Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 12:15

Nayomie schreef:
Dus, ik keek gisteren in mijn Postnl app, er zou een pakketje geleverd worden. Gek, want ik heb niks besteld. Komt het net binnen, is het een tuigje voor Zhiva, een Dog Copenhagen :oo
Nu is de grootste vraag, van wie? _O-

Oeh dat is leuk!
Een nieuwe? misschien kijken of je hem in het topic spot? O:)

Miss Piggy begint al een buik te krijgen _O-
Afbeelding

Oshaa

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:19

Paar drukke dagen gehad hier, maar nu is de rust weer een beetje terug.
Na een mega lekkage en het instorten van een deel van het plafond en alles wat daarbij kwam was Beer niet echt happy. Veel rommel, mensen in en uit en weinig aandacht voor hem. Op woensdag om 18u was de laatste weg om 18.30 moesten we op de hondenschool zijn. Nog wel getwijfeld om te gaan, maar uiteindelijk wel meegenomen. Nieuwe oefening en het was eerst echt een drama. Totaal overprikkeld, dus we zijn weer in een hoe van het veld geparkeerd (vaste stek ondertussen) en al snel kalmeerde hij. Vervolgens doet hij de nieuwe oefening alsof hij het had geleerd door te kijken naar de anderen. Ging meteen top. De docente zei ook van: Dit is zo duidelijk een hond waarbij je eerst de veiligheid moet bieden en zodra dat goed is en de focus er is, hij het gewoon heel goed kan.
Stiekem dus best wel trots :).

Het liggen en wachten gaat ook top. Had hem bij de poort laten wachten en toen een eindje al het pad opgelopen (wandelpad). Hij bleef perfect wachten tot de 'kom hier' en kwam toen in een rechte lijn.
Topper dat het is ;). Verder vliegt hier de modder in het rond (Beer is dol op modder), maar gelukkig is hij ook dol op afdrogen en gaat hij er zelfs voor klaarstaan. Dat scheelt wel ;).

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:36

Nayomie schreef:
Dus, ik keek gisteren in mijn Postnl app, er zou een pakketje geleverd worden. Gek, want ik heb niks besteld. Komt het net binnen, is het een tuigje voor Zhiva, een Dog Copenhagen :oo
Nu is de grootste vraag, van wie? _O-

Dat is toch logisch. Van Zhiva zelf :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:37

Ik had mijn moeder maar even gebeld. Ze had er eentje voor haar pupje gehaald (zusje van Zhiva), en toen ook maar eentje voor Zhiva gehaald. Super lief! Nieuw tuigje ja, past perfect en kan mee op de groei. Dus dat is al helemaal waardevol! Ben er echt super blij mee. <3

Wat groeit dat al mooi zeg, kiwi! Voor wanneer is ze uitgerekend?

Even wat anders kiwi, ik was gisteren even wezen loeren voor wat snacks voor Zhiva bij je op de website. Maar ik zit een beetje met het feit dat ik snacks zoek waar ze niet te lang over doet, maar ook niet te kort. Heb jij aanraders? Een buffeloor doet ze wel redelijk lang over, een stick heeft ze zo op, voor de beeldvorming. :P

Oshaa, daar mag je zeker trots op zijn! Klinkt als een geslaagde training. :j

Afbeelding

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:25

wat een heerlijke foto's en verhalen.

nog 8 nachtjes en dan gaan wij onze knappe kenzo ophalen <3

duurt zo lang nog :(

wel alles in gekocht wat we nodig hebben

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 13:55

Nayomie schreef:
Ik had mijn moeder maar even gebeld. Ze had er eentje voor haar pupje gehaald (zusje van Zhiva), en toen ook maar eentje voor Zhiva gehaald. Super lief! Nieuw tuigje ja, past perfect en kan mee op de groei. Dus dat is al helemaal waardevol! Ben er echt super blij mee. <3

Wat groeit dat al mooi zeg, kiwi! Voor wanneer is ze uitgerekend?

