Ik heb de kips zelf uitgebroed, behalve Bets die heb ik als kuikentje gekocht.
Er was wel iemand met opvangkips maar ik weet even niet meer wie...
KRULLIES! Doe foto's!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaris schreef:Zondag was het in het zonnetje best lekker dus ben ik even in een tuinstoel gaan zitten... binnen no time had ik drie kippen op schoot! haha! Uiteindelijk bleven Binkie en Betty zitten en gingen zich uitgebreid zitten 'wassen' (hoe noem je dat bij kippen eigenlijk). Op den duur vielen de oogjes van Binkie gewoon dicht, zooo schattig... en Bets heb ik een hele tijd zitten aaien.
Wat me opvalt is dat het karakter anders wordt nadat ze eitjes zijn gaan leggen. Betty en Binkie zijn veel beter te benaderen, te aaien, en ze gaan de hele tijd voor me 'klaarzitten' alsof ik een haantje ben.
OH! en er komt waarschijnlijk een rescuekip bij! De dierenbescherming Limburg heeft 21 kippen opgevangen die bij een scharrelstalleegruimaktie zijn ontsnapt. Er zijn er nog 19 over, want 2 lagen de volgende ochtend al dood...
Er gaan er sowieso twee naar stal bij de rest van de kippenbende en ik denk dat ik er zelf ook eentje opneem. Het zijn witte kipjes.
dblijham schreef:Iemand ervaring met een kat die kippen doodmaakt en ietsje aanvreet? Ik ben allebei mijn nieuwe kipjes in 1 week kwijt. Heb ze beiden vlakbij hun hok teruggevonden, op klaarlichte dag en in een bossig stuk. Heb ze voor 95% teruggevonden. Alleen een beetje geplukt en her en der een hapje er uit. Ik vermoed nu de kat van de buren omdat een roofdier/ vogel ze volgens mij meeneemt of veel verder op eet.
Shanelle schreef:Haha wat grappig, die kende ik nog niet!Bij ons beginnen de kleine Cochins hun stembanden te ontwikkelen. Daar komt dan echt een kei grappig geluid uit, alsof ze aan het lachen zijn, haha! Toen we ze net hadden, kwam er helemaal geen geluid uit, ben nu wel eens benieuwd wat dat gaat worden als de kleine dametjes ook aan de leg gaan!
dblijham schreef:@Pieteritus, sneu van je hen. Waar door komt die vervette lever?
Ik hoor van de buurman dat ze waarschijnlijk een steenmarter in de schuur hebben, als die het is kan ik wel stoppen met kippen houden. Dan heeft het ophalen van een groter soort ook geen zin.