Ratteneigenaren verzamel u!!

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:40

Leuke foto's! <3

Mijn rittens doen niks,maar dan ook helemaal niks.
Ze slapen alleen maar en daar heb je alles mee gezegd,voor een beetje kattenvoer of stukje ham worden ze ook niet wakker van. ;(
Ik hoor alsmaar van iedereen dat ze zo actief zijn enz,maar ik merk er helemaal niks van.
Gisterenavond heb ik ze op schoot genomen en ze in mijn t-shirt laten kruipen en gingen zich wassen en meteen weer slapen :z
Wel onwijs lief :+: om te zien,maar moet bekennen dat ik toch meer actie in de kooi had verwacht.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:58

Misschien zijn ze 's nachts heel actief waardoor ze overdag heel moe zijn. Kan je ze horen 's nachts of heb je ze niet bij je op de kamer staan?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:48

Nee ze staan gewoon in de woonkmaer,maar ik ga snachts vaak er nog uit voor een koe of voor de kinderen.
Dan spiek ik even stiekem om het hoekje maar dan liggen ze ook diep te slapen.
Volgens mij heb ik echte mannen :')
slapen en vreten....het enigste waar ze goed in zijn :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:27

Die van ons hebben echt spasme uurtjes. Dan stuiven ze door de kooi met muesli. Dat gaan ze verstoppen daarna knabbelen ze en gaan ze eten.

Daarna komen ze nog ff bedelen en dan gaan ze een paar uur slapen. Ik haal ze eruit als ik hoor dat ze na n paar uur weer wat gaan stommelen. Dan is er vaak 1 of 2 nog wat rustig als ze bij je zitten (heb ze eerst op n handdoek want vaak moeten ze nog druppelen of n poepje doen := )en daarna worden ze actief (met ze 3 over m'n schouders heen en weer, tussen m'n borsten gaan kruipen en wurmen.

Als ze wat aanpakken op m'n schouder zijn ze ff zoet (1doet dat, 2 nog niet maar die gaan zich wel zitten wassen enzo. )

Daarna zet ik ze in het hok. Krijgen ze nog iets dat ze lkkr vinden (als ik ze nu in de kooi zet gaan ze dus als eerste bedelen haha) dan gooi ik er weer wat muesli in. En dan begint het riedeltje weer van voor af aan.

We hebben ze er toch iedere dag wel 3x uit. Ong. 5 à 10 min.

Als ze echt heeeel actief zijn zet ik ze in de vervoersmand, wacht ik tot ze rustig zijn en kriebel ik ze dan of ik geef wat lekkers.

Doen ze t goed op :P ze zijn hier deuk bezig met hennepstrooisel in een sperzieboon potje duwen enz als wij weg zijn/slapen _O-

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:00

Hmmm ik ben nu jaloers :')
Die van mij kwammen uit het huisje voor wat lekkers,knabbelde het snel op en hup kropen onder de fleece en :Z :Z :Z :Z :))
Maar zals ze eten blijven ze rustig zitten terwijl ik ze kan aaien.
ik begin me af te vragen of de kooi niet groot voor ze is nu.
Het zijn nog zulke ukkies,misschien zijn ze wel te veel onder de indruk van de ruimte??
ik maak me echt zorgen dat ze niet spelen ofzo :\

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:23

Komt nog wel joh, Es zegt dat ze straks nog enorm gaan puberen!

Misschien ook onder de indruk van alle drukte bij jou ofzo. Bij ons is t best wel rustig. Maar ze schrikken nog weleens van de geluiden van tv enzo.

Komt vanzelf wel goed! Die van mij mogen juist wel wat rustiger worden. Maar goed ik heb er wel een handje van de ondeugendste dieren te kiezen altijd hihi.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:10

Ik weet eindelijk hoe ik ze op schoot in beweging krijg!
Ik pak een plastic zakje en ristelt er even mee....meteen steken 2 koppies uit mijn shirt en rennen ze als dolle over mijn toestenbord _O-
Ze pakken het snoepje aan ,knabbelen hem op en daarna weerhup shirt in om te :Z :') :')

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:03

Ik ga zo met Arie het terras op! <3
Uiteraard in de schaduw en neem wat lekkers voor m mee.

Dat word gezellig!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:28

Goed zo liesje!

Leuk dribbel! Neem jij er dan ook echt maar 1 mee?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:10

Zijn er trouwens mensen die in de buurt van Delft wonen en nog spulletjes zoeken?
Ik heb vanalles te koop.
Ferplast plateaus 2 x rood en 2 x roze. http://www.fretten.nl/images/hoekroze.jpg
2 trappetjes http://www.fretten.nl/images/verdiepingfuchsia.jpg in het roze
Ferplast buizen, 2x gebogen en 2 x recht. http://www.fretten.nl/images/kromopen.jpg
Een duna die te gebruiken is als ziekenboeg http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fy7aiw5ja9.jpg
Transportbox in het rood http://www.fretten.nl/images/aladino%20medium.jpg
Transportbox in het groen http://fotos.marktplaats.com/kopen/5/de ... gU8w==.jpg
Loopwiel
En nog allerlei spulletjes die je in de kooi kunt doen en hangmatjes, hoewel daarvan een paar niet meer in hele goede staat zijn :=
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 05-08-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:25

Bedankt voor de reacties! Ik moet er nog even goed over nadenken, waar ik nu voornamelijk tegenaan loop is het feit dat ik af en toe 2 nachten achter elkaar weg ben.. Met de hamster is dat nooit een probleem geweest, maar als bepaalde ziektes bij ratten echt zo snel gaan weet ik niet of het een goed idee is..