Even wat anders kiwi, ik was gisteren even wezen loeren voor wat snacks voor Zhiva bij je op de website. Maar ik zit een beetje met het feit dat ik snacks zoek waar ze niet te lang over doet, maar ook niet te kort. Heb jij aanraders? Een buffeloor doet ze wel redelijk lang over, een stick heeft ze zo op, voor de beeldvorming. :P

Oshaa, daar mag je zeker trots op zijn! Klinkt als een geslaagde training. :j

[ [url=m/MTTGLW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze mag vanaf 25/26 oktober bevallen! :D De vorige keer heeft ze ook zo rond het zelfde aantal dagen gezeten dus ik verwacht ook wel dat ze dat deze keer weer doet.

over de snacks zal ik een pb sturen om niet t hele topic te vervuilen :o :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:26

Ah, pupjes op mijn verjaardag zo leuk zijn natuurlijk ;)
En leuke verrassing van je moeder voor Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:54

Oeh deze maand al. Spannend! Ga je nog een keer een echo maken of wacht je het nu verder af?

Jaa super leuke verrassing. Zeker omdat we eigenlijk nog niet aandurfde om een tuigje aan te schaffen vanwege de groei. Maar deze kan zeker 20cm nog vergroot worden en kan tot 30kilo. Dus dat gaat voorlopig nog wel even. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 16:31

Rontgen alleen nog rond 55 dagen ongeveer :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:58

kiwiwitje schreef:
En wat als ze niet kiezen voor lepto?

Dan betaal je gewoon een los consult, en wordt de hond nagekeken zoals normaal alleen zonder vaccinatie. :P

Chick krijgt echt al een flink buikje ja! Ben benieuwd hoeveel er te zien zijn op de röntgen.

@Nayomie Wat lief van dat tuig! Ik vind het hele fijne/mooie dingen, helaas is de pasvorm niet zo handig voor Popo, poedels zijn te smal gebouwd. :+

@Oshaa Fijn dat het zo goed ging uiteindelijk. Als je weet wat werkt voor je hond komt het allemaal goed :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:13

kiwiwitje schreef:
Rontgen alleen nog rond 55 dagen ongeveer :)

Ahh oke!
Leuk zeg, eind deze maand, duurt niet lang meer *\o/*

Simoonzel: Ah meen je! Dat is wel onhandig, wordt tijd dat ze dan een speciale lijn ontwikkelen dan. :P

Ik vind hem ook zo gaaf staan bij haar <3
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:26

Leuk Nayomie, mooie tuigjes zijn dat! :) Een Dog Copenhagen staat hier ook op de planning als Cody (bijna) uitgegroeit is! :o

Cody heeft een nieuwe bandana op de groei gekregen! :D
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 11:34

Simoonzel schreef:
kiwiwitje schreef:
En wat als ze niet kiezen voor lepto?

Dan betaal je gewoon een los consult, en wordt de hond nagekeken zoals normaal alleen zonder vaccinatie. :P

Chick krijgt echt al een flink buikje ja! Ben benieuwd hoeveel er te zien zijn op de röntgen.

@Nayomie Wat lief van dat tuig! Ik vind het hele fijne/mooie dingen, helaas is de pasvorm niet zo handig voor Popo, poedels zijn te smal gebouwd. :+

@Oshaa Fijn dat het zo goed ging uiteindelijk. Als je weet wat werkt voor je hond komt het allemaal goed :D

Dat had ik indd verwacht maar t stond er twijfelachtig haha. Ik zou namelijk geen lepto enten. Ofja; ik ent geen lepto.

Ben ook benieuwd. We hebben op de echo best kunnen tellen maar chick was t bij de controle beu. Dus gaan uit van 6

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:36

@simoonzel zijn poedels ook te smal voor de air lijn? De gewone lijn is voor Toobs ook te breed, maar de air lijn zou moeten lukken denk ik?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:51

KimD
Wel fijn dat het idd zo goed helpt met Guinness en de angst dan controleerbaar is. En logisch dat je het idd blijft herhalen en dan ook die specifieke combinatie.

Cupcakes
Gedragsmedicatie lijkt me idd ook wel spannend ja. Het is ook lastig om iets te vinden omdat elk product bij elke hond toch weer anders kan uitvallen en je vaak ook weer een combinatie van dingen misschien nodig hebt. Sowieso hebben veel dingen ook even tijd nodig om in te werken. Gewoon k*t allemaal eigenlijk. Hoe gaat het nu? Nog van die stress momenten gehad? Zag op insta nog iets voorbij komen en dat heeft hij zo te zien dan ook gewoon binnen in huis?

