De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:01

Jolmer, ik zou toch voor een week een neutrale ruimte maken en daarin koppelen.
Zo doe ik het ook altijd, in de bestaande schoongemaakte ren koppelen is hier not done, dan blijft er niks van het nieuwe konijn over :=

LL Zigbat in prison :')
Ga je het nog netter maken met volierepanelen of laat je het zo?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:23

Helaas is zoiets hier belachelijk duur, wilde een mooi groot inloop ruimte maken vanaf het begin maar dat werd hem niet. ;) helaas. Maaar, ze zitten er nog in!! Dus het helpt wel.

Spannend, brownie mag weer op de weegschaal! Ze is nu wel zwanger toch?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:26

Oh jammer! JA maakt ook niet uit hoe het uitziet maar dacht meer voor jullie zelf haha!
Hebben jullie geen soort marktplaats waar zoiets weleens aangeboden wordt? :Y)

Wanneer is Brownie eigenlijk uitgerekend?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:29

Ja dat hebben we wel, maar ik woon in the middle of nowhere :P haha, maar nee alles is hier geïmporteerd en daarom belachelijk duur. Vind het er zelf ook niet mooi uit zien nu, maar met het verhuizen en dubbele huur + dubbele borg betalen is het even niet anders nu :P het werkt haha!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:37

Krijg net bericht dat het koppelen niet goed is gegaan. De ram is te heftig voor haar. Nu kijken of hij klikt met een ander meisje

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:02

Spannend, ymor!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:32

Ja super jammer! Nu hopen dat het met deze wel klikt en anders moet ik bedenken wat ik dan wil. Of voor een heel ander setje gaan, of wachten tot er een match komt voor de ram. We gaan het zien.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 09:35

Ymor schreef:
Krijg net bericht dat het koppelen niet goed is gegaan. De ram is te heftig voor haar. Nu kijken of hij klikt met een ander meisje

Spannend!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:53

Ah wat jammer dat het niet gelukt is! Hopelijk kan hij een ander leuk vriendinnetje uitzoeken :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:05

Jammer inderdaad zeg... hopelijk hebben ze nog een ander leuk meisje voor 'm zitten <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:06

Jammer dat het niet klikte! Hopelijk vinden ze een passend maatje

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:14

Ymor schreef:

Ach wat jammer -O- weet je al welke voedster ze nu gaan proberen?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:38

ja ze gaan zita proberen, er zijn niet zoveel voedsters momenteel.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:49

Ahh balen Ymor!! Hopelijk gaat het beter met de nieuwe dame!

Ben benieuwd hoe zwaar Brownie nu is!
Spannend

Hmm ja, zal wel even kijken hoe ik het ga doen
Denk op de plek waar de ren nu staat, maar dan zit er wel een aantal dagen met regen enzo. En zal t goed soppen
Voorlopig gaat ze toch pas mei naar buiten haha.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:57

Ll, fijn dat Zigbat er in is gebleven vannacht!! Balen dat het daar zo duur is... maar als het werkt dan is het goed toch!

Ymor, wat jammer, is deze voedster ook leuk? Je had natuurlijk niet voor niets deze 2 gekozen, hopelijk lukt het snel!

Jolmer, als ze nu af en toe contact kan hebben door de ren heen is het prima toch, dan idf in mei lekker naar buiten! Het is savonds nog erg koud!

Brownie zit volgende week donderdag op 29 dagen, dus dan zou ze kunnen bevallen! :)) En ze is weer aangekomen, dus ik denk dat het deze keer wel echt gelukt is! *\o/* *\o/*

5-2
1.83 kilo

11-2
1.89 kilo

18-2
2.02 kilo

25-2
2.12 kilo

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:00

Ik had vooral de ram gekozen, de voedster is erbij gekozen omdat het een mooie match leek te zijn.

