)
Weet niet of dat ook zo makkelijk gaat met een buikwond, maar ik persoonlijk neem liever het zekere voor het onzekere. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:12

Abby gaat dinsdag voor het eerst naar de dierenarts.
Ze krijgt dan iig haar eerste enting(en) en een volledige check-up.
Ook wil ik even overleggen wb het steriliseren, of dat gewoon met de 6-9 maanden gaat gebeuren of dat we haar eerst lekker laten uitgroeien, dit omdat ze nog echt een baby'tje is in haar gedrag.
En even kijken of het financieel haalbaar is om meteen de chip erin te mikken bij Abby of dat we dat bij de herhalingsenting gaan doen.

Mowgli wordt dinsdagavond ook meteen ingeschreven zodat we dat niet hoeven te regelen als er weer wat is, dossier van de vorige dierenarts gaat mee en mag daar blijven.
Zag dat de dierenarts op ong 10 minuutjes fietsen van ons af zit, dus goed te doen. :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 17:06

Toen Chuck gecastreerd was en nog behoorlijk groggy is hij met zijn hoofd op de 1e traptrede in slaap gevallen, mijn trap zit ook in de woonkamer :D

Lor, goed bezig dus, wel handig als Mo daar ook ingeschreven staat!

De tunnel is klaar, staat nu goed, soms ben ik echt handig :+ morgenochtend komt het andere Luik en die komt dan in het gat aan de voorkant. Het rooster aan de bovenkant kan dus omhoog mocht er paniek uitbreken in de tunnel.
http://i23.photobucket.com/albums/b395/ ... cxivxt.jpg

Mijn huis is een 300 jaar oude koeienstal dat verklaard een hoop qua scheefheid :')

Nu de mannen even verzekeren en straks proberen de puntjes van Tex zijn nagels te knippen. En dan morgen vroeg op, moet nog best veel kleine dingen doen en mijn moeder is hier om 11 :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:49

Heel naar de plezier morgen Splash! Gauw updaten he?

Hi, hi, mijn man en ik waren allebei met een kat op schoot in slaap gevallen op de bank :z
Er begint wel een klein beetje leven in Gwynn te komen gelukkig.

Abby naar de checkup! Altijd goed. Wij kunnen zelfs lopen naar de dierenarts! Maar die transport kist met 2 katten is best zwaar.
Gwynn is dus 6 maanden en geholpen, het mocht van de fokker eigenlijk pas na 9 maanden, maar ze was al hartstikke krols geweest. Dus ik had toestemming gevraagd.
Misschien is chippen toch wel een goed idee.. Abby is volgens mij best avontuurlijk. Of kan ze bij je thuis echt niet ontsnappen? Tijger is nu ook gechipt gelukkig, dat kon niet bij de fokker want hij had toen plekjes van de allergie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:08

Abby ontsnapt hier niet, bij m'n zusje wel maar die heeft haar balkon ook niet afgezet en bij m'n moeder gaat ze als de deur naar het balkon openstaat in de logeerkamer want van 7 hoog naar beneden zeilen lijkt me geen succes. :=
Hoewel de jonge kat van een oude schoolvriendin van 10 hoog naar beneden gezeild is en het zonder kleerscheuren overleeft heeft. :wow:
Chippen gaat wsl bij de 2e enting gebeuren. :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:46

och schrikken zeg die Gwynny...dikke knuffel voor haar...

knuffels voor de andere diertjes die naar de da moeten.

Splash...slaap je al???? :)