Simoonzel
Oh bah wat naar zeg, die ervaring met die vrouw en die hond wat grommend op Popo afvliegt. En ook een kat mee op de arm? Mijn hemel, pfft. Hopelijk kun je d’r een beetje blijven ontwijken. Zo rot is dat als je zo’n eigenaar en hond dan in de buurt hebt en je dan zelf de situatie niet kunt controleren als je ze tegenkomt.

Kiimm
Die foto’s!!! Geweldig! Wat is Cody mooi gegroeid al, prachtig. Fijn dat hij zijn achterstand zo goed heeft ingehaald. Net als kinderen, zijn jonge dieren meestal zo veerkrachtig idd en kunnen ze met groeispurts e.d. ineens ook weer flink inhalen ja. Ik vind het echt een knapperd!! Hopelijk blijf je regelmatig nog wat updates plaatsen! Die bandana is gaaf!! Ik zie op Instagram vaak honden met bandana’s en vind het zo leuk!

Nayomie
Wat een onwijs lief en gaaf cadeau zeg! Het tuigje staat prachtig!! Hier ook fan van de DC tuigen. Hangen al om sinds Arya pup is. Ondertussen zitten wij aan onze 3e DC tuig, want vooral tot 8 maanden groeide ze zo hard dat ze 2x een andere maat moest hebben haha - maar goed, dat wisten we op voorhand, maar ik vond een tuigje gewoon belangrijk dus het investeren wel waard, ook al droeg ze ze niet altijd even lang voor we door moesten naar de volgende maat. #3 heeft ze nu al echt flink wat maanden om en zal ze misschien ook in blijven, tenzij ze echt nog flink breder zou worden wat ik voorlopig niet verwacht. Ivm dat ze 10cm verstelbaar zijn, heb je idd wel wat speling. Voordeel van deze tuigen is, dat ze erg duurzaam zijn en goed schoon te maken dus als Zhiva eruit groeit, kun je ze voor een leuk prijsje weer doorverkopen omdat ze zo gewild zijn bv. Wij hebben eerst een zwarte gehad, toen een rode en nu weer zwart. Als deze ‘op’ is qua gebruik, ga ik misschien weer voor een kleurtje maar weet het nog niet haha. Ze hebben hun tuigjes allemaal vernieuwd, dus wil eigenlijk wel graag een nieuwe hebben hihi.

De Air lijn van Dog Copenhagen is idd voor honden met smallere borstkas weer een stuk fijner. Die hebben we voor Arya gehad toen ze echt nog pup was, dat was ons eerste tuigje. Die vond ik ook erg fijn!

kiwi
Miss Piggy groeit echt bizar hard idd haha. Ik vind dat je zelfs dagelijks al verschil ziet. Ben echt benieuwd hoe hard die buik nog gaat groeien haha.

Oshaa
Oh wat een horror met dat plafond! Kan me idd wel voorstellen dat dat voor Beer even zoveel was en dan overprikkeld raakte. Maar wat je idd gedaan hebt; kunt niet meer als toch naar de cursus gaan en kijken hoe het gaat en het is soms ook juist goed om dan iets te doen zodat je ze daar doorheen kunt helpen en kunt leren omgaan met stress. Alles ontwijken is idd ook niet altijd goed. En je ziet bij jullie idd ook hoe goed dat dat uitgepakt heeft uiteindelijk en dat die nieuwe oefening dan toch goed ging! Dus je mag zeker trots zijn!

Pandameisje
Ohh dat komt nu Echt dichtbij en je kunt al aftellen, heerlijk!

