Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 22:08

Gefeliciteerd KimV! Had je berichtje gemist!

Lekker genieten daar suze! Ziet er heerlijk uit

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:11

Oooohjaaa een wildwatwrbaan haha! Ik dacht op het strand :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:44

Whaaa nee brrrr dat doen de honden maar zwemmen daar haha :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:46

Popo ligt op een dun matje in de bench maar die schopt hij aan de kant en dna gaat hij op het kale plastic liggen .. :=
@Yvetjes hij doet het goed hoor! Ik worstel alleen nog een beetje met de fijnste montage voor op mijn fiets.

@Isaboy je mag me best een berichtje sturen als je wil overleggen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 23:06

Hier liggen ze op een dik orthopedisch kussen in de bench. Verwende mormels :')

Maar verder qua manden gewoon simpele dingen. Wil wel weer een keer nieuwe, maar wel die makkelijk te wassen zijn ivm een van de katten..

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:27

Giardia gelukkig nooit mee te maken gehad, dus ik kan niet helpen.

Net als bij Kiwiwitje ligt Fien hier op 1 van haar 2 orthopedische kussens. Met daarbovenip een schapenvacht. Niet verwend hoor.

Ik twijfel ook over een vetbed erbij. Lijkt me ideaal met uitwassen.
En heb bij Fien de eerste maanden een bench gebruikt. Maar twijfel of ik dat nu ook doe of ze lekker bij elkaar laat slapen. Maar bench geeft ook wel rust.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:27

Ziet er lekker knus uit op de bank Suze zo met zijn 3en. <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:54

Ik gebruik ook een bench. En daar duwt ze haar kleine kussen tegen de kant en slaapt ze op de plastiek :P
Ze zou prima loskunnen maar ik hou de bench. Met oog op meerdere honden in de toekomst wil ik ze allemaal in de bench want wil biet dat er een gevecht uitbreekt als we niet thuis zijn :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 09:32

Ik zeg bench. Ideaal. Zo makkelijk om gelijk aan te leren en heel makkelijk voor verplichte rust momentjes oid.
En dan kun je altijd besluiten of je hem laat staan.
Al denk ik dat ik vermoord word als ik de benches weghaal _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:02

Hier bench, buitenkennel en puppyren. Er is 2x bij alleen zijn op de stoffen bank geplast (aggy blijkt incontinent te zijn waarschijnlijk door sterilisatie wantvalles onderzocht en oke gelukkig) finn drinkt soms overmatig na spel en kotst dan alles onder en ky sloopt. Kenny en finn willen gaan waken bij alleen zijn. Enkel bent gedraagt zich maarrrr die breekt in in de pup ren als ze alleen zijn omdat hij bij hun wil zijn haha dusss nu alles opgesloten. Ideaal eigenlijk. Veel meer rust voor hun en ons.

Wil wel van de benchen af bij mijn vriend en daar ook een pupren uiteindelijk. Gewoon omdat ze dan meer ruimte hebben, plaats voor waterbak en dan kunnen kiezen tussen slapen op dik kussen, kleed of tegels. Kenzo heeft 120 cm bench maar die heeft hij ook echt nodig voor comfortabel liggen. In bench duwt kymo steeds waterbak uit standaart omdat hij er onder gaat duwen met zijn kop of gaat bijten er in. Maar dat komt nog wel goed. Thuis zitten ze in dubbele pupren dus zat ruimte

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:11

Hier bench, maar die gaat weg zodra ze geholpen is. Ik heb zelf echt een schijthekel aan benches. Bijj beide andere honden drama gehad en dat vind ik echt zielig. Maar ondanks mijn haat tegenover een bench is het me nu toch gelukt om Mera bench-mak te maken :P Volgens mij vind ze het wel fijn, dus dat maakt het voor mij iets makkelijker. En dan zal je zien dat ze straks die bench wilt houden …. :')

Gisteravond werd hier flink vuurwerk afgeschoten. Bodhi die bij mij op bed sprong .. :') Dus ik op de webcam kijken en Mera lag heerlijk te slapen, die ging een keer verliggen dus ze was wel wakker. Maar helemaal niets. Tot nu toe wel heel positief!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 10:17