Wauw Kimberley wat spannend!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 11:04

Diens best aangekomen ja!
Ik ga duimen *\o/*

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:46

Ik kom weer eens even onder mijn steen vandaan :o .

Ik zou de konijnen graag willen leren om op commando de reismand in te gaan, want wil ze graag eens op het gras zetten maar als ik ze daar eerst zelf voor moet gaan "vangen" vinden ze er bij voorbaat al niks meer aan vrees ik := . Wou dit gewoon aanleren met clickertraining, maar hoe in godsnaam doe je dat met twee konijnen die in hetzelfde hok zitten? Dan gaan ze er toch niks meer van snappen veronderstel ik aangezien als je met de ene bezig bent de andere de click wel hoort maar niks doet of er niks voor krijgt?

Dan zou ik ze er al uit moeten halen om ze beiden apart te trainen, maar dat is nu net waarom ik met clickertraining wil beginnen, om ze stressloos te kunnen verplaatsen :') .

Dus, iemand met tips toevallig?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:55

Hmm moeilijke.
Geen idee wat daar het handigst in is.

Hier vang ik de konijnen wel gewoon om ze op het gras te zetten. Heb ze wel geleerd terug in het reismandje te lopen voor terug naar hun hok te gaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 17:13

Hmmm... lastig!
Ik zou het zo niet 1 2 3 weten eerlijk gezegd.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:16

Gigixponys schreef:
Hmm moeilijke.

Hier vang ik de konijnen wel gewoon om ze op het gras te zetten. Heb ze wel geleerd terug in het reismandje te lopen voor terug naar hun hok te gaan.

Met één van dat de twee zou ik dat idd ook nog wel doen, maar die andere is al doodsbang van gewoon aanraken dus die doe ik die stress liever niet aan. Maar het gaat inderdaad wel een beetje zoeken zijn om een manier te vinden.

Hoe heb jij het ze geleerd om zelf terug in de reismand te gaan?

Ik heb hier wel twee verschillende clickers liggen die iets anders klinken, zouden ze slim genoeg zijn om elk hun eigen clickgeluidje te herkennen?

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:44

MoppieFilou schreef:
Gigixponys schreef:
Hmm moeilijke.

Met één van dat de twee zou ik dat idd ook nog wel doen, maar die andere is al doodsbang van gewoon aanraken dus die doe ik die stress liever niet aan. Maar het gaat inderdaad wel een beetje zoeken zijn om een manier te vinden.

Ik heb hier wel twee verschillende clickers liggen die iets anders klinken, zouden ze slim genoeg zijn om elk hun eigen clickgeluidje te herkennen?

Hoever is de afstand van de ren naar het gras? Kun je anders niet een soort konijnenproof paadje maken naar het gras toe?
Of voor een tijd elke dag wat lekkers in het mandje leggen, zodat ze een goede ervaring daarmee krijgen? Dat ze gaan snappen dat reismandje betekend dat er wat lekkers te halen valt. En dan zou ik wel het mandje voor een aantal dagen/weken in het hok zetten zodat ze zelf kunnen weten of ze erin gaan of niet. Uiteindelijk kun je dan gaan uitbouwen met deurtje dicht, optillen, stukje lopen etc. Heb ik ook gedaan met 2 van mijn konijnen op deze manier omdat ze 2 jaar geleden om de haverklap ziek werden.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:23

MoppieFilou schreef:
Gigixponys schreef:
Hmm moeilijke.

Terug in de reismand heb ik geleerd puur door routine. Laat het mandje altijd in het midden van de ren staan als schaduw/schuilhokje. Dus dan lopen ze daar al regelmatig in en uit. Als ik dan terug naar hun hok wil, verplaatst ik het hokje naar de zijkant van de ren met het deurtje aan de buitenkant dat het een soort gangetje word. Napoleon en Chester weten perfect wat dat betekent en lopen dan vanzelf er in. Heel soms moet ik ze wel wat sturen haha. Zoals Herbie die het nog aan het leren is, liep heel de tijd naar de foute kant van het bakje daarnet. :P Maar ook hij had de bedoeling snel door.

