Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Galeo

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:50

Wat een mooie foto's allemaal!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:35

Hoe is het met de pupsels? :D
Hier is Jarv inmiddels weer flink aan het groeien. Tandjes wisselen gaat hard door, en Jarv is mijn modelletje voor als ik weer eens dingen wil uitproberen :)) Afgelopen 4 nachten moeten werken, en daarmee tijd gevonden om tutorials te volgen op youtube :p
Afbeelding

N.a.v. bovenstaande foto heb ik een berichtje mogen doen naar Corgi Commentaar, dus wie weet :))

Oh, oh!

Afbeelding
De jacht naar hondenmanieren is geslaagd. Heb er twee dorpen voor moeten rijden _O- Maar hij is er! :))

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:30

Ik kom me ook voorzichtig melden in dit topic... Wij verhuizen komende maand en willen dan gaan kijken of een corgi past in ons leven. Ik ben er namelijk helemaal verliefd op en zou er zo graag eentje in huis nemen, alleen moeten we ons natuurlijk goed voorbereiden. En mijn vriend moet nog een beetje extra aan het idee wennen, al is hij er stiekem zelf ook helemaal weg van.

Ik werk enkel ochtenden de komende 3 jaar (terug thuis rond 11u) en ben daarnaast 2 dagen per week van huis weg, maar dan is mijn vriend altijd 1 van die dagen thuis. We moeten dus maar voor 1 dag in de week kijken hoe we het rondkrijgen, maar hebben daar wel opties voor in onze omgeving qua oppas of uitlaten. We hebben hier veel land aan huis (+ paarden), gaan graag de natuur in en hebben een hondenschool met mogelijkheid tot werken met schapen in de buurt waar ik heel graag heen zou gaan. Hoe mijn leven over een jaar of 3 er uit ziet weet ik nog niet, maar normaal gezien werkt er altijd iemand van ons enkel parttime, zeker als we ook aan kinderen beginnen tegen dan (als als, het leven loopt toch nooit exact zoals je denkt, maar voor het idee natuurlijk dat we geen mega carrière mensen zijn die liever de hele dag op kantoor zijn dan thuis).

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een cardigan teefje, een rode of merle, maar uiteindelijk valt je vaak toch helemaal op een ander hondje dan je zelf in je hoofd had. Dus we zien wel wat dat wordt!

Ik kom hier dus meelezen en als jullie het goed vinden ook af en toe reageren. Ik volg het nestje van 1 van jullie ook al op Facebook.

Hoe hebben jullie de zoektocht naar een hondje aangepakt? Hoe ver van te voren spreek je een fokker aan wanneer je denkt dat je tijd hebt voor een pup? Bvb wanneer je denkt dat je in de zomer idealiter een pup in huis kan nemen, kan je dan best nu al op zoek gaan naar een fokker? Alvast bedankt voor jullie adviezen :)!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:42

Ine23 schreef:
Hoe hebben jullie de zoektocht naar een hondje aangepakt? Hoe ver van te voren spreek je een fokker aan wanneer je denkt dat je tijd hebt voor een pup? Bvb wanneer je denkt dat je in de zomer idealiter een pup in huis kan nemen, kan je dan best nu al op zoek gaan naar een fokker? Alvast bedankt voor jullie adviezen :)!

Toen wij eenmaal zeker wisten dat er een cardigan zou komen zijn we de websites van de clubfokkers aangesloten bij de wccn en/of nwcc gaan doorpluizen. Diegene waarvan de websites en honden ons het meest aansprak hebben wij gemaild voor informatie. Zo zijn wij bij de fokker van mijn honden terecht gekomen.
Wij hebben toen al ruim van te voren contact gezocht, om kennis te maken met de honden en de fokker. Daarna ons pas op de wachtlijst laten zetten.
Wij gingen uit van een lange wachtlijst, maar die bleek achteraf mee te vallen waardoor we onze hond een stuk eerder hadden dan gepland.

