Zo doe ik het ook altijd, in de bestaande schoongemaakte ren koppelen is hier not done, dan blijft er niks van het nieuwe konijn over

LL Zigbat in prison

Ga je het nog netter maken met volierepanelen of laat je het zo?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gigixponys schreef:Hmm moeilijke.
Geen idee wat daar het handigst in is.
Hier vang ik de konijnen wel gewoon om ze op het gras te zetten. Heb ze wel geleerd terug in het reismandje te lopen voor terug naar hun hok te gaan.
MoppieFilou schreef:Gigixponys schreef:Hmm moeilijke.
Hier vang ik de konijnen wel gewoon om ze op het gras te zetten. Heb ze wel geleerd terug in het reismandje te lopen voor terug naar hun hok te gaan.
Met één van dat de twee zou ik dat idd ook nog wel doen, maar die andere is al doodsbang van gewoon aanraken dus die doe ik die stress liever niet aan. Maar het gaat inderdaad wel een beetje zoeken zijn om een manier te vinden.
Hoe heb jij het ze geleerd om zelf terug in de reismand te gaan?
Ik heb hier wel twee verschillende clickers liggen die iets anders klinken, zouden ze slim genoeg zijn om elk hun eigen clickgeluidje te herkennen?
MoppieFilou schreef:Gigixponys schreef:Hmm moeilijke.
Met één van dat de twee zou ik dat idd ook nog wel doen, maar die andere is al doodsbang van gewoon aanraken dus die doe ik die stress liever niet aan. Maar het gaat inderdaad wel een beetje zoeken zijn om een manier te vinden.
Ik heb hier wel twee verschillende clickers liggen die iets anders klinken, zouden ze slim genoeg zijn om elk hun eigen clickgeluidje te herkennen?
Bollebuik schreef:MoppieFilou schreef:Met één van dat de twee zou ik dat idd ook nog wel doen, maar die andere is al doodsbang van gewoon aanraken dus die doe ik die stress liever niet aan. Maar het gaat inderdaad wel een beetje zoeken zijn om een manier te vinden.
Hoever is de afstand van de ren naar het gras? Kun je anders niet een soort konijnenproof paadje maken naar het gras toe?
Of voor een tijd elke dag wat lekkers in het mandje leggen, zodat ze een goede ervaring daarmee krijgen? Dat ze gaan snappen dat reismandje betekend dat er wat lekkers te halen valt. En dan zou ik wel het mandje voor een aantal dagen/weken in het hok zetten zodat ze zelf kunnen weten of ze erin gaan of niet. Uiteindelijk kun je dan gaan uitbouwen met deurtje dicht, optillen, stukje lopen etc. Heb ik ook gedaan met 2 van mijn konijnen op deze manier omdat ze 2 jaar geleden om de haverklap ziek werden.
Gigixponys schreef:MoppieFilou schreef:Met één van dat de twee zou ik dat idd ook nog wel doen, maar die andere is al doodsbang van gewoon aanraken dus die doe ik die stress liever niet aan. Maar het gaat inderdaad wel een beetje zoeken zijn om een manier te vinden.
Terug in de reismand heb ik geleerd puur door routine. Laat het mandje altijd in het midden van de ren staan als schaduw/schuilhokje. Dus dan lopen ze daar al regelmatig in en uit. Als ik dan terug naar hun hok wil, verplaatst ik het hokje naar de zijkant van de ren met het deurtje aan de buitenkant dat het een soort gangetje word. Napoleon en Chester weten perfect wat dat betekent en lopen dan vanzelf er in. Heel soms moet ik ze wel wat sturen haha. Zoals Herbie die het nog aan het leren is, liep heel de tijd naar de foute kant van het bakje daarnet.Maar ook hij had de bedoeling snel door.
Heb ze ook proberen leren om vanuit hun hok zelf in het bakje te gaan. Maar om de een of andere reden blijven ze toch altijd denken dat ze naar de DA moeten ofzo. En ik heb echt geen tijd om elke keer bij 6 konijnen te wachten tot ze er ooit eens vanzelf in gaan.
Je kan altijd eens proberen of het werkt met die 2 clickers. Denk dat dat mogelijks wel moet lukken.