Hoe zorgen jullie dat de schuilhuisjes op hun plek blijven staan? Mattie wordt rond deze tijd sinds kort erg actief. Waarbij hij ook heel zijn huisje door het hok verplaatst / omgooit 1x lag het huisje zelfs op zijn kop toen ik de volgende dag beneden kwam. Wellicht ben ik te overbezorgd, ben bang dat hij zich zeer doet of klem komt te zitten
beert
Geplaatst: 16-04-18 21:11
Ah mooi! Ik pluk nu nog het gras voor ze en ze zijn er gek op
Om omvallende huisjes maak ik me niet teveel zorgen, maar ik heb ook vrij lichte huisjes qua gewicht. Deze Hooitunnel ligt ook elke ochtend om, maar dat ding weegt ook niks dus maakt niet uit.
Ik kon het niet laten en heb vanavond 'n baby beertje opgehaald bij de fokker... Een beer van mij lag niet zo goed in de groep dus die mag vanaf nu in z'n eigen flat met de kleine. Zal morgen even een fotootje plaatsen.
Wat voeren jullie aan jullie cavia's? Twee beertjes kregen voorheen Beaphar, maar momenteel voer ik Metazoa. Meer mensen die dat voeren?
Ik weet even niet wat ik voer. Iets wat ze lekker vinden iig :’)
Wij hebben ook geen gras, maar ik vind die rol gras wel een goed idee!
MarjanB
Geplaatst: 17-04-18 09:58
Klopt het dat ze in spurten groeien? De kleine was met ophalen 295gr en 1,5 week erna 360 en nu twee weken later zaterdag was ie 360 en nu nog) nog op 360gr. T is een beertje van 2 maart, vreet goed en enorm actief. Wel een heel andere (slankere bouw) dan de ander die van 27feb is die weegt ondertussen al 480 gram
Kan dit gewoon te maken hebben met dat het een verschil in type/bouw is?
Ik heb twee broers en de een is beduidend zwaarder dan de ander in gewicht. De oudste halfbroer is zelfs de lichtste. Zal er ook mee te maken hebben hoeveel ze bewegen en eten . De vierde caaf in kwestie is een ander ras en ook een stuk lichter weer (wel toevallig precies even oud).
@tanjaatjuhh: leuke kleurenkombi zo Ik gok op Buff (te licht voor rood en te donker voor palomino) en de andere kant zou Agouti kunnen zijn, maar dat is niet goed te zien.
@Gebruiker201 gewoon via marktplaats. Heeft iemand destijds zelf gemaakt. Ziet er nog zeer netjes uit. En dat voor €25,- Het trappetje is alleen wel erg steil voor de kleine...
tanjaatjuhh
Geplaatst: 18-04-18 20:09
Dankje , ik weet het niet zo goed wat ze is ze lijkt het meeste op een lilac goud goud argente wit. Hele mond vol.