---

Wij hebben weer een heerlijke natte wandeling erop zitten en zo rustig heb ik het nog niet eerder gezien op zaterdag in het losloop gebied haha. Genieten, lol. Nog mensen tegen gekomen zonder hond die me aanspraken omdat ze helemaal gek van Arya waren en zelf op de wachtlijst staan voor een ODH momenteel, dus daar heb ik even mee staan kletsen. Met de vreemde honden die we tegenkwamen was ze ook minder onzeker als de laatste tijd en reageerde ze dus vooral lekker nieuwsgierig en open naar ze, en de recall was echt heel goed vandaag dus ik ben blij. Stuk aanlijn gebied erna meegepakt, waar Arya opeens flink aan't snuffelen was en met de snuit de lucht in ging en toen als een idioot om zich heen ging kijken. En jawel, een stuk verderop stond op ongeveer 50m afstand een jong ree kalfje. Heeft ze verdomde goed geroken in de regen zeg, jeetje. Dus dat is de 2e keer deze week dat we reetjes tegen kwamen op de hei en blijft mooi om te zien <3. Laatste stuk terug naar de auto weer terug losloop gebied in waar we nog een Duitse mevrouw tegenkwamen die hier ook regelmatig loopt, maar die we al een aantal maanden niet meer hadden gezien - ze kan helaas ook niet super goed NL verstaan, dus ik moet me met gebrekkig Duits behelpen, vreselijk :'). Daar ben ik samen mee terug gelopen naar de auto en ik vind het dan zo heerlijk om te zien hoe Arya de honden (in dit geval hond) waar we mee lopen dan echt gelijk als 'haar roedel' ziet en dat dan erbij hoort en ze dan ook alles in de gaten houdt wat die hond doet en die hond dan ook mee moet nemen als we weer verder lopen :'). Ze wilde wel heel graag spelen met de hond, maar voor hem hoeft dat niet zo dus die loopt dan stug verder. Ze stopte dan ook weer snel met uitdagen en ze hebben wel samen heerlijk gesnuffeld en zij aan zij gelopen en met momenten heerlijk gerend. Arya had flink wat energie vandaag moet ik zeggen :') maar je ziet dan wel als ze zo aan't rennen is met die hond enz. dat ze echt plezier heeft <3 Fijne wandeling dus, ondanks dat ik zeiknat ben :') Een kleine 4km met 11 verdiepingen dus voor mij en m'n dagelijkse stappen doel was dat ook weer een goed begin van de dag haha.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:07

Klinkt weer als een heerlijke wandeling Curse!

Dat filmpje van insta was inderdaad binnenshuis. We waren achter aan het spelen, tot dat er iemand vuurwerk afstak. Toen zijn we naar binnen gegaan en was dat zijn reactie. Maar, ik moet er wel bij vermelden dat het die keer minder lang (alsnog te lang) geduurd heeft als de vorige keren. Dus er zit ergens vooruitgang in wat dat betreft.

Gisterenavond heeft mijn moeder hem nog laten plassen en toen klonk er weer een vuurwerk knal. Maar omdat hij met de ODH pup van 15 weken van de overburen liep, hielp die pup hem er onbewust door heen. Was best wel interessant om te zien.

Vandaag hebben we weer een fijne wandeling gemaakt, ondanks de regen. We komen dan alleen 'hondenmensen' tegen ipv 'mensen met hond' en dan gaat het gewoon goed. Jip luistert dan goed buiten, speelt met zijn labrador vriendin en geen gezeur van mensen dat hij even bij ze komt kijken. :))

Uitgeteld :Z
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:20

Voor een vriendin deel ik dit ook even hier. :D

Brokken & Zo Gouda
PLAATSEN VRIJ GEKOMEN!!!
De eerste dag van het dierendag weekend zit er alweer op! En wat een leuke dag was het

Sis and dog stond er met hun kraampje vol met leuke bandana’s, strikjes en nog veel meer!
En Mara&co fotografie was er op geweldige holi powder foto’s te nemen!

Let Op!!!
Er zijn 5 plekjes vrij gekomen voor morgen voor de holi powder shoot!! Dit omdat de fotograaf iets te ruim had ingekocht! Mocht u het nog gaaf vinden om mee te doen? Laat het me weten

PUPPIE EIGENAREN OPGELET:
Morgen komt er iemand hele unieke foto’s van u hond nemen, namelijk vanaf onder let op Max gewicht 20kg

Afbeelding

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:51

Fijne dierendag allemaal! <3 :+:

Kussies van Otje!
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:26

CB: jaa super fijn! Leuk om te lezen dat jij deze tuigjes ook bevallen. :D ik weet niet hoe ver het komt tot doorverkopen, mijn wederhelft begon al over "voor de volgende hond". :+ 1 is voor mij eerst wel even genoeg :')
Weet je al wat voor kleur je hierna zou willen? :D

Ah gut, Jip helemaal uitgeteld <3

Knappe Otje! Leuke foto <3

Gisteren met Zhiva even op pad geweest. Ze mocht gisteren even met haar tante spelen. Deed ze super goed! Ze bleef mooi laag, de andere hond corrigeert heel netjes. Zo begon Zhiva met graven, dus ik zeg "nee Zhiva" en direct rende die hond naar Zhiva om te corrigeren. :') Die hond is echt goud waard. <3 Die weet precies wanneer een andere hond iets doet wat niet mag, en corrigeert die hond op een hele nette manier.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:55

@Warboel, wat een lieve foto!