Je zou ook op shows kunnen gaan kijken. Daar zijn vaak wel fokkers aanwezig.
Of eens meegaan met wandelingen vanuit de vereniging. Daar zie je veel corgis bij elkaar en kun je zowel eigenaren als fokkers spreken. Er is er toevallig eentje volgende week!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:54

Die eerste foto van Jarv is echt heel gaaf!

Lastig Ine, ik kan je daar niet bij helpen, zoveel ervaring heb ik er niet mee :=

Nog wat fotootjes van Tigo door Minh Dan Vu :)

Ondertussen zijn zijn oren eindelijk uitgeklapt! Laatbloeier, haha.
Tiet (zijn bijnaam :') ) heeft inmiddels een topic!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:43

Knapperd <3
Jarv heeft inmiddels een jasje. Gisteren met trainen gaf vorige mij de doorslag er eentje te halen. Hij moet dan voor de opdracht liggen, maar wanneer het gras zo koud en nat is, is dat gewoon ontzettend onaangenaam voor hem. Nu heeft ie een vet stoer jasje waar hij geen last hoeft te hebben van de kou :))

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:31

Haha, oh Tigress, zo herkenbaar :') Ophélia wou dat dus ook niet doen op de hondenschool, omdat het gras nat was. Nu doet ze het gelukkig wel.

Suuuuperknappe Tigo <3

Afgelopen zondag hebben Ophélia en ik deelgenomen aan een demo hersenwerk voor honden. Superleuk en ze deed het echt goed voor haar eerste keer. Helemaal volgens het boekje en ze wachtte netjes af tot ik zei dat ze mocht komen. Top beest :+:

Nog 4 dagen voor we gaan puppyknuffelen bij Galeo :\ Can't wait!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:02

Wat een mooie foto's! Hoe oud is Tigo nu?

Tigress, ik wil echt een keer Rea en Jarvis naast elkaar zien, Ze lijken zo op elkaar. Jarvis heeft alleen veel grotere oren:p

Rea is alweer een jaar oud *\o/* We hebben het samen met een aantal van haar broertjes en Moeder en Vader gevierd. Een leuke nest-reünie :)

Rea met een broertje rechts en mamma links
Afbeelding

Rea met papa ernaast en mama daarnaast.
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:22

Wat een supermooie foto's van Tigo!

Leuk zo verschillend allemaal Bonna!

Kaat ze zijn echt zoo schattig dus bereid je voor <3

Dit waren ze afgelopen weekend(voor de mensen die ons niet op FB volgen ;) ) :
Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:04

Oh hemeltje wat worden ze knap <3
Jaa! Dat lijkt me echt eens leuk bonna!
Sowieso lijkt het me leuk om eens met de hondjes uit dit topic te wandelen ergens :))Afbeelding
Jarv zorgt er in ieder geval dan voor dat hij netjes gekleed zal gaan :))

Oh en hij heeft een jasje. Hij wilde niet liggen bij training afgelopen maandag :') verwend nest is het op deze manier ook _O- maar ik wil graag dat hij het trainen leuk blijft vinden, ondanks de kou :j

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:37

Haha, Galeo, dat doe ik al wéken :+ We zijn er hier eigenlijk nog altijd niet goed uit welke pup we het leukst vinden. Mijn moeder heeft een zwak voor de merle met veel zwart. :o

Ik heb ook een verrassing voor jullie mee zaterdag! :D Ga nog niet al te veel verklappen, maar ik hoop op een mooi resultaat.
Zie net ook dat ik bij mijn vorig berichtje een verkeerde smiley heb gebruikt :P

Oooh, wat is Jarv handsome met z'n das <<)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:35

Wat een prachtige foto's weer. Wij hebben ook een nieuwtje.
De verrichtingsonderzoeken van onze Tico zijn afgerond en nu zijn we toe aan de volgende stap. We hebben een prachtige dekreu gevonden die Tico mag dekken. Zie het laatste nieuws op....

http://gorgeouscardigans.jouwweb.nl/

Op dit moment zijn er nog enkele plaatsen vrij op de wachtlijst, dus mocht je nog iemand weten.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:54

Gefeliciteerd Ulyse! *\%/* Wat gaaf dat de vader van jullie nest ook Duo Penotti zal zijn!