Heb ze ook proberen leren om vanuit hun hok zelf in het bakje te gaan. Maar om de een of andere reden blijven ze toch altijd denken dat ze naar de DA moeten ofzo. En ik heb echt geen tijd om elke keer bij 6 konijnen te wachten tot ze er ooit eens vanzelf in gaan.

Je kan altijd eens proberen of het werkt met die 2 clickers. Denk dat dat mogelijks wel moet lukken.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:56

Bollebuik schreef:
MoppieFilou schreef:

Hoever is de afstand van de ren naar het gras? Kun je anders niet een soort konijnenproof paadje maken naar het gras toe?
Of voor een tijd elke dag wat lekkers in het mandje leggen, zodat ze een goede ervaring daarmee krijgen? Dat ze gaan snappen dat reismandje betekend dat er wat lekkers te halen valt. En dan zou ik wel het mandje voor een aantal dagen/weken in het hok zetten zodat ze zelf kunnen weten of ze erin gaan of niet. Uiteindelijk kun je dan gaan uitbouwen met deurtje dicht, optillen, stukje lopen etc. Heb ik ook gedaan met 2 van mijn konijnen op deze manier omdat ze 2 jaar geleden om de haverklap ziek werden.

Het is helaas een hele weg naar het gras dus dat gaat niet lukken ben ik bang...

Dat ben ik inderdaad aan het doen nu! :j Zodat ze het in ieder geval niet als een enge plaats gaan zien. En wilde dan inderdaad uitbouwen, maar om te kunnen oefenen met deurtje dicht enzo moeten ze er wel eerst in geraken. Kan wel proberen ze te lokken met eten maar denk dat dat een stuk makkelijker zou gaan als ze kunnen targetten.

Gigixponys schreef:
MoppieFilou schreef:

Terug in de reismand heb ik geleerd puur door routine. Laat het mandje altijd in het midden van de ren staan als schaduw/schuilhokje. Dus dan lopen ze daar al regelmatig in en uit. Als ik dan terug naar hun hok wil, verplaatst ik het hokje naar de zijkant van de ren met het deurtje aan de buitenkant dat het een soort gangetje word. Napoleon en Chester weten perfect wat dat betekent en lopen dan vanzelf er in. Heel soms moet ik ze wel wat sturen haha. Zoals Herbie die het nog aan het leren is, liep heel de tijd naar de foute kant van het bakje daarnet. :P Maar ook hij had de bedoeling snel door.

Heb ze ook proberen leren om vanuit hun hok zelf in het bakje te gaan. Maar om de een of andere reden blijven ze toch altijd denken dat ze naar de DA moeten ofzo. En ik heb echt geen tijd om elke keer bij 6 konijnen te wachten tot ze er ooit eens vanzelf in gaan.

Je kan altijd eens proberen of het werkt met die 2 clickers. Denk dat dat mogelijks wel moet lukken.

Bedankt voor de uitleg en tips! :D

Ik ga maar eens wat methodes uitproberen. Zal laten weten of het gelukt is :) .

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:11

Oehh spannend Kimberley!

Wauw, moeilijk zeg lijkt me om een konijn zoiets als dat aan te leren..

Ik zou inderdaad proberen om een positieve ervaring aan het reismandje te koppelen. Voor zover mogelijk!

Oh echt, sta me bij.
Net op marktplaats aan t kijken voor een klein buitenhokje voor erbij in de nieuwe ren..
Kwam ik een advertentie tegen..
2 konijnen, mannetje en vrouwtje, ongeholpen..
Afbeelding

Mn vriend laten zien, en die zei ja bieden.
Dan zoeken we een goed huisje voor de konijnen (en evt babynijnen die eraan komen)..
Ik moet niet meer op marktplaats kijken. Zelfs niet voor hokken