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:50

Hoe vaak gebeurt dat ongeveer dat je weg bent Vanilla? En is het dan 2 nachten en 3 volle dagen?
Hier kan je uitrekenen of een kooi groot genoeg is. Hoewel dat wel echt maximums zijn.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:36

Over het algemeen ga ik dan 's vrijdag avonds weg, slaap zaterdag- en zondagnacht ergens anders en kom dan in de loop van de dag maandag weer thuis. Hoe vaak is lastig te zeggen, maximaal 2 keer per maand, meestal is het maar 1 nacht.
Volgens de calculator kunnen er 2 tot 3 ratten in de kooi; afhankelijk van welke instellingen ik kies bij 'space per rat'.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:44

Vanillia schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik moet er nog even goed over nadenken, waar ik nu voornamelijk tegenaan loop is het feit dat ik af en toe 2 nachten achter elkaar weg ben.. Met de hamster is dat nooit een probleem geweest, maar als bepaalde ziektes bij ratten echt zo snel gaan weet ik niet of het een goed idee is..

Ik ben ook redelijk vaak 1 of soms 2 nachten weg. Dit weekend nog. Doe er 2 bakken met eten in. Volle drinkfles, en ben net weer thuis. Alles gaat goed. Bakjes zijn natuurlijk nog lang niet leeg :P Maar altijd even het zekere voor het onzekere nemen hihi.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:50

Ik ben nu 2 nachtjes weg, tussendoor wel even gekeken bij mn Garpjes. Als je 2 flesjes en 2 voerbakjes vult is er niet zoveel aan de hand, ik verstop meestal ook nog gekookte eieren of ander lastig eten zodat ze zich iig niet vervelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:52

liesjecryos schreef:
Die van mij kwammen uit het huisje voor wat lekkers,knabbelde het snel op en hup kropen onder de fleece en :Z :Z :Z :Z :))
Het zijn nog zulke ukkies,misschien zijn ze wel te veel onder de indruk van de ruimte??

Mijn ratjes hebben nooit echt gespeeld, ze hadden af en toe wel een dol kwartiertje, maar ze zijn altijd lui en relaxed geweest. Ik denk ook dat vrouwtjes toch wat actiever zijn...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:28

Je hebt een pb xMarieke :D

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:51

Je hebt ook pb, en de rode plateaus zijn gereserveerd :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:51

*\o/*

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:15

lieveli schreef:
liesjecryos schreef:

Mijn ratjes hebben nooit echt gespeeld, ze hadden af en toe wel een dol kwartiertje, maar ze zijn altijd lui en relaxed geweest. Ik denk ook dat vrouwtjes toch wat actiever zijn...

Zelfs dat dolle kwartiertje hebben ze niet.
Maar gisteren heb ik boven op mijn kamer tv gekeken(manlief moest OS zien :) )En daar zijn ze wel wat losser.
Ze kwamen mijn shirt uit om wat kittenmelk te drinken en voor een snoepje.
Ik ga nu de voliere door 2 delen en ze het bovenstuk geven,scheelt me weer in schoonmaak :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:23

Lies misschien worden ze straks wel drukker als de kids weer naar school zijn

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:30

Pff wilde dat die van mij wat rustiger waren :P. Ze hebben zich helemaal aagepast aan mijn ritme. Zodra ik wakker ben zijn zij dat ook en willen ze eruit. Als ik thuiskom van werk, zijn ze ook wakker en voor ik naar bed wil ook... :P En dus inmiddels gaan ze er 3x per dag uit om hier de boel te slopen :P

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:16

Ik heb het hok verkleind en zag net tot stomme verbazing dat ze van het mandje door de kruipbuis heen gingen en alles onderzoeken.
Ik heb ook meteen wat lekkers gepakt dat ze heel rustig aanpakte en in het huisje opaten en nu loopt er eentje weer na een mandje.
Ik begin nu sterk het gevoel te krijgen dat ze zich misschien verloren voelde in de grote ruimte.
Nu zitten ze in het hoge gedeelte zodat de kinderen ook er niet zo snel bij kunnen.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:24

Ja, dat kan heel goed zo zijn lies! Wilde eerst al aan je gaan vragen wat voor kooi je had maar toen kwam jezelf al met het idee dat de kooi misschien te groot is voor ze!
Fijn dat ze nu wat actiever zijn :D !

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:18

Ik zie nu regelmatig een koppie boven het mandje of uit het huisje komen :))
Zo lief die snorhaartjes hoe die bewegen om te snuffelen :+:
Ik heb nu zo een vermoeden dat ze nu wel wat meer gaan bewegen als ze nu de weg kunnen vinden :)