Mocht vandaag de pups van Cardi Cottage gaan bewonderen.. Natuurlijk liggen ze allemaal uitgebreid te dutten als wij langskomen :') Maar ze zijn echt suuuper lief <3 Allemaal uniek op hun eigen manier. Ruby is een prachtige moeder en Elice is ook zo'n schatje.

Ophélia was echt een engeltje. Buiten dat ze zich helemaal thuis voelde (ahum, ze wou echt niet op de bank liggen of de trappen op lopen hoor :o ) Ze was ook lief naar Ruby en Elice toe. De puppies vond ze uiterst interessant. Ze heeft verschillende keren lopen neuzen met enkele puppies. Helaas had ze wel wat stress van de autorit. Ondanks haar plasje buiten heeft ze helaas ook het huis gedoopt :=

Verder zijn we nu wel vrij zeker dat het één van de 3 bleu merle teefjes zal worden. Nu nog geduld hebben :P Het was alleszins super gezellig en we kijken alvast uit naar ons volgend bezoek!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:20

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:21

Alvast een fijne sinterklaas voor iedereen! Pootje van jazz
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:33

Jackytje schreef:
Gefeliciteerd Ulyse! *\%/* Wat gaaf dat de vader van jullie nest ook Duo Penotti zal zijn!

Mocht vandaag de pups van Cardi Cottage gaan bewonderen.. Natuurlijk liggen ze allemaal uitgebreid te dutten als wij langskomen :') Maar ze zijn echt suuuper lief <3 Allemaal uniek op hun eigen manier. Ruby is een prachtige moeder en Elice is ook zo'n schatje.

Ophélia was echt een engeltje. Buiten dat ze zich helemaal thuis voelde (ahum, ze wou echt niet op de bank liggen of de trappen op lopen hoor :o ) Ze was ook lief naar Ruby en Elice toe. De puppies vond ze uiterst interessant. Ze heeft verschillende keren lopen neuzen met enkele puppies. Helaas had ze wel wat stress van de autorit. Ondanks haar plasje buiten heeft ze helaas ook het huis gedoopt :=

Verder zijn we nu wel vrij zeker dat het één van de 3 bleu merle teefjes zal worden. Nu nog geduld hebben :P Het was alleszins super gezellig en we kijken alvast uit naar ons volgend bezoek!

Ja beetje jammer dat ze allemaal aan pitten waren :z En ach ons huis is al door zoveel honden gedoopt ;( .

Gefeliciteerd ulyse!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:58

ulyse gefeliciteerd! :D

Jackytje, wat ontzettend gaaf! <3 Nu is het een gezegend huis volgens Ophélia :)) De muppet _O-

Claudia, wat een super foto _O- Pas maar op dat de sint Jazz niet meeneemt omdat hij hem aanziet als pietje :))

Galeo, de pups zien er echt fantastisch uit! Dat beloofd wat moois voor de toekomst! :D Volgens mij gaan ze werkelijk prachtig worden later <3

Afbeelding
Wij hadden vanmorgen autopech. Jarvis was nog moe (of zoals de fokker het zei; ''zijn accu was nog leeg''. Zonder zich te schamen voor iets slaapt meneer ook zo op de werkvloer verder :')
Mooi meegenomen dat ik bij de anwb werk, we konden lekker warm wachten op de wegenwacht, en ik kon vanaf mijn computer even een melding maken (en in de gaten houden :)) )

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:18

Dank je wel allemaal. Galeo wat een prachtige reu hè. We gaan het beleven.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:58

Aah! Claudia, wat een knappe Piet heb je daar :){ <:) Helemaal klaar voor pakjesavond?

Haha, Jarvis is OUT! Wel lekker handig zo'n uit-knopje. Ik moet eens proberen of Ophélia's vlekje op haar hoofd haar 'uit' zou kunnen zetten als ze druk is, maar ik vrees er voor :')

Mijn kleine broertje heeft gisteren blijkbaar gefilmd als de pups aan het drinken waren. Het is baggerkwaliteit, helaas. Heb er ook een random muziekje op gedropt want we zitten helemaal door elkaar te kletsen over vanalles en nog wat, haha.