Fijn dat ze zo makkelijk reageerde op t vuurwerk!
Wij hadden dat gisteren tijdens het wandelen. En djessey keek nog niet op of om.. _O- Hopelijk houd ze dat vol :D

Hier vinden de honden t zelf echt fijn. Als we op de bank liggen springen ze gerust van de bank af om voor de bench te gaan liggen. Waar ze duidelijk mee aangeven dat t bedtijd is voor ze :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:28

Mera gaat nu vaak op de bench liggen (die staat direct achter de bank) dat vind ze wel fijn, net als het raamkozijn. In de bench uit zichzelf gaat ze maar heel zelden.

Hier gaat Bodhi bij de trap zitten alstie naar bed wilt :') Inclusief het bijbehorende zachte gepiep.

Buiten ging het inderdaad ook goed. Eén klap die voor mijn gevoel best dichtbij was en flink weerkaatste. En die neus bleef gewoon in het gras :P Hoop dat Djessey het ook zo goed blijft doen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:46

Wees er idd heellll blij mee. Kymo gaat langzaam toch steeds meer er op reageren. Buiten nog kunnen ontlopen op 1x na mqar na die ene keer wordt hij binnen ook onrustig bij langdurig vuurwerk (eergisteren 10 minuten achter elkaar siervuurwerk potten met flinke knallen)
Gelukkig verkopen we op mijn werk van puur en phytonics de producten dus kan elk moment starten met de nervo of stress. De tranquil heb ik nog en denk er sterk aan om dat mqar gewoon vanaf nu te gaan geven alvast

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:49

Hier geen hond op de bank. Ze mag beneden overal komen en overal gaan liggen. Ik heb wel eens een hoge mand geprobeerd maar dat vond mevrouw niks.

Ik start ook met de bench. Maar hoop dat ie na een aantal maanden niet nodig meer is. We gaan van de zomer ook verhuizen. Hopelijk is meneertje dan ook uitgewisseld.

Lijkt me heerlijk even in een tropisch zwemparadijs. Lang geleden!

En knappe hondjes tijdens vuurwerk. Fien is niet echt blij met oud&nieuw maar ook niet erg gestresst gelukkig. Met de kleine meteen maar oefenen met geluiden op de tv.

Nu onderweg naar het Groningse want ze hebben puppygym / puppyparcours straks.
Eerst nog een korte stop bij de outlet van 999 games in Almere. Kijken of we met kerst weer nieuwe spellen kunnen ontdekken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:50

Ik zou echt niet weten hoe we het zonder bench zouden moeten doen haha.
Arya ziet het nu echt als haar plekje en kan daar (verplicht) rust nemen, want ze wordt altijd snel rustig in de bench. En die verplichte rust hebben heel veel pups echt nodig want als ze andere prikkels in huis hebben (andere kinderen en/of dieren bv) nemen ze uit zichzelf vaak echt niet de rust die ze nodig hebben. Als ze wat lekkers krijgt, gaat ze meteen naar haar plaats en ze is er echt helemaal relaxed in. Ook 's avonds als ze echt moe wordt en het bed tijd vind, gaat ze ook echt haar plekje in de bench opzoeken. We hebben een bakje erin hangen waar water in kan voor 's nachts, als ze er langer in zit bv, en dat werkt ook prima. Voor de rest is ze overdag nooit lang genoeg alleen dat ze een grotere bak nodig zou moeten hebben of eten nodig zou hebben.

Ik durf haar sowieso echt niet los te laten. Ze wisselt nog met d'r tanden en gaat geheid op dingen knagen als die zolang 's nachts zonder toezicht zou zijn :')

En daarnaast wil ik d'r ook (nog) niet alleen hebben met de kat. Nu gaan die twee echt super goed samen, maar ik denk dat die elkaar niet met rust zouden laten en dan wederom hun rust niet krijgen wat ze nodig hebben.