@Nayomie, fijn is dat hè, als brave honden helpen met opvoeding! Ik vind dat altijd mooi om te zien :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:56

Leuk al die verschillende tuigjes :).Wij zijn heel blij met onze Ruffwear flagline. Zelfs in de bossen hier komt het handvat soms goed van pas. Het enige nadeel is dat hij soms een beetje naar de zijkant schuift, al heeft dat denk ik meer te maken met dat ik hem te los heb zitten. Denk al snel dat hij te strak zit, vooral omdat hij zo'n dikke vacht heeft. We hebben nu wel de tracker aan een aparte halsband zitten, omdat die een beetje in de weg zat aan het tuigje.

cursebreaker Af en toe zijn van die natte wandelingen toch heerlijk! Al zijn de paden hier nu meer modderstromen - Beer vindt het allemaal prima, maar voor mij wat lastiger. Gaaf dat jullie reetjes hebben gezien (en ook fijn dat het buiten het losloopgebied gebeurde, of blijft Arya dan bij je?).

Warboel Fijne dierendag voor jullie! Hier heeft Beer een kvv hamburger gekregen. De aveve had een tijdje geleden een actie waarbij we een Duck (dat is het merk) verpakking gratis kregen. Hij zit volledig op brok, maar het leek me ook wel een geschikte traktatie (voor af en toe). Nou lekker dat hij het vond! Hij slobberde het zo op en wilde duidelijk meer ;). Straks nog een lekkere boswandeling maken :).

Nayomie Wat geweldig om zo'n opvoed tante voor Zhiva te hebben :).

------------------------------------------

Gisteren had Beer een druk dagje (na ongeveer 2 dagen slapen om bij te komen van alle mensen in huis). We gingen langs bij vrienden die een aardig eindje weg woonden. Beer mocht mee van ze, dus maar gedaan. Eerst zijn we onderweg naar een bos met hondenweitje geweest (weinig echte losloop gebieden hier in België, meer van die weitjes met een hek er om heen ).We waren als enige omdat het net gestopt was met regenen. Beer heeft heerlijk gesnuffeld en gespeelt met de bal (hij wordt er niet meer zo heftig van). Na een half uurtje kwam er een puppycursus. De lesgeefster zei niks tegen ons en het is een openbaar veldje, dus we zijn gebleven (wel aan de andere kant). Beer keek zijn ogen uit, maar bleef vrij goed bij ons. 2x niet, toen een puppy zijn kant op kwam rennen. Dit deed hij super! Hij wilde duidelijk heel graag spelen, en dat mocht ook van de puppy eigenaar. Alleen toen hij zijn bal in het spel bracht (die had hij meegenomen) werd de pup te heftig. Nog zo'n 20tal minuten met Beer gespeeld terwijl de puppies op een ander deel waren en daarna onze reis voortgezet.

Bij die vrienden was Beer de rustzelfde. Het was écht meteen helemaal goed daar. Die mensen waren ook gewoon super ontspannen en blij dat er een hond was. Beer heeft heerlijk op zijn botje geknaagd, met mensen geknuffeld (hij gaat gewoon iedereen langs) en uitgestrekt geslapen. Op de terug weg in de auto was hij ook helemaal chill en vanochtend bij het wandelen echt super makkelijk met een hele goede recall. Nu is hij al weer een tijdje aan het slapen. Vanmiddag nog even naar het bos :).
Heerlijk weekend zo!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 07:40

Hier vrij weinig aan dierendag gedaan. zijn beneden de shop weer eens aan t ombouwen in de hoop dat ik meer spullen kwijt kan :o :')

Deze aangespoelde walvis geniet lekker van de rust. _O-
Afbeelding
En djessey staat op wacht

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:51

@nayomie koesteren zo een die zelf al begint over 'voor de volgende' haha. De meesten die ik ken klagen altijd alleen maar over hoeveel dieren vrouwlief wel niet heeft :')

@kiwi Jeetje, ze is wel al echt serieus rond he? :oo

Hier ook weinig dierendag-actie hoor. Gewoon het normale weekend-ritme en dat vindt de beestenboel over het algemeen hartstikke prima ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 08:06

ja _O- gaat nergens over

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:11

Wij hebben ons wel vermaakt in Gouda en omgeving Afbeelding