Je ziet Ophélia echt zo kijken :+:

En nog een verschrikkelijk vage foto, maar het is het idee dat telt. Neuzen met het knappe Merle reutje <3 (Wat is dat toch een lekker ding)
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:41

Corgi gespot:

Zo bewegen onze pups ook al *D Zouden ze daarvan dromen _O-

@ulyse - Ja en hij is superlief!!

@Kaat leuk!! Dat uit knopje werkt bij Ruby en pandaoogje ook niet zo :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:06

Aaah, heerlijke reclame! :D Kan idd wel verklaren over wat ze dromen.

Oh, hebben jullie de bijnaam 'pandaoogje' ook al geadopteerd? :P Maakt haar wel makkelijk herkenbaar zo. Ben alvast benieuwd naar foto's/beeldmateriaal van week 5.

Ik heb Ophélia ingestuurd voor het Belgische hondenmagazine 'Woef'. In de maand januari is het ras de Welsh Corgi. Zeker kijken dus!

Onze oudere hond was gisteren niet lekker :(:) Hij is inmiddels ook al weer twaalf en heeft helaas erge last van artrose.. Hij had de hele nacht lopen janken en was erg onrustig. Bij de DA was de conclusie dat hij eigenlijk wel nog goed is voor zijn leeftijd. Zijn lever is niet meer super, maar andere organen doen het wel nog goed. Hij heeft nu pilletjes gekregen tegen de pijn. Mijn vader is vandaag met hem een korte wandeling gaan maken en blijkbaar genoot hij hier énorm van. We gaan dus nu proberen elke dag een kort rondje met hem te doen, nu het nog kan. De DA's waren ons namelijk wel al aan het voorbereiden.. Ik hoop heel hard dat hij de kleine gup nog gaat kunnen meemaken. Ondertussen zorgt Ophélia al vast voor haar 'oude broer'. :+:
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:50

Nee was meer dat je wist over welke ik het had haha! Ik noem haar al sinds de dag dat ze geboren is Moon , maar dat is een lang verhaal :') Of ik noem der Moony (moon x Molly (officiele naam :+ ) . Verder is ze niet mijn favo pup :roll:

Schattig zo wakend over jullie oudere hond. Hopelijk gaat het wat beter met hem.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:56

Die reclame ken ik! Zo leuk hoe ze het gefilmd hebben :))

Oooh en die foto's weer, heerlijk <3
Hoe is het inmiddels met de oudere hond? :(:)

Ik ga even kijken hoe ik aan een exemplaar van de Woef kan komen. Ik kwam het via facebook tegen, en heb ook een stukje over Jarvis ingestuurd :)) Ik kreeg al een mailtje terug dat hij een plekje krijgt in het januari nummer :))

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:06

Ooh, ik heb nog geen mailtje gekregen? :( Dus dan zit ik er wss al niet bij.. Ik denk dat het feit dat de copyright van de fotografe op de foto's moest blijven hen misschien heeft doen twijfelen. (Al was dit wel keurig met fotografe in kwestie besproken) Domper. Ik kan anders wel aan een Woef geraken en het je opsturen als je wenst?

Heb niets meer gehoord van het thuisfront, dus denk dat alles wel oké gaat.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:23

Misschien moet jouw mailtje nog komen?
Al moet ik wel zeggen dat ik voorzorgsmaatregelen genomen heb door foto's zonder logo te sturen die ik zelf gemaakt heb :')
Oeh, als dat zou kunnen dan graag! Dan nemen we binnenkort nog wel even contact op met elkaar daarover :))

Fijn om te horen. Onder het mom van ''geen bericht, goed bericht'' :j

Ik heb Jarv vorige week weer op de schaal gehad. Jeutje, 5 maanden oud en 11.5 kilo :')
Oh, en net op tijd foto's gemaakt met de rijp. Vandaag was alles foets :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even snuffelen met Nova;
Afbeelding

Om vervolgens als een melig bommetje weg te schieten :')
Afbeelding