Dus hier blijven we voor nog wel een langere tijd bij de bench en dat vind ik prima. Arya snapt echt niet dat dit zoveel anders is als dat ze een mand zou hebben gehad. Wij hebben een bench kussen erin liggen, maar die is niet heel dik + nog een zachte mand waar ze veel gebruik van maakt. Het ziet er lelijker uit als een mooie mand, maar wij hebben 'm op een plek staan waar het niet echt in het oog staat en dan nog vind ik de praktische voordelen veel zwaarder wegen hier haha.

Het enige onhandige vind ik als we een weekendje weg zouden gaan of op vakantie ofzo. Want die mega bench - we hebben de een na grootste maat en die zit al ruim over de 1m heen qua lengte - neem je niet zo gemakkelijk mee in de auto als hond + andere spullen en kind nog erin moeten haha.

---

Ik zal straks even uitgebreider reageren op andere posts die ik gemist heb. We gaan zo de deur uit.

Gisteravond vond ik een kies van Arya. Ik hoorde haar bijten op wat hards in de bench en toen ik ging kijken en dit opraapte, zag ik pas wat het was haha. Niet verwacht een tand te gaan vinden, omdat ze al goed bezig was met wisselen, maar we hebben geluk gehad!

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:14

Even ego post :D

Afbeelding

Afbeelding

Broer & zus

Afbeelding

Mera & omaatje Lupa.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:22

Aaaah smelt. Wat een prachtig stel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:30

Awww hele lieve foto's Denies!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 14:58

Jeej een kiesje! Leuk zeg cursebreaker!

Leuke foto's Denies!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:18

Leuke foto's van je trio.

Leuk een kies. Helaas van Senna toen niks kunnen vinden tijdens wisselen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:31

Ik was ineens ontstipt %)

Hier geen bench meer. Vanaf ongeveer 8 maanden los in de bijkeuken en vanaf 10 maanden in de kamer, ze is heel braaf, ben er erg blij mee.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:46

Leuk een kiesje! Hier ook een potje met gevonden 'voorwerpen' haha. Wat is die donkere rand er om heen?

Nou als de berichten op internet verschijnen over een lilac merle hondje die vandaag zwaar zielig was, dan it was me. :o Mera was vandaag mee naar stal en ik wilde een ex-collega opzoeken op zijn werk .. maar eenmaal binnen was het daar véél drukker dan ik had gedacht en ook vond ik de 'snelle-tussen-door-route' naar de dierenwereld niet. Dus na 10 minuten stonden we weer buiten maar heb van zeker twee mensen commentaar gehad en ergens schaamde ik me daar wel voor. Aan de andere kant … Mera heeft het fantastisch gedaan, was prima voor rede vatbaar, sprong niet tegen mensen op en bleef netjes bij me, ja ze hing iets in de riem want het was wel een beetje spannend …. maar ze deed het keurig. Op de terugweg in de auto heeft ze liggen slapen en ze ligt nu heerlijk naast me op de bank te kluiven. Alsof er niets gebeurd is.
Denk dat ik, en die mensen, er meer last van hadden dan zij zelf. Maarja ik ben ook maar een mens en had dit verkeerd ingeschat …

Ohja …. ex-collega niet gevonden :P

Bedankt voor de lieve reacties op mijn foto's! :)

Edit;
Happy Mera

Afbeelding

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:58

xDenies wat voor commentaar kreeg je dan? Stom dat mensen direct van het 'ergste' uit gaan. Aan de ene kant wel goed dat ze 'uitkijken' naar andermans dier, uiteindelijk heb je genoeg van die gekken die hun hond wel langdurig bloot zouden stellen aan zulke situaties.

Mera blijft echt wel een prachtige hond. <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:29

Dat ik mijn hond mishandelde.
Je mag best naar andermans dier uitkijken maar dan wel naar de dieren die er écht verwaarloosd/mishandeld uit zien en die niet vrolijk kwispelend meelopen en open staan voor de koekjes.

Ik had het inderdaad niet moeten doen maar ook ik kan me vergissen in hoe het loopt(ik ging ook regelrecht naar de uitgang, maarja daar ben je dus niet 1-2-3 en kwam onderweg meer honden tegen). Maar ik voel me er wel rot om wat er gezegd is. Dat doet wel pijn.